دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت

دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت,دانلود گزارش کارآموزی,, دانلود پروژه دانشجویی, دانلود تحقیق رایگان

دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت

دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت,دانلود گزارش کارآموزی,, دانلود پروژه دانشجویی, دانلود تحقیق رایگان

دانلود پاورپوینت بررسی اظهارنامه عملکرد

دانلود پاورپوینت بررسی اظهارنامه عملکرد

دانلود پاورپوینت بررسی اظهارنامه عملکرد در 29 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات29
حجم4069/912 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت بررسی اظهارنامه عملکرد در 29 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

اظهارنامه عملکرد چیست؟

نحوه ارسال اظهارنامه عملکرد

مهلت ارسال اظهارنامه عملکرد

10 سوال مهم در زمینه ارسال اظهارنامه عمکرد

نتیجه گیری


بخشی از متن

مقدمه

اگر شما صاحب کسب و کاری باشید که از طریق آن کسب درآمد نمایید مشمول ارسال اظهارنامه عملکرد می شوید. تمام افراد حقیقی و حقوقی مشمول ارسال اظهارنامه عملکرد، باید در پایان هر سال مالی تا مدت زمان اعلام شده توسط اداره مالیات اظهارنامه عملکرد خود را تهیه و ارسال نمایند.

اظهارنامه عملکرد نشان دهنده نتایج فعالیت های تجاری و میزان سرمایه، سود، زیان، معافیت های مالیاتی، درآمد های مشمول مالیات و سایر اطلاعات شخصی و تجاری مرتبط با اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول در طول یک سال مالی می باشد.

در این مبحث به معرفی اظهارنامه عملکرد، مشمولین تهیه و ارسال اظهارنامه عملکرد، مدارک مورد نیاز جهت ارسال اظهارنامه مالیاتی عملکرد، نحوه ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد ، 10 سوال مهم در زمینه اظهارنامه عملکرد و … می پردازیم.

اظهارنامه عملکرد چیست؟

اغلب افراد می خواهند بدانند که نحوه ارسال اظهارنامه عملکرد به چه صورت می باشد و یا اصلا اظهارنامه عملکرد چیست؟

در تعریف اظهارنامه عملکرد می توان گفت، اظهارنامه عملکرد یک نوع اظهارنامه مالیاتی می باشد و تمام اشخاص حقیقی و حقوقی باید در پایان هر دوره مالی پس از محاسبه کلیه سود و زیان های خود از طریق معاملات و رویداد های مالی در طول دوره مالی مورد نظر، 25 درصد از مبلغ سود خالص خود را به عنوان اظهارنامه عملکرد پرداخت نمایند.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

دانلود پاورپوینت بررسی حسابداری خدماتی

دانلود پاورپوینت بررسی حسابداری خدماتی

دانلود پاورپوینت بررسی حسابداری خدماتی در 37 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات37
حجم4377/215 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت بررسی حسابداری خدماتی در 37 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

حسابداری خدماتی چیست

چرخه حسابداری در شرکت‌های خدماتی

صورت‌های مالی شرکت‌های خدماتی

کدینگ حسابداری شرکت خدماتی

آموزش حسابداری خدماتی

نحوه ثبت سند حسابداری شرکت خدماتی

گزارش‌های موردنیاز در شرکت خدماتی


بخشی از متن

مقدمه

آیا می دانید حسابداری خدماتی به چه افرادی کمک می کند؟ برخی از شرکت‌های خدماتی هستند که به‌ صورت منظم به ارائه خدمات تخصصی و عمومی به مشتریان بالقوه خود می‌پردازند. این شرکت ها از حسابداری خدماتی استفاده می نمایند.

می‌توان گفت، حسابداری خدماتی مالی بررسی تمامی اقدامات در طول دوره مالی، صدور سند حسابداری و ساماندهی مدارک بر اساس تاریخ به‌منظور استخراج ترتیب بدهکاری و بستانکاری، دفترنویسی و … است، که فقط بخش کوچکی از وظایف حسابدار خدماتی به شمار می‌آید.

پیتر دراکر معتقد است که همه سازمان‌ها، سازمان‌های خدماتی هستند.

بعضی از این سازمان‌های خدماتی محصول نیز تولید می‌کنند.

به‌ هرحال تا با زوایای مختلف حسابداری موسسه خدماتی آشنا نشوید، نمی‌توانید بر ارزشمندی آن پی ببرید، از این‌جهت ما در این مطلب کوشیده‌ایم تا شما عزیزان را با حسابداری خدماتی (Service Accounting)، چرخه حسابداری در شرکت‌های خدماتی، تفاوت شرکت خدماتی با تولیدی و بسیاری موارد دیگر آشنا نماییم.

حسابداری خدماتی چیست

تمام تلاش‌هایی که شرکت‌ های خدماتی در راستای بهبود کارایی، نصب، استقرار و حل چالش‌های پیشرو، رفع مشکلات و … انجام می‌دهند، همگی جز خدمات آن‌ها محسوب می‌شود. ولی به علت اینکه زیاد در دیدرس نبوده و اندازه ‌گیری دقیقی برای آن امکان‌پذیر نیست، اکثر افراد تصور می‌کنند که سازمان‌های خدماتی اهمیت چندانی نداشته و این سازمان‌های تولیدی است، که بار فعالیت‌های اقتصادی کشور را بر عهده ‌دارند؛ اما باید بدانیم فعالیت‌های خدماتی نه‌ تنها تعداد بیشتری از فعالیت‌های اقتصادی را به خود تخصیص می‌دهند، بلکه ارزشمندی بیشتری نیز دارند.

بدین‌صورت می‌توان در تعریف حسابداری خدماتی گفت “حسابداری خدماتی به مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی اطلاق می‌گردد که حسابداری شرکت ‌های خدماتی و بازرگانی در مسیر آزمایش و تصدیق همخوانی ستون‌های بدهکار و بستانکار از دفتر روزنامه با ستون‌های مشابه در تراز آزمایشی از حساب‌های معین و کل انجام می‌دهد.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

دانلود پاورپوینت بررسی حسابداری بازرگانی

دانلود پاورپوینت بررسی حسابداری بازرگانی

دانلود پاورپوینت بررسی حسابداری بازرگانی در 38 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات38
حجم4470/154 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت بررسی حسابداری بازرگانی در 38 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

حسابداری بازرگانی چیست؟

حسابدار بازرگانی کیست؟

وظایف حسابدار بازرگانی

انوع حساب ها در حسابداری شرکتهای بازرگانی

انواع صورت های مالی در حسابداری بازرگانی

ثبت حسابداری شرکتهای بازرگانی

تفاوت حسابداری بازرگانی و حسابداری دولتی

نرم افزار حسابداری بازرگانی فرداد


بخشی از متن

مقدمه

شرکت های بازرگانی اغلب دارای فعالیت ها بسیار مهم و حساسی هستند، که این فعالیت ها منجر به صرف هزینه های بالا و به دنبال آن کسب درآمد زیاد می شود. حسابداری بازرگانی به منظور بررسی و رسیدگی به امور مالی شرکت های بازرگانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

حسابداری بازرگانی در شرکت های بازرگانی به بررسی و محاسبه میزان سود و زیان شرکت می پردازد. مهم ترین عامل در‌حسابداری بازرگانی‌، مشخص شدن میزان سود و زیان شرکت در دوره‌های مالی مشخص می‌باشد.

در این مبحث به بررسی حسابداری بازرگانی،‌‌ بهای تمام شده در حسابداری بازرگانی، انواع حساب ها در حسابداری شرکت های بازرگانی، ثبت های حسابداری شرکت های بازرگانی، مزایای استفاده از نرم‌افزار حسابداری بازرگانی و … می پردازیم.

حسابداری بازرگانی چیست؟

هدف از تاسیس شرکتهای بازرگانی بدست آمدن سود می‌باشد. بنابراین در ثبت های حسابداری شرکت های بازرگانی‌، صورت مالی باید سود واقعی شرکتهای بازرگانی را ارئه دهد.

درواقع صورت سود و‌زیان در‌حسابداری بازرگانی از اهمیت بالایی برخوردار می ‌باشد. همچنین میزان سود و زیان حاصل از انواع تجارت ها را حسابداری شرکتهای بازرگانی تعیین می‌نماید.

شرکتهای بازرگانی برای بررسی و ایجاد نظم در حساب شرکت‌، میزان دارایی‌، میزان بدهی‌، سود‌ و ‌زیان شرکت در دوره‌های مالی مشخص نیازمند حسابداری بازرگانی می باشند.

اصول حسابداری‌، اصول سرپرستی‌، پول‌، بانکداری و ارز‌، حسابداری دولتی‌، حسابداری شرکت ها‌، حسابداری صنعتی(بهای تمام شده)‌، حسابداری مالیاتی‌، حسابرسی‌، حقوق تجارت‌، روش‌های مقداری در مدیریت مالی‌، کلیات حقوق و کاربرد کامپیوتر در حسابداری ازجمله دروسی می باشند‌، که دانشجویان رشته حسابداری بازرگانی در دوران تحصیل خود آموزش خواهند دید.

بهای تمام شده در حسابداری بازرگانی

برای تعیین بهای تمام شده کالاهای فروش رفته از حساب فروش استفاده می شود. در واقع بهای تمام شده در موسسات بازرگانی شامل تمام هزینه هایی می باشد که از زمان تولید تا زمان فروش برای محصول در شرکت صرف می شود.

محاسبه بهای تمام شده در موسسات بازرگانی به شرح زیر صورت می گیرد.

•           برای محاسبه بهای تمام شده کالای خریداری شده در طی دوره باید خرید خالص را با هزینه حمل کالای خریداری شده جمع نماییم.

•           برای محاسبه بهای تمام شده موجودی کالای آماده شده برای فروش باید بهای تمام شده کالای خریداری شده در طی دوره را با موجودی کالای اول دوره جمع نماییم.

•           برای محاسبه بهای تمام شده کالای فروش رفته باید موجودی کالای آماده برای فروش را از بهای تمام شده موجودی پایان دوره کسر نماییم.

•           برای محاسبه سود ناخالص باید فروش را از بهای تمام شده کالای فروش رفته کسر نماییم.

نکته: بهای تمام شده کالای فروش رفته همان بهای خرید کالایی می باشد که به فروش رسیده است، درحالی مبلغ فروش در حساب فروش ثبت خواهد شد. بنابراین بهای تمام شده با حساب فروش متفاوت می باشد.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

دانلود پاورپوینت بررسی حسابرسی بیمه

دانلود پاورپوینت بررسی حسابرسی بیمه

دانلود پاورپوینت بررسی حسابرسی بیمه در 42 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات42
حجم4251/49 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت بررسی حسابرسی بیمه در 42 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

حسابرسی بیمه ای چیست؟

اهداف حسابرسی بیمه ای

حسابرسی بیمه چگونه انجام می شود

مدارک لازم حسابرسی بیمه

انواع بازرسی بیمه ای تامین اجتماعی

نکات مهم درباره حسابرسی بیمه


بخشی از متن

مقدمه

پیگیری پرداخت حقوق بیمه ای نیروی کار، از اهداف مهم سازمان تامین اجتماعی است. این سازمان طی فرآیند اداری حسابرسی بیمه، کارگران را شناسایی و از بهره‌مندی آن‌ها از مزایا و حقوقشان مطلع می‌شود. در ادامه این سوال مطرح است که حسابرسی بیمه چیست؟

فرایند حسابرسی بیمه، رسیدگی و ارزیابی دفاتر قانونی و اسناد مالی کارفرمایان به منظور شناسایی نیروی کار و اجرای دستورالعمل‌های پرداختی به آن‌ها است. در واقع تامین حقوق حق بیمه در حسابرسی بیمه هدف اصلی است.

در این مبحث به بررسی پرسش حسابرسی بیمه چیست؟ مهم‌ترین مباحث حسابرسی بیمه مانند خدمات حسابرسی بیمه، دستورالعمل حسابرسی بیمه، نحوه حسابرسی تامین اجتماعی، انواع و اهداف حسابرسی بیمه خواهیم پرداخت.

حسابرسی بیمه ای چیست؟

حسابرسی بیمه ای چیست؟ در پاسخ به این سوال بیان می کنیم که حسابرسی بیمه ای (Insurance Audit) که به آن حسابرسی تامین اجتماعی هم می‌گویند فرآیند رسیدگی به دفاتر قانونی شرکت‌ها و اسناد کارفرمایانی می باشد که دارای کارگاه هستند و با تشکیل پرونده در سازمان تامین اجتماعی، کد کارگاهی گرفته اند.

در پاسخ به سوال حسابرسی بیمه ای برای چیست باید گفت که حسابرسی بیمه به عنوان یکی از فرآیند‌های اداری سازمان تامین اجتماعی، برای شناسایی کارگران بوده و هدف حسابرسی بیمه ای، تامین حقوق بیمه ای کارگران است.

همچنین هدف حسابرسی بیمه ارزیابی حساب‌های هزینه‌ای مربوط به اسناد مالی کارگاه‌ها است، تا از پرداخت حق بیمه توسط شرکت اطمینان ایجاد شود.

پیش حسابرسی بیمه ای

به فرآیندی که در آن مدارک و اسناد شرکت، بازبینی و ارزیابی شده تا قبل از ورود حسابرسان تامین اجتماعی، خطاهای احتمالی برطرف گردد پیش حسابرسی بیمه ای (Insurance Pre-Audit) می‌گویند.

در پیش حسابرسی بیمه با انجام اقداماتی می‌توان آنچه را جریمه بیمه‌ای می‌شود حذف کرد و مبالغ حق بیمه را کاهش داد.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

دانلود پاورپوینت بررسی تفریغ بودجه

دانلود پاورپوینت بررسی تفریغ بودجه

دانلود پاورپوینت بررسی تفریغ بودجه در 23 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات23
حجم4067/693 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت بررسی تفریغ بودجه در 23 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

مبانی قانونی تفریغ بودجه

اهداف تفریغ بودجه

ساختار گزارش تفریغ بودجه

گزارش تفریغ بودجه استانی


بخشی از متن

مقدمه

«تفریغ» از نظر لغوی یعنی فارغ ساختن و تفریغ بودجه در اصطلاح مالی، فراغت از بودجه و یا نتیجه اجرایی بودجه است.

دیوان محاسبات کشور سالانه با بررسی حساب ها و اسناد مربوط به دستگاه های دولتی، گزارش تفریغ بودجه را تهیه می کند که در آن نحوه و میزان هزینه سازمانها، پروژه ها و پیشرفت آنها براساس لایحه بودجه مشخص است.

در وب گاه دیوان محاسبات کشور، تعاریف زیر برای تفریغ آمده است:

تفریغ بودجه، نتیجه نهایی نظارت بعد از خرج است.

تفریغ بودجه، یک نوع حسابرسی کلی عملیات مالی دولت است.

تفریغ بودجه، نشانگر، درجه تطبیق یا عدم تطابق عملیات انجام شده توسط دولت بر مبنای محاسبات پیش بینی شده است.

تفریغ بودجه، نظارت قوه مقننه نسبت به دخل و خرج کشور است.

تفریغ بودجه، بررسی سرنوشت هر ریال درآمد کشور در مجرایی است که برای خرج آن پیش بینی شده است.

مجلس شورای اسلامی برای تأمین نیازهای مردم به عنوان وکیل آنها به دولت مأموریت می دهد قانون بودجه کل کشور را مطابق با مقررات مربوط اجرا کند. مامور باید دانلود گزارش کارآموزی خود را تحت عنوان صورت حساب عملکرد بودجه سالانه کشور که همان عملکرد مالی دولت است، به دیوان محاسبات کشور و هیئت وزیران ارسال کند و دیوان محاسبات نیز به عنوان عامل کنترل کننده مجلس شورای اسلامی، گزارش تفریغ بودجه را به مجلس تقدیم می کند.

می توان تفریغ بودجه را به صورت عملیاتی این گونه تعریف کرد:

«تفریغ بودجه به فرآیند تسویه بودجه از طریق تطبیق اطلاعات صورت حساب عملکرد تهیه شده توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی با اطلاعات تهیه شده توسط دیوان محاسبات کشور و تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از آن اطلاق می شود.» بنابراین تعریف، گزارش تفریغ بودجه به صورت عملیاتی عبارت است از گزارش یافته های ناشی از فرآیند تسویه بودجه و نظرات دیوان محاسبات کشور در خصوص اجرای بودجه.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

دانلود پاورپوینت کاربرد مبنای تعهدی کامل در حسابداری دولتی

دانلود پاورپوینت کاربرد مبنای تعهدی کامل در حسابداری دولتی

دانلود پاورپوینت کاربرد مبنای تعهدی کامل در حسابداری دولتی در 41 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات41
حجم4336/197 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت کاربرد مبنای تعهدی کامل در حسابداری دولتی در 41 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

مبانی حسابداری

سیستم حسابداری تعهدی در بخش عمومی استرالیا

گزارشهای مالی تعهدی

سیستمهای مدیریتی تعهدی

گزارشگری جامع دولت

بودجه بندی تعهدی

دیدگاههای موافق و مخالف

ناسازه ها و تضادها


بخشی از متن

مقدمه

اغلب استانداردهای حسابداری بخش دولتی، با این فرض تدوین می شود که دولت درگیر فعالیتهای بیطرفانه وغیر انتفاعی است و وظیفه حسابداری دولتی، به گزارش فراغت دولت از بودجه، شرح تامین و مصرف وجوه محدود می شود و نیازی به محاسبه دقیق نتایج عملکرد و وضعیت مالی دولت نیست. اما اخیراً در بعضی از کشورها، از جمله بریتانیا، زلا‌ند نو و استرالیا، رویکردی به سوی استفاده از مبنای تعهدی کامل در حسابداری بخش عمومی ایجاد شده است.

در کشور ما، برخی سازمانهای دولتی به سمت استفاده از مبنای تعهدی کامل در حسابداری حرکت کرده اند. از این رو، به نظر می-رسد که در ایران نیز، همانند دیگر کشورهایی که این مسیر را برگزیده اند، بررسی تحلیلی مزایا و معایب این رویکرد ضروری باشد چرا که مبنای مورد استفاده درحسابداری دولتی می تواند بر اطلا‌عات مالی و تصمیمگیریهای مبتنی بر این اطلا‌عات تاثیر گذارد و در صورت گزینش آن به عنوان مبنای پیشبینی و بودجه بندی، موجب تغییرات عمدهای در تخصیص منابع شود.


به منظور تحلیل هزینه و منفعت سیستم حسابداری تعهدی کامل، لا‌زم است نخست آن را بشناسیم و سپس تفاوتهای آن با سیستم حسابداری نقدی و دلا‌یل موافقان و مخالفان هر یک از دو سیستم را مورد توجه قرار دهیم. به منظور شناخت سیستم حسابداری تعهدی کامل، معرفی نمونه ای عملی سودمند به نظر می رسد. از این رو، در ابتدا با الگوی حسابداری تعهدی کامل مورد استفاده در استرالیا آشنا می شویم و سپس به شرح نظر موافقان و مخالفان و نتیجه گیری از مباحث ارائه شده می پردازیم.

مبانی حسابداری

مبانی حسابداری، انتخاب زمان شناسایی و ثبت درامدها و هزینه ها در دفاتر حسابداری است.

انتخاب هر یک از روشهای شناسایی و ثبت درامدها و هزینه ها، نوعی مبنای حسابداری محسوب می شود که حسب مورد در حسابداری موسسات بازرگانی و موسسات غیرانتفاعی مورد استفاده قرار می گیرد. (‌باباجانی،1385‌)

باباجانی در کتاب حسابداری کنترل های دولتی، انواع مبانی حسابداری را به شرح زیر معرفی می کند:

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

دانلود پاورپوینت حسابرسی مبتنی بر مدل ریسک

دانلود پاورپوینت حسابرسی مبتنی بر مدل ریسک

دانلود پاورپوینت حسابرسی مبتنی بر مدل ریسک در 52 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات52
حجم4402/342 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت حسابرسی مبتنی بر مدل ریسک در 52 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

تعریف حسابرسی مبتنی بر ریسک

اهمیت و ریسک حسابرسی

استفاده از اهمیت توسط حسابرس

رابطه اهمیت و ریسک حسابرسی

تفاوت های حسابرسی مبتنی بر ریسک با حسابرسی سنتی

محدودیت های رویکرد سنتی

مزایای رویکرد مبتنی بر ریسک

احتمال خطر حسابرسی (ریسک حسابرسی)

عوامل موثر بر احتمال خطر حسابرسی

ویژگیهای حسابرسی واحد مورد رسیدگی

مراحل حسابرسی با نگرش مبتنی بر ریسک

مراحل تعیین اهمیت در جریان حسابرسی

سخن آخر


بخشی از متن

مقدمه

حسابرسان تا سه دهه پیش تلاش می کردند با انجام آزمونهای محتوای گسترده (سندرسی و سایر روش های حسابرسی) خطر حسابرسی را کاهش دهند، اما توسعه شرکت ها و افزایش روزافزون حجم عملیات آن ها، حسابرسان را با مشکل روبرو نمود. از سوی دیگر پیشرفت فن آوری اطلاعات و ابزارهای آن (مانند رایانه) و بهره گیری از علوم ریاضی و آمار، حسابرسان را در وضعیتی قرار داد که بتوانند روش علمی و قابل استفاده برای خود بدست آورند و با استفاده از مدل خطر حسابرسی و محاسبات ریاضی، مقدار خطر حسابرسی و عناصر تشکیل دهنده آن (خطر ذاتی، خطر کنترل و خطر عدم کشف) را از پیش برآورد و تعیین کنند. حسابرسان با تعیین خطر عدم کشف می توانند نوع و ماهیت، زمانبندی اجرا و حدود آزمون های محتوای لازم را برای تامین پوشش کافی در برابر خطر حسابرسی، مشخص کنند.

هدف از بکارگیری حسابرسی مبتنی بر ریسک، افزایش کارایی و اثربخشی حسابرسی است، زیرا با تعیین نوع و ماهیت، زمان بندی اجرا و حدود آزمون های محتوا به گونه ای معقول و همراه با قابلیت پاسخگویی کامل، رسیدگی ها به میزان مناسبی انجام گردیده و در نتیجه زمان صرف شده به سطح منطقی تری تغییر می یابد. در طرح کلی حسابرسی در صورت اتکا بر سیستم کنترل داخلی، آزمون های محتوا محدود و در صورت عدم اتکا بر سیستم کنترل داخلی، ازمون های محتوا گسترده تر پیش بینی و انجام میگیرند.

در حسابرسی مبتنی بر ریسک، حسابرسی پس از کسب شناخت اولیه از سیستم های حسابداری و کنترل داخلی (ثبت سیستم با استفاده از شرح نوشته، پرسش نامه کنترل های داخلی و نمودگر یا تلفیقی از آنها و انجام دادن آزمون شناخت سیستم)، خطرهای ذاتی و کنترل را برآورد می کند. براورد اولیه از خطرهای ذاتی و کنترل، حسابرس را در تشخیص قابل اتکا بودن سیستم کنترل داخلی، کمک می کند. در صورت قابل اتکا بودن سیستم کنترل داخلی، حسابرس به آزمون کنترل هایی می پردازد که می خواهد بر آن اتکا کند . پس از اجرای آن، و کسب نتایج حاصل از اجرای آن می تواند برآورد اولیه از خطرهای ذاتی و کنترل را تعدیل نموده و نهایی کند.

تعریف حسابرسی مبتنی بر ریسک:

حسابرسی مبتنی بر ریسک را می توان به عنوان فرایند شناسایی و گزارش ریسک تحریفات با اهمیت در صورتهای مالی دانست. از این رو اولاً حسابرسی نیازمند شناسایی حوزه هایی است که دارای ریسک بالایی از تحریفات با اهمیت اند؛ ریسک های مذکور محدوده هایی هستند که مستلزم کاربرد روش های گسترده تری خواهند بود. ثانیاً حسابرسی باید تعیین کند که چقدر و چگونه روش های خود را برای حوزه های کم ریسک کاهش می دهد. همچنین جهت شناسایی ریسک تحریفات با اهمیت باید موارد زیر تجزیه و تحلیل شود:

الف) ریسک واحد تجاری (ریسکی که یک رویداد بر تحقق اهداف شرکت اثر منفی می گذارد)

ب) چگونگی برخورد مدیریت با ریسک های مذکور.

ج) تعیین محدوده ریسک هایی که مدیریت به آنها توجهی نکرده است.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

دانلود پاورپوینت ریسک های حسابرسی در محیط IT

دانلود پاورپوینت ریسک های حسابرسی در محیط IT

دانلود پاورپوینت ریسک های حسابرسی در محیطIT در 46 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات46
حجم4373/862 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت ریسک های حسابرسی در محیطIT در 46 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

پیشگیری از ریسک های حسابرسی در محیط IT

انجام تکنیک ها و متدلوژی حسابرسی

بهبود اولیه و حسابرسی دنبال نمودن روی سیستم IT

تعیین یک چانل اطلاعات حسابرسی متحد

پیشبرد تعلیم حسابرسان

تقدم ها و روش های حسابرسی تدارکات دولتی در چین

تقدم ها در حسابرسی فعالیت های تدارکاتی دولتی

بررسی انطباق روشهای صرف بودجه دولتی

ارزیابی عملکرد فعالیت های صرف بودجه دولت

اطلاعات پشتوانه ای مشترک

حسابرسی در محیط IT

اثر توسعه IT روی حسابرسی و ویژگی های تکنیک های حسابرسی

کنترل داخلی و خود ارزیابی روی کنترل داخلی


بخشی از متن

مقدمه

کامپیوتر یکی از بزرگترین موفقیت هایی است که در قرن بیستم بروز یافته است و تغییرات خاصی در صنایع و غیره ایجاد نموده است ، مع هذا استفاده از کامپیوتر ها درعمل حسابداری گسترش سریع تکنولوژی داخلی ، تحقیقات روی حسابرسی IT نسبتا عقب افتاده است و ریسک های نوین برای حسابرسانی که در محیط IT کار می کنند به وجود آورده است :

·        طبعا نشانه های حسابرسی حذف می شود . زیرا کاغذ و ثبت و امضا ندارد زیرا به جای کاغذ و سند موجود کدهای مغناطیسی وجود دارد و روش قابل مشاهده سنتی برای حسابرسی تغییر اساسی یافته است .

·        به راحتی اطلاعات کامپیوتری حذف و یا استفاده نادرست می شود از آن و این در حسابرسی سنتی نبود و به آسانی اطلاعات کامپیوتری دستکاری و حذف می شود و می توان به آن نفوذ نمود .

·        دفاتر وجود ندارد و یا شواهد اصلی در برخی سیستم های کامپیوتر وجود ندارد .

·        تنوع در نرم افزار و عدم امنیت حسابرسی را مشکل می کند .

·        کنترل آن دشوار است ، مسئولیت ها تعریف شده نیست مثل حسابداری سنتی زیرا مدیریت پذیرند و هکرها و یروس آن را ناتوان می کند .

·        خطا در انتقال اطلاعات و یا مشکل نرم افزار وجود دارد .

·        در حین فرایند حسابرسی تاریخچه اطلاعات سختی قابل دستیابی است و اطلاعات اصلی هنگام بروز شدن نرم افزار از بین می رود و باید شد ها فایل را حسابرسان بررسی کنند که ریسک هایی را به دنبال دارد و وقفه در کار ایجاد می شود .

   پیشگیری از ریسک های حسابرسی در محیط IT

باید کاملا ریسک را تشخیص داد ، ریسک ها در تمامی فعالیت های اقتصدی وجود دارند و ریسک حسابرسی نیز چنین واقعیتی است باید روش پیشگیری اعمال شود .

 انجام تکنیک ها و متدلوژی حسابرسی

اقتصاد دانش مدار در همه زمینه ها تغییرات زیادی به وجود آورده است ،‌اهداف حسابرسی از افشاء خطاهای حسابداری برای چند منظور به کار می روند و دلایل و بازدهی ها را تحلیل می کنند . در آینده حسابرسی بر اساس اطلاعات اصلی نقش مهمی بازی خواهد کرد به این معنی که حسابرسی دقت زیادی را صرف جمع آوری و حمایت از اطلاعات خواهد کرد .

در اقتصاد دانش مدار ، حسابرسی سنتی به حسابرسی کامپیوتری تبدیل می شود زیرا سرعت معاملات درسیستم بیشتر می شود و تجارت الکترونیکی رشد سریعی یافته است . عناوین غیر حقیقی حسابداری نیز وجود دارند ، بانک اینترنتی و غیره به روی شبکه آمده است و حسابرسان باید در این زمینه ها آگاهی پیدا کنند در یک کلمه می توان با استفاده از تکنیک های مدرن شبکه از ریسک های حسابرسی کاست و اصلاحاتی در این زمینه انجام داد .

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

دانلود پاورپوینت بررسی نظریه قوی سیاه

دانلود پاورپوینت بررسی نظریه قوی سیاه

دانلود پاورپوینت بررسی نظریه قوی سیاه در 27 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات27
حجم4079/968 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت بررسی نظریه قوی سیاه در 27 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

نظریه قوی سیاه به اتفاق‌هایی اشاره می‌کند که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

هدف نظریه قوی سیاه چیست؟

آیا می‌ توان قوی سیاه را تشخیص داد؟

مثال‌ هایی از پدیده قوی سیاه در طول تاریخ

آیا قوی سیاه، همیشه فاجعه‌ بار خواهد بود و فقط به اتفاقات نامحتمل منفی، قوی سیاه می‌ گویند؟

علت نام‌ گذاری این پدیده به نام قوی سیاه چه بوده است؟

چگونه می‌ توانیم با پدیده قوی سیاه مقابله کنیم؟

قوی سیاه در کسب و کار

اما وقتی از استراتژی قوی سیاه حرف می‌ زنیم، منظورمان چیست؟

سخن آخر

 

بخشی از متن

مقدمه

آقای غفاری که تصمیم داشت در ۶ ماه اول سال قبل، یک واحد مسکونی خریداری کند؛ با شکستی بزرگ در تصمیمات سرمایه‌گذاری خود مواجه شد. براساس برآوردهایی که آقای غفاری از بررسی روندهای سال‌های گذشته در حوزه‌های ارز و مسکن داشت، پیش‌بینی کرده بود که می‌تواند با فروش ۵۰۰ هزار دلار خود به قیمت ۲۸ هزار تومان، اقدام به خرید مسکن در منطقه مورد نظر خود بکند.اما در بازه زمانی مدنظرش، شاهد کاهش قیمت ارز در کشور بود ولی قیمت مسکن روند صعودی را در پیش گرفت و آقای غفاری از خرید مسکن بازماند. در واقع آقای غفاری در نظر نگرفته بود که او توانایی پیش‌بینی دقیق اتفاق‌های آینده را ندارد و همواره سرمایه‌گذاری و تصمیماتی که در آینده قابل اجرا هستند، با ریسک و نااطمینانی همراه خوهند بود.علت تغییرات قیمتی که باعث شد آقای غفاری نتواند به هدف‌گذاری خود دست یابد، تحت عنوان نظریه قوی سیاه پوشش داده می‌شود.

نظریه قوی سیاه به اتفاق‌هایی اشاره می‌کند که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

اتفاقاتی به شدت نادر، غیرقابل پیش‌بینی و بسیار دورتر از میانگین با احتمال وقوعی بسیار ناچیز ولی بسیار تأثیرگذار. به بیان دیگر، پیشامدهایی در چارچوب نظریه قوی سیاه قرار می‌گیرند که احتمال وقوع آن‌ها از دیدگاه ما بسیار پایین است اما در صورت وقوع اثرات بسیار قویی را در پی خواهند داشت.

در واقع، نظریه قوی سیاه به ریسک‌های خاصی اشاره دارد که احتمال وقوع آن‌ها بسیار کم است، آن قدر کم که حتی ممکن است غیرقابل پیش‌بینی و شناسایی باشند اما در صورت وقوع، تأثیرات قابل‌توجهی دارند و بعد از رخ‌دادن به صورت نامناسبی توجیه می‌شوند.

در واقع به این موضوع اشاره دارد که افراد قبل از وقوع پدیده‌های قوی سیاه هیچ‌ ایده‌ای از احتمال رخ دادن آن ندارند، بنابراین بعد از مشاهده آن‌، سعی می‌کنند تا به نحوی دلیل این رخداد پیش‌بینی نشده را توجیه کنند و به گونه‌ای جلوه دهند که این رویداد قابل پیش‌بینی بوده است.

نظریه قوی سیاه، توسط نسیم نیکلاس طالب (Nassim Nicholas Taleb) در کتابی تحت همین عنوان معرفی شد و مورد بررسی قرار گرفت. این کتاب، به عنوان یکی از تأثیر‌گذارترین کتاب‌ها از زمان جنگ جهانی دوم شناخته شده و در مورد تأثیر شدید پدیده‌های غیرقابل‌ پیش‌بینی و تلاش انسان‌ها برای جستجوی توضیحی ساده برای تشریح این پدیده‌ها صحبت می‌کند.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

دانلود پاورپوینت پول هوشمند در بورس

دانلود پاورپوینت پول هوشمند در بورس

دانلود پاورپوینت پول هوشمند در بورس در 24 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات24
حجم4083/234 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت پول هوشمند در بورس در 24 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

پول هوشمند چیست؟

منظور از پول هوشمند چیست و صاحبان این پول چه کسانی هستند؟

جریان پول هوشمند

فیلترهای کاربردی در بورس و کارایی آن‌ها در تشخیص پول هوشمند

 

بخشی از متن

مقدمه

در دهه‌های اخیر با پیدایش واسطه‌ها و ابزارهای مالی جدید، بازارهای مالی و سرمایه‌ای با تحولات چشم‌گیری مواجه شده‌اند و به تدریج از نقش انحصاری واسطه‌های مالی خاص و به ویژه بانک‌ها، تا حدودی کاسته شده است. در این میان بازارهای سرمایه و واسطه‌هایی همچون صندوق های سرمایه‌گذاری مشترک و شرکت‌های با سرمایه متغیر، توانسته‌اند جایگاه مطلوبی را برای خود در میان سرمایه‌گذاران ایجاد کنند. به عبارت دیگر بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند به جای اکتفا به سودهای کم بانکی یا سرمایه‌گذاری در بازارهای باقدرت نقدشوندگی پایین، با پذیرش ریسک بالاتر، سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و سرمایه‌ای را در دستور کار خود قرار دهند تا سود بیشتری را به دست آورند. درواقع جریان نقدینگی، قدرت نقدشوندگی و ریسک‌های موجود در یک بازار عواملی تعیین‌کننده درحرکت و جذب منابع سرمایه‌گذاران به سمت بازارهای مختلف است و از این منظر بازار سهام و سرمایه دست بالاتر را در بین بازارهای رقیب دارد زیرا ویژگی قابل‌توجه در فعالیت این بازارها جریان پیوسته نقدینگی در آن‌ها است. برای مثال با شروع تحریم‌ها در کشور منابع سرمایه‌گذاران گرچه در گام اول بازارهای مختلف را به تحرک واداشت اما درنهایت گردش نقدینگی و قدرت نقدشوندگی بالا در بازار سهام و سرمایه موجب شد این منابع هوشمند به‌سمت این بازارها راه خود را کج کنند. درواقع امکان نقدشوندگی بالا در بازار سرمایه و قوانین جدید سازمان بورس در خصوص عدم توقف نمادها که بر میزان نقدشوندگی در بازار سهام و سرمایه افزوده است؛ موجب شده تا این بازار نقدینگی‌های تازه‌نفس را به خود جذب و در سال ۹۸ رشد چشمگیری را تجربه کند. همین ورود نقدینگی به بازار سرمایه، در کنار سازوکارهای اجرایی دولت در حوزه بازار ارز و کنترل نسبی جریانات ارزی، از رونق افتادن بازارهای موازی همچون بازار مسکن و غیره، ثبات تحولات سیاسی در منطقه و کاهش واکنش‌های احساسی به تحولات سیاسی سبب شده تا تمامی پیش‌بینی‌ها نسبت به آینده بازار و جهت جریان نقدینگی تغییر کند و به پول هوشمند روی بیاورند.

پول هوشمند چیست؟

بازار سرمایه در عین جذابیت، برای افراد بسیار زیادی ناشناخته است. اما سوال این است که آیا سرمایه‌گذاران می‌توانند در زمان مناسب بهترین موقعیت سرمایه‌گذاری را تشخیص دهند؟ آیا آن‌ها توانایی پیش‌بینی کارایی و بازدهی سهام مختلف رادارند؟ اینجاست که فرضیه “اثر پول هوشمند” مطرح می‌شود. فرضیه اثر این پول با بررسی رفتار سرمایه‌گذاران و با توجه به جابجایی سرمایه بین سهام مختلف ادعا می‌کند که در بازار سرمایه که نسبت به سایر بازارها، هوشمندتر از گذشته شده، سرمایه‌گذاران به‌اندازه‌ای آگاه و حرفه‌ای هستند که توانایی انتخاب سهم‌ها و صندوق‌های برتر و کاراتر را داشته باشند و به عبارت دیگر در انتخاب‌های خود برای سرمایه‌گذاری هوشیارانه عمل می‌کنند.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"