دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه انگیزه پیشرفت ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 36 |
حجم | 183/745 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
تعریف نظری انگیزش پیشرفت : میل یا اشتیاق برای کسب موفقیت و شرکت در فعالیت هایی است که موفقیت در آن ها به کوشش و توانایی شخصی وابسته است (سیف، 1386).تعریف عملیاتی انگیزش پیشرفت: مجموع نمره ای است که فرد از آزمون انگیزش پیشرفت هرمنس (1970) بدست می آورد. شکل پرسش نامه بدین صورت است که برای هر جمله ناتمام چهار عبارت در گزینه الف، ب، ج، د ارائه می شود و آزمودنی آن عبارت ها را برای تکمیل جمله ناتمام انتخاب می کند. از این رو دامنه نمرات برای هر فرد بین 29 تا 112 می باشد.موضوع این نوشتار چارچوب نظری پایان نامه انگیزه پیشرفت می باشد.
روشن است که کلمه انگیزش از دیدگاه نظریه پردازان مختلف معانی مختلفی دارد، اما همه روانشناسان در این نکته متفق هستند که انگیزه عاملی است درونی که رفتار شخص را بر می انگیزد، جهت می دهد و آن را هماهنگ می سازد. یا به عبارت دیگر، فرایندی درونی است که رفتار را در طول زمان فعال کرده ، هدایت می کند و نگه می دارد. به زبان ساده، انگیزش چیزی است که شما را از پیش رفتن وا می دارد، در حال پیش رفتن نگه می دارد و تعیین می کند که سعی دارید به کجا بروید. انگیزه را نمی توان به طور مستقیم مشاهده کرد ولی وجود آن را از روی رفتار می توان استنباط کرد. هر انگیزه معمولاً دو عنصر اساسی دارد: 1- سایق، که مراد آن از فرایند های درونی بخصوصی است که شخص را به عمل بر می انگیزد. 2- هدف یا پاداش، نوعی اثر کاهش دهنده یا سیراب کننده بر نیاز درونی دارد، و در نتیجه، پس از رسیدن به هدف یا کسب دانش، رفتار لااقل برای مدتی از سلطه انگیزه خارج می شود (حسن زاده، 1388).
فهرست مطالب
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
مبانی نظری پژوهش
مفهوم انگیزش
دیدگاه های مطرح شده در مورد انگیزش
دیدگاه رفتاری
دیدگاه انسان گرایی
دیدگاه شناختی
مفهوم انگیزش پیشرفت
گرایش های انگیزش دی سی
انگیزش تسلط
رابطه میان نیاز به پیشرفت و عملکرد آن
پایداری در انجام تکالیف
خطرجویی
تکمیل تکالیف ناتمام
تفاوت های جنسیتی در انگیزش پیشرفت
انگیزش پیشرفت خود مختار در مقابل اجتماعی
انگیزش پیشرفت و سازندگی اجتماعی
خود اثربخشی و انگیزش پیشرفت
نظریه اسناد و انگیزش پیشرفت
نقد و ارزیابی
پیشینه تحقیق
منابع
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه مدارس هوشمند ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 34 |
حجم | 183/275 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
موضوع این نوشتار چارچوب نظری پایان نامه مدارس هوشمند می باشد. در مدارس هوشمند، رایانه در نحوه تدریس و ارزشیابی تأثیر می گذارد و برنامه های درسی را تا حدودی تغییر می دهد. ولی در عین حال کارکرد اجتماعی مدارس همچنان وجود دارد زیرا بتواند دانش آموز را در روابط اجتماعی یاری کند. در مدارس هوشمند دانش آموزان می آموزند انبوهی از اطلاعات را پردازش نمایند و از این اطلاعات در جهت یادگیری بیشتر استفاده کنند. همچنین دانش آموزان با منابع علمی جهان، معلمان و دانش آموزان سایر مدارس دیگر ارتباط برقرار می کنند (همان منبع).
امروزه شاخص اصلی توسعه یافتگی کشورها منابع انسانی است. منابع انسانی پایه اصلی ثروت ملت ها را تشکیل می دهند و آموزش و پرورش مسئول شناسایی این استعداد ها و زمینه ساز این شکوفایی هاست به همین دلیل سرمایه گذاری در آموزش و پرورش سرمایه گذاری ملی تلقی می شود. وضع موجود آموزش و پرورش و شاخص های توسعه نیافتگی آن باعث وجود نارسایی هایی مزمن در بخش برنامه ریزی آموزشی محتوای درسی است که خود عامل تحقیر و عقب ماندگی بخشی از استعداد های انسانی می باشد(عبادی ، 1383).
سناریو اصلی مدارس هوشمند ، فراتر از صرف تعامل دانش آموزان، با استفاده از آخرین فناوری روز می باشد. به جای آموزش انفرادی ، دانش آموزان به طور فیزیکی یا مجازی در تیم ها فعالیت می کنند. فراگیران فعال، می توانند با سرعت بیشتری به سمت مطالب جدید و پیچیده تر پیشرفت کنند در حالی که فراگیران کندتر تا زمانی که آمادگی کامل پیدا کنند ادامه می دهند(عاصمی، 1388).در مدارس هوشمند معلمان می توانند با استفاده از بانک های اطلاعاتی و برنامه های نرم افزاری و غیره دروس جدیدی را با توجه به نیازها و علائق دانش آموزان طراحی نمایند و یا اینکه دروس موجود را تغییر داده و اصلاح نماید، بنابراین محتوای آموزشی دروس در این مدارس تا حدودی متفاوت با مدارس دیگر خواهد بود. در این مدارس؛ دانش آموزان خود سرعت یادگیری خود را تعیین می نمایند. همچنین در این مدارس، ساعات یادگیری محدود به ساعات مدرسه نیست و دانش آموزان در هر زمان که بخواهند ؛ می توانند کلاس های دلخواهشان را از طریق برنامه های رایانه ای یا ارتباط از راه دور دریافت کنند(سروش،1385).
فهرست مطالب
تعاریف واژه ها و اصطلاحات
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
مبانی نظری پژوهش
مدارس هوشمند
تاریخچه مدارس هوشمند
تعریف مدارس هوشمند
نقش فناوری های نوین در هوشمندسازی مدارس
مدل مفهومی مدارس هوشمند
محیط یاددهی و یادگیری متنی بر محتوای چندرسانه ای
زیرساخت توسعه یافته فناوری اطلاعات
مدیریت مدرسه توسط سیستم های یکپارچه رایانه ای
برخورداری از معلمان آموزش دیده در حوزه فناوری اطلاعات
ارتباط یکپارچه رایانه ای با مدارس دیگر
پیشرفت تحصیلی
عوامل مؤثر در پیشرفت
هوش
علایق و عوامل مربوط به دانش آموز
انگیزه
خانواده و محیط خانواده
برنامه ریزی
عوامل مربوط به مدرسه و معلم
ارزشیابی پیشرفت تحصیلی
منابع
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه حل مسئله اجتماعی ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 37 |
حجم | 60/185 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
چارچوب نظری پایان نامه حل مسئله اجتماعی موضوع این نوشتار است. حل مسئله اجتماعی به موقعیت تعدادی از افراد در قالب گروه های سازمان یافته اطلاق می شود که عمل آنها از طرف کل جامعه تائید نمی شود و در صورت استمرار عمل گروهی، آسیب هایی برای کل جامعه ایجاد خواهد شد و افراد سعی دارند تا به رفع یا کاهش اثرات آن بپردازند(فورنل و الیور،2000).
در تعریف مسائل اجتماعی چهار نکته وجود دارد:
اول آنکه ما زمانی واژه "مساله اجتماعی" را به کار می بریم که نشان دهیم چیزی اشتباه است. این یک ادراک عمومی است. هر آن چیزی مساله اجتماعی است که ناظر بر شرایطی منفی باشد. در ادراک مردم، چیزهایی مانند خانواده های شاد، سلامت یا مدارسی که در انجام امور آموزشی و تربیتی موفق هستند، مساله اجتماعی نیست. زمانی ما واژه "مساله اجتماعی" را به کار می بریم که با زحمتی روبه رو شویم(الیوت و دیگران ،2001).
دومین نکته در تعریف مسائل اجتماعی، دشواری و جدی بودن مساله است. مساله اجتماعی باید ناظر بر شرایط شایع و گستردهای باشد، بدین معنا که در برگیرنده و آسیب زننده به تعداد بسیاری از افراد باشد و صرفا" مشکل تعداداندکی از افراد نباشد(الیوت و دیگران ،2001).
اگر من شغلم را از دست بدهم، این مشکل شخصی من است. اما اگر عاملی باعث شود که بسیاری از ما شغلمان را از دست بدهیم آن وقت ما با مساله اجتماعی روبه رو هستیم که افراد ایجادکننده همچنین قادر به حل آن نیستند.
سومین نکته در تعریف مساله اجتماعی آن است که همیشه در تصور مساله اجتماعی یک مقداری دید خوشبینانه وجود دارد. شرایطی مساله اجتماعی نامیده می شود که این تصور درباره آن وجود دارد که می شود و امکان دارد آن را تغییر داد. شرایطی که به نظر ما تحت تاثیر انسانها ایجاد شده و بنابراین به وسیله خود انسانها نیز می شود آن را تغییر داد. مثلا" مرگ را در نظر بگیرید: قطعا" مرگ یک وضعیت مشکل زا و شایع است، اما همه انسانها خواهند مرد و کسی نمی تواند این وضعیت را تغییر دهد(بلزر و دیگران ،2002).
.
.
.
فهرست مطالب
فصل دوم پایان نامه ادبیات و پیشینه تحقیق 9
مقدمه 9
2-1)حل مسئله ی اجتماعی 10
2-1-1)حل مسئله 10
2-1-2)فراگرد منطقی حل مسأله 10
2-1-3) تعریف مسأله 11
2-1-4) مدیران و موانع حل مسأله 14
2-1-5) تفاوت ارزشهای اجتماعی تصمیم گیرندگان 16
2-1-6) ناتوانی در ارزیابی پیامدهای هر تصمیم 16
2-1-7) عدم اطمینان نسبت به آینده 16
2-1-8) اکتفا به راه حلهای رضایتبخش 16
2-1-9) اکتفا به عقلانیت نسبی 17
2-1-10) مصلحت اندیشی با توجه به وضعیت 17
2-1-11) غلبه بر موانع فردی در حل مسأله 18
2-1-12) مساله اجتماعی 19
در تعریف مسائل اجتماعی چهار نکته وجود دارد: 20
2-1-13) معیارهای تعریف مسأله اجتماعی 23
2-1-14) انواع مسایل اجتماعی 26
2-3)پیشینیه تحقیق 27
2-3-1) تحقیقات انجام شده در داخل کشور 27
2-3-2)تحقیقات انجام شده در خارج کشور 30
منابع 31
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه بازاریابی داخلی ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 41 |
حجم | 74/728 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
چارچوب نظری پایان نامه بازاریابی داخلی موضوع این نوشتار است. بازاریابی داخلی مفهومی است که برای اولین بار در سال 1978، بری آن را معرفی کرد (بری، 1987). از مفاهیم پایه ای این دیدگاه آن است که کلیه پرسنل شرکت، رفتار و تفکر گرایش به بازاریابی را در برخورد با مشتریان خواهند پذیرفت. گروه هدف در بازاریابی داخلی پرسنل شرکت است (گامسون، 1987). به اعتقاد پیرس و مورگان (1991)، همان طور که بری کارکنان را به منزله ی مشتریان داخلی و مشاغل آنها را به منزله ی محصولات داخلی در نظر می گیرد، بازاریابی داخلی چیزی جز بکارگیری فعالیت های مربوط به بازاریابی خارجی در داخل سازمان نیست.
به اعتقاد گرونروس (2000)، بازاریابی داخلی در برگیرنده مفاهیم مشتری داخلی، روابط کاری مناسب بین کارکنان و کارکنان با مدیریت است. بازاریابی داخلی را می توان تلاش شرکت برای ارضای نیازهای کارکنان موثر بر مشتری (بری و همکاران، 1976)، و یا مدیریت اثربخش تر زنجیره ارزش-خدمت و ارتباطات بین همکاران (گامسون ، 1987) تعریف نمود. هدف بازاریابی داخلی در واقع ایجاد اطمینان از رضایت مندی کارکنان سازمان و توسعه کیفیت محصولات و خدمات به منظور دستیابی به رضایت مشتریان خارجی سازمان است، که این امر به صورت فرآیندی از مشتریان داخلی به سمت مشتریان خارجی سازمان جریان دارد. اگر چه بدنه دانشی بازاریابی داخلی از 1970 به طور دایم در حال رشد بوده است اما به لحاظ تحقیقات تجربی رشد نسبتاً ناچیزی داشته است.
فهرست مطالب
فصل دوم پایان نامه: «ادبیات نظری» بازاریابی داخلی
مقدمه
2-4.بازاریابی داخلی
2-4-1.تعریف و مفهوم سازی بازاریابی داخلی
2-4-2. عناصر بازاریابی داخلی
2-4-3.آمیخته بازاریابی داخلی
2-4-4.اصول بازاریابی درونی
2-4-5.گام های بازاریابی داخلی
2-5پیشینه تحقیق
2-5-1.تحقیقات داخلی
2-5-2.تحقیقات خارجی
2-6.خلاصه فصل و ارائه مدل
منابع
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه نقدشوندگی ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 54 |
حجم | 278/563 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
چارچوب نظری پایان نامه نقدشوندگی موضوع این نوشتار است. لیو (2006) نقدشوندگی را توانایی معامله دارایی در مقادیر زیاد، با سرعت بالا، با هزینه پایین و با تأثیر قیمتی اندک تعریف کرده است. نقدشوندگی مفهوم پیچیده ای است و تعاریف و استنباط های گوناگونی درباره آن ارایه شده است، نقدشوندگی هم در سطح اوراق بهادار انفرادی مانند یک سهم معین و هم در سطح کل بازار سهام قابل بررسی است. در ادبیات مربوط به ریزساختار بازار، همواره تأکید اصلی بر روی نقدشوندگی اوراق بهادار انفرادی بوده است. از عوامل اصلی تعیین کنندة نقدشوندگی هر ورقه بهادار می توان به مواردی مانند حجم معاملات، قیمت و نوسان پذیری اشاره کرد در حالی که عوامل مهم مؤثر بر تغییر نقدشوندگی بازار مواردی مانند ریسک موجودی ها و اطلاعات نامتقارن را شامل می شود که در مجموع در چارچوب فعالیت های معاملاتی اثر خود را نشان می دهند .(Cordia et al.; 2000)
باقری مهماندوستی(1386) ، در پژوهشی با عنوان بررسی ارتباط بین نقدشوندگی سهام و تصمیمات مرتبط با ساختار سرمایۀ شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، با به کارگیری داده های ترکیبی نمونهای شامل 53 شرکت پذیرفته شده در بورس تهران طی سالهای 1379 تا 1385 ارتباط بین دو معیار نقدشوندگی (نسبت گردش سهام و معیار آمیهود) و نسبت اهرمی را بررسی کرده است. نتایج نشان می دهد که عدم نقدشوندگی سهام باعث میشود مدیران مالی برای تأمین مالی بیشتر بر بدهی تأکید نموده و اهرم مالی بالاتری ایجاد نمایند.
فهرست مطالب
تعریف نظری نقدشوندگی
تعریف عملیاتی نقدشوندگی
1-9 تعریف مفاهیم و واژگان عملیاتی 7
1-10 ساختار کلی تحقیق 9
فصل دوم: ادبیات موضوع و پیشینه تحقیق
2- 1 مقدمه 11
2-2 تعریف نقدشوندگی 11
2-3 دلایل اهمیت نقدشوندگی 13
2-3-1 اهمیت نقدشوندگی در رشدو توسعه بازار 14
2-3-2 نقدشوندگی معیاری برای ارزیابی ریسک 15
2-3-3 تاثیر نقدشوندگی بر هزینه سرمایه 15
2-3-4 نقدشوندگی عامل بهبود عملکرد شرکتها و کل اقتصاد 16
2-3-5 نقدشوندگی اوراق بهادار عامل مورد توجه در مدیریت سبد 16
2-3-6 تاثیر نقدشوندگی بازار بر بازده سهام 17
2-3-7 کاربرد نقدشوندگی در قیمت گذاری دارایی ها 17
2-3-8 تاثیر نقدشوندگی در نوآوری های توسعه ای بازار سرمایه 18
2-4 معیارهای متداول سنجش نقدشوندگی 19
2-5 اقدامات لازم جهت افزایش نقدشوندگی بازار 21
2-6 مفهوم جهش برای نقدشوندگی 22
2-7 شاخص های اندازه گیری نقدشوندگی 22
2-8 میزان سهام شناور آزاد 26
2- 9 ریسک نقدشوندگی 31
منابع:
منابع فارسی
منابع لاتین
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه طراحی شغلی ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 94 |
حجم | 212/103 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
تعریف نظری طراحی شغل: طراحی شغل عبارت است از تلفیق و ترکیب اجزای لازم و با معنی شغل با ویژگیهای شاغلین برای ایجاد پست های سازمانی آنچنان که آن پست ها بتوانند انتظارات کارکنان و مدیریت را فراهم آورند.(ابطحی 1381؛50). تعریف عملیاتی طراحی شغل: منظور از طراحی شغل در این پژوهش نمره ای است که افراد از آزمون طراحی شغل کسب می کنند. چارچوب نظری پایان نامه طراحی شغلی موضوع این پژوهش می بشد.
پیش از مرحله حرفه عمومی طراحی شغل، بسیاری از خانوادهها تمام نیازمندیهای غذایی را خودشان تولید میکردند. مرحله مشاغل عمومی هنگامی رو به کاهش گذارد که افراد فعالیت مربوط به تولید غذای خود را کاهش داده و یا حذف کردند و نیروی کار خود را در تولید دیگر نیازمندیها مانند لباس و اثاثیه سرمایهگذاری کردند و سپس آنها را با کاغذ و کالا معاوضه کردند، کار اشخاص روز به روز تخصصیتر میشد. به عنوان مثال، حرفه عمومی تولید لباس به تعدادی مشاغل حرفهای تخصصی مانند بافندگی ، خیاطی و دوخت تبدیل شد. این تکامل تخصصی با انقلاب صنعتی سراسر اروپا را در سالهای 1700 تا 1800 و به دنبال آن آمریکا را در سالهای آخر دهه 1800 در نوردید. سرانجام روند تخصصیگرایی به عنوان موضوع یک مطالعه رسمی انتخاب شد. دو نفر از معروفترین محققان تخصصگرایی آدام اسمیت (1377) و چارلزببیج (1832) هستند. اسمیت که یکی از اقتصاددان قرن هیجدهم است عبارت تقسیم کار را برای اولین بار درکتاب کلاسیک خود به نام « تحقیق و جستجو در ماهیت و علل ثروت ملل» که در سال 1776 به چاپ رسید به کار برد.
این کتاب درباره گروهی از سازندگان سوزن صحبت میکند که مشاغل خود را تخصصی کردند و بدین ترتیب توانستند بازدهی بیش از تولید انفرادی داشته باشند. در عصر اسمیت ساختن سوزن مانند بیشتر مشاغل تولیدی یک شغل انفرادی بود و یک نفر میبایست تمام وظایف ساخت سوزن مانند انتخاب مفتول، بریدن آن به قطعات مناسب، تیز کردن نوک، سوراخ کردن انتهای آن و صیقل دادن آن را به تنهایی انجام دهد . با تخصصی شدن وظایف، یک نفر تنها وظیفه تهیه و انتخاب مفتول و دیگری تقسیم آن به قطعات مساوی و غیره را به عهده میگرفت. اسمیت افزایش اعجابآور تولید را به وجود عواملی مانند کسب مهارت ناشی از انجام کار، کاهش زمان مربوط به نقل مکان از یک وظیفه به وظیفه دیگر و توسعه ماشینآلات تخصصی بیان میکند. مبانی توسعه خط مونتاژ اصول اولیهای بودند که بوسیله اسمیت در کتاب ثروت ملل عنوان شد.
فهرست مطالب
فصل دوم،ادبیات و پیشینه پژوهش
بخش اول:طراحی شغل
2-1مقدمه 15
2-2- تکامل طراحی شغل 16
2-3-اثر تفکرات عقلایی اولیه 20
2-4-نگرشهای(مکاتب فکری) مختلف نسبت به طراحی شغل 22
2-5-روش های مختلف طراحی شغل 27
2-6-مزایای احتمالی چرخش شغلی 34
2-7-غنی سازی شغلی 35
2-8-توانمندسازی 41
2-9-برنامه های توانمندسازی 44
2-10- تفاوت بین تجزیه شغل و طراحی شغل 45
2-11-طراحی شغل و عملکرد 47
2-12- مدل ویژگی های شغل 48
2-13-نقایص مدل ویژگی های شغل 52
2-14-گروه های کاری منسجم 54
2-15-گروه های کاری خودمختار 55
2-16-نقدی بر تئوری و پژوهشهای موجود 58
2-17-اقتضائات 63
2-18-فن آوری اطلاعاتی و اشکال جدید کار 65
2-22- مروری بر تحقیقات
2-23- مدل مفهومی پژوهش
منابع
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه مسیر شغلی یا کارراهه ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 22 |
حجم | 94/52 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
چارچوب نظری پایان نامه مسیر شغلی یا کارراهه موضوع این نوشتار است. مسیر شغلی یا کارراهه شغلی به مجموعهای از کارها و مشاغلی اشاره میکند که افراد در مدت زندگی کاری خود بر عهده میگیرند (عباسپور،1387: 181). مسیر شغلی برای سازمان ارزشمند است زیرا: اطمینان میدهد استعداد مورد نیاز دردسترس میباشد؛ توانایی سازمان جهت جذب و نگهداری کارکنان با استعداد بالا را افزایش میدهد؛ اطمینان میدهد که اقلیتها و زنان، فرصتهای رشد و توسعه را دارند؛ سرخوردگیهای کارکنان را کاهش میدهد؛ تنوع فرهنگی را افزایش میدهد؛ حسن نیت سازمانی را ارتقا میدهد (دیسنزو و رابینز، 1388: 366).
در یک دستهبندی مسیرهای شغلی به چهار نوع تقسیم میشوند :
1. ثابت (افقی) ، 2. ارتقایی (عمودی) ، 3. گردشی (چرخشی) و 4. انتقالی
در مسیر شغلی ثابت، فرد شغلی را انتخاب میکند و تا انتهای مسیر شغلی خود آن شغل را ادامه میدهد، مثلاً شخصی به عنوان معلم استخدام میشود و تا انتها معلم میماند و وارد شغل دیگری نمیشود.
مسیر شغلی ارتقایی، پس از اینکه فرد وارد سازمانی شد و پستی را در اختیار گرفت، در سلسله مراتب سازمانی رشد پیدا میکند و به پستهای بالاتر ارتقا مییابد.
در مسیر شغلی گردشی، فرد در قسمتها و پستهای مختلف سازمانی مشغول بکار میشود. برای مثال فرد در پستهای مختلفی از قبیل مدیر اداره آموزش، مدیر اداره پژوهش، مدیر اداره امور اداری، مدیر تولید در یک سازمان مشغول به کار است و شاید هم به پست اول خود در سازمان بازگردد.
در مسیر شغلی انتقالی، فرد با m شغل و t پست سازمانی سروکار دارد. فرد از سازمانی به سازمان دیگر انتقال پیدا میکند و در پستهای گوناگونی مشغول بکار میشود.
فهرست مطالب
2-18-1- تعریف مسیر شغلی 2
2-18-2- توسعه مسیر شغلی 3
شکل 2-8 : مدل توسعه مسیر شغلی 4
2-18-3- توسعه مسیر شغلی در مقایسه با توسعه کارکنان 5
2-18-4- انواع مسیرهای شغلی 5
2-18-5- مراحل سنتی مسیر شغلی 6
2-18-6- مراحل برنامه ریزی مسیر شغلی 8
2-19- سوابق تحقیق 10
منابع و مأخذ 15
منابع
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه احساس تنهایی و دیدگاه های آن ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 42 |
حجم | 71/515 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
تعریف نظری احساس تنهایی: تجربه ناخوشایندی است که درپاسخ به نارساییهای کمی یا کیفی درروابط اجتماعی ظاهرمی شود(پرلمن و پپلو ،1982). تعریف عملیاتی احساس تنهایی: به نمره ای که فرد از پرسشنامه احساس تنهایی 38 سوالی دهشیری (1387) بدست خواهدآورد. دامنه تغییرات نمرات این پرسشنامه بین 38 تا 190 است. چارچوب نظری پایان نامه احساس تنهایی و دیدگاه های آن عنوان این نوشتار است.
گستردگی ماهیت احساس تنهایی بسیاری از پژوهشگران را بر آن داشته است تا افزون بر تعریف و مفهوم سازی و ارتباط آن با سایر متغیر ها و مشکلات، به مطالعه ساختار عاملی و شناسایی عوامل تشکیل دهنده آن بپردازند. تلاش هایی که به منظور اندازه گیری احساس تنهایی (مانند مفهوم سازی آن) انجام شده است، بیانگر تنوع و اختلاف نظر پژوهش گران در این زمینه است که به دو روی آورد متفاوت منتهی می شود. در یک روی آورد، مقیاس کلی و تک بعدی، احساس تنهایی را به منزله یک پدیده واحد در نظر می گیرند (بدون توجه به آنچه موجب احساس تنهایی در افراد می شود) و بر اشتراک هایی تمرکز دارند که علت اصلی تجربه احساس تنهایی در افراد به حساب می آیند. در روی آورد دیگر اندازه های چند بعدی سعی دارند بین تظاهرات مفروض احساس تنهایی تمایز ایجاد کنند.
فهرست مطالب
2-1- احساس تنهایی 14
2-1-1- دیدگاه هایی پیرامون احساس تنهایی 18
2-1-1-1- دیدگاه ویس 19
2-1-1-2- دیدگاه دیگر محققان 19
2-4- فرضیات تحقیق
2-4-1- فرضیات اصلی پژوهش:
2-4-2- فرضیات فرعی پژوهش:
منابع و مآخذ
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه جرات ورزی یا ابراز وجود ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 43 |
حجم | 79/130 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
تعریف نظری ابرازوجود یا جرات ورزی : ابراز وجود شامل گرفتن حق خود و ابراز افکار، احساسات و اعتقادات خویش به گونه ای مناسب مستقیم و صادقانه است به نحوی که حقوق دیگران را زیر پا نگذاریم (کارفرد، 1385).تعریف عملیاتی ابراز وجود یا جرات ورزی: به نمره ای که فرد از پرسشنامه 40 سوالی گمبریل ریچی (1975)بدست خواهدآورد. دامنه تغییرات منرات این پرسشنامه بین 40 تا 200 است. عنوان این چارچوب نظری پایان نامه جرات ورزی یا ابراز وجود می باشد.
جرأت ورزی یا ابراز وجود، یعنی دفاع از حقوق خود و بیان افکار و احساسات خویش که به شیوه مستقیم، صادقانه و مناسب انجام شود. افراد جرأتورز برای خود و دیگران احترام قائل هستند. آنان منفعل نیستند و ضمن این که به خواسته ها و نیازهای دیگران احترام میگذارند، اجازه نمی دهند دیگران از آنها سوء استفاده کنند و به شیوه قاهرانه با آنان ارتباط برقرار کنند(فتحی و همکاران، 1385).
لنج و جاکوبسی ، مهارت ابراز وجود را این گونه تعریف کرده اند:
«ابراز وجود شامل گرفتن حق خود و ابراز افکار، احساسات و اعتقادات خویش من گونه ای مناسب مستقیم و صادقانه است من نحوی که حقوق دیگران را زیر پا نگذاریم.» ابراز وجود متشکل از هفت دسته پاسخ است که سه دسته از آنها پاسخهای منفی هستند: 1- ابراز عقاید نامعقول و متفاوت 2- تقاضای تغییر رفتار از دیگران 3- رد درخواستهای معقول آنها. چهار دسته پاسخ مثبت عبارتند از: 1- قبول کاستیهای خود 2- رد بدل کردن تعارف 3- شروع و ادامه تعاملات 4- ابراز احساسات مثبت(دو بیا و مک ماری ، ١٩٨٥).برای درک کامل مفهوم ابراز وجود ابتدا باید بین آن و سبکهای پاسخ دهی تمایز قائل شد.
فهرست مطالب
فصل دوم پایان نامه : مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه جرات ورزی یا ابراز وجود
2-3- ابراز وجود 49
2-3-1- هدف های جرأت ورزی و ابراز وجود 53
2-3-2- مزایای رفتار جرأتمندانه 54
2-3-3- پیامدهای منفی نداشتن جرأت یا قدرت ابراز وجود 54
2-3-4- عوامل دوری از رفتار جرأتمندانه 55
2-3-5- ابراز وجود در روانشناسی بالینی 56
2-4- چارچوب نظری پایان نامه در مورد ابراز وجود 58
2-4- فرضیات تحقیق 69
2-4-1- فرضیات اصلی پژوهش: 69
2-4-2- فرضیات فرعی پژوهش: 69
منابع و مآخذ
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه مولفه های ابراز وجود ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 44 |
حجم | 78/484 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
تعریف نظری ابراز وجود : ابراز صادقانه نظرات،احساسات و نگرشها بدون احساس اضطراب و همچنین دفاع فرد از حقوق خود به شرطی که حقوق دیگران پایمال نشود.(سازمان بهداشت جهانی2006 نقل از موسوی زاده1392) تعریف عملیاتی ابراز وجود : نمره ای است که هر فرد در پرسشنامه ابراز وجود گمبریل و ریجی بدست می آید. چارچوب نظری پایان نامه مولفه های ابراز وجود موضوع این نوشتار است.
پاسخ های غیر ابراز مندانه شامل بیان خود به صورت رفتارهای خود فراموشی و پوزش خواهانه می باشند که در این صورت افکار،احساسات و حقوق فردی می تواند به راحتی نادیده گرفته شود(هارجی و دیکسون،2000)،افراد دارای این سبک ارتباطی،تمایل دارند که از تعارض در همه شرایط جلوگیری کنند. این افراد نگرانی ها،را درونی می کنند تا خود را به خطر بیندازند.اعتقاد زیربنایی این افراد آن است که نیاز های افراد دیگر،مهم تر از نیاز های خودشان می باشند و اگر افراد نیاز های خودش را بر آورده کند،دیگران او را طرد خواهند کرد.
در این سبک ارتباطی افراد معمولا دچار حالات زیر می شوند:
-تردید ها و طفره رفتن ها
-موافقت با عقاید دیگران بدون توجه به احساسات شخصی
-بیان نکردن عقاید خود
-فقدان اعتماد به نفس
-ارزش های دیگران را مهم تر از ارزش های خود در نظر گرفتن(هارجی و دیکسون،2000).
فهرست مطالب
ابراز وجود:تعریف و مولفه های آن40
-سبک های پاسخ42
سبک غیر ابرازمندانه.42
سبک پرخاشگرانه43
سبک ابرازمندانه44
ویژگی های رفتار ابرازوجودمندانه46
مولفه های ابراز وجود47
مولفه های رفتار آشکار ابراز وجود.47
مولفه های پنهان ابراز وجود50
حقوق و مسولیت های ابراز وجود.55
حقوق بشر برای ابراز وجود.
منابع