دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه اختلالات رفتاری بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 54 |
حجم | 504/820 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
اختلالات رفتاری، گروهی از رفتارها هستند که بیمار به وسیله آنها به طور مکرّر حقوق اساسی دیگران را نقض میکند و یا قواعد اجتماعی را زیر پا میگذارد. این اختلال در دوران کودکی یا نوجوانی شکل میگیرد و در پسران بیشتر از دختران شایع است. این نوع اختلالات روانپزشکی نه تنها خود فرد، بلکه خانواده و جامعه را نیز دچار مشکل می کند(برادفورد ، 2002). اختلالات رفتاری در جوامع مختلف شیوع نسبتا یکسانی دارد(ماتیسن و همکاران، 2007).
بسیاری از کودکانی که اختلالات رفتاری دارند وقتی به دوران بزرگسالی رسیدند، اختلال آنها تا حدود زیاد و یا به طور کلی برطرف می شود. لیکن در تعدادی از موارد اختلال در بزرگسالی نیز ادامه می یابد.(گرشنگ و ویلسن ، 2003). بسیاری از رفتارهای مرتبط با اختلالات رفتاری ظاهری شبیه نافرمانیها و سرکشیهای معمولی دوران کودکی دارند امّا بسیار شدیدتر و جدیتر هستند. بیمارانی که دچار اختلال رفتاری هستند نوعاً نسبت به سلامت و خوشی دیگران بیتوجهند. حس همدردی در آنها پایین است و غالباً رفتارهای دیگران را برای خود تهدیدآمیز و خصمانه تلقی میکنند. در نتیجه، غالباً واکنش پرخاشگرانهای به این تهدیدهای خیالی نشان میدهند و رفتارهای خود را اینگونه توجیه مینمایند.
فهرست مطالب
فصل دوم مبانی نظری 5
2-1-1 اختلالات رفتاری 5
2-1-1-1 علل اختلالات رفتاری 11
2-1-1-1-1 برخی از انواع اختلالات رفتاری 11
2-1-1-1-2 اختلال بیش فعالی ـ نقص توجه 11
2-1-1-2 نشانه های بیش فعالی 12
2-1-1-3 رفتار تخریبی 13
2-1-1-3-1 اختلال سلوک 13
2-2 پیشینه پژوهش 15
2-2-1 پژوهشهای داخلی 15
2-2-2 پژوهش های خارجی 24
2-3 جمع بندی 28
منابع 31
منابع فارسی 31
منابع انگلیسی 40
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه تمرکز مالکیت بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 64 |
حجم | 228/456 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
مقدمه چارچوب نظری پایان نامه تمرکز مالکیت : تمرکز مالکیت (سهامداران عمده): تمرکز مالکیت به حالتی اطلاق میشود که میزان در خور ملاحظهای از سهام شرکت به سهامداران عمده (اکثریت) تعلق داشته باشد و نشان میدهد چند درصد سهام شرکت در دست عده محدودی قرار دارد. [7]. در کشورهایی که قوانین و مقررات حفظ حقوق سهامداران دارای ایراد و ضعف است، تمرکز مالکیت اغلب بهعنوان راهکاری برای کنترل اعمال غیر اخلاقی مدیران و تصمیمات اتخاذ شده توسط آنان، ظهور کرده است. [61]. که البته خود میتواند مشکلساز باشد و نه تنها تعارض بین مدیر و سهامداران را کاهش ندهد، بلکه موجب افزایش آن شود. زیرا سهامداران عمده غالباً به دنبال منافع خود بوده و در این جهت ممکن است منافع سهامداران جزء را نا دیده گرفته و بهگونهای عمل نمایند که حقوق آنها را به نفع خود قبضه نمایند. [66].
شرکتهایی که اکثریت سهام آنان در اختیار سهامداران عمده و بالاخص سهامداران کنترلکننده است، بیشتر در معرض خطرات و مشکلات ناشی از مسئله نمایندگی هستند. زیرا نظر سهامداران کنترلکننده، در تمامی تصمیمات اتخاذ شده در سطح هیأتمدیره، نظر غالب است و برای این سهامداران بسیار آسانتر از سایر سهامداران است که بتوانند سازوکارهای نظارتی بر عملکرد مناسب و شفاف مدیریت را نادیده گرفته و برای دستیابی به منافعشان، برخلاف این سازوکارها عمل نمایند و نظارت سایر سهامداران را غیرممکن سازند. [60].اکثر محققین در تحقیقات خود در زمینه تمرکز مالکیت به این نتیجه رسیدهاند که این امکان وجود دارد که سهامداران عمده، سعی در بیشینه نمودن منافع خود داشته و منافع موجود در شرکت را به نفع خود مصادره نمایند. [61].
فهرست مطالب
تعریف مفهومی تمرکز مالکیت
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تمرکز مالکیت
2-4 تمرکز مالکیت
2-4-1 اهمیت تمرکز مالکیت
2-4-2 تمرکز مالکیت و تأثیر آن بر گزارشگری مالی
2-4-3 تمرکز مالکیت و سهامداران عمده در مقابل سهامداران خرد
2-5 مالکیت نهادی
2-5-1 سهامداران نهادی و تئوریهای مطرح
2-5-2 انگیزه و اهداف سهامداران نهادی
2-5-3 روند رشد سهامداران نهادی
2-9 پیشینه تحقیق
2-9-1 تحقیقات خارجی
2-9-2 پیشینه تحقیقات داخلی
2-9-2-1 تحقیقات داخلی تمرکز مالکیت نهادی و مدیریتی
2-9-2-2 تحقیقات داخلی حقالزحمه حسابرسی
منابع
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه تمرکز مالکیت بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 65 |
حجم | 228/456 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
موضوع این نوشتار چارچوب نظری پایان نامه تمرکز مالکیت می باشد. تمرکز مالکیت به عنوان یکی از ساز و کارهای حاکمیت شرکتی است و تحقیقات زیادی با موضوع مالکان نهادی انجام شده است که نشان میدهد این مالکان، مدیریت شرکت را به تمرکز بر عملکرد اقتصادی و اجتناب از رفتارهای فرصت طلبانه وا می دارند. [52]. معمولاً مالکان عمده کمتر از دیگر مالکان تمایل به افشای اطلاعات شرکت در بازار دارند و علت آن نیز، محروم نمودن سایر سهامداران و ذینفعان در شرکت، از اطلاعات محرمانه شرکت است، تا بدین شکل برنامهها و سیاستهای شرکت که غالباً در جهت منافع آنان است را از دیگران پنهان نگهدارند. [70].
چاو و لونگ (2006) معتقدند میزان بیشتر تمرکز مالکیت موجب میشود که فرصتها و سودهای مخفی و افشا نشده بیشتری برای سهامداران کنترلکننده ایجاد شود. این مالکان به علت سهم بالایی که از شرکت در اختیار دارند، نظارت و کنترل بالایی بر تصمیمات مدیریت و نتایج حاصل از آن خواهند داشت. در نتیجه بر عملکرد شرکت به طور مستقیم تأثیرگذار هستند. از آنجا که این مالکان کنترل شرکت را بهطور کامل در اختیار دارتد و سیاستها و خطمشی کلی شرکت را تعیین میکنند، بر اساس منافع و هزینه ناشی از انتخاب حسابرس، اقدام به گزینش مؤسسه حسابرسی با کیفیت بالا یا مؤسسه حسابرسی با کیفیت پایین مینمایند. [72].
فهرست مطالب
تعریف مفهومی تمرکز مالکیت
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تمرکز مالکیت
2-4 تمرکز مالکیت
2-4-1 اهمیت تمرکز مالکیت
2-4-2 تمرکز مالکیت و تأثیر آن بر گزارشگری مالی
2-4-3 تمرکز مالکیت و سهامداران عمده در مقابل سهامداران خرد
2-5 مالکیت نهادی
2-5-1 سهامداران نهادی و تئوریهای مطرح
2-5-2 انگیزه و اهداف سهامداران نهادی
2-5-3 روند رشد سهامداران نهادی
2-9 پیشینه تحقیق
2-9-1 تحقیقات خارجی
2-9-2 پیشینه تحقیقات داخلی
2-9-2-1 تحقیقات داخلی تمرکز مالکیت نهادی و مدیریتی
2-9-2-2 تحقیقات داخلی حقالزحمه حسابرسی
منابع
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه اشتیاق شغلی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 72 |
حجم | 438/410 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
اشتیاق شغلی، به میزان انرژی و دلبستگی به شغل و اثربخشی حرفهای اشاره داشته و دارای سه بعدجذب، نیرومندی و وقف خودمی باشد (اسکافیلی وهمکاران،2002). اشتیاق شغلی دارای سه بعد است: شوق داشتن به کار(انرژی حرفه ای) : با سطوح بالای انرژی و انعطاف پذیری ذهنی هنگام کار کردن، اشتیاق به سرمایه گذاری در کار و مقاومت حتی در رویارویی با مشکلات کاری، توصیف می شود. . بنابراین کارمندی که شوق زیادی نسبت به کار دارد در سطح بالایی نسبت به شغلش دارای انگیزه است و به احتمال بیشتری هنگام مواجه با سختی های کار مقاومت نشان می دهد. این مؤلفه از لحاظ مفهومی شبیه به مفهوم ا نگیزش درونی است (سالوناوا، دپیرو، 2005).
انگیزش درونی اشاره به نیاز یک فرد برای انجام فعالیتی خاص دارد، به این علت که این فعالیتها به او خشنودی درونی می دهد و این پاداش دهی درونی فعالیت هیچ هدف بیرونی را در بر نمی گیرد( مانند حقوق و ترفیع) (وسی واریان، 1985).
جذبه در کار(شیفتگی حرفه ای) : با تمرکز عمیق فرد نسبت به کار و به سختی جدا شدن از کار، گذشت سریع زمانی، فراموش کردن همه چیزهای اطراف حین انجام کار توصیف می شود (گونزالس و همکاران،2006).
نوری و عریضی(1389) در تحقیقی به این نتیجه رسیدند که که بین هر سه مؤلفه اشتیاق شغلی( شوق داشتن به کار، وقف کار شدن، جذبه در کار) با تعهد سازمانی و میل به ماندن رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. این نتایج بدین معناست که هر چه فرد اشتیاق بیشتری نسبت به شغل خود داشته باشد تعهد بیشتری نسبت به سازمان نشان می دهد(نوری وعریضی،1389)
فهرست مطالب
2-2-1- نظریه های اشتیاق شغلی 12
2-2-1-1- نظریه کان 12
2-2-1-2-ابعاد اشتیاق شغلی از دیدگاه کان 15
2-2-1-3- بعد فیزیکی: 15
2-2-1-4- بعد شناختی: 17
2-2-1-5- بعد هیجانی: 19
2-2-1-6 پیشایندهای اشتیاق شغلی کان: 20
2-2-3- مفهوم اشتیاق شغلی 41
2-4-1 بررسی تحقیقات انجام شده در ارتباط با استعداد خستگی شغلی در داخل کشور 43
2-4-2- بررسی تحقیقات انجام شده در ارتباط با اشتیاق شغلی در داخل کشور 44
2-4-3- بررسی تحقیقات انجام شده در ارتباط با میل به ماندن در داخل کشور 45
2-4-6- بررسی تحقیقات انجام شده در ارتباط با میل به ماندن در خارج از کشور 50
2-5- چارچوب نظری تحقیق 51
2-6- مدل مفهومی تحقیق 53
2-7- فرضیه های تحقیق 56
منابع
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه دغدغه مسیر شغلی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 33 |
حجم | 200/713 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
مقدمه چارچوب نظری پایان نامه دغدغه مسیر شغلی :
دغدغه مسیر شغلی به معنای ضرورت برای جهت دهی به آینده است. این حس برای آینده مهم است. نگرشهای نظام مند و خوش بین احساس نگرانی را افزایش میدهد چرا که افراد را وا میدارد که از وظایف شغلی و گذارهای حرفه ای آگاه شوند تا بتوانند مقابله کنند و دست به انتخاب بزنند و برای آینده دور و نزدیک آماده باشند. این دغدغه، از آینده احساس واقعی میسازد و به فرد کمک میکند تا گذشته شغلی را بخاطر داشته باشد، به وضع فعلی شغلی توجه کند و آینده شغلی را پیش بینی نماید. تفکر درباره زندگی کاری در طول زمان ضرورت مسیر شغلی است. زیرا یک مسیر شغلی ذهنی یک رفتار نیست، بلکه یک عقیده است یعنی انعکاسی از خود است. اعتقاد به تداوم تجربه به افراد اجازه میدهد تا فعالیتهای فعلی شان را به آرزوهای حرفه ای آینده شان وصل کنند و امکانات ممکن را دریابند. این حس تداوم به فرد اجازه میدهد تا تجسم کند چگونه تلاشهای امروز موفقیت فردا را میسازد.
فقدان دغدغه مسیر شغلی، بیتفاوتی مسیر شغلی نامیده میشود و بیبرنامگی و بدبینی درباره آینده را منعکس میکند. این بیعلاقگی را میتوان از طریق مداخلات مشاوره ای مسیر شغلی که به افراد کمک میکند تا تحصیلات حرفه ای شان را شکل دهند مثل بازی واقعی (جارویس و ریکارد، 2001) ، برنامه مهارتهای زندگی (آدکینز، 1970) ، کارگاههای دیدگاه زمانی (وان و ساویکاس، 1998) و نوشتن زندگی نامه آینده (ماو، 1982) قابل حل است. (لنت و برون، 2005، ص54)
فهرست مطالب
2-1 مقدمه 13
2-2 پیشینه پژوهش 13
2-2-1 دغدغه مسیر شغلی چیست؟ 13
2-2-2 اصول نظریه رشدی سوپر 14
2-2-3 خودپنداره 16
2-2-4 مراحل رشد شغلی 16
2-2-5 بلوغ مسیر شغلی 18
2-2-6 انتخاب شغل و شخصیت 20
2-2-7 آرزوهای شغلی 21
2-2-8-نظریه گاتفردسون 22
2-2-9 دغدغههای شغلی در نظریه سازه مندی مسیر شغلی 25
2-2-10 اصول نظریه سازه مندی شغلی 26
2-2-11 ابعاد انطباق پذیری شغلی 28
2-3 مطالعات انجام شده 29
2-3-1 مطالعات انجام شده در خارج کشور 29
2-3-2 مطالعات انجام شده در داخل کشور 32
2-3-3 نتیجه گیری از تحقیقات قبلی 33
منابع و مآخذ
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه ارتقای شغلی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 52 |
حجم | 271/622 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
مقدمه چارچوب نظری پایان نامه ارتقای شغلی : در بعضی موارد یک فرد در سازمان فرصت ارتقای شغلی را از دست می دهد، چون تصمیم گیرندگان درباره ارتقای شغلی یا واگذاری سمت جدید، اطلاعی از خواسته آن فرد نداشته اند. بنابراین لازم است در فرصتهای مناسب موضوع علاقه مندی به ارتقای شغلی را با سرپرست، مدیر یا هماهنگ کننده گروه خود در میان بگذارید(مهریاری، 1385 ). هر موضوع و مقوله ای که مورد تحقیق و بررسی قرار می گیرد، نیازمند آن است که مفاهیم موجود در آن مورد توجه قرار گیرد. تا بتوان درک صحیحی از موضوع مورد بررسی بدست آورد. موضوع حاضر نیز مستثنی از این امر نبوده و لازم است مباحث کلی و نظری موجود در آن به بحث گذاشته شود.
اهمیت این امر از آن جهت است که شناخت ما را نسبت به موضوع تحقیق افزایش داده و ذهن مخاطبان و خوانندگان را آماده پذیرش موضوعات بعدی خواهد نمود. در مبانی نظری مطالبی در مورد ارتقای شغلی و مولفه های آن و تحقیقات قبلی انجام گرفته در خصوص موضوع تحقیق مورد بحث قرار می گیرد. و در پایان فصل جمع بندی نظری و مدل مفهومی طرح بیان میشود.
فهرست مطالب
2-1- مقدمه 9
2-3- تعریف مدیرییت منایع انسانی 10
2-4- ارتقای شغلی 10
2-4-1- خودارزیابی 11
2-4-1-1- مشکل گشابودن و نه مشکل آفرینی 12
2-4-1-2- پذیرش و پیش بینی تشدید چالش کاری 12
2-4-1-3- افزایش شناخت از خود 12
2-4-1-4- انجام فعالیتهای داوطلبانه 12
2-4-1-5- تهیه و تنظیم کارنامه عملکرد 13
2-4-1-6- پذیرش اقبال 13
2-4-1-7- خواسته خود را اعلام کنید 13
2-4-1-8- تمرکز بر ارتقای شغلی 13
2-5- مدیریت مسیر شغلی 14
2-5-1- تعریف مدیریت کار راهه شغلی 15
2-5-2- اهداف مدیریت پیشرفت شغلی کارکنان 16
2-5-3- برنامه ریزی برای پیشرفت در سلسله مراتب شغلی 16
2-5-3-1- خود سنجی 17
2-5-3-2- خودمدیریتی مسیر شغلی 19
2-5-4- انگیزش کار 20
2-5-4-1- انگیزش درونی و بیرونی 22
2-5-5- اقدامات مدیریت 29
2-5-5-1- سرمایه گذاری در آموزش 29
2-5-5-2- توزیع اطلاعات 30
2-5-5-3- آموزش بدو خدمت 31
2-5-5-4- ایجاد فضای مناسب برای بیان اندیشه ها 31
2-5-5-5- الگوبودن 31
2-5-5-6- تفویض اختیار 32
2-5-5-7- گردش شغلی 32
2-5-5-8- نقش مشاور 32
2-5-5-9- مربی و راهنما 32
2-5-5-10- ارزشیابی 33
2-5-5-11- اهدای کتاب مفید 33
2-5-5-12- اعزام کارکنان به سفرهای ماموریتی 33
2-7- جمع بندی و مدل مفهومی تحقیق 38
فهرست منابع
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه تکانشگری و رفتارهای تکانشی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 74 |
حجم | 547/28 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
مقدمه چارچوب نظری پایان نامه تکانشگری و رفتارهای تکانشی: تکانشگری در دوره نوجوانی بیش از سایر دوران زندگی اهمیت دارد. نوجوانی یکی از مراحل مهم و برجسته رشد و تکامل اجتماعی و روانی فرد به شمار می رود. در این دوره، نیاز به تعادل هیجانی و عاطفی به ویژه تعادل بین عواطف و عقل، درک ارزش وجودی خویشتن، خودآگاهی (شناخت استعدادها، تواناییها و رغبتها)، انتخاب هدفهای واقعی در زندگی، استقلال عاطفی از خانواده، حفظ تعادل روانی و عاطفی خویش در مقابل عوامل فشارزای محیطی، برقراری روابط سالم با دیگران، کسب مهارتهای اجتماعی لازم در دوست یابی، شناخت زندگی سالم و مؤثر و چگونگی برخورداری از آن، از مهم ترین نیازهای نوجوان به شمار می روند. نوجوانی دوره ای است که به نظر می رسد در آن بسیاری از تصمیم گیری ها همانند بزرگسالی است، اما باید متذکر شد که هنوز تصمیم نوجوانان ناپایدار است و در برخی موارد ممکن است به رفتارهای ناکارآمد و حتی خطرناک منتهی شود ( لونا ، پادمانهان و اوهرن ، 2010 ). آسیب پذیری های جدایی ناپذیری در این دوره تحولی وجود دارد که ممکن است به مشکلات رفتاری همچون بزهکاری یا اختلالهای روانی منتهی شود (لونا و سوینی ، 2004 ؛ سوینی، تاکارا ، مک میلان ، لونا و مین شو ،2004.(
مرور مطالعات انجام شده در مورد تکانشگری هسته ی اصلی بسیاری از اختلالهای روانی از قبیل بیش فعالی ، نقص توجه،اختلال سلوک، اختلال های کنترل تکانه، سوءمصرف مواد، بولیمیا، رفتار خودکشی گرا، چند اختلال شخصیت را تشکیل می دهد.(ری وهمکاران، 2005؛ کاپلان وسادوک،2003؛ فوسوتی وهمکاران،2007).
مطالعات متعددی در مورد ارتباط تکانشگری و اختلال سوءمصرف مواد انجام گرفته است که نشان دهنده ی این هستند که رفتارهای تکانشی به عنوان یکی از عوامل مستعدکننده و تداوم دهنده ی این اختلال هستند، البته گاهی نیز تعیین کننده ی نوع موادمصرفی معتادان نیز می باشد(والدوک و میلر،1997؛هلندواورس؛2001؛نقل ازعدالتی،1386؛دوران وهمکاران،2004؛ هیاکی وهمکاران،2005؛ پری وهمکاران،2004؛ بورنووالوا وهمکاران،2005؛ لجوز و همکاران،2006؛ دوران ،مک چارج و کوهن،2006؛ مکری و همکاران،1387).
فهرست مطالب
1-6تعریف مفهومی تکانشگری 4
1-7 تعریف عملیاتی تکانشگری 4
فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تکانشگری 6
2-1-2 تکانشگری 6
2-1-2-1 تکانه 8
2-1-2-2 پردازش گزینه ها در تصمیم گیری مخاطره آمیز 10
2-1-2-2-1 عامل ارزش 11
2-1-2-2-2عامل زمان 11
2-1-2-2-3 عامل احتمالات 12
2-1-2-3رویکردهای مختلف در تحلیل رفتارهای تکانشی 19
2-1-2-3-1 رویکرد شخصیت شناسانه 20
2-1-2-3-2 رویکرد رفتارگرایانه 25
2-1-2-3-3 رویکرد زیستی 26
2-1-2-3-4رویکرد اجتماعی 29
2-1-2-4 تکانشگری و جنسیت 29
2-1-2-5اختلالهای مرتبط با تکانشگری 29
2-1-2-6 تعاریف خود نظمدهی 30
2-1-2-7 نظریه های خود نظمدهی 32
2-1-2-7-1 نظریه ی خود نظمدهی بندورا 32
2-1-2-7-2 نظریه ی خود نظمدهی کارور و شییر 33
2-1-2-7-3 نظریه خود تنظمی باتلر و واین 34
2-1-2-7-4 نظریه خودنظمدهی پینتریچ و دیگروت 35
2-1-2-8 پژوهش ها درباره تکانشگری 35
2-2 پیشینه پژوهش 38
2-2-1 پژوهشهای داخلی 38
2-2-2 پژوهش های خارجی 49
2-3 جمع بندی 54
منابع 58
منابع فارسی 58
منابع انگلیسی 67
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه تعارض در سازمان بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 37 |
حجم | 278/77 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
در یک تعریف جامع می توان گفت: «تعارض فراگردی است که در آن یک طرف (فرد یا گروه) در می یابد که منافعش با مخالف یا واکنش منفی طرف دیگر مواجه گردیده است». چارچوب نظری پایان نامه تعارض موضوع نوشتار حاضر است. با وجود تعاریف گوناگونی که از تعارض شده چند موضوع زیربنای، همه آن ها را تشکیل می دهد. اول آن که هر دو طرف باید تعارض را درک کنند. دوم، وجود یا عدم وجود تعارض به ادراک افراد بستگی دارد؛ اگر هیچ یک از طرفین از وجود تعارض آگاه نباشند توافق عمومی بر آن است که تعارضی وجود ندارد.
ناگفته نماند که تعارض های ادراک شده ممکن است واقعی نباشند؛ از این رو بسیاری از وضعیت هایی که تعارض آمیز توصیف می شوند در واقع تعارض آمیز نیستند؛ زیرا اعضای گروه های درگیر، تعارضی میان خود احساس نمی کنند؛ به همین سبب گفته می شود وجود تعارض به ادراک افراد بستگی دارد (رضائیان، 1387). فراگیری مدیریت تعارض برای بهبود، انطباق و بهره گیری از تغییر و تحول، یک سرمایه گذاری حیاتی برای خود فرد، خانواده و سازمان به شمار می آید. مدیریت خوب تعارض، ما را در برابر تغییرها، محفوظ نمیدارد و بدین معنی نیست که همواره با داشتن این مهارت، به خواسته های خود دست خواهیم یافت، بلکه -ما را قادر می سازد با تحولات جدید، آشنا شده برای مقابله با تهدیدها و استفاده از فرصت ها راه حل های مناسب بیابیم (صیاد زاده، 1389).
فهرست مطالب
2-1- مقدمه
2-2-3- شیوه های حل تعارض (بین فردی) 8
تعاریف تعارض 8
تأثیرات تعارض 9
مفهوم متعارض 10
تعارض در گذشته و حال و جنبههای مثبت و منفیآن 12
دیدگاههایمربوطبهتعارض 14
1-دیدگاه نظریه پردازان کلاسیک مدیریت (دیدگاهسنتی) 14
2-دیدگاهمکتبروابطانسانی(رفتاری) 15
3-دیدگاهتعاملگرایان 16
تعارض سازنده و ویرانگر 17
شیوه های حل تعارض (بین فردی) 18
جمع بندی کلی 20
2-3- پیشینه پژوهشی 23
2-3-1- پژوهش های داخلی 23
2-3-2- پژوهش های خارجی 25
منابع 29
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه مدیریت مسیر شغلی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 54 |
حجم | 271/637 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
چارچوب نظری پایان نامه مدیریت مسیر شغلی موضوع این نوشتار است. مشکل آنست که بغرنجی مفهوم سازمانها بدلیل تغییر بزرگ در ساختار سازمانی، تعدد عزل و نصب مدیران و نیاز به سازماهای انعطاف پذیر افزایش یافته است (هریسون و کسل، 2004؛ بروستر و لارسن، 2000 ). با در نظر گرفتن این تغییرات، دگرگونی های گسترده ای در مفهوم ساختار سازمانی وجود داشته است. ساختار سازمانی اهمیت حیاتی در درک مسیر های شغلی سازمانی دارد چرا که " ساختارهای موقعیت درجه بندی شده که مسیرهای پاداشهای خارجی، امنیت شغلی و پیشرفت در مسیر شغلی خارجی یک فرد و نیز شاخصهای ذهنی موفقیت در مسیر شغلی داخلی فرد را مشخص نموده اند" را نشان می دهند (پرنس، 1994؛ اشاره شده در بروستر و لارسن، 2000 صفحه 96).
این بدان معنی است که در گذشته مسیر شغلی رو به بالا چارچوبی برای جهت گیری مسیر شغلی خارجی فراهم مینمود. هرچند امروزه بدلیل پهن تر شدن سلسله مراتب، افراد مجبورند به مسیر شغلی داخلی شان از قبیل آموزش و رشد تکیه کنند (بروستر و لارسن، 2000 ). فقدان تناسب میان ایده مسیر شغلی سنتی و محیط سازمانی کنونی منجر به ظهور تعریف جدیدی از مسیر شغلی شده است که در فصل مقدمه توضیح داده شد.
شین (1987) مطالعه ای در زمینه اینکه با صرف تجربه و زمان بیشتر در کار توسط فرد، افراد بیشتری به قابلیتها، محرکها، نیازها و همینطور رفتار و ارزشهای فرد پی می برند، انجام داد. این آگاهیها مرزهای آنچه که در تصمیمات مسیر شغلی آینده ایجاد شده اند را بوجود می آورند. این مرزها توسط شین (1987) بعنوان مراجع مسیر شغلی معرفی و بصورت " طرحی از استعداد ذاتی، انگیزه ها و ارزشها که برای راهنمایی، اجبار، تثبیت و یکپارچه نمودن مسیر شغلی فردی" (یارنال، 1998، صفحه 56) تعریف شده است.
فهرست مطالب
فصل دوم: ادبیات و چارچوب نظری پایان نامه مدیریت مسیر شغلی
2-1- مقدمه 9
2-3- تعریف مدیرییت منایع انسانی 10
2-4- ارتقای شغلی 10
2-4-1- خودارزیابی 11
2-4-1-1- مشکل گشابودن و نه مشکل آفرینی 12
2-4-1-2- پذیرش و پیش بینی تشدید چالش کاری 12
2-4-1-3- افزایش شناخت از خود 12
2-4-1-4- انجام فعالیتهای داوطلبانه 12
2-4-1-5- تهیه و تنظیم کارنامه عملکرد 13
2-4-1-6- پذیرش اقبال 13
2-4-1-7- خواسته خود را اعلام کنید 13
2-4-1-8- تمرکز بر ارتقای شغلی 13
2-5- مدیریت مسیر شغلی 14
2-5-1- تعریف مدیریت کار راهه شغلی 15
2-5-2- اهداف مدیریت پیشرفت شغلی کارکنان 16
2-5-3- برنامه ریزی برای پیشرفت در سلسله مراتب شغلی 16
2-5-3-1- خود سنجی 17
2-5-3-2- خودمدیریتی مسیر شغلی 19
2-5-4- انگیزش کار 20
2-5-4-1- انگیزش درونی و بیرونی 22
2-5-5- اقدامات مدیریت 29
2-5-5-1- سرمایه گذاری در آموزش 29
2-5-5-2- توزیع اطلاعات 30
2-5-5-3- آموزش بدو خدمت 31
2-5-5-4- ایجاد فضای مناسب برای بیان اندیشه ها 31
2-5-5-5- الگوبودن 31
2-5-5-6- تفویض اختیار 32
2-5-5-7- گردش شغلی 32
2-5-5-8- نقش مشاور 32
2-5-5-9- مربی و راهنما 32
2-5-5-10- ارزشیابی 33
2-5-5-11- اهدای کتاب مفید 33
2-5-5-12- اعزام کارکنان به سفرهای ماموریتی 33
2-6-1- تحقیقات انجام شده در داخل 33
2-6-2- تحقیقات انجام شده در خارج 35
2-7- جمع بندی و مدل مفهومی تحقیق 38
فهرست منابع
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه جو سازمانی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 70 |
حجم | 225/909 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
مقدمه چارچوب نظری پایان نامه جو سازمانی : جو سازمانی، اصطلاح وسیعی است که به ادراک کارکنان از محیط عمومی کار در سازمان اطلاق میشود و متأثر از سازمان رسمی، غیر رسمی، شخصیت افراد و رهبری سازمانی است. در واقع جو یک سازمان تقریباً میتواند به عنوان شخصیت سازمان در نظر گرفته شود؛ یعنی نسبت جو به سازمان، مثل نسبت شخصیت به فرد است (هوی و میسکل، 1987). هر یک از نظریهپردازان از دیدگاه خاص خود به مفاهیمی همچون جو سازمانی و رضایت شغلی مینگرند.
در مورد مفهوم جو سازمانی که در اواخر دهه شصت متداول و رایج شد، ایوانز میگوید: «جو سازمانی به هویت جامع سازمان اشاره دارد و اجماعی است از احساسات و ادراکاتی که افراد راجع به محیط کاری و در محل اشتغال خود دارند» (ایوانز، 1996). شاید این شبهه برای برخی از افراد به وجود آید که جو سازمانی و رضایت شغلی مفاهیمی مشابه و دارای همپوشانی هستند که در این رابطه باید اذعان داشت؛ در جو سازمانی سعی میشود احساس و ادراک کارکنان نسبت به جنبههای عینی و محسوس سازمان مورد بررسی قرار گیرد، ولی در رضایت شغلی، این مسأله بررسی میشود که آیا اعضای سازمان از وضعیت موجود این مؤلفهها احساس خشنودی و رضایت میکنند؟ به عبارت دیگر، آیا احساس کارکنان نسبت به جنبههای عینی و محسوس سازمان، رضایت و خشنودی آنها را به همراه دارد یا خیر؟
لذا در این فصل ابتدا به بررسی جو سازمانی و در پایان نیز به بررسی تحقیقات انجام شده در داخل کشور و خارج از کشور میپردازیم.
فهرست مطالب
الف: جو سازمانی 8
2-2-1-تعاریف جو سازمانی 8
جدول 1: تعاریف جوسازمانی از دیدگاه تنی چند از صاحبنظران 19
2-2-2-ویژگیهای جو سازمانی 19
جدول 2: ویژگی جو سازمانی از دیدگاه صاحبنظران 22
2-2-3-عوامل مؤثر بر جو سازمانی 22
جدول 3: عوامل تأثیرگذار بر جو سازمانی (شیرزادی، 1385) 25
2-2-4-ابعاد جو سازمانی 26
2-2-5-انواع جو سازمانی 27
جدول 4: جو حمایتی و جو تدافعی در سازمانها (پرداختی، 1385) 29
2-2-6-نظریههای جو سازمانی: 29
2-2-6-1-مدل جو سازمانی هالپین و کرافت 29
شکل 1: جو مدرسه به عنوان ترکیبی از رفتار مدیر و معلمان (Silver; 1991) 31
جدول 5: ویژگیهای شش نوع جو سازمانی (شیرزادی، 1385) 37
جدول 6: ویژگیهای جو باز و بسته (شیرزادی، 1385) 37
2-2-6-2-مفهومپردازی رنسیس لیکرت از جو سازمانی: 37
جدول 7: سیستم یک و چهار لیکرت 38
2-2-6-3-مفهومپردازی هوی و سیبو از جو سازمانی 38
جدول 8: انواع جو بر حسب نظریه هوی و سیبو 43
2-2-6-4-مفهومپردازی هریسون از جو سازمانی: 43
2-2-6-5-مفهومپردازی هاجست از جو سازمانی 44
شکل 2: مفهومپردازی هاجست از جو (پورسیف، 1385) 45
2-2-6-5-مفهومپردازی ویزبورد از جو سازمانی 45
شکل 3: مدل 6 وجهی ویزبورد در رابطه با جو سازمانی 46
2-2-6-6-مفهومپردازی تاجییوری از جو سازمانی 46
شکل 4: مدل تعاملی روابط بین عوامل مؤثر در شکلگیری جو سازمانی (Owens; 1990) 47
2-2-6-7 مدل مفهومی 47
شکل 3-1: مدل مفهومی تحقیق محقق ساخته بر اساس نظریه هالپین و کرافت (1962) 48
جدول 12: خلاصه تحقیقات داخلی
بخش سوم: پیشینه پژوهش (تحقیقات انجام شده خارجی)
جدول 13: خلاصه تحقیقات خارجی
منابع