دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت

دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت,دانلود گزارش کارآموزی,, دانلود پروژه دانشجویی, دانلود تحقیق رایگان

دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت

دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت,دانلود گزارش کارآموزی,, دانلود پروژه دانشجویی, دانلود تحقیق رایگان

چارچوب نظری پایان نامه هوش فرهنگی

دانلود چارچوب نظری پایان نامه هوش فرهنگی

  چارچوب نظری پایان نامه هوش فرهنگی
چارچوب نظری پایان نامه هوش فرهنگی

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه هوش فرهنگی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید


مشخصات فایل
تعداد صفحات36
حجم84/135 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

طبیعی به نظر امدن وتوانایی تفسیر وتحلیل اشارات وژست های نا مفهوم فرد یا افرادی دقیقا مثل همکاران و هموطنان ان فرد یا افراد وبازتاب ان حرکات واشارات.( ارلی و موساکوفسکی ،2004 ) مراحل سه گانه ای که ازنظر پیاژه هوش یک عمل کامل را به انجام می سارندبا بحث های نظری درباره هوش فرهنگی مرتبط است. مرحله اول که با طرح پرسش تحقیق وپژوهش آغاز می شودبابحث مربوط به هوش انگیزشی ارتباط دارد.

 

 

 

 

در واقع فردی که ازهوش انگیزشی بالایی برخوردار است همواره پرسش های متعددی را درباره فرهنگ سایر گروه های اجتماعی مطرح می کند وازطریق مختلف به دنبال گردآوری اطلاعات برای پاسخگویی به دغدغه های ذهنی خود را دراین باره است. آنچه که پیاژه به نام فرضیه یا  راه حل های پیش بینی شده ازقبل عنوان می کند با هوش فرهنگی فراشناختی مرتبط است.

 

 

 

 

دراین مرحله فرد دارای پرسش درباره سایرفرهنگ ها ، باآگاهی نسبت به فرآیند شناخت ومخاطراتی که عقاید قالبی در راه شناخت واقعی ایجاد می کند فرضیه هایی را طرح کرده وبدنبال فهم درستی یا نادرستی انهاست بدون آنکه بخواهد باورهای اولیه خودرا به هرنحوکه شده تایید کندکه انتخاب راه حل هاست باهوش فرهنگی شناختی ورفتاری مرتبط است.دراین مرحله است که پس از آزمون فرضیه،بردانش فرد ازفرهنگ سایر گروه ها افزوده شده و وی درمی یابدکه چه رفتاری دریک موقعیت خاص ودریک ارتباط بایک فرهنگ ویژه می داند اثربخش ترباشد.

 

 

 

 

 


نمونه پیشینه پژوهش در مورد هوش فرهنگی
نتایج پژوهش آهنچیان وهمکاران (1391) نشان دادکه هوش فرهنگی پرستاران درسطح متوسط می باشد ، اما تعامل اجتماعی آن ها درسطح پایین قرار دارد.همچنین نتایج نشان داد وضعیت اقتصادی ، سن ، سابقه کاری وجنس همبستگی مثبت معنادارباهوش فرهنگی دارند.ازطرف دیگر ، سطح تصحیلات ، وضعیت اقتصادی وتجربه کاری باروابط بین فردی همبستگی مثبت ومعنادارنداشت.درعین حال رابطه معناداری بین هوش فرهنگی وتعامل اجتماعی پرستاران به دست نیامد.

 

 

 


فهرست مطالب

تعریف مفهومی هوش فرهنگی    1

تعریف عملیاتی هوش فرهنگی    1

هوش    2
تعایف مختلف هوش    3
ازنظر پیاژه عمل کامل واساسی هوش مستلزم سه مرحله اصلی است که عبارتنداز:    3
خصوصیات یک شخص باهوش اشترنبرگ    6
هوش و هوش فرهنگی    8
از نظر پیاژه عمل کامل و اساسی هوش مستلزم سه مرحله اصلی است که عبارتند از :    9
تقویت هوش فرهنگی    13
ارئه مدل های مختلفی برای تقویت هوش فرهنگی از طریق آموزش    13
1ـ الگوی مراحل شش گانه ارلی و ماساکوفسیکی    13
مراحل شش گانه تقویت هوش فرهنگی از دیدگاه ارلی و ماساکوفسکی (2004، ص 147 ـ 146) به شرح ذیل است :    14
الگوی قواعد مشارکت توماس واینکسون    15
الگوی حلقه های سه گانه باووک و همکاران    17
شکل2-2 :الگوی آموزش فرهنگی حلقه های سه گانه ( باووک وهمکاران ، 2008 ؛ ص 8).    18
جدول2- 1: تعاریف اندیشمندان از هوش فرهنگی    22
هوش فرهنگی فراشناختی    23
هوش فرهنگی شناختی    24
هوش فرهنگی انگیزشی    24
هوش فرهنگی رفتاری    25
ب) پیشینه ی تحقیق    26
تحقیقات داخلی    26
تحقیقات خارجی    32
فهرست منابع و مآخذ    37


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"
✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 

چارچوب نظری پایان نامه هوش فرهنگی

دانلود چارچوب نظری پایان نامه هوش فرهنگی

  چارچوب نظری پایان نامه هوش فرهنگی
چارچوب نظری پایان نامه هوش فرهنگی

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه هوش فرهنگی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید


مشخصات فایل
تعداد صفحات37
حجم84/135 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

تعریف هوش فرهنگی : موفقیت افراد در توانایی سازگاری وانطباق بافرهنگی دیگر ، به عنوان مثال موفقیت در انجام یک کار تجاری ویا ماموریت بازرگانی برون مرزی.(بریسلین وهمکاران ، 2006) هوش فرهنگی درواقع مفهومی چندوجهی وچندبعدی است که درآن،تمایلات انسانی دررابطه بافرهنگ های دیگر ، اززوایای متفاوت موردواکاوی وارزیابی قرارمی گیرند.

 

 

 


ارلی وانگ (2003) ازنخستین متفکرانی بودند که مفهوم چندوجهی هوش فرهنگی راتدوین کردند.آنها هوش فرهنگی را شامل عناصرذهنی ( فراشناختی وشناختی ) و عناصرانگیزشی ورفتاری درنظرگرفتند.براین اساس ، می توان عنوان نمود که ارلی وانگ سه نوع فردی راکه به طورمستقیم باتعامل انسانی مرتبط است ازهم بازشناخته اندکه یکی ازابعاد به دوزیر مجموعه قابل تفتیک است : ذهنی( فراشناخت وشناخت ) ، انگیزشی ورفتاری .

 

 

 

 

 

 

نمونه پیشینه پژوهش در مورد هوش فرهنگی

    ون داین  (2005 ؛ نقل ازرحیم نیا وهمکاران ، 1388 )درپژوهش دربین338دانشجوی بازرگانی رابطه بین شخصیت افرادوچهارعامل هوش فرهنگی رامورد بررسی قراردادند وبه این نتیجه رسیدند که وجدان گرایی بابعد فراشناختی هوش فرهنگی ارتباط معناداردارد ، شادابی وثبات عاطفی باجنبه رفتاری هوش فرهنگی درارتباط است ، برونگرای باابعاد دانش ، انگیزش ورفتارارتباط معناداری داردومهمترین نتیجه این که گشودگی درکسب تجربه یکی ازمهمترین ویژگی شخصیتی است که باچهاربعد هوش فرهنگی ارتباط مثبت دارد به عبارت دیگر بامیزان توانایی افراد برای انجام وظیفه به طوراثربخشی،درمجموعه های فرهنگی متنوع ارتباط مثبتی دارد.
     کرمیک درپژوهشی که درسال 2000انجام شد ، به بررسی ومطالعه  نگرش های شغلی همچون رضایت شغلی ، تعهد سازمانی وتعهد شغلی ورابطه آن ها با سازگاری شغلی پرداخت.  درپایان مطالعه ، این نتیجه به دست آمدکه بین رضایت شغلی وتعهدسازمانی رابطه مثبت ومعنا داری وجود دارد.

 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب

تعریف مفهومی هوش فرهنگی    1

تعریف عملیاتی هوش فرهنگی    1

هوش    2
تعایف مختلف هوش    3
ازنظر پیاژه عمل کامل واساسی هوش مستلزم سه مرحله اصلی است که عبارتنداز:    3
خصوصیات یک شخص باهوش اشترنبرگ    6
هوش و هوش فرهنگی    8
از نظر پیاژه عمل کامل و اساسی هوش مستلزم سه مرحله اصلی است که عبارتند از :    9
تقویت هوش فرهنگی    13
ارئه مدل های مختلفی برای تقویت هوش فرهنگی از طریق آموزش    13
1ـ الگوی مراحل شش گانه ارلی و ماساکوفسیکی    13
مراحل شش گانه تقویت هوش فرهنگی از دیدگاه ارلی و ماساکوفسکی (2004، ص 147 ـ 146) به شرح ذیل است :    14
الگوی قواعد مشارکت توماس واینکسون    15
الگوی حلقه های سه گانه باووک و همکاران    17
شکل2-2 :الگوی آموزش فرهنگی حلقه های سه گانه ( باووک وهمکاران ، 2008 ؛ ص 8).    18
جدول2- 1: تعاریف اندیشمندان از هوش فرهنگی    22
هوش فرهنگی فراشناختی    23
هوش فرهنگی شناختی    24
هوش فرهنگی انگیزشی    24
هوش فرهنگی رفتاری    25
ب) پیشینه ی تحقیق    26
تحقیقات داخلی    26
تحقیقات خارجی    32
فهرست منابع و مآخذ    37


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"
✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 

ادبیات نظری و پیشینه تجربی اخلاق کار

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تجربی اخلاق کار

  ادبیات نظری و پیشینه تجربی اخلاق کار
ادبیات نظری و پیشینه تجربی اخلاق کار

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه اخلاق کار بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید


مشخصات فایل
تعداد صفحات102
حجم249/241 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

بحث اخلاق کار برای اولین بار در اوایل قرن بیستم توسط ماکس وبر  (1905-1904) با عنوان اخلاق کار پروتستانی در جامعه غرب مطرح شده است؛ وی بر تعهدکاری و ارزش های مطرح برای فرد که باعث اهمیت یافتن کار شده است، تأکید می کند (ریموند و همکاران ،2010: 10). رفتار و اخلاق در عمق باورها و ارزش‬های مورد قبول فرد ریشه دارد. بنابراین درک مفهوم اخلاقیات کار، مستلزم توجه به ارزشهای بنیادین افراد، شناخت همه جانبه علل بروز رفتارهای اخلاقی و غیر اخلاقی و نیز اتخاذ تدابیری جهت استقرار و حفظ نظام اخلاقیات در سازمان‬هاست (الوانی و همکاران،1389: 26).

 

 

 

 


با بررسی ادبیات نظری موجود در زمینه عوامل تأثیرگذار بر رفتار اخلاقی افراد در سازمان، درمی-یابیم که محققین عوامل بسیاری را در این زمینه ذکر کرده اند و در طبقه بندی های مختلفی قرار دادند. در یکی از این دسته بندی ها عوامل مؤثر بر مقوله اخلاق کار در سه سطح قرار گرفته که به صورت زیر است:
1-    سطح کلان دربردارنده شاخص هایی همچون عوامل فرهنگی (فرهنگ و آداب و سنن)، عوامل اقتصادی (تورم، کمبود نقدینگی و ...)، فناوری (ابزارهای ارتباطی و ...) و عوامل قانونی (دستورالعمل‬ها و آئین نامه ها).
2-    سطح سازمانی شامل شاخص هایی از قبیل رقابت، سیستم پاداش، ویژگی های شغل، دسترسی منابع، اهداف سازمانی و ارزیابی عملکرد.
3-    سطح فردی عواملی همچون عقاید فردی، آموزه های خانوادگی، نگرش های فردی و روابط اجتماعی (رونقی و فیضی،1390: 41).

 

 

 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب
6-1) تعریف واژه‬ها و اصطلاح‬های تخصصی تحقیق    4
2-1) بخش اول: مبانی نظری    9
2-1-1) اخلاق    9
جدول 2-1) تعاریف مختلف از اخلاق    12
2-1-1-2) انواع اخلاق در سازمان‬ها    16
2-1-2) کار    24
2-1-2-1) تعریف کار    25
2-1-2-2) تفاوت کار و حرفه    27
2-1-3) اخلاقکار    29
2-1-3-1)تعریف اخلاق‬کار    29
2-1-3-2) ابعاد اخلاق‬کار    31
2-1-3-3) اهمیت و ضرورت پرداختن به اخلاق‬کار    36
2-1-3-4) عوامل مؤثر بر رعایت اخلاقکاری    38
2-1-3-5) اخلاق‬کار در ایران    45
2-2) بخش دوم: سوابق تحقیق    47
2-2-1) تحقیقات داخلی    47
2-2-1-1) تحقیقات داخلی پیرامون اخلاق‬کار    47
2-2-1-2) تحقیقات داخلی پیرامون هوش سازمانی    54
2-2-1-3) تحقیقات داخلی پیرامون رابطه رفتار شهروندی سازمانی با اخلاقکار و هوش سازمانی    58
2-2-2) تحقیقات خارجی    60
2-2-2-1) تحقیقات خارجی پیرامون اخلاقکار    60
2-2-2-2) تحقیقات خارجی پیرامون هوش سازمانی    65
2-2-2-3) تحقیقات خارجی پیرامون رابطه رفتار شهروندی سازمانی با اخلاقکار و هوش سازمانی    69
جدول 2-2) خلاصه تحقیقات داخلی    73
جدول 2-3) خلاصه تحقیقات خارجی    77
2-3) بخش سوم: چارچوب نظری و مدل مفهومی تحقیق    85
منابع و مآخذ    151
الف) منابع فارسی    151
ب) منابع غیرفارسی    161


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"
✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اخلاق کار

دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اخلاق کار

  چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اخلاق کار
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اخلاق کار

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه اخلاق کار بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید


مشخصات فایل
تعداد صفحات102
حجم249/241 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

امروزه در تجزیه و تحلیل رفتار سازمان‬ها، پرداختن به اخلاق و ارزش‬های اخلاقی یکی از الزامات است .نماد بیرونی سازمان‬ها را رفتارهای اخلاقی آنها تشکیل می‌دهد که خود حاصل جمع ارزش‬های گوناگون اخلاقی است که در آن سازمان‬ها، ظهور و بروز یافته است (تولایی،1388: 15)، که آن را می توان اخلاق کار در سازمان ها نامید.

 

 

 

 

آل بورف  در کتاب خود تحت عنوان کیفیت اخلاق برای تعالی سازمان به این نکته اشاره می‬کند که توجه به رفتار اخلاقی تأثیر چشم‬گیری بر روی فعالیت ها و نتایج سازمان دارد زیرا، بهره‬وری را افزایش می‬دهد، ارتباطات را بهبود می‬بخشد و درجه خطرپذیری را کاهش می‬دهد. از این رو اخلاق می‬تواند نقش مؤثری در افزایش کارایی و اثربخشی سازمان ایفا کند (قراملکی،167:1383). همچنین وجود اخلاق‬کاری در سازمان سبب رضایت شغلی و خودشکوفایی فردی از یک طرف و رضایت افراد و پیشرفت امور کار از طرف دیگر خواهد شد (لانگنچکر ،2004: 21).

 

 

 

 


از طرف دیگر از نظر اسلام، کار یک وظیفه و مسئولیت اجتماعی نیز می باشد؛ به این معنا که از نظر اسلام، هر انسانی موظف است تا کاری را انجام دهد حتی اگر نیاز شخصی به کار یا درآمدهای آن نداشته باشد؛ زیرا انسان موجودی اجتماعی است و بی اجتماع و همکاری و تعاون نمی تواند زندگی کند. ارزش کار و اهمیت آن در تعالی و تکامل فردی و جمعی انسان و جامعه است (محیطی،1390: 130-131)، بنابراین رعایت اخلاق کار و اهمیت دادن به آن موجب پیشرفت فرد و جامعه می شود. 

 

 

 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب
6-1) تعریف واژه‬ها و اصطلاح‬های تخصصی تحقیق    4
2-1) بخش اول: مبانی نظری    9
2-1-1) اخلاق    9
جدول 2-1) تعاریف مختلف از اخلاق    12
2-1-1-2) انواع اخلاق در سازمان‬ها    16
2-1-2) کار    24
2-1-2-1) تعریف کار    25
2-1-2-2) تفاوت کار و حرفه    27
2-1-3) اخلاقکار    29
2-1-3-1)تعریف اخلاق‬کار    29
2-1-3-2) ابعاد اخلاق‬کار    31
2-1-3-3) اهمیت و ضرورت پرداختن به اخلاق‬کار    36
2-1-3-4) عوامل مؤثر بر رعایت اخلاقکاری    38
2-1-3-5) اخلاق‬کار در ایران    45
2-2) بخش دوم: سوابق تحقیق    47
2-2-1) تحقیقات داخلی    47
2-2-1-1) تحقیقات داخلی پیرامون اخلاق‬کار    47
2-2-1-2) تحقیقات داخلی پیرامون هوش سازمانی    54
2-2-1-3) تحقیقات داخلی پیرامون رابطه رفتار شهروندی سازمانی با اخلاقکار و هوش سازمانی    58
2-2-2) تحقیقات خارجی    60
2-2-2-1) تحقیقات خارجی پیرامون اخلاقکار    60
2-2-2-2) تحقیقات خارجی پیرامون هوش سازمانی    65
2-2-2-3) تحقیقات خارجی پیرامون رابطه رفتار شهروندی سازمانی با اخلاقکار و هوش سازمانی    69
جدول 2-2) خلاصه تحقیقات داخلی    73
جدول 2-3) خلاصه تحقیقات خارجی    77
2-3) بخش سوم: چارچوب نظری و مدل مفهومی تحقیق    85
منابع و مآخذ    151
الف) منابع فارسی    151
ب) منابع غیرفارسی    161


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"
✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 

چارچوب نظری پایان نامه اختلال شخصیت خودشیفته

دانلود چارچوب نظری پایان نامه اختلال شخصیت خودشیفته

  چارچوب نظری پایان نامه اختلال شخصیت خودشیفته
چارچوب نظری پایان نامه اختلال شخصیت خودشیفته

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه اختلال شخصیت خودشیفته بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید


مشخصات فایل
تعداد صفحات30
حجم54/242 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

اختلال شخصیت خودشیفته می تواند به کمک توصیف ها و یا ویژگی های زیر شناخته شود:سبکها در مقابل اختلال، رویداد ماشه چکان، سبک رفتار، سبک بین فردی،سبک شناختی، سبک عاطفی، سبک دلبستگی(اسپری،2003):

 


1-  سبک در مقابل اختلال: شخصیت خودشیفته بیشتر در فرهنگ غرب و به ویژه در میان حرفه ها و مشاغلی مانند حقوق،پزشکی،سیاست و ورزش دیده می شود. شخصیت خودشیفته می تواند در طیفی از سالم تا مرضی قرار گیرد، یعنی سبک شخصیتی خودشیفته در انتهای سالم طیف و اختلال شخصیت در طرف آسیب زای طیف به چشم می خورد. جدول 2-2 به تفاوتهای بین اختلال و سبک شخصیت خودشیفته اشاره می کند.


2- رویداد ماشه چکان: منظور از رویداد ماشه چکان، موقعیت،شرایط و یا حوادثی است که با احتمال بیشتری،پاسخ سازش نایافته اختلال خوی را بر می انگیزد. همان طور که در سبکهای احساسی،شناختی،بین فردی و رفتاری بیان می شود در افراد خودشیفته موقعیت "ارزیابی خود" احتمال بروز رفتارهای خودشیفته را افزایش می دهد(اوتمر و اوتمر ، 2002).

 

3- سبک رفتاری: از نظر رفتاری افراد خودشیفته به عنوان افرادی مغرور،فخر فروش،خود پسند، مطمئن به خود و خود میان بین به نظر می رسد، به هنگام مکالمه تمایل به تحت تاثیر قرار دادن دیگران دارند، خواهان تحسین هستند و دارای رفتاری نمایشی و مغرورانه هستند.

 

 

 

 

 

نمونه پیشینه اختلال شخصیت خودشیفته 

لی (2007) نشان دادند که وابستگی، رهاشدگی/ بی ثباتی و خود تحول نیافته/ گرفتار با افسردگی ارتباط دارند.توماس و همکاران  (2008) نشان دادند که افسردگی در اختلال شخصیت خودشیفته نشانه های پارانوید را بر می انگیزد و ترکیب نشانه های افسردگی و پارانوید موجب افزایش نشانه های خودشیفتگی می گردد.

 

 

 


فهرست مطالب
تعاریف نظری اختلال شخصیت خودشیفته 
تعاریف عملیاتی اختلال شخصیت خودشیفته 
فصل دوم: زمینه و پیشینه پژوهش
اختلال شخصیت خودشیفته
تاریخچه و تول خودشیفتگی
خودشیفتگی
شیوع
توصیف های اختلال شخصیت خودشیفته
انواع شخصیت خودشیفته    
نوع بزرگ منش
نوع آسیب پذیر
روی آوردهای مختلف اختلال شخصیت خودشیفته
روان پویشی
زیستی اجتماعی
شناختی رفتاری
بین فردی
پیشینه ی پژوهش
تحقیقات انجام شده در داخل کشور
تحقیقات انجام شده در خارج کشور
نتیجه گیری


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"
✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 

چارچوب نظری پایان نامه اختلال شخصیت خودشیفته

دانلود چارچوب نظری پایان نامه اختلال شخصیت خودشیفته

  چارچوب نظری پایان نامه اختلال شخصیت خودشیفته
چارچوب نظری پایان نامه اختلال شخصیت خودشیفته

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه اختلال شخصیت خودشیفته بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید


مشخصات فایل
تعداد صفحات30
حجم54/242 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

افراد مبتلا به اختلال شخصیت خودشیفته  یک حس بزرگ منشی مبنی بر مهم بودن دارند. آنها توانایی های خود را بیش از اندازه برآورد می کنند، اغلب مغرور و پرمدعا به نظر می رسند و با شادمانی تصور می کنند که دیگران ارزش همانندی را برای کوشش های آنها قایلند و هرگاه تمجیدی را که فکر می کنند سزاوار آنند دریافت نکنند، ممکن است شگفت زده شوند. اغلب در قضاوتهای مغرورانه از مهارتهای خود،مهارتهای دیگران را به طور ضمنی کمتر از اندازه برآورد می کنند(بی ارزش کردن)و بیشتر با خیالپردازهای مربوط به موفقیت نامحدود، قدرت،استعداد برجسته،زیبایی یا عشق آرمانی اشتغال ذهنی دارند.معتقدند که برتر،استثنایی یا بی همتا هستند و از دیگران انتظار دارند آنها را به همین صورت در نظر بگیرند.(DSM-IV-TR،2000)

 

 

 

 

 

افرادمبتلا به این اختلال احساس می کنند که نیازهایشان استثنایی و فراسوی بینش افراد معمولی است. حرمت خود در این افراد با نسبت دادن ارزش آرمانی به کسانی که با آنها در رابطه اند،افزایش می یابد(یعنی بازتاب آیینه وار از خودشان).معمولا به تحسین زیادی نیاز دارند و حرمت خود آنها تقریبا به صورت ثابتی شکننده است. آنها ممکن است نسبت به این که تا چه اندازه کارها را خوب انجام می دهند و تا چه اندازه توسط دیگران مورد احترام قرار می گیرند،اشتغال ذهنی داشته باشند. این امر اغلب به شکل نیاز به توجه و تحسین دایم ظاهر می شود. در انتظار غیر منطقی این افراد از رفتار بسیار خوب دیگران،یک حس استحقاق وجود دارد. این احساس محق بودن همراه با فقدان حساسیت نسبت به خواستها و نیازهای دیگران ممکن است به بهره کشی هشیارانه یا ناخواسته از دیگران منجر شود. آنها انتظار دارند هر آنچه را که می خواهند و یا احساس می کنند که نیاز دارند به دست آورند،قطع نظر از این که این امر چه معنایی برای دیگران دارد(همان منبع).

 

 

 

 

 

 

افراد مبتلا به اختلال شخصیت خودشیفته معمولا فاقد حس همدلی هستند و در شناخت خواسته ها،تجربه های ذهنی و احساسهای دیگران مشکل دارند. هنگامی که به نیازها،خواسته ها یا احساس های دیگران پی می برند، به گونه ای اهانت آمیز این پدیده ها را نشانه ضعف یا آسیب پذیری تلقی می کنند.کسانی که با این افراد در ارتباطند، به طور معمول آنها را هیجانی،سرد و فاقد علاقه متقابل می یابند. این افراد اغلب به وضعیت دیگران حسادت می کنند و یا معتقدند که دیگران نسبت به آنها حسودند و اغلب بازخوردهای متکبرانه، تحقیر کننده و ترحم آمیز دارند(همان منبع).

 

 

 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب
تعاریف نظری اختلال شخصیت خودشیفته 
تعاریف عملیاتی اختلال شخصیت خودشیفته 
فصل دوم: زمینه و پیشینه پژوهش
اختلال شخصیت خودشیفته
تاریخچه و تول خودشیفتگی
خودشیفتگی
شیوع
توصیف های اختلال شخصیت خودشیفته
انواع شخصیت خودشیفته    
نوع بزرگ منش
نوع آسیب پذیر
روی آوردهای مختلف اختلال شخصیت خودشیفته
روان پویشی
زیستی اجتماعی
شناختی رفتاری
بین فردی
پیشینه ی پژوهش
تحقیقات انجام شده در داخل کشور
تحقیقات انجام شده در خارج کشور
نتیجه گیری


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"
✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 

چارچوب نظری پایان نامه رفتارهای پرخطر

دانلود چارچوب نظری پایان نامه رفتارهای پرخطر

  چارچوب نظری پایان نامه رفتارهای پرخطر
چارچوب نظری پایان نامه رفتارهای پرخطر

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه رفتارهای پرخطر بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید


مشخصات فایل
تعداد صفحات54
حجم148/153 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

نوجوانی یکی از دشوارترین ، تنش زا ترین و در عین حال هیجان انگیزترین دوره زندگی ، هم برای خود نوجوان و هم والدین و مربیان به شمار می آید.در خلال این دوره، لذت ناشی از استقلال و خودمختاری ، صمیمیت، خوش بینی و امید به آینده از زمره لذات جدیدی هستند که قبل از آن تجربه نشده اند.با این حال ، گلستان این دوره زندگی مصون از خطر آفات و سموم نیست.در این بخش مبانی نظری رفتارهای پرخطر و انواع رفتارهای پرخطر به طور مختصر توضیح داده می شوند.

 

 

 


بر پایه تعریف سازمان جهانی بهداشت ، (WHO) دوره نوجوانی از 10 سالگی که متوسط سن بلوغ جسمی و جنسی دختران و پسران است تا 20 سالگی که سن متوسط دستیابی به استقلال، خودکفایی و شکل گیری هویت فرد است درنظر گرفته میشود. از آنجا که برای نوجوان، یک الگوی دقیق، روشن و همه جانبه برای رفتار مناسب تعریف نشده است، او به سبک سنگین کردن رفتارها، آزمایش نقشها، ابراز تمایز از بزرگسالان و در برخی موارد نادیده گرفتن قواعد دست میزند (شفرز،2004) این امور معمولاً با رفتارهای پرخطر همراه است، بنابراین دوره نوجوانی در بیشتر موارد با خطرپذیری هم معنی گرفته می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست
چکیده    1
تعریف نظری رفتارهای پرخطر
تعریف عملیاتی رفتارهای پرخطر
فصل دوم  مبانی نظری و پیشنیه تحقیق    3
2-1- بخش اول:مبانی نظری پژوهش    4
رفتارهای پرخطر    4
2-1-2-1- موادمخدر و روان گردان    6
2-1-2-1-1- تعریف اعتیاد و ملاکهای تشخیص آن    7
2-1-2-1-2- عوامل زمینه ساز مستعد کننده اعتیاد    9
1- عوامل مخاطره آمیز فردی    9
2- عوامل مخاطره آمیز بین فردی و محیطی    10
3-  عوامل مخاطره آمیز اجتماعی    11
2-1-2-1-3- عوامل مؤثردرادامه مصرف :    11
2-1-2-1-4- عوامل مؤثردرتداوم مصرف:    12
2-1-2-1-5- دیدگاههای مطرح روانشناختی در زمینه سوءمصرف مواد    13
1- دیدگاه روان تحلیلی    13
2- دیدگاه زیستی    14
3- دیدگاه فرآیند متضاد    15
4- دیدگاه الگوهای تقویت مثبت    15
5- نظریه یادگیری اجتماعی بندورا    16
6- دیدگاه الگوهای شرطی سازی و یادگیری    16
2-1-2-1-6- نقش تکامل شخصیت در اعتیاد:    17
2-1-2-1-7- نقش دوره نوجوانی در اعتیاد:    18
2-1-2-1-8- نقش صفات شخصیتی در اعتیاد:    19
2-1-2-1-9- دیدگاه اسلام در مورد اعتیاد    20
2-1-2-2- دخانیات    21
2-1-2-2-1- علل گرایش نوجوانان و جوانان به مصرف سیگار    21
2-1-2-3- مشروبات الکلی    22
2-1-2-3-1- اثرات مشروبات الکل بر بدن:    22
2-1-2-4- ایدز    23
2-1-2-4-1- آمار ایدز در ایران    27
2-1-2-5- خشونت    29
2-1-2-5-1 نظریه های خشونت:    31
1- نظریه رفتار غریزی    31
2-  نظریه زیست محیطی    32
3-  نظریه پالایش روانی    32
4-  نظریه ناکامی- پرخاشگری    33
5- نظریه مبادله    33
6- نظریه نظارت اجتماعی    34
7- نظریه های کارکرد گرایی    34
8- نظریه منابع    34
9- نظریه سیستمی    35
10- نظریه یادگیری اجتماعی    35
2-2- بخش دوم:مطالعات انجام شده داخلی وخارجی    35
2-2-1- سوابق مربوط به طرحواره های ناسازگار اولیه:    35
2-2-2- سوابق مربوط به رفتارهای پرخطر    38
فهرست منابع:    43


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"
✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 

چارچوب نظری پایان نامه رفتارهای پرخطر

دانلود چارچوب نظری پایان نامه رفتارهای پرخطر

  چارچوب نظری پایان نامه رفتارهای پرخطر
چارچوب نظری پایان نامه رفتارهای پرخطر

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه رفتارهای پرخطر بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید


مشخصات فایل
تعداد صفحات54
حجم148/153 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

جسور  (1987) با ارائه اصطلاح سندروم رفتار مشکل ساز، مقولات رفتارهای پرخطر را شامل سیگار کشیدن، مصرف مواد  مخدر، الکل، رانندگی خطرناک و فعالیت جنسی زود هنگام دانسته است. چندین مطالعه، انواع رفتارهای مخاطره آمیز را که نوجوانان در آن درگیر هستند، فهرست کرده اند که عبارتند از استفاده از مواد مخدر و نوشیدن الکل، رفتارهای نامشروع جنسی،درگیری های فیزیکی و خشن، حمل اسلحه، بزه، شکست تحصیلی، مشکلات عاطفی ورفتارهای مربوط به رژیم غذایی شدید (براس و دارت  ،2001؛آندروز ،2000).

 

 

 

 


 بنسون نیز با انجام تحقیقی بر روی 9362 دانش آموزدبیرستانی نشان داد که وجود نقاط قوت و امتیازاتی که افراد درخـود احساس می کنند می تواند پیش بینی کننده بروز رفتارهای پرخطر در آنها باشد طبق نتیجه این پژوهش با افزایش ویژگی های مثبت درنوجوانان (از قبیل عزت نفس، حس یکپارچگی، تاب آوری، هدف مندی در زندگی، ارتباط با همسالان و...) از میزان بروز رفتارهای پر خطر در آنان مثل مصرف سیگار،  الکل،  رفتارهای ضد اجتماعی و...کاسته می گردد.(به نقل از  عزیزی نژاد، 1389).

 

 

 

 

 

 

نتایج مطالعه ای باعنوان بررسی نقش سلامت روان از حیث ظهور رفتارهای پر خطر در بین نوجوانان  در بین 385 نوجوانان دانش آموز دختر و پسر( 197دختر،188 پسر) شهر ارومیه با هدف پیش بینی رفتارهای پرخطر نوجوانان بر اساس ابعاد مثبت و منفی سلامت روان 6 حوزه از رفتارهای پرخطر شایع در بین نوجوانان شامل خشونت، خودکشی،  مصرف سیگار، الکل، مواد و رفتارجنسی ناایمن، با استفاده از روش نمونه گیری چند مرحله ای نشان داد که در بین نوجوانانی که رفتارهای پر خطر دارند و آنهایی که رفتارهای پرخطر ندارند، در اغلب شاخص های منفی و مثبت سلامت روان تفاوت معناداری وجود دارد. تفاوت میان دختران و پسران در رفتارهای پرخطر مربوط به مصرف سیگار، الکل و مواد معنادار است اما این تفاوت در حوزه های خشونت، خودکشی و رفتارجنسی ناایمن معنادار نیست.نتایج بررسی نشان دادکه در ظهور رفتارهای پرخطر نوجوانان، هر دو بعد منفی و مثبت سلامت روان نقش داشته و به منظور طرح مداخلات پیشگیرانه دراین زمینه باید ارتقا شاخص های مختلف سلامت روان در نوجوانان در اولویت برنامه ها قرار گیرد. یافته های مربوط به شیوع انواع رفتارهای پرخطر حاکی از آن است که مصرف الکل با شیوع 6/21 درصد شایع ترین رفتار پرخطر در میان نوجوانان بوده است و پس از آن مصرف سیگار 21 درصد، رفتار جنسی ناایمن5/19 درصد خشونت4/10 درصد مصرف مواد 1/10 درصد واقدام به خود کشی 2/6درصد رفتارهای پر خطر شایع در میان نوجوانان را تشکیل می دهد (عزیزی نژاد، 1389).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست
چکیده    1
تعریف نظری رفتارهای پرخطر
تعریف عملیاتی رفتارهای پرخطر
فصل دوم  مبانی نظری و پیشنیه تحقیق    3
2-1- بخش اول:مبانی نظری پژوهش    4
رفتارهای پرخطر    4
2-1-2-1- موادمخدر و روان گردان    6
2-1-2-1-1- تعریف اعتیاد و ملاکهای تشخیص آن    7
2-1-2-1-2- عوامل زمینه ساز مستعد کننده اعتیاد    9
1- عوامل مخاطره آمیز فردی    9
2- عوامل مخاطره آمیز بین فردی و محیطی    10
3-  عوامل مخاطره آمیز اجتماعی    11
2-1-2-1-3- عوامل مؤثردرادامه مصرف :    11
2-1-2-1-4- عوامل مؤثردرتداوم مصرف:    12
2-1-2-1-5- دیدگاههای مطرح روانشناختی در زمینه سوءمصرف مواد    13
1- دیدگاه روان تحلیلی    13
2- دیدگاه زیستی    14
3- دیدگاه فرآیند متضاد    15
4- دیدگاه الگوهای تقویت مثبت    15
5- نظریه یادگیری اجتماعی بندورا    16
6- دیدگاه الگوهای شرطی سازی و یادگیری    16
2-1-2-1-6- نقش تکامل شخصیت در اعتیاد:    17
2-1-2-1-7- نقش دوره نوجوانی در اعتیاد:    18
2-1-2-1-8- نقش صفات شخصیتی در اعتیاد:    19
2-1-2-1-9- دیدگاه اسلام در مورد اعتیاد    20
2-1-2-2- دخانیات    21
2-1-2-2-1- علل گرایش نوجوانان و جوانان به مصرف سیگار    21
2-1-2-3- مشروبات الکلی    22
2-1-2-3-1- اثرات مشروبات الکل بر بدن:    22
2-1-2-4- ایدز    23
2-1-2-4-1- آمار ایدز در ایران    27
2-1-2-5- خشونت    29
2-1-2-5-1 نظریه های خشونت:    31
1- نظریه رفتار غریزی    31
2-  نظریه زیست محیطی    32
3-  نظریه پالایش روانی    32
4-  نظریه ناکامی- پرخاشگری    33
5- نظریه مبادله    33
6- نظریه نظارت اجتماعی    34
7- نظریه های کارکرد گرایی    34
8- نظریه منابع    34
9- نظریه سیستمی    35
10- نظریه یادگیری اجتماعی    35
2-2- بخش دوم:مطالعات انجام شده داخلی وخارجی    35
2-2-1- سوابق مربوط به طرحواره های ناسازگار اولیه:    35
2-2-2- سوابق مربوط به رفتارهای پرخطر    38
فهرست منابع:    43


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"
✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 

چارچوب نظری پایان نامه اختلال افسردگی اساسی

دانلود چارچوب نظری پایان نامه اختلال افسردگی اساسی

  چارچوب نظری پایان نامه اختلال افسردگی اساسی
چارچوب نظری پایان نامه اختلال افسردگی اساسی

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه اختلال افسردگی اساسی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید


مشخصات فایل
تعداد صفحات62
حجم186/723 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

پیش فرض نظریه های زیست شناختی این است که علت  افسردگییا در ژن ها نهفته است که از طریق توارث از والدین به فرزندان منتقل می شود یا نارسایی عوامل فیزیولوژیائی که ممکن است پایه ارثی یا غیرارثی داشته باشد. یافته های مربوط به همزادان از 1930 به بعد بیانگر این است که عوامل ارثی موجب بروز نوعی افسردگی می شوند. بسیاری از پژوهشگران، عوامل ارثی همراه با آنچه در زندگی شخصی به وقوع می پیوند، یعنی ترکیب آمادگی های ارثی و فشارهای روانی- محیطی را علت احتمالی افسردگی و رفتارهای ناشی از آن می دانند.

 

 

 

یک زمینه عمده پژوهش درباره علل زیست شناختی افسردگی به نقش انتقال دهندگان عصبی مربوط است. سالهاست که نظریه کاتکولامین  در مورد افسردگی حاکم بوده است (شیلد کراوت ، 1995؛ به نقل از آزاد، 1384). این نظریه بیانگر آن است که افسردگی مربوط است به کمبود کاتکولآمین ها به خصوص نوراپی نفرین درمحل گیرنده های مخصوص در مغز. از طرف دیگر این تصور وجود دارد که علت مانی، فزونی نوراپی نفرین در مراکز گیرنده عصبی است. نتایج پژوهش ها بیانگر آن است که نوراپی نفرین بر تغییر خلق و خو، احساسات شادی بخش و احساسات افسردگی موثر است (آزاد، 1384).

 

 

 

 


برای بسیاری از افراد، پایین بودن میزان دفع اپی نفرین، در دوره هایی از افسردگی ملاحظه شده است در حالیکه بالا بودن سطوح آن، خصوصیات دوره مانییا هیپومانی را تشکیل می-دهد.ارتباط کاتکولامین دیگری به نام دوپامین  نیز با افسردگی شناخته شده است. دوپامین با گروه نورونهای مربوط به هماهنگی، تنظیم غذا و مایعات، اثرات هیپوتالاموس بر غده هیپوفیز، ظهورهیجان ارتباط دارد. سایر پژوهشگران نیز افسردگی را به انتقال دهنده عصبی دیگری به نام سروتونین  مربوط دانسته اند (آزاد، 1384). 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری اختلال افسردگی اساسی

تعریف عملیاتی اختلال افسردگی اساسی

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه در مورد اختلال افسردگی اساسی

مقدمه    12
افسردگی    12
تاریخچه افسردگی    12
اختلال افسردگی اساسی    13
شیوع    16
سبب شناسی اختلال افسردگی اساسی    17
عوامل زیست شناختی    17
عوامل نوروشیمیایی    18
عوامل روان پویشی    19
عوامل یادگیری    20
نظری های افسردگی    20
نظریه شناختی    20
نظریه اصالت وجودی    21
عوامل شخصیتی    22
مدل رفتاری لوینسون    23
مدل خویشتن داری رم    24
مدل شناختی بالینی بک    25
نظریه شیکه تداعی    29
مدل دزماندگی آموخته شده
مدل تکرار غیرارادی خودنظم بخش
مدل سبک های پاسخی به افسردگی
مدل شناختی جدید بک از افسردگی
مدل زیرسیستم های شناختی متعامل

پیشینه ی پژوهش در مورد اختلال افسردگی اساسی

تحقیقات انجام شده اختلال افسردگی اساسی در داخل کشور

تحقیقات انجام شده اختلال افسردگی اساسی در خارج کشور

نتیجه گیری     


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"
✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 

چارچوب نظری پایان نامه اختلال افسردگی اساسی

دانلود چارچوب نظری پایان نامه اختلال افسردگی اساسی

  چارچوب نظری پایان نامه اختلال افسردگی اساسی
چارچوب نظری پایان نامه اختلال افسردگی اساسی

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه اختلال افسردگی اساسی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید


مشخصات فایل
تعداد صفحات65
حجم186/723 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

افرادی که دستخوش یک یا چند حمله افسردگی اساسی بدون وجود دوره های مانی می شوند، تحت عنوان افسردگی اساسی نام برده شده اند. این اختلال عموماً با مسائل عمده بهداشتی همراه است. میزان شیوع این اختلال در ایالت متحده امریکا در حدود 1 تا 2 درصد برای مردان و 3 الی 6/4 درصد برای زنان گزارش شده است (میر و دیگران، 1984؛ به نقل از آزاد، 1384). خطر این اختلال در طول زندگی یعنی درصد کسانی که در بعضی از مراحل زندگی خود افسردگی اساسی را تجربه نموده اند، درمردان 8-2 درصد و در زنان 26-20 گزارش شده است (بوید  و وسیمن ، 1981؛ به نقل آزاد، 1384).

 

 

 

 

در بین کسانی که در بیمارستان های روانی بستری می شوند بیشترین فراوانی، مربوط به اسکیزوفرنی و پس از آن افسردگی است. اما در مراکز بالینی خارج از بیمارستان، بیماران افسرده بیشترین درصد را شامل می شوند به نحوی که تخیمن زده شده است یک سوم کل بیماران روانی را تشکیل دهند (وودروف و دیگران، 1975؛ به نقل از آزاد، 1384). برآوردهای  جدید حاکی از آنست که 16 درصد جمعیت، حداقل یک دوره افسردگی را در نقطه ای از زندگی شان تجربه خواهند کرد (کسلر و همکاران، 2003). به علاوه افرادی که یک دوره افسردگی اساسی را تجربه می کنند درخطر بالایی برای دوره های افسردگی بعدی قرار می گیرند و با هر دوره، خطر دورهای بعدی به طور معنی داری افزایش می یاید (مولر و همکاران، 1999).

 

 

 

 

 

جنس: مطالعات بین المللی بدون ارتباط با کشور تحت مطالعه، افسردگی یک قطبی را در زن ها دو برابر شایعتر از مردان نشان داده است. فرض شده است که علل این تفاوت ممکن است مربوط به تفاوت های هورمونی، اثرات زایمان و عوامل استرس زای روانی- اجتماعی متفاوت برای زن و مرد و مدل های رفتاری درماندگی آموخته شده باشد (سادوک و سادک، 2003 ترجمه پورافکاری، 1385).

 


سن: سن متوسط شروع اختلال افسردگی حدود 40 سالگی است. در تقریباً 50 درصد بیماران، سن شروع بین 50-20 سالگی می-باشد. اختلال ممکن است در کودکی یا سالمندی هم شروع شود هر چند ندرتاً چنین است. ولی بعضی از داده های همه گیر شناختی جدیدحاکی از آن است که میزان بروز این اختلال، احتمالاً در افراد زیر 20 سال درحال افزایش است (سادوک و سادوک، 2003؛ ترجمه پورافکاری، 1385).

 


وضعیت تاهل: افسردگی یک قطبی در افرادی که فاقد رابطه بین فردی نزدیک هستند یا از همسر خود طلاق گرفته و یا جدا شده اند بیشتر دیده می شود.
ملاحظات اجتماعی- فرهنگی: بین طبقه اجتماعی و افسردگی یک قطبی رابطه ای وجود ندارد. فقط اینکه افسردگی در مناطق روستایی بیشتر از مناطق شهری دیده می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری اختلال افسردگی اساسی

تعریف عملیاتی اختلال افسردگی اساسی

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه در مورد اختلال افسردگی اساسی

مقدمه    12
افسردگی    12
تاریخچه افسردگی    12
اختلال افسردگی اساسی    13
شیوع    16
سبب شناسی اختلال افسردگی اساسی    17
عوامل زیست شناختی    17
عوامل نوروشیمیایی    18
عوامل روان پویشی    19
عوامل یادگیری    20
نظری های افسردگی    20
نظریه شناختی    20
نظریه اصالت وجودی    21
عوامل شخصیتی    22
مدل رفتاری لوینسون    23
مدل خویشتن داری رم    24
مدل شناختی بالینی بک    25
نظریه شیکه تداعی    29
مدل دزماندگی آموخته شده
مدل تکرار غیرارادی خودنظم بخش
مدل سبک های پاسخی به افسردگی
مدل شناختی جدید بک از افسردگی
مدل زیرسیستم های شناختی متعامل

پیشینه ی پژوهش در مورد اختلال افسردگی اساسی

تحقیقات انجام شده اختلال افسردگی اساسی در داخل کشور

تحقیقات انجام شده اختلال افسردگی اساسی در خارج کشور

نتیجه گیری     


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"
✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول