دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه ارتقای شغلی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 55 |
حجم | 271/622 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
چارچوب نظری پایان نامه ارتقای شغلی موضوع این نوشتار می باشد. در سال های اخیر به علت کشیده شدن صاحب نظران حرفهای به حوزه فعالیت مدیریت منابع انسانی، طرح هایی برای بهبود مسیر شغلی کارکنان بوجود آمده است. برخی از شرکت های پیشرو و پیشگام برنامه هایی را برای بهبود کارراهه شغلی تدارک دیده اند. اما آن ها می خواهند که فعالیتهایشان به طور گسترده شامل کارکنان غیر مدیریتی نیز بشود. البته 80 تا 90 درصد کارکنان شامل این بحث میشود. این کارکنان نیازهای پیشرفت و تکامل دارند و انتقال و ارتقاها را تجربه می کنند این گونه کارکنان برای موفقیت هر سازمانی ضروری است و از آن نباید غفلت کرد(سید جوادین، 1386 ).
از سویی به دلیل آنکه افراد غالبا دوستدار و خواستار ارتقای مقام و پیشرفت در کار خود هستند بنابراین برای افزایش رضایت در سازمان ها بایستی در این باره چاره اندیشی شده و برنامه ریزی های دقیقی صورت گرفته و انجام پذیرد تا زمینههای ارتقای کارکنان سطوح مختلف در قالب فرایندی منطقی فراهم گردد. هر فردی که در سازمان یا موسسه ای مشغول به کار میشود پس از کسب تجربه و دستیابی به مهارت های شغلی به فکر ارتقای شغل و پیمودن مراحل ترقی سازمانی میافتد. اگر کسی دارای مهارت ها و تجارب لازم برای انجام کاری یا هدایت گروه است، چرا برای ارتقای شغلی تلاش نکند؟(مهریاری، 1385)
فهرست مطالب
2-1- مقدمه 9
2-3- تعریف مدیرییت منایع انسانی 10
2-4- ارتقای شغلی 10
2-4-1- خودارزیابی 11
2-4-1-1- مشکل گشابودن و نه مشکل آفرینی 12
2-4-1-2- پذیرش و پیش بینی تشدید چالش کاری 12
2-4-1-3- افزایش شناخت از خود 12
2-4-1-4- انجام فعالیتهای داوطلبانه 12
2-4-1-5- تهیه و تنظیم کارنامه عملکرد 13
2-4-1-6- پذیرش اقبال 13
2-4-1-7- خواسته خود را اعلام کنید 13
2-4-1-8- تمرکز بر ارتقای شغلی 13
2-5- مدیریت مسیر شغلی 14
2-5-1- تعریف مدیریت کار راهه شغلی 15
2-5-2- اهداف مدیریت پیشرفت شغلی کارکنان 16
2-5-3- برنامه ریزی برای پیشرفت در سلسله مراتب شغلی 16
2-5-3-1- خود سنجی 17
2-5-3-2- خودمدیریتی مسیر شغلی 19
2-5-4- انگیزش کار 20
2-5-4-1- انگیزش درونی و بیرونی 22
2-5-5- اقدامات مدیریت 29
2-5-5-1- سرمایه گذاری در آموزش 29
2-5-5-2- توزیع اطلاعات 30
2-5-5-3- آموزش بدو خدمت 31
2-5-5-4- ایجاد فضای مناسب برای بیان اندیشه ها 31
2-5-5-5- الگوبودن 31
2-5-5-6- تفویض اختیار 32
2-5-5-7- گردش شغلی 32
2-5-5-8- نقش مشاور 32
2-5-5-9- مربی و راهنما 32
2-5-5-10- ارزشیابی 33
2-5-5-11- اهدای کتاب مفید 33
2-5-5-12- اعزام کارکنان به سفرهای ماموریتی 33
2-7- جمع بندی و مدل مفهومی تحقیق 38
فهرست منابع
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد علوم تربیتی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه رفتار دینی والدین بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 67 |
حجم | 175/334 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دست یافتتن به ایمان دینی نوجوان را دررسیدن به آرامش روان که ازنیازها وضرورت های این دوران است کمک می کند و اضطرابهای اورا فرومی نشاند. اساس تربیت دینی واخلاقی فرزند درخانواده ریخته میشود ازاین رو اولیاء گرامی اسلام به والدین توصیه کرده اند که فرزند را تحت مراقبت وکنترل تربیتی خود قرار دهند پیش از آنکه گمراهان او را از مسیر مستقیم هدایت دورسازند. پدر و مادر نباید فرزندان خود را به حال خود رها کنند بلکه باید او را درمواجهه با بحرانهای مختلف زندگی کمک کنند و زمینه رشد وتقویت ایمان مذهبی را برایشان فراهم سازند.(یوسفیان ،1386: 51) چارچوب نظری پایان نامه رفتار دینی والدین عنوان این پژوهش می باشد.
هرانسانی با فطرت خداپرستی متولد می شود وخداوند صفت خدا پرستی را درذاتش قرارمی دهد وبا سرشتش می آمیزد. ازاین روهرکس به سراغ معبود می رود هرچند بسیاری درتطبیق مصداق دچاراشتباه میگردندخدایمنان درمورد سرشت خداپرستی انسانها فرموده است : « فِطرَةَ اللهِ الَتی فَطَرالنّاسُ عَلَیها» فطرت خدایی است که مردمان را با آن آفریده است . (روم : 30)
رسول اکرم (ص)می فرمایند: « کُلُّ مَولودُ یُولِدُ عَلی الفِطرَةِ حَتی یَکُونُ اَبَواهُ یُهَوِدّانِهِ وَیُنَصِّّرانِهِ » هرنوزادی برفطرت خداپرستی متولد می شود تا آنگاه که پدرومادرش او را یهودی یا مسیحی میسازند. پرورش این فطرت وسرشت پاک برعهده والدین است. والدین باید بربیدار سازی وجهت دهی وپرورش این ودیعه خدایی بکوشند وآنان را چنان راهنمایی کنند که تمام شئون زندگی خویش را برپایه تعالیم دینی پی ریزی نمایندو با راهنمایی های سعادت بخش دینی را درتمام ابعاد زندگانی فردی و اجتماعی فرزندان وارد نمایند و« صراط مستقیم» را به آنان بشناسانند ودراین راه از آموزشهای عملی و تلقین وترغیب به تفکروتدبرکمک بگیرند وبدانند که بهره وری ازروشهای غیرمعقول وقهری باعث سرخوردگی فرزندان می شود.
فهرست مطالب
1-6- تعریف مفاهیم مطرح شده درسوالات تحقیق
فصل دوم: پیشینه تحقیق
2-1-15- مفهوم دین
2-1-16- مفهوم تربیت
2-1-17- مفهوم تربیت دینی
2-1-18- ضرورت و اهمیت تربیت دینی
2-1-19- آغاز تربیت دبنی
2-1-20- اهداف تربیت دینی
2-1-21- روش آموختن دین به فرزند
2-1-22- مراحل پذیرش دین در فرزند
2-1-23- ویژگیهای تربیت دینی
2-2- مروری بر تحقیقات مشابه
2-2-1- چکیده تحقیقات انجام شده در ایران
2-2-2- چکیده تحقیقات انجام شده در خارج ایران
منابع
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه جو سازمانی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 72 |
حجم | 225/909 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
تعریف مفهومی جو سازمانی: جوسازمانی به ادراکات مشترک از خطمشیها، عادات و رویههای رسمی و غیررسمی گفته میشود. (شادور و همکاران، 1999 ، ص 480 ).تعریف عملیاتی جو سازمانی: جو سازمانی اصطلاح وسیعی است که به ادراک کارکنان از محیطهای عمومی کار در کارکنان اداره کل بیمه سلامت استان گلستان و ادارات تابعه شهرستانی اطلاق شده و متأثر از سازمان رسمی، غیررسمی، شخصیت افراد و رهبری سازمانی است. چارچوب نظری پایان نامه جو سازمانی موضوع این نوشتار است.
جو سازمانی ریشه در فرهنگ سازمان دارد. جو به عنوان استنباط اعضاء از سیاستها، اقدامات و رویههای سازمانی تعریف شده است (Ancarani; 2009). متغیرهای بسیاری در دل سازمان وجود دارد که ممکن است به میزان وجدان کاری کارکنان سازمان (ساروخانی و دیگران، 1383) و بدین طریق بر عملکرد شغلی مؤثر باشند. یکی از این متغیرها جو سازمان است (Janz & Prasarnphanich; 2003). جو سازمانی همانند هوای موجود در یک اتاق است. ما نمیتوانیم جو سازمانی را ببینیم یا لمس کنیم، اما آن ما را احاطه کرده است و هر چه که اتفاق میافتد را تحت تأثیر قرار میدهد و خود نیز از آنچه که در سازمان میگذرد، تأثیر می پذیرد. بنابراین هر سازمانی فرهنگ، سنتها و روشهای عمل ویژهای دارد که بر روی هم، جو سازمانی را تشکیل میدهد (لشگری، 1385). جو سازمانی به تمام محیط داخلی ساختمان اشاره دارد.
فهرست مطالب
الف: جو سازمانی 8
2-2-1-تعاریف جو سازمانی 8
جدول 1: تعاریف جوسازمانی از دیدگاه تنی چند از صاحبنظران 19
2-2-2-ویژگیهای جو سازمانی 19
جدول 2: ویژگی جو سازمانی از دیدگاه صاحبنظران 22
2-2-3-عوامل مؤثر بر جو سازمانی 22
جدول 3: عوامل تأثیرگذار بر جو سازمانی (شیرزادی، 1385) 25
2-2-4-ابعاد جو سازمانی 26
2-2-5-انواع جو سازمانی 27
جدول 4: جو حمایتی و جو تدافعی در سازمانها (پرداختی، 1385) 29
2-2-6-نظریههای جو سازمانی: 29
2-2-6-1-مدل جو سازمانی هالپین و کرافت 29
شکل 1: جو مدرسه به عنوان ترکیبی از رفتار مدیر و معلمان (Silver; 1991) 31
جدول 5: ویژگیهای شش نوع جو سازمانی (شیرزادی، 1385) 37
جدول 6: ویژگیهای جو باز و بسته (شیرزادی، 1385) 37
2-2-6-2-مفهومپردازی رنسیس لیکرت از جو سازمانی: 37
جدول 7: سیستم یک و چهار لیکرت 38
2-2-6-3-مفهومپردازی هوی و سیبو از جو سازمانی 38
جدول 8: انواع جو بر حسب نظریه هوی و سیبو 43
2-2-6-4-مفهومپردازی هریسون از جو سازمانی: 43
2-2-6-5-مفهومپردازی هاجست از جو سازمانی 44
شکل 2: مفهومپردازی هاجست از جو (پورسیف، 1385) 45
2-2-6-5-مفهومپردازی ویزبورد از جو سازمانی 45
شکل 3: مدل 6 وجهی ویزبورد در رابطه با جو سازمانی 46
2-2-6-6-مفهومپردازی تاجییوری از جو سازمانی 46
شکل 4: مدل تعاملی روابط بین عوامل مؤثر در شکلگیری جو سازمانی (Owens; 1990) 47
2-2-6-7 مدل مفهومی 47
شکل 3-1: مدل مفهومی تحقیق محقق ساخته بر اساس نظریه هالپین و کرافت (1962) 48
جدول 12: خلاصه تحقیقات داخلی
بخش سوم: پیشینه پژوهش (تحقیقات انجام شده خارجی)
جدول 13: خلاصه تحقیقات خارجی
منابع
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه اشتیاق شغلی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 74 |
حجم | 438/410 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
چارچوب نظری پایان نامه اشتیاق شغلی موضوع این نوشتار است. علاقه به اشتیاق شغلی در دل تحقیقات در خصوص فرسودگی شغلی رشد کرد (مسلش، شوفلی ولیتر 2001). در مطالعه فرسودگی محققان کم کم به قطب مخالف و مثبت آن یعنی اشتیاق شغلی علاقمند شدند. بعد از یک ربع قرن مطالعه در مورد فرسودگی این سوال منطقی مطرح شد که درباره روی دیگر سکه چه می دانیم و مخصوصاً آیا می توان کارمندانی را یافت که با قدرت زیاد کار می کنند و در عمیقاً با کارشان درگیر و درآن غرقند؟ و اگر این چنین است چه چیزی آنها را به این سمت می راند.
آیا عواملی شبیه (البته عکس) آنچه فرسودگی کارمندان می شود، وجود دارد؟ اشتیاق چه تاثیراتی دارد؟ چگونه می توان آن را افزایش داد؟ و در آخر چه فرایندهای روانی با این مفهوم مرتبطند؟ محققان با داشتن سوالاتی از این دست در آخر قرن شروع به بررسی منظم تر قطب مقابل فرسودگی نمودند. و این مقارن شد با ظهور آن چیزی که جنبش روانشناسی مثبت نگر تاکید می کردند. سازمان های امروزی خواهان آن هستند که کارمندانشان با انگیزه، خلاق، مسئول و درگیر با کارشان باشند و بجای انجام دادن کار شخصی شان (وظیفه شان) از کارمندان انتظار می رود که چند قدم جلوتر باشند (شوفلی وباکر، 2003).
فهرست مطالب
2-2-1- نظریه های اشتیاق شغلی 12
2-2-1-1- نظریه کان 12
2-2-1-2-ابعاد اشتیاق شغلی از دیدگاه کان 15
2-2-1-3- بعد فیزیکی: 15
2-2-1-4- بعد شناختی: 17
2-2-1-5- بعد هیجانی: 19
2-2-1-6 پیشایندهای اشتیاق شغلی کان: 20
2-2-3- مفهوم اشتیاق شغلی 41
2-4-1 بررسی تحقیقات انجام شده در ارتباط با استعداد خستگی شغلی در داخل کشور 43
2-4-2- بررسی تحقیقات انجام شده در ارتباط با اشتیاق شغلی در داخل کشور 44
2-4-3- بررسی تحقیقات انجام شده در ارتباط با میل به ماندن در داخل کشور 45
2-4-6- بررسی تحقیقات انجام شده در ارتباط با میل به ماندن در خارج از کشور 50
2-5- چارچوب نظری تحقیق 51
2-6- مدل مفهومی تحقیق 53
2-7- فرضیه های تحقیق 56
منابع
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه دغدغه مسیر شغلی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 34 |
حجم | 200/713 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
هدف از این نوشتار چارچوب نظری پایان نامه دغدغه مسیر شغلی می باشد. این فصل شامل دو قسمت است. در قسمت اول پیشینه مطالعات مربوط به دغدغه مسیر شغلی و متغیرهای مربوط و ابزارهای سنجش آن آمده است و در قسمت دوم به تحقیقات انجام شده در این زمینه پرداخته شده است. شاید به نوعی بتوان گفت که آرزوهای شغلی همان دغدغههای شغلی فرد در مسیر تکامل انتخاب شغل هستند.یعنی فرد ابتدا با داشتن آرزوهای فراوان، دغدغههای زیادی نیز دارد و با افزایش سن و گسترش مهارتها و اطلاعات فرد آرزوها با واقعیت تطابق بیشتری پیدا میکند و محدودتر میشود. پس نگرانیهای فرد نیز کاهش یافته و حول یک محور اصلی یعنی شغل انتخاب شده میچرخد. (سوانسون، ترجمه موسوی، 1381).
درنظریه رشدی سوپر، دوره مهم در رشد و دنبال کردن آرزوهای حرفه ای مرحله مکاشفه است. این مرحله حدود 14 سالگی شروع میشود و با محدود شدن گزینههای مسیر شغلی از تحلیل درباره این مسیرها به سمت شناسایی گزینههای موفق محدود میگردد و در نهایت تصمیم نهایی درباره مسیر شغلی اخذ میگردد. سوپر معتقد است خودپنداره نقش مهمیدر رشد مسیر شغلی است در واقع آرزوها (انتخاب مسیر شغلی) تظاهری از خودپنداره حرفه ای فرد است آرزوهای حرفه ای میتوانند در طول زمان تغییر کنند اما تا حد زیادی پس از بلوغ جوانان ثبات مییابند.
فهرست مطالب
2-1 مقدمه 13
2-2 پیشینه پژوهش 13
2-2-1 دغدغه مسیر شغلی چیست؟ 13
2-2-2 اصول نظریه رشدی سوپر 14
2-2-3 خودپنداره 16
2-2-4 مراحل رشد شغلی 16
2-2-5 بلوغ مسیر شغلی 18
2-2-6 انتخاب شغل و شخصیت 20
2-2-7 آرزوهای شغلی 21
2-2-8-نظریه گاتفردسون 22
2-2-9 دغدغههای شغلی در نظریه سازه مندی مسیر شغلی 25
2-2-10 اصول نظریه سازه مندی شغلی 26
2-2-11 ابعاد انطباق پذیری شغلی 28
2-3 مطالعات انجام شده 29
2-3-1 مطالعات انجام شده در خارج کشور 29
2-3-2 مطالعات انجام شده در داخل کشور 32
2-3-3 نتیجه گیری از تحقیقات قبلی 33
منابع و مآخذ
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه اضطراب رایانه ای ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 25 |
حجم | 173/327 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
تعریف نظری اضطراب رایانه: اضطراب رایانه ای؛ واکنش های هیجانی و شناختی است که در فرد هنگام کار و تعامل با رایانه به وجود می آید، بیشتر به آن دلیل که فرد رایانه را امری تهدید کننده برای خود می داند (مییر ، 2006).تعریف عملیاتی اضطراب رایانه: مجموع نمره ای است که فرد از آزمون اضطراب رایانه ای هنسن و همکاران (1987) بدست می آورد. پرسش نامه بدین صورت است که گزینه ها از کاملاً مخافم تا کاملاً موافقم درجه بندی شده اند که از نمره 1 الی 5 به هر گزینه تعلق می گیرد. از همین رو دامنه نمرات بین 19 تا 95 می باشد. چارچوب نظری پایان نامه اضطراب رایانه ای عنوان این نوشتار است.
اضطراب حالت برانگیختگی فیزیولوژیکی، شبیه ترس ولی بدون عامل عینی است چون ترس، واکنش به تهدیدی معلوم، خارجی، قطعی و از نظر منشـأ بـدون تعـارض و اضـطراب، واکـنش در مقابـل خطـری نامعلوم، درونی، مبهم و از نظر منشأ تعارض است. یک احساس منتشر و بسیار ناخوشایند و اغلب مـبهم و حس دلواپسی است که دارای نشانه های جسمانی مانند: تپش قلب، احسـاس خـالی شـدن سـردل، و نشانه های رفتاری مانند: انزوای اجتماعی و نشانه عاطفی- هیجانی و روانی ماننـد: اشـکال در تمرکـز و فراموشی می باشد. (تروورجی. پاول و سیمون، به نقل از پورافکاری،1380).بک عقیده دارد که اضطراب بیمارگونه از تکرار بیشتر سنجی خطر ناشی می شود که در آن فرد تهدید را بیشتر از آنچه واقعا هست برآورد می کند و با یک یا چند جنبه از موارد زیر همراه است:
- وقایع ترسناک را بیش از آنچه هست به شانس نسبت به می دهد.
- شدت یک واقعه ترسناک را بیش از آنچه هست می سنجد.
- دست کم گرفتن توانایی های خود برای کنارآمدن با مشکل.
- توانایی های افراد دیگر را از نظر کمکی که می تواند به او بکنند کمتر از واقع می سنجد (شارف ،1381).
ریسون و راینر (1992) روابط بین انگیزش درونی را با خودکارامدی، تجربه ی کار، نگرش و اضطراب رایانه بررسی کردند. آنها نشان دادند دانشجویانی که فاقد انگیزش درونی برای یادگیری رایانه هستند، به مراتب نگرش منفی و اضطراب رایانه بیشتر و همینطور تجربه ی کار و خودکارآمدی رایانه ی کمتری دارند.
فهرست مطالب
تعاریف واژه ها و اصطلاحات: 7
2-4 اضطراب رایانه 13
2-4-1 اضطراب: 13
2-4-2 اضطراب و یادگیری 14
پژوهشگران معتقدند که میتوان افراد را بر حسب میزان اضطراب رایانه به سه گروه تقسیم کرد: 17
ماور و سیمونسون (1984) چهار نوع رفتار معرف اضطراب را به این شرح بیان میکنند: 18
منابع 25
8
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه راهبردهای سبک های حل مسئله ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 35 |
حجم | 228/279 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
تعریف نظری حل مسئله: شیوه حل مسئله راهبردی مفیدو موثری است برای رویارویی با مشکلات موقعیتی که به صورت فرایندی رفتاری تعریف شده است و به شکل واضح یا شناختی انواع پاسخهای بالقوه موثر به موقعیت مشکل آفرین را نشان می دهد واحتمال انتخاب موثرترین و بهترین پاسخ را از میان راه حلهای مختلف افزایش دهد.(دروزیلا و گلد فرید 1971 /سیف 1374)تعریف عملیاتی حل مسئله : حل مسئله شامل نمراتی است که فرد در مقیاس تست هپنر و کراسکوف کسب می کند. موضوع این پژوهش چارچوب نظری پایان نامه سبک های حل مسئله می باشد.
افراد اغلب به این دلیل در مشکلی می مانند که سرسختانه تنها یک راه حل را برای مشکل خود به کار می برند; هنگامی که این راه حل عمل نمی کند آنها با تلاش بیشتر و با همان راه حل ; کارشان را ادامه می دهند.رشد تحقیقات درباره نقش واسطه ای ارزیابی و سبک شناختی در سال های اخیر موجب گسترش و توسعه دانش و کاربرد این نقش در عرصه سلامت روان گردیده است. یکی از جنبه های ارزیابی شناختی که در ادبیات تحقیق مطرح شده است سبک حل مسأله است.
فهرست مطالب
تعاریف مفاهیم و اصطلاحات: 1
فصل دوم 4
ادبیات و پیشینه پژوهش 4
مقدمه: 5
بخش اول- سبک حل مسأله 5
راهبردهای حل مسئله: 7
بازنمایی مسئله: 7
ساختار شناختی حل مسأله 11
مراحل حل مسئله در مدل حافظه گرینو 11
مولفه های سبکهای حل مسئله: 13
حل مساله و مؤلفه های فراشناختی 15
حل مسئله -- تصمیم گیری 16
دیدگاه های گوناگون در زمینه حل مسئله 18
دیدگاه رفتار گرایی و شناختگرایی: 19
دیدگاه پردازش اطلاعات : 19
مراحل حل مسئله : 19
حل مسئله در دیدگاه روان پویایی: 20
مفهوم حل مسئله در دیدگاه انسان گرایانه: 21
حل مسئله در دیدگاه یادگیری اجتماعی : 22
بخش دوم-پیشینه پژوهشی: 22
الف-پژوهشهای خارجی: 23
ب-پژوهشهای داخلی: 26
منابع فارسی 29
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه تعهد هویت ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 60 |
حجم | 86/765 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
تعریف نظری تعهد هویت: براساس تعریف راتانسی وفونیکس (1997،به نقل از برزونسکی،2005) هویت ساختار مفهومی سطح بالایی است که کوشش می کند مولفه های جدا از هم را به صورت پرمعنا و قابل درک، وحدت بخشد و سازمان بدهد. پایبندی به هویت خود، تعهد هویت نامیده می شود. به عبارتی، فرد در مواجهه با شرایط جدید و ارزش های جدید نسبت به هویت خود پایبند می ماند. تعریف عملیاتی تعهد هویت: به نمره ای که فرد از پرسشنامه تعهد هویت(ISI-6G) 40 سوالی برزونسکی (1992) بدست خواهدآورد. دامنه تغییرات این پرسشنامه بین 40 تا 200 است. موضوع این نوشتار چارچوب نظری پایان نامه تعهد هویت می باشد.
برونسکی و کوک (2005) در بررسی وضعیت هویت و تعهد هویت دانش آموزان دریافتند که تفاوت در وضعیت هویت، علتی برای تغییر معنا دار در احساس تنهایی، و رشد روابط بین فردی است. دانش آموزان با سبک هویت اطلاعاتی،برای انطباق موثربامحیط وکاهش احساس تنهایی آمادگی بهتری دارندوافراد دارای سبک هویت سردرگم /اجتنابی بامشکلات بیشتری روبه روهستند. نوجوانان با سبک هنجاری اغلب خودکنترل،باوجدان وهدف مداروکمتردچاری احساس تنهایی هستند.
فهرست مطالب
1-4- تعریف نظری وعملیاتی متغیرها 13
1-4-1- تعریف نظری تعهد هویت
1-4-2- تعریف عملیاتی تعهد هویت
فصل دوم: ادبیات تحقیق
تعهد هویت 22
2-2-1- ماهیت و مفهوم هویت 25
2-2-2- شکلگیری هویت 27
2-2-2-1- عوامل موثر بر شکلگیری هویت 31
2-2-3- نظریههای مربوط به هویت 31
2-2-3-1- نظریه اریکسون 32
2-2-3-2- دیدگاه مارسیا 35
2-2-3-3- دیدگاه بروزنسکی 37
2-2-3-3-1- سبک هویت هنجاری 38
2-2-3-3-2- سبک هویت سردرگم / اجتنابی 39
2-2-3-3-3- سبک هویت اطلاعاتی 40
2-2-4- ارتباط سبک های هویت و تعهد هویت 41
2-2-5- چهار پایگاه اساسی هویت 46
2-4- پیشینه تحقیق 58
2-4- فرضیات تحقیق 69
2-4-1- فرضیات اصلی پژوهش: 69
2-4-2- فرضیات فرعی پژوهش: 69
منابع و مآخذ
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه انگیزش کاری ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 25 |
حجم | 38/982 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
تعریف نظری انگیزش کاری : منظور از انگیزش کاری، عوامل، شرایط و اوضاع واحوالی است که موجب برانگیختن، جهت دادن وتداوم رفتارفرد به شکل مطلوب در ارتباط با موقعیت های شغلی اش می گردد. تعریف عملیاتی انگیزش کاری: انگیزش کاری :ملاک ارزیابی انگیزش شغلی در پژوهش حاضر نمرات آزمودنی ها در پرسشنامه انگیزش شغلی تهیه شده توسط لوداهل و کیچنر می باشد که شامل 20 سوال در زمینه انگیزش کارکنان است و نمره ای که فرد کسب می کند بیانگر سطح انگیزش شغلی اوست. در این مقیاس هرچه امتیاز فرد بالاتر باشد، انگیزش شغلی او بالاتر خواهد بود و دامنه نمرات بین (80-0) می باشد(فهلی، 1378). چارچوب نظری پایان نامه انگیزش کاری موضوع این نوشتار است.
استیل(2007)در یک فرا تحلیل علل و اثرات احتمالی اهمال کاری را با متغیرهای متعدد مورد بررسی قرار داده است.یافته های وی نشان داد که بین اهمال کاری و روان رنجورخویی، تمرد و سرکشی و پیروی احساسی همبستگی ناچیزی وجود دارد. از طرفی بیزاری از تکلیف، خودبسندگی، وظیفه شناسی، اشکال خودکنترل، حواس پرتی، سازمان، انگیزش کاری و تکانشی بودن پیش بینی کننده های قوی برای اهمال کاری هستند.
فهرست مطالب
تعریف نظری انگیزش کاری
تعریف عملیاتی انگیزش کاری
2-3-مبانی نظری مرتبط با انگیزش کاری 1
2-4- یافته های پژوهشی مربوط به متغیرهای پژوهش 15
2-4-1- پیشینه مربوط به رابطه ویژگی های شغلی و اهمال کاری شغلی 15
2-4-2-پیشینه مربوط به رابطه ویژگی های شغلی و انگیزش کاری 16
2-4-3-پیشینه مربوط به رابطه انگیزش کاری و اهمال کاری شغلی 19
2-5-فرضیه تحقیق 20
2-6-جمعبندی و نتیجه گیری 20
فهرست منابع 21
منابع انگلیسی 24
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه تعهد هویت ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 59 |
حجم | 86/765 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
مقدمه چارچوب نظری پایان نامه تعهد هویت: در نظریه اریکسون(1968) نقش محوری شکل گیری هویت در تعهد هویت را در اواخر نوجوانی مهم می داند. به باور اریکسون به دلیلی تغییرات اجتماعی و ساختاری در جوامع معاصر غربی، نوجوانان دچار بحران هویت شده و فرد در تلاش برای شکل گیری هویت خود برای رسیدن به بزرگسالی و دستیابی به تعهد هویت تلاش می نماید(آرنت ، 2004).
به گفته اریکسون (1968)، فرایند شکل گیری هویت در رسیدن به تعهد نسبت به هویت دارای اثرات مفید در تنظیم هویت افراد است. از نظر اریکسون هویتی که به خوبی توسعه یافته و یکپارچه شده باشد می تواند فراهم کننده احساس های ذهنی وحدت درونی و تداوم در طول زمان، احساس خوب بودن و اعتماد به نفس باشد. (ویلر و آدامز وکیتینگز ، 2001). در واقع شواهد حاکی از آن است که یک ارتباط مثبت بین تعهد هویت و بهزیستی روان شناختی وجود دارد. بر این اساس، توسعه هویت در راستای تعهد نسبت به هویت به طور کلی به عنوان یک مسئله هسته ای و درمانی در مشاوره برای افرادی که به نوجوانی و بزرگسالی نزدیک می شوند در نظر گرفته شده است(شولتز و بلستین ، 1994) مشاهده شده است. چندین مطالعه تجربی نشان می دهند که فرایندهای انگیزشی فراهم کننده شرایطی جهت ایجاد تعهدات هویت هستند. بنابراین، فرایند های انگیزشی راهکارهای ارتباطی را فراهم می کند که از طریق آن تعهدات نتایج مفید را برای فرد فراهم می کند. (همان منبع)
فهرست مطالب
1-4- تعریف نظری وعملیاتی متغیرها 13
فصل دوم: ادبیات تحقیق
تعهد هویت 22
2-2-1- ماهیت و مفهوم هویت 25
2-2-2- شکلگیری هویت 27
2-2-2-1- عوامل موثر بر شکلگیری هویت 31
2-2-3- نظریههای مربوط به هویت 31
2-2-3-1- نظریه اریکسون 32
2-2-3-2- دیدگاه مارسیا 35
2-2-3-3- دیدگاه بروزنسکی 37
2-2-3-3-1- سبک هویت هنجاری 38
2-2-3-3-2- سبک هویت سردرگم / اجتنابی 39
2-2-3-3-3- سبک هویت اطلاعاتی 40
2-2-4- ارتباط سبک های هویت و تعهد هویت 41
2-2-5- چهار پایگاه اساسی هویت 46
2-4- پیشینه تحقیق 58
2-4- فرضیات تحقیق 69
2-4-1- فرضیات اصلی پژوهش: 69
2-4-2- فرضیات فرعی پژوهش: 69
منابع و مآخذ