دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه اشتراک دانش بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 41 |
حجم | 196/281 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه اشتراک دانش است. گاهی عدم وجود انگیزۀ کافی برای تسهیم دانش در ما به علت ندانستن و یا غافل بودن از مزایای فردی و سازمانی اشتارک دانش یا تسهیم دانش در سازمان است. بعضی از افراد وجود دارند (قطعاً شما هم تعدادی از آن ها را در شغل و حرفۀ خودتان دیده اید و می شناسید) که خیال می کننند دانش قدرت است و هر چه آن ها بتوانند دانش بیشتری را برای خودشان کسب کنند، قدرت بیشتری در اختیار خواهند داشت. آن ها یکسری سیلوهای مجازی در اطراف خودشان به وجود می آورند و دانش خود را درون آن ها نگهداری می کنند و افراد دیگر را از آن ها دور می نمایند (کشاورزی، 1386).
در مقابل این گروه افراد مؤثری در سازمان وجود دارند که به ترویج و اشتراک دانش خود می پردازند. یکی از محققان معتقد است: بهترین استراتژی برای آینده اشتراک دانش آن هم به صورت وسیع می باشد.
این افراد دارای ویژگی ها و صفات مشخصۀ رفتاری زیر هستند:
1- روحیۀ جمع گرایی به جای فرد گرایی و تک روی
2- روحیۀ دیگرخواهی به جای خودخواهی
3- روحیۀ جرأت و جسارت
4- روحیۀ شفافیت
5- نگاه مثبت اندیش
6- اشتیاق به یادگیری و تعالی
7- انعطاف پذیری در برابر دیدگاه های جدید
8- داشتن روحیۀ بخشندگی و سخاوت
9- داشتن نگاهی دوراندیش
افرادی که دانش را ذخیره می کنند معمولاً تشنۀ قدرت هستند، آن ها تمایل دارند تا پایگاه قدرت مناسبی برای خودشان به وجود آورند، اما در این فرایند هرگونه اعتمادی را که همکارانشان به آن ها می توانستند داشته باشند را از بین برده و نابود می کنند (افتخاری، 1387).
فهرست مطالب
2-1-5-1- موانع و تسهیل کننده های تسهیم دانش 9
2-1-5-2- موانع و تسهیل کننده های فردی 10
1- عدم وجود زمان کافی برای به اشتراک گذاری دانش 10
2- عدم یکسان بودن ویژگی ها، سطح دانشی و بینشی به اشتراک گذارندگان دانش 10
3- ترس از اعتراف به ندانستن 11
4- عدم آگاهی دارندگان دانش نسبت به مفید بودن دانش برای دیگران 11
5- آسان تر بودن به اشتراک گذاری دانش آشکار نسبت به دانش پنهان 11
6- ضعف در مهارت های ارتباطی 12
7- ضعف در اعتماد در بین کارکنان 12
8- ترس از به مخاطره افتادن امنیت شغلی 13
9- عدم آگاهی کافی از ارزش و مزایای به اشتراک گذاری دانش با همکاران 13
2-1-5-2- موانع سازمانی تسهیم دانش 15
1- فقدان نگاه درست مدیران به اهمیت تسهیم دانش و عدم حمایت از آن 15
2- تمرکز شدید بر سلسله مراتب سازمانی 15
3- کمبود فضاهای رسمی و غیر رسمی جهت به اشتراک گذاشتن دانش 16
4- ضعف در سیستم پاداش و تشویق سازمان 16
5- وجود فضای رقابتی شدید در سازمان 16
6- پراکندگی واحدهای سازمانی 17
2-1-5-3- موانع و تسهیل کننده های مبتنی بر فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی 17
1- فقدان فرهنگ استفاده از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی 18
2- جابه جایی ابزار با هدف در استفاده از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی 18
3- بی توجهی به کارکرد اصلی فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی 19
4- ضعف در ارائۀ خدمات پشتیبانی 19
5- فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی خود را به افراد تحمیل می کنند 19
2-2- پیشینه پژوهش 20
2-2-1- پژوهش های داخلی 20
2-2-2- پژوهش های خارجی 24
منابع و مآخذ 29
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه اشتراک دانش بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 43 |
حجم | 196/281 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
چارچوب نظری پایان نامه اشتراک دانش موضوع این نوشتار است. امروزه توجه فزاینده بر کسب دانش مورد نیاز سازمان از شرکای سازمانی و ارتقای سطح توانایی سازمانی در چارچوب توافقات استراتژیک معطوف گشته است. از این نظرگاه اشتراک دانش به عنوان فعالیت انتشار و یا انتقال دانش از یک فرد، گروه، یا سازمان به دیگری، عامل اساسی در نیل به اهداف و رفع شکاف سازمانی در نظر گرفته می شود (نانوکا و تاکوچی، 1995). روش انتخابی برای تامین دانش از خارج سازمان، بستگی به برنامه های سازمانی و شایستگی های کلیدی سازمان دارد (پارهالند و هامل، 1990). اشتراک دانش بین سازمانی یکی از این روش هاست که در آن طرفین دانش سازمانی خود را به اشتراک می گذارند. بی شک، اعتماد بین سازمانی همانند اعتماد بین اعضای تیم عامل کلیدی در تسهیل مدیریت دانش است (لاجوردی و خانبابایی، 1386) کانال های انتقال دانش می تواند رسمی یا غیر رسمی و یا اینکه شخصی یا غیرشخصی باشند (ونس و اینون، 1998). به هرحال، اشتراک دانش بین سازمان ها می تواند در قالب سازوکارهایی چون پیشنهادها، گزارش ها، دستورالعمل ها، روش ها و مانند اینها نمود پیدا کند.
اشتراک دانش به عنوان یک فرآیند پیچیده اما ارز ش آفرین، بنیاد و زیربنای بسیاری از استراتژ یهای سازما نها است (ریج ، 2005) تسهیم دانش مجموعه ای از رفتارها است که مستلزم مبادله ی اطلاعات با یکدیگر است. وقتی بیان می شود فردی دانش خود را تسهیم می کند، به این معنی است که آن فرد، شخص دیگری را با استفاده از دانش، بینش و افکار خود در جهت تقویت موقعیت شخص مزبور راهنمایی می کند. به علاوه فردی که دانش خود را تسهیم می کند، اید ه آل این است که از هدف دانش تسهیم شده و کاربرد آن و همچنین از نیازها و شکا فهای اطلاعاتی فرد گیرند هی دانش آ گاهی داشته باشد (سرلک و اسلامی، 1390).
فهرست مطالب
2-1-5-1- موانع و تسهیل کننده های تسهیم دانش 9
2-1-5-2- موانع و تسهیل کننده های فردی 10
1- عدم وجود زمان کافی برای به اشتراک گذاری دانش 10
2- عدم یکسان بودن ویژگی ها، سطح دانشی و بینشی به اشتراک گذارندگان دانش 10
3- ترس از اعتراف به ندانستن 11
4- عدم آگاهی دارندگان دانش نسبت به مفید بودن دانش برای دیگران 11
5- آسان تر بودن به اشتراک گذاری دانش آشکار نسبت به دانش پنهان 11
6- ضعف در مهارت های ارتباطی 12
7- ضعف در اعتماد در بین کارکنان 12
8- ترس از به مخاطره افتادن امنیت شغلی 13
9- عدم آگاهی کافی از ارزش و مزایای به اشتراک گذاری دانش با همکاران 13
2-1-5-2- موانع سازمانی تسهیم دانش 15
1- فقدان نگاه درست مدیران به اهمیت تسهیم دانش و عدم حمایت از آن 15
2- تمرکز شدید بر سلسله مراتب سازمانی 15
3- کمبود فضاهای رسمی و غیر رسمی جهت به اشتراک گذاشتن دانش 16
4- ضعف در سیستم پاداش و تشویق سازمان 16
5- وجود فضای رقابتی شدید در سازمان 16
6- پراکندگی واحدهای سازمانی 17
2-1-5-3- موانع و تسهیل کننده های مبتنی بر فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی 17
1- فقدان فرهنگ استفاده از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی 18
2- جابه جایی ابزار با هدف در استفاده از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی 18
3- بی توجهی به کارکرد اصلی فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی 19
4- ضعف در ارائۀ خدمات پشتیبانی 19
5- فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی خود را به افراد تحمیل می کنند 19
2-2- پیشینه پژوهش 20
2-2-1- پژوهش های داخلی 20
2-2-2- پژوهش های خارجی 24
منابع و مآخذ 29
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه تکانشگری و رفتارهای تکانشی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 75 |
حجم | 547/28 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
چارچوب نظری پایان نامه تکانشگری و رفتارهای تکانشی موضوع این نوشتار است. تکانشگری هسته اصلی بسیاری از آسـیب هـای اجتمـاعی مانند مصرف مواد، قماربازی بیمارگونه، اختلالهای شخصیت و دست زدن به اقدامات پرخاشجویانه اسـت. ایـن اخـتلال هـر ســال موجــب از میــان رفــتن زمــان و ســرمایه در بــسیاری از کـــشورها مـــی شـــود. یکی از رایج ترین تعاریف، تکانش گری به صورت آمادگی قبلی برای واکنش های سریع و بدون برنامه به محرک های درونی یا بیرونی بدون در نظر گرفتن نتایج منفی آن واکنش ها برای خود فرد یا دیگران، تعریف می شود(استنفورد و همکاران، 2009).
فرآیند تصمیم گیری یا برگزیدن یک گزینه از میان چند گزینه، یکی از عالی ترین پردازش های شناختی به شمار می-رود. گونه ویژه ای از این فرآیند که به عنوان تصمیم گیری مخاطره آمیز شناخته می شود، در شرایطی پردازش (RDM) مخاطره آمیز می شود که شخص با گزینه هایی روبه رو می گردد که انتخاب آنها باری از سود یا زیان در حال یا آینده به دنبال دارد و در عین حال میزان این سود و یا زیان با درجاتی از احتمال همراه است (اختیاری و بهزادی، 1380الف و ب).
تصمیم گیری مخاطره آمیز اهمیت بالایی در زندگی فردی و اجتماعی افراد دارد و اختلال در این نوع تصمیم گیری هسته اصلی پدیده تکانشگری و رفتارهای تکانشی را تشکیل می دهد (اختیاری و بهزادی1380 الف). رفتارهای تکانشی که در برخی رویکردها، رفتارهای مخاطره آمیز نیز خوانده می شوند، به عملکردهایی گفته می شوند که اگرچه تا اندازه ای با آسیب یا زیان های احتمالی همراهند، امکان دستیابی به گونه ای پاداش را نیز فراهم می کنند (اختیاری و بهزادی، جنتی و مقیمی، 1382).
فهرست مطالب
1-6تعریف مفهومی تکانشگری 4
1-7 تعریف عملیاتی تکانشگری 4
فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تکانشگری 6
2-1-2 تکانشگری 6
2-1-2-1 تکانه 8
2-1-2-2 پردازش گزینه ها در تصمیم گیری مخاطره آمیز 10
2-1-2-2-1 عامل ارزش 11
2-1-2-2-2عامل زمان 11
2-1-2-2-3 عامل احتمالات 12
2-1-2-3رویکردهای مختلف در تحلیل رفتارهای تکانشی 19
2-1-2-3-1 رویکرد شخصیت شناسانه 20
2-1-2-3-2 رویکرد رفتارگرایانه 25
2-1-2-3-3 رویکرد زیستی 26
2-1-2-3-4رویکرد اجتماعی 29
2-1-2-4 تکانشگری و جنسیت 29
2-1-2-5اختلالهای مرتبط با تکانشگری 29
2-1-2-6 تعاریف خود نظمدهی 30
2-1-2-7 نظریه های خود نظمدهی 32
2-1-2-7-1 نظریه ی خود نظمدهی بندورا 32
2-1-2-7-2 نظریه ی خود نظمدهی کارور و شییر 33
2-1-2-7-3 نظریه خود تنظمی باتلر و واین 34
2-1-2-7-4 نظریه خودنظمدهی پینتریچ و دیگروت 35
2-1-2-8 پژوهش ها درباره تکانشگری 35
2-2 پیشینه پژوهش 38
2-2-1 پژوهشهای داخلی 38
2-2-2 پژوهش های خارجی 49
2-3 جمع بندی 54
منابع 58
منابع فارسی 58
منابع انگلیسی 67
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه خود شکوفایی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 59 |
حجم | 173/827 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
مزلو می گوید :انسان کامل کسی است که به بالاترین سطح نیازها ، دست بیابد یعنی اگرفرد نیازهای چهارگانه پیش ازنیازبه خود شکوفایی را برآورده سازد اما به مرحله خود شکوفایی نرسیده باشد انسان کاملی نیست .نیازبه خود شکوفایی درافراد مختلف متفاوت است. دریک شخص ممکن است به صورت نیازبه رویاندن گیاهان جلوه کند ، دردیگری به صورت مادرخوبی شدن ، ودرشخص دیگربه صورت شاعریا نویسنده شدن .(سیف:1383: 350-354) چارچوب نظری پایان نامه خود شکوفایی عنوان کار شده برای این نوشتار است.
برخلاف نیازهای کاستی که ازمحرومیت انسان سرچشمه می گیرند ، فرانیازها نیرویشان را ازمیل آدمی به رشد وبالندگی کسب می کنند . فرانیازها به نیازهای مربوط به خودشکوفایی یا تحقق خویشتن نیز معروفاند. اینها عبارتند ازنیازهای فرد برای رسیدن به آنچه که درحداکثرتوان واستعداد دارد . نیازهای خود شکوفایی مواردی چون کنجکاوی اشتیاق به شناخت ، یادگیری کسب حقیقت ، دانش اندوزی ، تجربه کردن ، درک زیبایی ونظم وهماهنگی را شامل می شوند. نیازهای خود شکوفایی مواردی چون کنجکاوی ، اشتیاق به شناخت ، یادگیری کسب حقیقت دانش اندوزی ، تجربه کردن ، درک زیبایی ونظم وهماهنگی را شا مل می شود.
عسکری ، احدی ، مظاهری ، عنایتی ،حیدری (1386) درتحقیقی تحت عنوان رابطه بین شادکامی ، خود شکوفایی،سلامت روان وعملکرد تحصیلی با دوگانگی جنسی دردانشجویان دختروپسرواحد علوم تحقیقات مرکزاهوازبه این نتایج رسیده اند که بین متغییرهای شادکامی ودوگانگی جنسی، بین خود شکوفایی ودوگانگی جنسی، بین سلامت روان ودوگانگی جنسی، بین شادکامی وخود شکوفایی، بین شادکامی وسلامت روان، بین خود شکوفایی وسلامت روان روابط معنا داری به دست آمد .( 001/0> P). ولی بین عملکرد تحصیلی با دوگانگی جنسی ، بین شادکامی با عملکرد تحصیلی ، خود شکوفایی با عملکرد تحصیلی وسلامت روان با عملکرد تحصیلی رابطه معناداری مشاهده نگردید.(001/0< P).
فهرست مطالب
فصل دوم: مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه خود شکوفایی
2-1-24- تعریف خودشکوفایی
2-1-25- انتظار والدین از فرزندان
2-1-26- سلسله مراتب نیازهای انسان
2-1-27- ویژگیهای افراد خودشکوفا از نظر مازلو
2-1-28- ویژگیهای افراد خودشکوفا از نظر راجرز
2-1-29- نقایص افراد خودشکوفا
2-1-30- الگوی انسان سالم در اسلام
2-1-31- کارکرد خانواده بر عزت نفس فرزند
2-2- مروری بر تحقیقات مشابه
2-2-1- چکیده تحقیقات انجام شده در ایران
2-2-2- چکیده تحقیقات انجام شده در خارج ایران
مدل سلسله مراتب
مدل تحلیلی
منابع
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه مشروطی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 21 |
حجم | 46/730 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه مشروطی موضوع این نوشتار است. مشروطی شرایطی است که در آن دانشجو در یک نیم سال تحصیلی نمره ای کمتر از نمره معیار کسب می کند که این نمره معیار در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاهی متفاوت می باشد. چنان که در مقطع کارشناسی معدل معیار 12 می باشد که اگر میانگین نمرات دانشجو در یک ترم تحصیلی کمتر از آن باشد، مشروط به حساب می آید. این نمره معیار در مقطع کارشناسی ارشد 14 و در مقطع دکتری 16 می باشد(آیین نامه آموزشی، 1376).هر دانشجویی که در یک ترم تحصیلی مشروط شود، در ترم تحصیلی بعدی با محدودیت اخذ واحد های درسی روبرو می شود.
فهرست مطالب
2-4- مشروطی
2-4-1-علل مشروطی
2-4-1-1-عوامل فردی
2-4-1-2-عوامل درون سازمانی
2-4-1-3-عوامل برون سازمانی
2ـ5 ـ پیشینه پژوهشی تحقیق
2- 5 -1-1- پژوهشهای صورت گرفته خارجی
2- 5 -1-2- پژوهشهای صورت گرفته داخلی
2 ـ5 ـ 2ـ راهبردهای شناختی و فراشناختی
2 ـ5 ـ 2ـ1 ـ پژوهش های صورت گرفته خارجی
2 ـ2 ـ 2ـ2 ـ پژوهش های صورت گرفته داخلی
2-6- نتیجه گیری
منابع
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه نقدشوندگی سهام بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 39 |
حجم | 214/432 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه نقدشوندگی سهام بصورت جامع و کامل. هرچه بتوان یک دارایی را سریعتر و با هزینه کمتری به فروش رساند قابلیت نقدشوندگی آن بیشتراست. این تعریف هم در باره دارایی های واقعی و هم داراییهای مالی کاربرد دارد. درجه نقد شوندگی یک سر مایه گذاری وقتی پایین است که یک قیمت منصفانه برای آن به سرعت به دست نیایید. یک دارایی را غیر نقدشونده می نامند اگر: اولا بازاری برای دارایی وجود نداشته باشد که این موجب می شود در هنگام فروش فرد مجبور به معامله با کسر گردد ( یعنی دارایی را کمتر از ارزش واقعی آن بفروش برساند)
ثانیا: ارزش دارایی برای خریداران مشخص نباشد. یعنی حتی اگر بازار سازمان دهی شده ای برای دارایی خاص وجود داشته باشد، عدم نقدشوندگی دارایی موجب خواهد شد که قیمت نوسانات بالاو فراوانی داشته باشد. علت اصلی این نوسانات وجود ریسک بالایی است که فرد تحمل می کند چرا که ممکن است زمانی که او به عنوان خریدار یا فروشنده به بازار مراجعه می کند نتواند قیمت مناسبی برای دارایی بیابد.
در ادبیات مالی واژه نقدشوندگی به دو مفهوم مجزا اشاره دارد. مفهوم اول به نقدشوندگی داراییهای شرکت اشاره دارد،ازاین نظر که یک شرکت وقتی نقدشونده نامیده می شوند که دارایی های نقد نسبتا زیادی داشته باشند. مثل وجوه نقد در ترازنامه این ارزش اشاره به ارزش تسویه داراییهای شرکت دارد.
مفهوم دوم، نقدشوندگی سهام معامله شده شرکت است. از این نظر شرکت وقتی نقده شونده است که سهام آن نقد شونده باشد . یعنی با سرعت بیشتر، هزینه ی کمتر و قیمت مناسبتری به فروش رسد.
والکر 2005 درمقاله ای به عنوان سیاست افشا، عدم تقارن اطلاعات ونقدشوندگی سهام در بازارهای سرمایه ارتباط بین نقدشوندگی سهام رابا سیاست افشای شرکت بررسی کرد.وی به این نتیجه رسید که ارتباط منفی بین سیاست افشای اطلاعات وشکاف بین قیمت های پیشنهادی خرید و فروش وجود دارد، یعنی درصورتیکه شر کتهادارای سیاستی با افشای بیشتر و روشنتر اطلاعات باشد شکاف بین قیمتهای پیشنهادی خرید و فروش کاهش می یابد ودر نتیجه به افزایش نقدشوندگی منجرمی شود.
فهرست مطالب
فصل دوم ادبیات و پیشینه نقدشوندگی سهام
2-1- مقدمه
2-2 - نقدشوندگی و مفاهیم مرتبط با آن
2-2-1- مفهوم نقدشوندگی
2-2-2- نقدشوندگی بازار
2-2-3- ریسک و بازده و نقدشوندگی
2-2-4- هموار سازی سود
2-2-5- حاکمیت شر کتی و نقدشوندگی سهام:
2-2-6- کیفیت افشا
2-2-7- نقد شوندگی دارایی ها و نقد شوندگی سهام:
2-6- پیشینه پژوهش
2-6-1-پژوهش های خارجی
2-6-2- پژوهش های داخلی
منابع
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه استعداد خستگی شغلی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 59 |
حجم | 421/786 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
این نوشتار فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه استعداد خستگی شغلی می باشد. در بخش اول این فصل علاوه بر ریشه ی لغوی خستگی و مبانی نظری استعداد خستگی در کار، پژوهشهای نظری و کاربردی مرتبط نیز آمده است که روی هم رفته اطلاعات نسبتاً جامعی را در مورد این سازهی محیطهای کاری فراهم میسازد.تحقیق های انجام شده درباره هر سه متغیر،چارچوب نظری تحقیق، مدل مفهومی و فرضیه های تحقیق بررسی می شوند.
استعداد خستگی شغلی از پنج مؤلفه تشکیل گردیده است :
مؤلفه اول تحت عنوان محرک های بیرونی نام گذاری شده است. این حیطه بیانگر این است که خستگی و بی علاقگی فرد آن قدر زیاد باشد که محرک های محیطی قادر به برانگیختن وی نیستند در این حالت افراد خیلی سریع نسبت به محرک های محیطی بی تفاوت می شوند، یافتن محرک های شغلی برانگیزنده برای این افراد خیلی دشوار است، به محرک های با چالش انگیزی خیلی زیادی نیاز دارند، به راحتی نمی توانند با کارهای نسبتاًَ تکراری کنار بیایند و برای حفظ شادی و سلامتی خود به تغییرات و تنوع بسیار زیادی نیاز دارند (دوری، 35:1982).
عامل دوم محرک های درونی است که به مشکلات مربوط به عدم توانایی ایجاد و حفظ توجه بر انجام فعالیتها، عدم توانایی در پیدا کردن فعالیتهای مورد علاقه، نداشتن ایده های خلاق و ناتوانی در برانگیختن خود اشاره دارد (هیل، پرکینز، 16:1985).
عامل سوم به واکنش های عاطفی مربوط است. از جمله این واکنش می توان به نگرانی، بی علاقگی احساس تکراری بودن فعالیتها و تکالیف، عدم برانگیختگی و تحریک پذیری اشاره کرد (جی یامبرا، تراینر،9:1985).
عامل چهارم ادارک زمان است. این عامل به نحوه استفاده از زمان بر می گردد. برای این افراد زمان به کندی می گذرد، نمی توانند به خوبی از زمان استفاده کنند و نمی توانند تکالیف خود را در زمان مقرر انجام دهند(تولار،45:1989).
عامل پنجم بی قراری است. صبر و تحمل این افراد پایین است و در مقابل موقعیت هایی که مستلزم صبر است، بی قرار می شوند (لی، 15:1986).
فهرست مطالب
چکیده 1
مقدمه 6
2-1- بخش اول:استعداد خستگی شغلی 6
2-1-1- ریشه لغوی خستگی 6
2-1-2- مفاهیم و تصورات خستگی 9
2-1-2-1- دیدگاه روانکاوانه 9
2-1-2 -2- دیدگاه فیزیولوژیک 11
2-1-2-3- دیدگاه رشدی 14
2-1-2-4 دیدگاه صنعتی ـ انسانی 15
2-1-3 خستگی شغلی 20
2-1-4 مفهوم استعداد خستگی شغلی 22
2-5- چارچوب نظری تحقیق 31
2-6- مدل مفهومی تحقیق 33
2-7- فرضیههای تحقیق 36
منابع
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه هویت سازمانی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 37 |
حجم | 206/47 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
در شکل کلی، هویت شرکت با استفاده از علایم و نشانه های متفاوت به گروه های ذینفع ارایه می شود، از این رو مدیر اندیشمند باید از علایم و نشانه های هماهنگ ، به گونه ای استفاده کند تا پیام هایی هماهنگ و هدفدار برای ذینفعان ارسال شود (گل محمدی، 1383). هویت شرکتی به روشنی با مفهوم هویت سازمانی مرتبط می شود و پژوهشگران ، بر اهمیت هماهنگی بین هویت سازمانی (که توسط مدیران بیان شده و توسط کارکنان تجربه می شود ) با هویت شرکتی و وجهه بیرونی و تجاری شرکت (تصویری که افراد و گروه های بیرون از سازمان، از آن دارند) تأکید می کنند؛ زیرا زمانیکه این عناصر با هم، هم راستا نباشند، طیفی از پیامدهای نامساعد نظیر فقدان تعهد شغلی کارکنان، نارضایتی مشتری و تحلیل رفتگی کلی سازمان ، قابل پیشبینی است(کل و براچ، 2006).
قلی پور و همکاران(1390)، تحقیقی را تحت عنوان " تبیین عوامل درون سازمانی و برون سازمانی مؤثر بر ساخت سازمانی هویت در سازمان های دولتی " انجام داده اند. نتایج حاصل بیانگر وجود رابطه ای مثبت و معنادار میان توجه رسانه ها به سازمان، وجهه خارجی سازمان، ارتباطات خارجی، تیم مدیران عالی، مدیریت منابع انسانی و ارتباطات درون سازمانی با هویت سازمانی بودند.
فهرست مطالب
1-8- مدل مفهومی تحقیق 3
2-1- مقدمه 5
2-3- هویت سازمانی 22
2-3-1- تعریف هویت سازمانی 22
2-3-2- ساخت و شکل گیری هویت 26
2-3-2-1- توجه رسانه ها 26
2-3-2-2- وجهه خارجی سازمان 27
2-3-2-3- ارتباطات خارجی سازمان 28
2-3-2-4- تیم مدیران عالی سازمان 28
2-3-2-5- مدیریت منابع انسانی 28
2-3-2-6- ارتباطات داخلی سازمان 29
2-3-2-7- عملیات سازمان 29
2-4- پیشینه تحقیقات در مورد هویت سازمانی 30
2-4-1- تحقیقات انجام شده هویت سازمانی در ایران 30
2-4-2- تحقیقات هویت سازمانی خارجی 34
2-5- جمع بندی 35
فهرست منابع 37
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه هویت سازمانی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 38 |
حجم | 206/47 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
هویت سازمانی میزان همبستگی و تعلق خاطر افراد با سازمان است. در تحقیق حاضر هویت سازمانی در سه مولفه : احساس همبستگی با سازمان، وفاداری به سازمان و احساس وجود مشترکات فراوان با سایر اعضای سازمان عملیاتی می شود. هویت سازمانی متمایز از سازه هایی مانند، فرهنگ سازمانی، تصویر سازمانی ، جو ارتباطات ، هویت شرکتی و ... است. به عنوان مثال،مفهوم هویت شرکتی با هویت سازمانی، در هم پیچیده هستند؛ اما مفاهیم متفاوتی دارند (آلوسون و امپسون، 2008)
و یا اینکه تصویر سازمانی به لحاظ کیفی، متمایز از هویت سازمانی است و تاثیری اساسی بر روی هویت سازمانی دارد(احمدی، 2005). از این رو، اگر چه مفهوم هویت سازمانی، غالباً با سازه هایی از جمله، فرهنگ، تصویر، چشم انداز، مأموریت، هویت شرکتی، بِرند شرکت و شهرت همپوشانی دارد؛ اما، از آنها متمایز است(راواسی و شولتز، 2006). در مجموع، هویت سازمانی، مبتنی بر تئوری هویت اجتماعی ساخته شده است و این تئوری، یک تئوری شناختی است؛ به طوری که اشخاص، خودشان را در طبقات اجتماعی دسته بندی می کنند(هیق، 2006).
شناخت هویت سازمانی و تلاش جهت توسعه و تقویت آن برای مدیران مهم است ؛ زیر ا هویت یابی افراد با سازمان سبب کاهش میزان ترک خدمت کارکنان می شود ، رفتارهای موافق و همسو با اهداف سازمان را افزایش می دهد و درنهایت موجب تحقق اهداف سازمان می شود. با وجود پژوهش های زیاد در رابطه با هویت سازمان ، دانش کمی در خصوص چگونگی شکل گیری و عوامل مؤثر بر ایجاد آن وجود دارد . مقاله حاضر قصد دارد تا ضمن بررسی مفهوم هویت سازمانی، عوامل مؤثر در شکل گیری آن را نیز بررسی کرده و رابطه هریک از آن ها با هویت سازمانی را ارزیابی کند. به طور کلی، نظریه های هویت به این موضوع اشاره دارند که افراد خود را توسط گروههای متفاوتی که در آن عضو هستند (گروه کاری، سازمان، شغل یا حرف ه...) به دیگران می شناسانند (السباچ و کرامر،1996).
از دیدگاه جورج هربرت مید هر فرد، هویت یا خویشتن خود را از طریق ساماندهی نگر ش های فردی دیگران در قالب نگرش های سازمان یافته اجتماعی یا گروهی شکل می دهد. تاجفل با اتکا به این رهیافت ، هویت اجتماعی را با عضویت گروهی پیوند می زند و عضویت گروهی را متشکل از سه عنصر می داند؛ عنصر شناختی ، عنصر ارزشی و عنصر احساسی . بر این اساس ، هویت اجتماعی عبارت است از آن بخش از برداشت فرد از خود که از آگاهی او نسبت به عضویت در گروه (گروه های) اجتماعی سرچشمه می گیرد. بنابراین هویت اجتماعی را می توان نوعی خودشناسی فرد از خودش در برابر دیگران دانست(معینی علمداری،1383). فرد ممکن است همزمان هویت ملی ، مذهبی، قومی، طبقاتی و سیاسی داشته باشد ، این هویت ها ثابت و دست نخورده باقی نمی مانند و همواره در حال دگرگون شدن و باز سازی هستند و تمایل دارند دیده شوند و مورد تأیید قرار گیرند(بارتلز و همکاران، 2006).
فهرست مطالب
1-8- مدل مفهومی تحقیق 3
2-1- مقدمه 5
2-3- هویت سازمانی 22
2-3-1- تعریف هویت سازمانی 22
2-3-2- ساخت و شکل گیری هویت 26
2-3-2-1- توجه رسانه ها 26
2-3-2-2- وجهه خارجی سازمان 27
2-3-2-3- ارتباطات خارجی سازمان 28
2-3-2-4- تیم مدیران عالی سازمان 28
2-3-2-5- مدیریت منابع انسانی 28
2-3-2-6- ارتباطات داخلی سازمان 29
2-3-2-7- عملیات سازمان 29
2-4- پیشینه تحقیقات در مورد هویت سازمانی 30
2-4-1- تحقیقات انجام شده هویت سازمانی در ایران 30
2-4-2- تحقیقات هویت سازمانی خارجی 34
2-5- جمع بندی 35
فهرست منابع 37
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه اختلالات رفتاری بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 52 |
حجم | 504/820 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
در تعریف اختلال رفتاری باید به میزان، شدت، طول مدت، سن و موقعیتی که رفتار در آن بروز میکند توجه داشت.
● میزان: به این نکته که رفتار در یک دوره زمانی چقدر رخ میدهد، اشاره دارد. گاهی بیشتر کودکان بدون اجازه از جای خود بلند میشوند، کتککاری میکنند اما کودکی که هر روز نزاع میکند یا هر دو دقیقه از جایش برمیخیزد، میزان بالا و غیرعادی از اینگونه رفتارها را نشان میدهد.
●شدت: به نیرومندی یا بزرگی رفتار اشاره دارد. برای مثال چنانچه کودکی به خاطر ناکام شدن در رسیدن به هدف با مشت بر روی میز بزند، ممکن است ضربهای که به میز میزند به گونهای باشد که سر و صدای زیادی ایجاد کند و یا اینکه به قدری شدید باشد که به دست یا میز آسیب وارد کند. مورد اول پاسخی عادی در نظر گرفته میشود، اما مورد دوم رفتار شدیدتر به عنوان واکنشی غیرعادی تلقی میگردد.
●طول مدت: مقدار زمانی است که یک رفتار دوام یابد. هر کودکی ممکن است گاهی به دلیل آسیب دیدن احساساتش بهانهگیری و گریه و زاری کند. اما قشقرق و گریه و زاری که یک ساعت یا دو ساعت ادامه مییابد با طغیان ده دقیقهای کاملا متفاوت است.
●تناسب سنی: رفتارهای متناسب با سن به این واقعیت اشاره دارند که برخی از رفتارها در کودکان سنین معین، کاملا بهنجار است اما همان رفتارها اگر به سنین بعدی ادامه یابند یا اینکه قبل از سن مورد انتظار بروز کنند، میتواند مشکلساز و نابهنجار تلقی شوند. مثلا ترسیدن از هیولا در خانه و چسبیدن به والدین رفتارهایی هستند که اگر از سوی کودکان 5 یا 6 ساله دیده شوند متناسب با سن هستند اما اگر در سنین بالاتر مشاهده شوند، غیرطبیعی تلقی میشوند (کاکاوند، 1385)
البته نکته مهمی که باید به خاطر سپرد این است که وجود دوره واحد یا از آنچه نابهنجار به نظر میرسد، به معنی وجود آشفتگی و اختلال رفتاری در کودک نیست. حوادثی که در زندگی کودک رخ میدهند، همین طور فشارها و تغییرات رشدی او میتوانند منجر به بروز مشکل رفتاری شده یا باعث شوند او چندین هفته رفتارهای جدید و مشکل رفتاری نشان دهد. رفتارهایی نابهنجار در نظر گرفته میشود که چندین ماه ادامه پیدا کند و علت قابل شناسایی بلافاصله نداشته باشند مثل جدایی والدین، مرگ یکی از بستگان و ... (کاکاوند، 1385).
غرایی، محمدی و اصغر نژاد فرید (1387)، در مطالعه با عنوان ارتباط اختلالات رفتاری با سبک ها و راهبردهای مقابله ای دانش آموزان، 420 نمونه شامل 195 نفر پسر و 225 نفر دختر را به طور تصادفی انتخاب کردند. نتایج مطالعه نشان داد سبک های مقابله ای کارآمد و ناکارآمد و راهبردهای مربوط به آنها توانایی پیش بینی معنادار اختلال های رفتاری را دارند و راهبردهای مقابله ای می توانند بخشی از تغییرات مربوط به اختلال رفتاری را تبیین کنند. در ارتباط با تکانشگری و اختلالات مرتبط با این اختلال ، می توان به پژوهش ( اختیاری و بهزادی ،1387) اشاره نمود که رفتارهایی از قبیل سوء مصرف مواد ، بزهکاری ، وسواس بیمارگونه ، آتش افروزی ، می بارگی ، خشونت ،قماربازی های بیمارگونه ، رانندگی در هنگام مستی و رفتارهای جنسی پرخطر را نشان دادند.
فهرست مطالب
فصل دوم مبانی نظری 5
2-1-1 اختلالات رفتاری 5
2-1-1-1 علل اختلالات رفتاری 11
2-1-1-1-1 برخی از انواع اختلالات رفتاری 11
2-1-1-1-2 اختلال بیش فعالی ـ نقص توجه 11
2-1-1-2 نشانه های بیش فعالی 12
2-1-1-3 رفتار تخریبی 13
2-1-1-3-1 اختلال سلوک 13
2-2 پیشینه پژوهش 15
2-2-1 پژوهشهای داخلی 15
2-2-2 پژوهش های خارجی 24
2-3 جمع بندی 28
منابع 31
منابع فارسی 31
منابع انگلیسی 40