دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه انگیزش کاری ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 24 |
حجم | 38/982 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
مقدمه چارچوب نظری پایان نامه انگیزش کاری: انگیزش در تمرین و تئوری کاری مشکل است و فهمیدن آن سخت است برای اینکه بدانیم چگونه میتوانیم انگیزش را در افراد افزایش دهیم باید طبیعت و خوی انسانی را ابتدا بشناسیم و مشکلات انسان را بفهمیم . اگر کسی میخواهد مدیریت و رهبری سازمانی را بر عهده داشته باشد باید عوامل انگیزش را بشناسد. در جهت نیل به افزایش کارایی و بهره وری هرچه بیشتر در همه سازمانها باید عوامل انگیزاننده را در انسان شناخت و سپس برای ارضای این نیازها در جهت افزایش کارایی همت گماشت ضمن اینکه کلیه صاحب نظران مدیریت انگیزش را فرایندی پیچیده و بنابراین دارای ماهیت چند بعدی داشته اند از این رو فهم و کاربرد آن نیازمند وقوف بر دانش مربوط و هنر بکارگیری آن میباشد.
آگاهی از چگونگی تفاوت افراد میتواند به مدیر کمک کند تا کارکنان خود را بهتر بشناسند و در نتیجه اقداماتی انجام دهد که هدف آن فراهم آوردن واجبات ارضای نیاز کارکنان باشد با در نظر گرفتن این که برخی از کارکنان برای مشاغل فروش ،تعدادی برای مشاغل ستادی و گروهی برای مشاغل تحقیقاتی میشناسند ، آگاهی از این تفاوتها در تصمیم گیری مربوط به سازماندهی یعنی اینکه چه کسی را به چه شغلی باید گمارد میتواند مفید باشد .
فهرست مطالب
تعریف نظری انگیزش کاری
تعریف عملیاتی انگیزش کاری
2-3-مبانی نظری مرتبط با انگیزش کاری 1
2-4- یافته های پژوهشی مربوط به متغیرهای پژوهش 15
2-4-1- پیشینه مربوط به رابطه ویژگی های شغلی و اهمال کاری شغلی 15
2-4-2-پیشینه مربوط به رابطه ویژگی های شغلی و انگیزش کاری 16
2-4-3-پیشینه مربوط به رابطه انگیزش کاری و اهمال کاری شغلی 19
2-5-فرضیه تحقیق 20
2-6-جمعبندی و نتیجه گیری 20
فهرست منابع 21
منابع انگلیسی 24
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه مولفه های ابراز وجود ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 43 |
حجم | 78/484 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
ابراز وجود به توانایی فرد در بیان و دفاع از عقاید،علاقه مندی ها و احساسات خود به نحوی شایسته و بدون اضطراب اطلاق می شود(ولپی ،1973نقل از حاج حسنی 1383) پاسخ های ابراز مندانه شامل پافشاری برای حقوق فرد می باشد،در حالیکه به حقوق سایر افراد نیز توجه دارد(هارجی و دیکسون،2000).موضوع این نوشتار چارچوب نظری پایان نامه مولفه های ابراز وجود می باشد. طبق مطالعات انجام شده در جوامع غربی که بر فردیت و رشد فردی متمرکز است،افرادی که ابراز وجود دارند،درجات بالایی از اعتماد به نفس و حرمت به نفس را نشان می دهند،شاد هستند و می توانند به نحوی شایسته،احساساتشان را ابراز کنند و از جملاتی نظیر:"این من هستم؛این آن چیزی است که من می خواهم،این علت آن چیزی است که من می خواهم"استفاده می کنند و به راحتی ضعف هایشان را می پذیرند(آزیس و همکاران،2006نقل از قربانی1391).بر اساس این باور که هر کدام از ما مسئول حل مشکلاتمان هستیم،عمل می کنند.در برابر انتقاد ها،با رفتار های ضد حمله،افکار یا احساس اضطراب و نا توانی عکس العمل نشان نمی دهند و به آنچه دیگران می گویند،خوب گوش می دهند.
ریس و گراهام(1991نقل از جونز،2000)در کتاب آموزش ابراز وجود خود می نویسند:"در حال حاضر هیچ تعریفی از رفتار مبتنی بر ابراز وجود که مورد توافق کلی باشد وجود ندارد،از این رو انجام پژوهشهایی در خصوص اثر بخشی و مبانی نظری آموزش مهارت های جرات ورزی کار دشوارتری است.در واقع،در عمل آموزشگران مختلف شیوه های بسیار متفاوتی را به کار می برند،.
فهرست مطالب
ابراز وجود:تعریف و مولفه های آن40
-سبک های پاسخ42
سبک غیر ابرازمندانه.42
سبک پرخاشگرانه43
سبک ابرازمندانه44
ویژگی های رفتار ابرازوجودمندانه46
مولفه های ابراز وجود47
مولفه های رفتار آشکار ابراز وجود.47
مولفه های پنهان ابراز وجود50
حقوق و مسولیت های ابراز وجود.55
حقوق بشر برای ابراز وجود.
منابع
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه راهبردهای سبک های حل مسئله ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 34 |
حجم | 228/279 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
مقدمه چارچوب نظری پایان نامه سبک های حل مسئله: موفقیت در حل مسئله نه تنها تابع نوع راهبرد تجزیه مسئله به عناصر آن است ، بلکه به چگونگی بازنمایی مسئله نیز وابسته است. گاه نوعی بازنمایی گزاره ای مفید است و بعضی وقتها نیز بازنمایی دیداری یا تجسمی موثر تر است . علاوه بر مسائل مربوط به گزاره ها در قیاس با تصویر های ذهنی ; پرسش هایی نیز درمورد محتوای بازنمایی به چشم می خورد. گاه به این دلیل نمیتوانیم مسئله ای را حل کنیم که در بازنمایی آن یا عنصر با اهمیتی را نادیده گرفته ایم یاعنصر کم اهمیتی را به آن اضافه کرده ایم.(اتکینسون و همکاران / براهنی و همکاران 1379)
الگوی سبک حل مسأله با تأکید بر نظریه سبک اسنادی افسردگی ابداع شده که می توان آن را به طور گسترده ای در مورد فرایند استرس نیز به کار برد. در تحقیقاتی که در ادبیات روان شناسی بر روی عنوان حل مسأله ، استرس و اختلالات عاطفی بین سال های 1991 – 1985 صورت گرفته است پیش از 86 مطالعه متفاوت شناسایی گردید که در تحقیقات اولیه توجه بر مهارت های حل مسأله با استفاده از یک چارچوب مشخص رفتاری تأکید بیشتری داشته است. هر چند در مطالعات اخیر تاکید از نگاه رفتاری به سوی فرایند شناختی با عنوان سبک های حل مسأله تغییر کرده است . با این حال در ادبیات روان شناسی بین مفاهیم مهارت های حل مسأله و سبک های حل مسأله توافق کاملی وجود ندارد. نزو (1989) از شواهدی که از بررسی های خود به دست آورده بود اظهار می دارد که سبک های حل مسأله یک مفهوم واحد نیست .
فهرست مطالب
تعاریف مفاهیم و اصطلاحات: 1
فصل دوم 4
ادبیات و پیشینه پژوهش 4
مقدمه: 5
بخش اول- سبک حل مسأله 5
راهبردهای حل مسئله: 7
بازنمایی مسئله: 7
ساختار شناختی حل مسأله 11
مراحل حل مسئله در مدل حافظه گرینو 11
مولفه های سبکهای حل مسئله: 13
حل مساله و مؤلفه های فراشناختی 15
حل مسئله -- تصمیم گیری 16
دیدگاه های گوناگون در زمینه حل مسئله 18
دیدگاه رفتار گرایی و شناختگرایی: 19
دیدگاه پردازش اطلاعات : 19
مراحل حل مسئله : 19
حل مسئله در دیدگاه روان پویایی: 20
مفهوم حل مسئله در دیدگاه انسان گرایانه: 21
حل مسئله در دیدگاه یادگیری اجتماعی : 22
بخش دوم-پیشینه پژوهشی: 22
الف-پژوهشهای خارجی: 23
ب-پژوهشهای داخلی: 26
منابع فارسی 29
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه اضطراب رایانه ای ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 24 |
حجم | 173/327 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
مقدمه چارچوب نظری پایان نامه اضطراب رایانه ای: اضطراب رایانه در افراد به دلایل متفاوتی بروز می کند. برای مثال فردی که می ترسد چیزی را خراب کند، احساس فرد از بی دانشی و ناکارآمدی، ترس فردی از ریاضیات و فناوری، ترس درباره سلامت جسمانی، ترس از هر چیز جدید و ناآشنا، حس تردید نسبت به ارزیابی های هوشی از خود، یا این احساس که رایانه به دلیل هوش برتر فرد را در حل مشکلات شکست می دهد و به او غلبه می کند، احساس نداشتن زمانی کافی یا "دلهره زمان" برای تسلط و آشنایی با رایانه و خلاصه آنکه رایانه مانند هر امر جدید اضطراب آور است. اصطلاح شناسی آن آشناست و فناوری آن مملو از اصطلاحات جدید است. از طرف دیگر فرد باید یافته های علم امروز را با تجربه های قبلی خود پیوند بزند که کاری بس دشوار است (به نقل از قمی ، 1387).
پژوهشگران اضطراب را از جنبه های مختلف دسته بندی کرده اند. کراز (1977) بیان می کند که می توان اضطراب حالتی را از اضطراب خصیصه ای متمایز کرد. اسپیلبرگر اضطراب خصیصه ای را تمایل برای درک موقعیت ها به صورت تهدیدکننده تعریف می کند. در صورتی که اضطراب حالتی بیشتر در ارتباط با موقعیت های واقعی و تهدیدکننده بروز می کند در زمینه روابط اضطراب خصیصه ای و اضطراب رایانه برخی پژوهش ها نشان می دهد اضطراب خصیصه ای متغیر پیش بینی مناسبی برای اضطراب رایانه است(به نقل از لواسانی، 1381).
ورتینگتون و زانو ( 1999 ) نیز معتقدند از دو نوع مفهوم اضطراب رایانه می توان نام برد. اول مفهوم "اضطراب مکانیکی" و دوم "اضطراب وجودی" . اضطراب مکانیکی مفهوم محدود شده ای است مربوط به کار با جنبه های مکانیکی و عملیاتی، مانند یادگیری استفاده از رایانه، دریافت، پیام های خطا از طرف دستگاه، دستکاری سخت افزار و کار با نرم افزارها. اما مفهوم اضطراب وجودی حاصل حضور فناوری در جامعه و فرهنگ اجتماعی است. فناوری جهان بینی فرد را به مبارزه فرا خوانده و هویت انسان معاصر را دگرگون کرده است(همان منبع).
فهرست مطالب
تعاریف واژه ها و اصطلاحات: 7
2-4 اضطراب رایانه 13
2-4-1 اضطراب: 13
2-4-2 اضطراب و یادگیری 14
پژوهشگران معتقدند که میتوان افراد را بر حسب میزان اضطراب رایانه به سه گروه تقسیم کرد: 17
ماور و سیمونسون (1984) چهار نوع رفتار معرف اضطراب را به این شرح بیان میکنند: 18
منابع 25
8
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه هوش معنوی ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 48 |
حجم | 124/129 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
هوش معنوی مفاهیم معنویت و هوش را درون یک سازه جدیدتر ترکیب می کند و به انسان این فرصد را می دهد که در مقابل واقعیت های مادی و معنوی حساس باشد و تعالی را هر روز در لابه لای اشیاء، نکان ها، ارتباطات و نقوش ها دنبال کند (سهرابی، 1387). در مورد چارچوب نظری پایان نامه هوش معنوی صحبت خواهیم کرد.
ادوارد (2003) معتقدست داشتن هوش معنوی بالا با داشتن اطلاعاتی در مورد هوش معنوی متفاوت است. این تمایز فاصله میان دانش عملی و دانش نظری را مطرح می کند. لذا نباید داشتن دانش وسیع در مورد مسائل معنوی و تمرین های آنها را هم ردیف دستیابی به هوش معنوی از طریق عبادت و تعمق برای حل مسائل اخلاقی دانست، هر چند می توان گفت برای بهره مندی مؤثر از معنویت، داشتن توأمان دانش نظری و عملی لازم می باشد (نازل، 2004).
معلمی (1389)، پژوهش حاضر به بررسی رابطه ی سلامت روان، هوش معنوی و افکار ناکارآمد در دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی 88-1387 پرداخته است. روش کار: نمونه ی تحقیق شامل 370 دانشجو (108 پسر و 255 دختر) بود. ابزار مورد استفاده، پرسش نامه ی سلامت عمومی گلدبرگ 4، پرسش نامه ی افکار ناکارآمد (DAS) و پرسش نامه ی خودگزارشی هوش معنوی (SISRI-24) بوده است. برای تحلیل نتایج از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی به روش ورود مکرر استفاده شد. یافتهها: بین هوش معنوی و سلامت روان همبستگی مثبت معنی دار (p>0/01 ) و بین هوش معنوی و افکار ناکارآمد و بین سلامت روان و افکار ناکارآمد نیز همبستگی منفی معنی دار وجود دارد (p>0/01) تحلیل رگرسیون نشان داد که هوش معنوی و نیز افکار ناکارآمد، قادر به پیش بینی قسمتی از واریانس سلامت روان می باشند.
فهرست مطالب
2-2)هوش معنوی 2
2-2-1) هوش 2
2-2-2)معنویت 3
وگان بعضی از خصوصیات معنویت را چنین عنوان کرده است: 5
از سوی دیگر، معنویت دارای سه بعد است: 5
2-2-3)هوش معنوی 6
فریدمن و مک دونالد پس از مرور معانی مختلف معنویت، مؤلفه های مهم آن را چنین عنوان می نمایند: 11
بروس لیچفیلد مشخصات هوش معنوی را چنین مطرح می کند: 12
جدول 1 : تعاریف هوش معنوی به همراه نام و سال ارائه (محقق) 12
2-2-4)جایگاه هوش معنوی در سازمان 14
2-2-5)مقایسة رفتار افراد دارای هوش معنوی قوی و افراد دارای هوش معنوی ضعیف 17
جدول 2.مقایسه رفتار افراد دارای هوش معنوی قوی و افراد دارای هوش معنوی ضعیف 17
2-2-6)بررسی الگوهای رایج هوش معنوی 19
۱. الگوی ایمونز 19
۲. الگوی امرام و درایر 21
۳. الگوی سیسک و تورنس 21
۴. الگوی زوهار( ۲۰۰۴) 22
2-2-7)ابعاد هوش معنوی بر اساس دیدگاه زوهر و مارشال 25
2-2-8)مولفه های ۱۲ گانه هوش معنوی : 25
2-2-9)برخی از مؤلّفه های هوش معنوی در آموزه های دینی 28
2-2-10)رشد هوش معنوی 30
2-2-11)هوش معنوی و سلامت روانی 33
2-2-12)مقایسه هوش معنوی با هوشهای دیگر 33
شکل شماره 1ـ رابطه هوشها (ویگلزورث، 2004) 34
جدول شماره 3ـ مقایسه هوش معنوی و هوش متعارف (مک هاوک، 2002). 35
2-2-13)اجزاء هوش معنوی: 36
2-2-14)مدل های هوش معنوی 37
2-2-14-1) مدل وگان: 37
2-2-14-2)مدل بروس لیچفیلد 38
2-2-14-3)مدل ایمونز 38
منابع 45
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه احساس تنهایی و دیدگاه های آن ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 41 |
حجم | 71/515 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
احساس تنهایی یک احساس غمگینی و ناراحتی توام با گوشه گیری، تعریف شده است: احساس تنهایی، تنها شدن، بریدن یا جدا شدن از دیگران است که با احساس عدم اشتیاق برای برقرار ی ارتباط، تماس یا نزدیکی با دیگران همراه است. بر این اساس احساس تنهایی گذرگاهی برای هجوم آوردن احساسهای منفی دیگری است که اغلب افراد می کوشند به صورت هشیار و ناهشیار از آنها اجتناب کنند (همان منبع).
احساس تنهایی تجربه ناخوشایندی است که در پاسخ به نارسایی های کمی یا کیفی در روابط اجتماعی ظاهر می شود (پیلو و پرلمن، 1982) این احساس در روان شناسی سابقه ای کوتاه دارد اما در فلسفه ادبیات و مذهب آثار بسیاری را می توان یافت که به آن پرداخته اند (کرواس- پارلو، 2008) بنابراین به نظر می رسد احساس تنهایی و تلاش برای توصیف و تبیین آن منحصر به زمان و مکان خاصی نیست و قرنهای متمادی گریبانگیر بشر بوده است.عنوان این نوشتار چارچوب نظری پایان نامه احساس تنهایی و دیدگاه های آن می باشد.
برخی از پژوهش گران نیز احساس تنهایی را با بیش از دو بعد در نظر می گیرند. برای نمونه، دهشیری، برجعلی، شیخی و حبیبی،(1387) سه عامل تنهایی ناشی از ارتباط با خانواده، تنهایی ناشی از ارتباط با دوستان و نشانه های عاطفی تنهایی را در نظر می گیرند. اشمیت و سرمت (1983) چهار مولفه جنسی، احساسی، دوستانه، خانوادگی، اسکایس و گینتر و گرشتاین (1984) چهار مولفه بعد عاطفی، یعنی بی قراری، اندوهگینی، دوری گزینی، و انزواطلبی، روکج و براک (1997) پنج بعد نابسندگی های شخصی شامل نارسایی های تحولی، روابط صمیمانه ناخرسند، تغییر مکان و جدایی های معنادار، و ناچیز شمردن در اجتماع، دی یانگ گیرولد (1987) سه وجه احساس تنهایی، شامل شدت (مانند ماهیت و گستره ی انزوای اجتماعی)، نمای زمانی (مانند نوسان های احساس تنهایی) و ویژگی های هیجانی (مانند فقدان احساس مثبت) را مطرح ساخته اند. افزون بر این دی توماسو و همکاران (1999 ) در یک بررسی گسترده با استفاده از هفت آزمون (با 21 زیر مقیاس)، چهار عامل همبسته هیجانی، تنهایی اجتماعی، تنهایی خانوادگی و عاطفی منفی را به دست آورند.
فهرست مطالب
2-1- احساس تنهایی 14
2-1-1- دیدگاه هایی پیرامون احساس تنهایی 18
2-1-1-1- دیدگاه ویس 19
2-1-1-2- دیدگاه دیگر محققان 19
2-4- فرضیات تحقیق
2-4-1- فرضیات اصلی پژوهش:
2-4-2- فرضیات فرعی پژوهش:
منابع و مآخذ
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه جرات ورزی یا ابراز وجود ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 42 |
حجم | 79/130 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
اصطلاح ابراز وجود یا جرات ورزی را در ابتدا توسط ولپی (1958؛ به نقل از هرمزی نژاد، شهنی ییلاق و نجاریان 1379) مطرح و کاربرد و آموزش آن رواج یافت . وی اعتقاد داشت که میان پاسخ های جرات ورزانه با اضطراب تضاد جمع ناپذیری وجود دارد. دراین صورت بیماران با یادگیری این رفتار می توانند تا حدود زیادی بر ترس ها غلبه کنند. ابراز وجود به معنی احترام گذاشتهن به خود و دیگرا است. یعنی این که عقاید، افکار، باورها و احساسات ما و دیگر افراد از نظر اهمیت برابرند . به نوعی همه ما مستحق دریافت احترام از طرف دیگران هستیم و این در صورتی محقق است که فرد برای خود حرمت قائل باشد و به عقاید و آرمانهای خود ایمان داشته باشد. عنوان این پژوهش چارچوب نظری پایان نامه جرات ورزی یا ابراز وجود می باشد.
افرادی که دارای جرات ورزی مناسب هستند نه تنها در مواجهه با مشکلات و عوامل تنش زا رویارویی بهتری دارند بلکه به جهت رفتار موفقیت آمیز در برخورد با این عوامل ارزیابی شناختی مثبت تری از خود داشته وبه تبع آن هیجان ها و عواطف مثبت تری را نیز تجربه می نمایند (پرازلی و همکاران، 2002). جرأت ورزی یا ابراز وجود، یعنی دفاع از حقوق خود و بیان افکار و احساسات خویش که به شیوه مستقیم، صادقانه و مناسب انجام شود. افراد جرأتورز برای خود و دیگران احترام قائل هستند. آنان منفعل نیستند و ضمن این که به خواسته ها و نیازهای دیگران احترام میگذارند، اجازه نمی دهند دیگران از آنها سوء استفاده کنند و به شیوه قاهرانه با آنان ارتباط برقرار کنند(فتحی و همکاران، 1385).
فهرست مطالب
فصل دوم پایان نامه : مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه جرات ورزی یا ابراز وجود
2-3- ابراز وجود 49
2-3-1- هدف های جرأت ورزی و ابراز وجود 53
2-3-2- مزایای رفتار جرأتمندانه 54
2-3-3- پیامدهای منفی نداشتن جرأت یا قدرت ابراز وجود 54
2-3-4- عوامل دوری از رفتار جرأتمندانه 55
2-3-5- ابراز وجود در روانشناسی بالینی 56
2-4- چارچوب نظری پایان نامه در مورد ابراز وجود 58
2-4- فرضیات تحقیق 69
2-4-1- فرضیات اصلی پژوهش: 69
2-4-2- فرضیات فرعی پژوهش: 69
منابع و مآخذ
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه مسیر شغلی یا کارراهه ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 21 |
حجم | 94/52 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
چارچوب نظری پایان نامه مسیر شغلی یا کارراهه موضوع این پژوهش می باشد. شاین، کلمه مسیر شغلی یا کارراهه شغلی را دارای معنای درونی و بیرونی میداند. به نظر او مسیر شغلی درونی، شامل احساس درونی است که فرد نسبت به زندگی کاری روزمره خود دارد. این مفهوم به توالی نقشهای زندگی که یک فرد برای پیشرفت خود از طریق یک یا چند مسیر شغلی بیرونی در رؤیا وخیال خود میپروراند، اشاره میکند. ازنقطه نظر بیرونی، مسیر شغلی بیرونی به توالی نقشهای رسمی – با یک حرفه معین پیوند میخورد – اشاره میکند(عباسپور، 1387: 182).
به نظر فلدمن بررسی مسیر شغلی در سازمانها به شش موضوع اشاره دارد(عباسپور، 1387:181):
1. چگونه قابلیتهای افراد،علایق ومهارتهای آنها در طول مسیر زندگی کاریشان تغییرمیکند؟
2. چگونه افراد درباره مشاغلی که دنبال میکنند و پستهای سازمانی که میپذیرند (یا ترک میکنند) تصمیم میگیرند؟
3. چگونه افراد با موقعیتهای شغلی جدیدی سازگارمیشوند؟
4. چگونه سازمانها، فرآیندهای مرحلهگذار را تجربه میکنند؟
5. تصمیمات مسیرهای شغلی کوتاه مدت چه تأثیری برگزینههای مسیرشغلی بلندمدت دارند؟
6. انسجام یا تعارض تقاضای مسیر شغلی و تقاضای زندگی شخص چگونه بررسی میشود؟
فهرست مطالب
2-18-1- تعریف مسیر شغلی 2
2-18-2- توسعه مسیر شغلی 3
شکل 2-8 : مدل توسعه مسیر شغلی 4
2-18-3- توسعه مسیر شغلی در مقایسه با توسعه کارکنان 5
2-18-4- انواع مسیرهای شغلی 5
2-18-5- مراحل سنتی مسیر شغلی 6
2-18-6- مراحل برنامه ریزی مسیر شغلی 8
2-19- سوابق تحقیق 10
منابع و مأخذ 15
منابع
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه طراحی شغلی ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 89 |
حجم | 212/103 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
چارچوب نظری پایان نامه طراحی شغلی : گسترش شغل و یا غنی کردن افقی شغل یعنی گسترش شغل به میزانی که وظایفی را که پیش از این بوسیله دیگران انجام میشده است در برگیرد و چرخش شغلی یعنی تغییر منظم کارکنان از یک شغل به شغل دیگر با این هدف که انگیزه و اشتیاق کارکنان افزایش یابد، روشهایی بودند که مطرح شدند. هر چند گسترده کردن و گردش شغلی به ظاهر روشهای نویدبخشی بودند، ولی در عمل باعث نا امیدی مدیرانی شدند که در جستجوی پاسخی به اثرهای ناخوشایند تخصصی کردن مشاغل بودند. این روشها به جای اینکه پیشرفتهتر و دارای مبانی باشند بیشتر مبتنی بر تجربه و نگرشهای محدود بودند. در نتیجه در سالهای 1950 نگرش جدید و پیچیدهتری به نام غنیسازی شغل مطرح میسازد که علاوه بر افزودن وظایف بیشتر به یک شغل، وظیفه کنترل بر وظایف نیز باید به شخص واگذار شود.
از بهترین نظریاتی که در این زمینه ارائه شده است، تئوری ویژگیهای شغل هاکمن و الدهام میباشد که از نظر آنها حالات روانی حساس (معنیدار بودن وظیفه، پذیرش مسئولیت نتایج کار و آگاهی از نتایج) نشان دهنده چگونگی واکنش فرد نسبت به وظیفه خود تحت تأثیر ویژگیهای شغل میباشد. آنها همچنین عقیده داشتند که حالات روانی حساس توسط پنج ویژگی شغل یا ابعاد اصلی شغل(تنوع مهارت، هویت وظیفه، مهم بودن وظیفه، استقلال، بازخور) برانگیخته میشوند. موضوعهای جدیدتری نیز در زمینه طراحی شغل پدید آمدهاند. فشرده کردن هفته کاری، برنامه کاری قابل انعطاف و مشترک کردن کار از جمله نوآوریها در برنامهریزی کار میباشند. خودکارسازی و استفاده از رباتها نیز در طراحی شغل دارای کاربرد میباشند. (مورهد و گریفین،1379؛192-215).
فهرست مطالب
فصل دوم،ادبیات و پیشینه پژوهش
بخش اول:طراحی شغل
2-1مقدمه 15
2-2- تکامل طراحی شغل 16
2-3-اثر تفکرات عقلایی اولیه 20
2-4-نگرشهای(مکاتب فکری) مختلف نسبت به طراحی شغل 22
2-5-روش های مختلف طراحی شغل 27
2-6-مزایای احتمالی چرخش شغلی 34
2-7-غنی سازی شغلی 35
2-8-توانمندسازی 41
2-9-برنامه های توانمندسازی 44
2-10- تفاوت بین تجزیه شغل و طراحی شغل 45
2-11-طراحی شغل و عملکرد 47
2-12- مدل ویژگی های شغل 48
2-13-نقایص مدل ویژگی های شغل 52
2-14-گروه های کاری منسجم 54
2-15-گروه های کاری خودمختار 55
2-16-نقدی بر تئوری و پژوهشهای موجود 58
2-17-اقتضائات 63
2-18-فن آوری اطلاعاتی و اشکال جدید کار 65
2-22- مروری بر تحقیقات
2-23- مدل مفهومی پژوهش
منابع
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه شادمانی ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 50 |
حجم | 212/144 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
شادمانی نوعی ارزشیابی مثبت است که فرد از خود وزندگی اش دارد (دانیر،2002) و مواردی از قبیل رضایت از زندگی، هیجان وخلق مثبت، فقدان افسردگی واضطراب را شامل می شود وجنبه های مختلف آن نیز به شکل شناخت ها وعواطف است(دانیر وساه،1998). آیزنک(1990)؛ ترجمه فیروز بخت وبیگی، (1375) شادمانی را مجموع لذت ها، منهای درد ها وترکیبی از حد اکثر عاطفه ی مثبت به اضا فه ی حداقل عاطفه ی منفی معرفی می کند. چارچوب نظری پایان نامه شادمانی موضوع این نوشتار است.
واژه شادکامی، چندین مفهوم متفاوت را به ذهن متبادر می کند( برای مثال شادی، خشنودی، لذت و خوشایندی و....)، از این رو تعدادی از روان شناسان، به اصطلاح بهزیستی ذهنی اشاره می کنند، که در برگیرنده ی انواع ارزشیابی ها است که فرد از خود و زندگی اش به عمل می آورد(داینر،2002). این ارزشیا بی ها، مواردی از قبیل رضایت از زندگی، هیجان و خلق مثبت و فقدان افسردگی و اضطراب را شامل می شود و جنبه های مختلف آن نیز به شکل شناخت ها و عواطف است(داینر و ساه، 1997).
در صورتی که افراد از شرایط زندگی راضی بوده و عواطف مثبت بیشتر و عواطف منفی کمتری را تجربه کنند، گفته می شود؛ که از بهزیستی ذهنی بالاتری بر خوردارند. اصطلاح بهزیستی ذهنی، اصطلاح روان شناختی، معادل شادی است که، به دلیل مفاهیم بسیاری که در خود نهفته دارد، ارجح است. اما با این وجود در ادبیات مربوطه به جای یکدیگر به کار می روند(ادینگتون و شومن ، 2004). واژه ی شادی، مفهومی روان شناختی است که دارای تعاریف و ابعاد مختلفی می باشد. در فرهنگ های لغت شادی با واژه هایی همچون، شادمانی، خوشحالی، بهجت، بشاشت، سرور، فرح، مقابل اندوه و غم، هم معنا دانسته شده است(دهخدا، 1372، ج30، ص66).
فهرست مطالب
تعاریف متغیرها و واژگان8
فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه ی تحقیق 61-13
شادمانی
مقدمه35
تعریف مفهوم شادمانی35
مفاهیم فرح و مرح در قرآن 36
تاریخچه مطالعات انجام شده در مورد شادی38
مؤلفه های تشکیل دهنده ی شادمانی39
عوامل مؤثر بر شادی 42
عوامل روان شناختی شادی43
عوامل جسمانی شادی44
عوامل اجتماعی و محیطی45
عوامل فرهنگی شادی46
مذهب و عوامل مذهبی شادی 47
عوامل اقتصادی50
اثرات شادی از منظر روان شناسی50
عوامل شادابی و نشاط از دیدگاه آیات و روایات 50
عوامل شادی دنیوی (از نظر آیات و روایات)51
معیار ها و شرایط شادی بر اساس آیات و روایات53
کاربرد های اطلاعات مربوط به شادی55
پیشینه ی تحقیق
یافته های داخلی55
یافته های خارجی58
جمع بندی60
منابع