دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه هوش اجتماعی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 62 |
حجم | 349/715 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
هوش اجتماعی عبارت است از توانایی برقراری روابط بین فردی در گروه و همکاری با دیگران، استفاده از توان ذهن و جسم برای برقراری ارتباط با دیگران و درک بهتر آنان، کسب این نگرش که دیگران را برای رشد و توسعه روابط بین فردی و رفتار دوستانه تشویق کنید و آگاهی از اینکه چگونه با دیگران دوست شده و آن را حفظ کنیم. هوش اجتماعی خاصیت ویژه ای است که علت توفیق ما در ارتباط اجتماعی است و با آموزش یا مطالعه به دست نیامده است. در حقیقت ایجاد روابط سالم یا به دیگر سخن سیاست برقرار کردن رابطه یک توان خاص و ارجمند است (بوزان، 1384).
رضایی (1389) در پژوهش خود با عنوان «مقیاس هوش اجتماعی ترومسو: ساختار عاملی و پایایی نسخه فارسی مقیاس در جامعه دانشجویان» پی برد که 1- خرده مقیاس های هوش اجتماعی به طور معنی داری با همدیگر همبسته هستند. با این حال این همبستگی ها در سطح ضعیف و متوسط بودند. 2- سن با خرده مقیاس های پردازش اطلاعات اجتماعی و مهارت-های اجتماعی رابطۀ معنی داری نداشت. امّا با نمرات خرده مقیاس آگاهی اجتماعی همبستگی ضعیف و معنی داری مشاهده می شود. 3- تفاوت معنی داری بین دانشجویان زن و مرد در خرده مقیاس های هوش اجتماعی وجود ندارد.
فهرست مطالب
1-1. تعاریف مفهومی و عملیاتی اصطلاحات تحقیق 3
2-1. مقدمه: 14
2-2. مبانی نظری و ادبیات تحقیق 14
2-2-1. هوش اجتماعی 14
1. هوش اجتماعی از دیدگاه بار- اون: 25
2. هوش اجتماعی از دیدگاه گاردنر 26
3. هوش اجتماعی از دیدگاه هچ و گاردنر 27
4. هوش اجتماعی از دیدگاه آلبرشت 27
5. هوش اجتماعی از دیدگاه سیلورا، مارتین یوسن و داهل 30
6. هوش اجتماعی از دیدگاه گلمن 32
2-3. مؤلفه های هوش اجتماعی از دید صاحب نظران 34
2-4. ویژگیهای هوش اجتماعی: 35
2-5. عوامل موثر بر پرورش هوش اجتماعی 38
2-9. نتیجه گیری
منابع و مآخذ .
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه عملکرد شغلی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 40 |
حجم | 139/570 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
عملکرد شغلی عبارت است از مجموع رفتارهای مرتبط با شغل که افراد از خود نشان می دهند که هم مفهوم فعالیت برای انجام کار و هم نتیجه کار را یکجا در بر دارد .(کریمی ، 1388 : 30) نقطه مشترک تمام تعاریف در مورد عملکرد شغلی نحوه انجام وظایف و مسئولیت های محوله است. در واقع به مجموع رفتارهایی که در ارتباط با شغل ، افراد از خود نشان می دهند یا به عبارتی میزان محصول و بازدهی است که به موجب اشتغال فرد در شغلش(اهم از خدماتی ، آموزشی و تولیدی) حاصل می شود. طبیعت عملکرد شغلی در یک سازمان به نیازمندی های شغل ، اهداف و ماموریت های سازمان و باورهای موجود سازمان نسبت به رفتارهای پراهمیت وابسته است. ( حجازی و شمس ، 1384 : 32)
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه عملکرد شغلی
سازمان ها به منظور نیل هدفهای خاص که هر کدام تامین نیازهای معینی از جامعه را بر عهده دارند به وجود آمده اند. سازمان های دولتی نیز ، به منظور تامین نیازهای عمومی جامعه ، ایجاد شده اند، برای این منظور یعنی تامین نیازهای عمومی ، بصورتی هرچه بهتر و مطلوبتر ، باید به کارایی و اثربخشی سازمان ها ، توجه کافی صورت گیرد. مسلم است که اثربخشی و کارائی سازمان ها نیز ، در گرو عملکرد شغلی کارکنان است . (بیک زاد ، 1376: 1) امروزه بسیاری از مدیران به این واقعیت پی برده اند و تلاش های هشیارانه ی زیادی در زمینه ی تعیین اهداف ویژه ی سازمان و شاخص های عملکرد و ارزیابی آن انجام داده اند. (Popova et al ;2010:505)
فهرست مطالب
1-8-1-1) تعریف نظری عملکرد شغلی 25
1-8-1-2) تعریف عملیاتی عملکرد شغلی26
فصل دوم ـ مبانی نظری و یشینه تحقیق در مورد عملکرد شغلی
بخش دوم : عملکرد 60
2-2-1. مقدمه 67
2 ـ 2ـ 2. تعاریف عملکرد 68
2 ـ 2ـ 3. عملکرد شغلی به عنوان یک مفهوم چند بعدی 70
2 ـ 2ـ 4. انواع عملکرد 73
2 ـ 2ـ 4-1. عملکرد وظیفه ای 74
2 ـ 2ـ 4-2. عملکرد زمینه ای 75
2 ـ 2ـ 5. تفاوت های بین عملکرد وظیفه ای و عملکرد زمینه ای 76
2 ـ 2ـ 6. کاربردهای عملکرد شغلی 76
2 ـ 2ـ 7. عملکرد سازمانی 77
2-8-1. تحقیقات انجام شده عملکرد شغلی کارکنان در داخل
2-8-2. تحقیقات انجام شده عملکرد شغلی کارکنان در کشورهای خارجی
2-9. نتیجه گیری
منابع و مآخذ .
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه هوشمندی بازاریابی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 32 |
حجم | 161/800 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
هاستر (2005) هوشمندی بازاریابی را به عنوان توانایی درک، تجزیه و تحلیل و ارزیابی محیط درونی و بیرونی مرتبط با مشتریان، رقبا، بازارها، صنعت و استفاده از دانش به دست آمده برای برنامه ریزی استراتژیک کوتاه مدت و بلندمدت در نظر می گیرد. این تعریف موجب تقویت این دیدگاه می شود که هوشمندی به دست آمده برای کمک به تصمیم گیریهای مرتبط با بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد.
همچنین کمک مستقیم هوشمندی بازاریابی در ادبیات به طور آشکاری آورده شده است. کاستانون (2004) عنوان می کند که هوشمندی بازاریابی عبارتست از تعدیل داده های درونی و بیرونی، تجزیه و تحلیل و مدلسازی مجدد آماری آنها که هدف نهایی آن بهبود پاسخ بازاریابی می باشد.
فهرست مطالب
مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه هوش بازاریابی
2-8 بازاریابی 2
2-9 هوشمندی 3
2-10 هوش بازاریابی 5
2-11 کاربرد بازاریابی ھوشمند 8
2-12 اھداف بازاریابی ھوشمند 9
2-13 ابعاد بازاریابی ھوشمند 10
2-14 مزایای پذیرفتن بازاریابی ھوشمند 11
2-15 بھبود بازاریابی ھوشمند 11
2-16 سیستم هوشمند بازاریابی MIS 12
2-17 تحقیقات بازاریابی 13
2-18 رابطه هوش بازاریابی باهوش تجاری وهوش رقابتی 15
رابطه هوش رقابتی با هوش تجاری وهوش بازاریابی (پاک مرام ،1388 : 56) 17
2-19 مدل سیکل هوش بازاریابی 18
2-20 مشخصات هوش بازاریابی 19
2-21 منابع مورد استفاده هوش بازاریابی 20
پیشینه پژوهش 21
2-24 پیشینه تحقیقات خارجی 21
خلاصه پیشینه تحقیقات خارجی 23
2-25 پیشینه تحقیقات درایران 24
خلاصه چارچوب نظری پایان نامه در ایران 26
2-22 بازاریابی در بانکها و موسسات مالی 27
منابع 29
منابع فارسی 29
منابع لاتین 30
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه هوش بازاریابی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 31 |
حجم | 161/787 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
هوش بازاریابی تلاشی منسجم و اخلاقی به منظور جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به بازار است اطلاعات بازار و محیط میتواند شامل اطلاعاتی در مورد رقبا نیز باشد، در حالی که هوش رقابتی در جستجوی اطلاعاتی صرفاً در باره رقبا یا به عبارت دیگر دانش درباره رقبا است. پس هوش بازاریابی فراتر از هوش رقابتی است و می تواند در برگیرنده آن نیز باشد.(فاریابی 1390 : 23)
به منظور اجرای موفقیت آمیز و استفاده صحیح از این مفهوم ابتدا باید مشخصات و ویژگی های هوش بازاریابی شناخته شود این مشخصات عبارتند از :
1- ارتباط داشتن : هوش باید برای تصمیم گیرندگان اصلی اطلاعات مهم مربوط به موقعیت را بدهد و از ارایه اطلاعات نامرتبط و اطلاعات کم اهمیت اجتناب کند.
2- قابل استفاده بودن : هوش باید در قالبی مناسب ، قابل درک و قابل استفادده برای مدیران باشد تا در آنها انگیزه لازم را ایجاد کند و اطلاعات را به گونه ای ارایه کند تا مدیران قادر به استفاده ار آن در حوزه های مختلف باشند.
3- زمان : هوش باید در زمان مناسب به دست گیرنده برسد تا بتواند تصمیمات موثر اتخاذ کند همچنین امنیت آن باید مد نظر باشد به این معنی که اطلاعات حاصل از سیستم هوش بازاریابی به دست رقبا و افراد خارج از سازمان نیفتد .
4- صحت و دقت : هوش باید واقعا صحیح باشد تجزیه و تحلیل ها به درستی و با دقت و با توجه به جوانب مختلف انجام شده باشد گیرنده اطلاعات باید به فرستنده اطلاعات اعتماد داشته باشد و نهایتا هوش باید بالاترین کیفیت را داشته باشد .
5- کامل بودن : هوش باید حتی الامکان شامل تمام رویدادها و حالات ممکن باشد به طور صحیح تحلیل شود و برای تصمیم گیرنده واضح و روشن باشد .
6- اهداف : هوش باید بدون گرایش و انحراف باشد دیدگاه شخصی باید به عنوان نظر شخصی مشخص شود و بر اهداف سازمانی متمرکز باشد. (همان منبع : 76)
نمونه چارچوب نظری پایان نامه در مورد هوش بازاریابی
1- آقایان محمد فاریابی و علیرضا جلالی و فاطمه نیکبخت درسال 1390 در دانشگاه تبریز در مورد تاثیر ویژگیهای فردی بر ایجاد هوش بازاریابی در سازمانهای علمی و شرکتهای خدماتی تهران انجام داده اند که در این تحقیق پنج ویژگی فردی شخصیت ،خلاقیت ، انگیزه، هوش و پست سازمانی افراد و رابطه آن با ایجاد هوش بازاریابی در سازمان مورد مطالعه قرار گرفته و رابطه آنها با ایجاد هوش بازاریابی تایید گردیده است که مولفه هوش بالاترین تاثیر را بر ایجاد هوش بازاریابی داشته و سپس مولفه شخصیت و به ترتیب مولفه های خلافیت ؛ پست سازمانی و انگیزه کمترین تاثیر را داشته اند جامعه آماری این تحقیق شامل مدیران بازاریابی ، متخصصان ، کارشناسان و مشاوران بازاریابی است که در مراکز علمی و شرکتهای تولیدی و خدماتی شهر تهران مشغول فعالیت هستند که توسط تکمیل پرسشنامه توسط آنان انجام گردیده است .
فهرست مطالب
مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه هوش بازاریابی
2-8 بازاریابی 2
2-9 هوشمندی 3
2-10 هوش بازاریابی 5
2-11 کاربرد بازاریابی ھوشمند 8
2-12 اھداف بازاریابی ھوشمند 9
2-13 ابعاد بازاریابی ھوشمند 10
2-14 مزایای پذیرفتن بازاریابی ھوشمند 11
2-15 بھبود بازاریابی ھوشمند 11
2-16 سیستم هوشمند بازاریابی MIS 12
2-17 تحقیقات بازاریابی 13
2-18 رابطه هوش بازاریابی باهوش تجاری وهوش رقابتی 15
رابطه هوش رقابتی با هوش تجاری وهوش بازاریابی (پاک مرام ،1388 : 56) 17
2-19 مدل سیکل هوش بازاریابی 18
2-20 مشخصات هوش بازاریابی 19
2-21 منابع مورد استفاده هوش بازاریابی 20
پیشینه پژوهش 21
2-24 پیشینه تحقیقات خارجی 21
خلاصه پیشینه تحقیقات خارجی 23
2-25 پیشینه تحقیقات درایران 24
خلاصه چارچوب نظری پایان نامه در ایران 26
2-22 بازاریابی در بانکها و موسسات مالی 27
منابع 29
منابع فارسی 29
منابع لاتین 30
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه هوش بازاریابی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 32 |
حجم | 161/787 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
سیستم هوش بازاریابی مجموعه ای است از رویه ها و منابع داده که بوسیله مدیران بازاریابی برای غربال کردن اطلاعات بدست آمده از محیط که میتواند در تصمیم گیریشان به آنها کمک شایانی بنماید .آنچه در دهه های اخیر در دنیای کسب و کار بیش از پیش خودنمایی کرده است افزایش شدت رقابت میان شرکتها برای بقا در بازار و کسب سهم بازار بیشتر بوده است، بطوریکه این رقابت گاه به قیمت کنار رفتن تعدادی از رقبا از دور رقابت منجر می شود. توسعه بازارها از یکسو انگیزه های بیشتری را برای ورود به بازار کسب و کار برای شرکتها فراهم آورده است و از سوی دیگر بالا رفتن انتظارات مشتریان و افزایش تعداد رقبا موجب الزامات بالای باقی ماندن در این بازارهای شدیداً رقابتی شده است.
هدف هوش بازاریابی مواجه کردن مدیران با واقعیات ،اطلاعات و بینشی است که در تصمیم گیریهای کسب وکار کمک میکند با اجرای هوش بازاریابی ابزاری مناسب برای مدیریت به وجود می آید تا با مجموعه ای از فعالیتها بتوانند در بلند مدت با مشتریان و رقبای سازمان هوشمندانه تر برخورد کنند. (اسومار ،1998 به نقل از فاریابی :79)
کریشنا ماچر و داوید آردیتی 2008 اندونزی در پایان نامه نقش هوش بازاریابی در ایجاد سیاستهای قیمت گذاری بررسی کرده است که پیمانکارانی که استعداد هوش بازاریابی وسیع تری دارند استراتژیهای قیمت گذاری بر مبنای بازار را از پیمانکارانی که استعداد هوش بازاریابی آنها محدود است بیشتر استفاده می کنند.
فهرست مطالب
مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه هوش بازاریابی
2-8 بازاریابی 2
2-9 هوشمندی 3
2-10 هوش بازاریابی 5
2-11 کاربرد بازاریابی ھوشمند 8
2-12 اھداف بازاریابی ھوشمند 9
2-13 ابعاد بازاریابی ھوشمند 10
2-14 مزایای پذیرفتن بازاریابی ھوشمند 11
2-15 بھبود بازاریابی ھوشمند 11
2-16 سیستم هوشمند بازاریابی MIS 12
2-17 تحقیقات بازاریابی 13
2-18 رابطه هوش بازاریابی باهوش تجاری وهوش رقابتی 15
رابطه هوش رقابتی با هوش تجاری وهوش بازاریابی (پاک مرام ،1388 : 56) 17
2-19 مدل سیکل هوش بازاریابی 18
2-20 مشخصات هوش بازاریابی 19
2-21 منابع مورد استفاده هوش بازاریابی 20
پیشینه پژوهش 21
2-24 پیشینه تحقیقات خارجی 21
خلاصه پیشینه تحقیقات خارجی 23
2-25 پیشینه تحقیقات درایران 24
خلاصه چارچوب نظری پایان نامه در ایران 26
2-22 بازاریابی در بانکها و موسسات مالی 27
منابع 29
منابع فارسی 29
منابع لاتین 30
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه خلاقیت سازمانی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 62 |
حجم | 365/336 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
ون دون و همکاران ، معتقدند که »خلاقیت سازمانی بنیانی است برای فرایند نوآوری، نوآوری بخشی از سیستمی است که آن را تولید می کند؛ این سیستم همان سازمان یا سازماندهی است«. این نوشتار فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه خلاقیت سازمانی می باشد. در بخش اول مبانی نظری در مورد خلاقیت سازمانی تشریح می شود و در بخش دوم چارچوب نظری پایان نامه در مورد خلاقیت سازمانی در پژوهش های داخلی و خارجی بررسی می باشد.
همه سازمان ها برای بقا نیازمند اندیشه های نو و نظرات بدیع و تازه اند. افکار و نظرات جدید همچون روحی در کالبد سازمان دمیده می شوند و آنها را از نیستی و فنا نجات می دهند. در عصر حاضر، ما برای بقا، پیشرفت و حتی حفظ وضع موجود باید جریان نوجویی و نوآوری را در سازمان تداوم بخشیم تا از رکود و نابودی آن جلوگیری شود (الوانی، 1386: 239). باسادور ، به این نکته اشاره می کند که »خلاقیت سازمانی با بهبود مستمر مترادف است. خلاقیت سازمانی فرایند چرخشی از یافتن و حل مداوم مسائلی است که تغییرات ارزشمندی را در سازمان پدید می آورند و آن را در جهت دستیابی به موفقیت توانمند می سازد« (یزدانی، 1385: 24).
عباداله و همکاران (1390) با بررسی رابطه بین خلاقیت سازمانی و رضایت شغلی با استرس شغلی در بین کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به این نتیجه دست یافتند که بین متغییر رضایت شغلی و استرس شغلی رابطه معکوسی وجود دارد و همچنین بین خلاقیت سازمانی و استرس شغلی رابطه معکوس و منفی وجود دارد.
فهرست مطالب
1-1. تعاریف مفهومی و عملیاتی اصطلاحات تحقیق 2
1-2. خلاقیت سازمانی 15
1-2-1. مفهوم خلاقیت 15
1-2-2. نقش و اهمیت خلاقیت: 16
1-2-3. درجه یا سطوح خلاقیت 17
1-2-4. مؤلفه های خلاقیت 19
1-2-5. رابطه خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی 22
1-2-6. تفاوت خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی 22
1-2-7. مدلهای فرایند خلاقیت 23
1-2-8. خصوصیت افراد خلاق و نوآور 25
1-2-9. ویژگی سازمانهای خلاق 29
1-2-10. تبیین مفهوم خلاقیت سازمانی 30
1-2-11. موانع خلاقیت و نوآوری در سازمان ها 32
1-2-12. عوامل رشد خلاقیت و نوآوری در سازمان 34
1-3. پیشینه تحقیق: 38
1-3-1. تحقیقات انجام شده در داخل 38
1-3-2. تحقیقات انجام شده در کشورهای خارجی 43
1-4. نتیجه گیری 46
منابع و مآخذ
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه رفتار شهروندی سازمانی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 65 |
حجم | 351/906 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
رفتار شهروندی سازمانی، رفتاری فردی و داوطلبانه است که مستقیماً به وسیله نظام رسمی پاداش در سازمان طراحی نشده اما با این وجود باعث ارتقای اثربخشی و کارآیی عملکرد سازمان می شود( کوهان و کول ، 2004: 120) در نظام بوروکراتیک تمام تلاش مدیران دست یابی به کارایی بیشتر با حفظ سلسه مراتب هرمی سازمان است و به همین جهت مناسبات سطحی و نامطمئنی بین افراد وجود دارد اما در نظام مبتنی بر ارزشهای انسانی و دموکراتیک، مناسباتی درست و مطمئن در میان مردم به وجود می آید. در چنین محیطی با افراد با انسانیت رفتار می شود و به سازمان و اعضای آن فرصت داده می شود که تا حد توان پیش روند. در این نظام ارزشی توجه به شهروندان اهمیت دارد (رحمان سرشت و صنوبر، 1380). لذا توجه به اهمیت شهروندان به عنوان یکی از منابع بسیار مهم رفتار سازمان می تواند بسیار مهم تلقی گردد و از این جهت است که محققان زیادی به تجزیه و تحلیل رفتار شهروندی پرداخته اند (اپلبوم ،19:2004).
فرد با تعهداتی که نسبت به هنجارهای خود (رفتار شهروند سازمانی) احساس می کند، رفتارهایی فراتر از نقش و وظایف رسمی خویش انجام می دهد. این رفتارها بدون انتظار نسبت به پاداشهای سازمانی شکل می گیرد (تقوی، 1386: 661). رفتار شهروندی سازمانی منجر به کاهش تنش و زمینه ارتقای بهره وری عملکرد افراد را فراهم می کند (هال ،328:2009). مطالعات مختلف، نشان دهنده این موضوع است که رفتار شهروند سازمانی با ایجاد تعهدات فردی و غیر رسمی در افراد، به طور مستقیم بر روابط سازمانی افراد اثر مثبت می گذارد و آنان را ملزم می کند تا در فعالیتهای کاری خویش توجه و دقت بیشتری داشته باشند (ماردوکزی و اکسین ،3:2004).
فهرست مطالب
1-1. تعاریف مفهومی و عملیاتی اصطلاحات تحقیق 2
1-2. رفتار شهروندی سازمانی 15
1-2-1. مقدمه: 15
1-2-2. ظهور و پیدایش رفتار شهروندی سازمانی 16
1-2-3. مفهوم رفتار شهروندی سازمانی 17
1-2-4. دو رویکرد اصلی رفتار شهروندی سازمانی 20
1-2-5. دیدگاه های صاحب نظران در مفهوم رفتار شهروندی سازمانی 22
1-2-6. ویژگی های کلیدی رفتار شهروندی سازمانی: 33
1-2-7. عوامل تأثیرگذار بر رفتار شهروندی سازمانی 33
1-2-8. پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی 35
1-2-9. نتایج فردی رفتار شهروندی سازمانی 36
1-2-10. اثرات رفتار شهروندی سازمانی بر سازمان 38
1-2-11. سیاست های تشویق رفتار شهروندی سازمانی 39
1-4. نتیجه گیری 49
منابع و مآخذ
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه تعارض سازمانی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 55 |
حجم | 264/481 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
رفتار تعارض آمیز رفتاری است که طی آن هر یک از طرفها سعی می کند با هر وسیله ای که در اختیار دارد برطرف دیگر فشار وارد کند تا وضعیتی را که به نظرش رضایت بخش نیست تغییر دهد. پژوهش ها و مطالعات صورت گرفته (اشراقی،1386؛ نکوی مقدم،1385؛ فیاضی، 1388؛ حاجی، 1389) نشان می دهد که بین همه مولفه های تعارض بین فردی رابطه مستقیم ومعنی داری وجود دارد.
در واقع بر اساس نتایج حاصل از بررسی پیشینه پژوهش می توان گفت که: بیشتر تعارضها هنگامی روی می دهد که طرفین، رفتارها و ارزشهای متفاوتی دارند. همچنین بین مولفه های هوش هیجانی در کارکنان رابطه مثبت ومعنی داری وجود دارد. همچنین بررسی ها نشان میدهد که: بین برخی مولفه های هوش هیجانی (شناخت واظهار هیجانی در درون خود ، هیجان معطوف به شناخت ، درک وفهم هیجانات بیرونی و مدیریت وکنترل هیجانی )وعوامل تعارض بین فردی در کارکنان رابطه معنی داری وجود دارد. بدین معنی که با افزایش توانایی هریک از مولفه های هوش هیجانی در کارمندان می توان تعارضات بین فردی را کاهش داد.
لی هایانک و همکاران (2007) در تحقیقی تحت عنوان «تعارض تیم مدیریت عالی و ساختن استراتژی کارآفرینی در چین» به بررسی تعارض اختیارات و ارتباط تعارض احساسی با استراتژی کارآفرینی می پردازد. نتایج تحقیق حاکی از آن است که تعارض اختیارات میان اعضاء با استراتژی ساختار کارآفرینی دارای تفاوت معنی داری نیست. علاوه بر این، رابطه مثبت بین تعارض اختیارات و استراتژی ساختاری کارآفرینی توسط تعدیل شدن رقابت و مهارت تیم بوجود آمده است.
فهرست مطالب
تعریف واژهها و اصطلاحات مورد استفاده در پژوهش :
2-5- تعارض : 10
2-5-1- ماهیت تعارض : 10
2-5-2- علل تعارض: 12
2-5-3- ریشههای ارتباطی تعارض: 14
2-5-4- علل ساختاری تعارض: 17
2-5-5- انواع تعارض: 18
2-5-6- دیدگاههای عمده نسبت به تعارض: 22
2-5-7-جنبههای منفی و مثبت تعارض: 27
2-5-8- مدیریت تعارض: 29
2-5-9- فنون رفع تعارض: 31
2-6- پژوهشهای انجام شده در داخل و خارج کشور در رابطه با هوش هیجانی و تعارض سازمانی : 34
2-6-1- پژوهشهای داخلی: 34
2-6-1-1- پژوهشهای مربوط به هوش هیجانی و تعارض: 34
2-6-1-2- پژوهشهای مربوط به هوش هیجانی 38
2-6-1-3- پژوهشهای مربوط به تعارض: 40
2-6-2- پژوهشهای خارجی: 44
2-6-2-1- پژوهشهای مربوط به هوش هیجانی وتعارض: 44
2-6-2-2- پژوهشهای مربوط به هوش هیجانی: 46
2-7- جمع بندی و ارائه چارچوب نظری پژوهش: 49
فهرست منابع فارسی : 52
فهرست منابع انگلیسی : 57
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه رفتار شهروندی سازمانی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 61 |
حجم | 351/906 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
رفتار شهروندی سازمانی مجموعه ای از رفتارهای داوطلبانه و اختیاری است که بخشی از وظایف رسمی فرد نیستند، اما با این وجود توسط وی انجام و باعث مؤثر وظایف و نقش های سازمان می شوند (اپل بوم ، 2004: 19).بولینو و تورنلی (2003) ، اعتقاد دارند که رفتارهای شهروندی به طور کلی دارای دو حالت عمومی هستند: به طور مستقیم قابل تقویت نیستند (به عنوان نمونه نیازی نیست که آنها از جنبه فنی به عنوان بخشی از شعل افراد باشند) همچنین آنها ناشی از تلاش های ویژه و فوق العاده ای هستند که سازمان ها برای دستیابی به موفقیت از کارکنان انتظار دارند.
در دهه اخیر اصطلاحات زیادی برای توصیف این رفتار مورد استفاده قرار گرفته است که از جمله آنها، رفتار شهروندی سازمانی (گراهام ، 1991؛ ارگان، 1998، 1990)، رفتار سازمانی جامعه یار (بریف و موتوویدلو ، 1986)، رفتار فرانقشی (وان دیان، کامینگز و مک لین- پارکس ، 1995)، خود انگیزشی سازمانی (جورج و بریف ، 1992به نقل از محمدی، 1387). ارگان این پدیده را چنین تعریف می کند:
رفتار شهروندی سازمانی، رفتاری منحصر به فرد، اختیاری و فراوظیفه ای است که در افزایش عملکرد اثربخش سازمان موثر است و به طور مستقیم یا غیر مستقیم، به وسیله سیستم پاداش رسمی سازمان، سازماندهی نمی شوند (لانس و دنی ، 2001). منظور از اختیاری این است که این رفتار جزء شرح وظایف شغلی و یا رفتارهای نقشی نمی باشد. در تعهد استخدامی کارکنان قرار نگرفته است، کاملا انتخابی می باشد و کوتاهی در آن هیچ گونه تبیهی را به دنبال ندارد (به نقل از پودساکف و همکاران ، 2000).
فهرست مطالب
1-1. تعاریف مفهومی و عملیاتی اصطلاحات تحقیق 2
1-2. رفتار شهروندی سازمانی 15
1-2-1. مقدمه: 15
1-2-2. ظهور و پیدایش رفتار شهروندی سازمانی 16
1-2-3. مفهوم رفتار شهروندی سازمانی 17
1-2-4. دو رویکرد اصلی رفتار شهروندی سازمانی 20
1-2-5. دیدگاه های صاحب نظران در مفهوم رفتار شهروندی سازمانی 22
1-2-6. ویژگی های کلیدی رفتار شهروندی سازمانی: 33
1-2-7. عوامل تأثیرگذار بر رفتار شهروندی سازمانی 33
1-2-8. پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی 35
1-2-9. نتایج فردی رفتار شهروندی سازمانی 36
1-2-10. اثرات رفتار شهروندی سازمانی بر سازمان 38
1-2-11. سیاست های تشویق رفتار شهروندی سازمانی 39
1-4. نتیجه گیری 49
منابع و مآخذ
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه تعارض سازمانی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 59 |
حجم | 264/481 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
تعارض سازمانی عبارت است از هر رفتاری که از جانب اعضای یک سازمان به منظور مخالفت با سایر اعضاء سر بزند. تعارض خود به خود به وجود نمی آید بلکه عواملی سبب آنها شده است. برای اینکه بهتر بتوان شیوه برخورد با تعارض را انتخاب کرد، باید منشأ بروز تعارض را دانست.
لویس پوندی مهمترین دلایل تعارض در سازمان را به سه دسته تقسیم کرده است:
1- منابع محدود: زمانی که منابع سازمان برای تأمین نیازمندی های واحدها و قسمتهای سازمانی و انجام وظایفشان ناکافی باشد، رقابت برای گرفتن منابع محدود ایجاد می شود.
2- نظارت و کنترل یک طرفه: زمانی که یکی از طرفین درگیر، کارها و فعالیتهای گروه یا واحد دیگری از سازمان را زیر نظر و کنترل گیرد (در حالی که گروه یا واحد دیگر از این دخالت های بیجا دوری می جوید.)
3- عدم توافق در مورد شیوه کار: زمانی که طرفین درگیر بایستی با یکدیگر کار کنند و همکاری داشته باشند ولی آنان هیچگونه توافقی روی شیوه انجام کار نداشته باشند.
وطن خواه و همکارانش (1386) در تحقیقی تحت عنوان «تعیین همبستگی هوش هیجانی با راهبردهای مدیریت تعارض بین مدیران بیمارستانهای آموزشی قزوین» چنین بیان کردند که امروزه تعارض در سازمانها به صورت یک مسأله جدی وجود دارد که این وجود تعارض نیست که باعث اختلال و از هم پاشیدگی در سازمانها می شود، بلکه مدیریت غیر اثربخش تعارض سبب نتایج نامطلوب می شود. یافته ها نشان می دهد که بین میزان هوش هیجانی مدیران با راهبرد عدم مقابله در مدیریت تعارض همبستگی معکوس وجود دارد. بین میزان هوش هیجانی مدیران با دو راهبرد راه حل گرایی و کنترل در مدیریت تعارض همبستگی معنادار مشاهده نشد. همچنین همبستگی هوش هیجانی با هیچ یک از ویژگیهای فردی مدیران (سن، جنس، سابقه خدمت، سابقه مدیریت، میزان تحصیلات) از نظر آماری معنادار نیست.
فهرست مطالب
تعریف واژهها و اصطلاحات مورد استفاده در پژوهش :
2-5- تعارض : 10
2-5-1- ماهیت تعارض : 10
2-5-2- علل تعارض: 12
2-5-3- ریشههای ارتباطی تعارض: 14
2-5-4- علل ساختاری تعارض: 17
2-5-5- انواع تعارض: 18
2-5-6- دیدگاههای عمده نسبت به تعارض: 22
2-5-7-جنبههای منفی و مثبت تعارض: 27
2-5-8- مدیریت تعارض: 29
2-5-9- فنون رفع تعارض: 31
2-6- پژوهشهای انجام شده در داخل و خارج کشور در رابطه با هوش هیجانی و تعارض سازمانی : 34
2-6-1- پژوهشهای داخلی: 34
2-6-1-1- پژوهشهای مربوط به هوش هیجانی و تعارض: 34
2-6-1-2- پژوهشهای مربوط به هوش هیجانی 38
2-6-1-3- پژوهشهای مربوط به تعارض: 40
2-6-2- پژوهشهای خارجی: 44
2-6-2-1- پژوهشهای مربوط به هوش هیجانی وتعارض: 44
2-6-2-2- پژوهشهای مربوط به هوش هیجانی: 46
2-7- جمع بندی و ارائه چارچوب نظری پژوهش: 49
فهرست منابع فارسی : 52
فهرست منابع انگلیسی : 57