دانلود پاورپوینت بررسی حاکمیت شرکتی در 36 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 36 |
حجم | 4273/106 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دانلود پاورپوینت بررسی حاکمیت شرکتی در 36 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
مقدمه
تعریف حاکمیت شرکتی
تاریخچه حاکمیت شرکتی
حاکمیت شرکتی چیست؟
مراحل اصلی حاکمیت شرکتی چیست؟
مفهوم نظارت در حاکمیت شرکتی چیست؟
مفهوم انگیزش در حاکمیت شرکتی چیست؟
مفهوم تفویض در حاکمیت شرکتی چیست؟
مفهوم فروش سهام در حاکمیت شرکتی چیست؟
تعریف تمرکز بر روی سیستمهای حاکمیت شرکتی چیست؟
حاکمیت شرکتی پایدار چیست؟
نقش فرهنگ سازمانی در حاکمیت شرکتی چیست؟
مزایای حاکمیت شرکتی در سازمان چیست؟
مزیت استفاده از دستورالمعمل های حاکمیت شرکتی برای سهامداران:
معایب رعایت نکردن اصول حاکمیت شرکتی در سازمانها چیست؟
بخشی از متن
مقدمه
قبل از اینکه بگوییم حاکمیت شرکتی چیست باید مقدمه ای از این موضوع را بیان کنیم؛ حاکمیت شرکتی، از مسائلی است که اخیرا مورد توجه بسیاری از شرکتها قرار گرفته است. این موضوع از جنبه های گوناگون دارای اهمیت است. حاکمیت شرکتی در سطح ابتدایی با مسائلی مواجه است که تفکیک مالکیت و اداره شرکت ناشی می شود؛ اما این مهفوم فراتر از آن است که تنها رابطه شفاف بین مدیران و سهامداران برقرار کند.
تعریف حاکمیت شرکتی
حاکمیت شرکتی، شامل مجموعه ای از روابط بین مدیریت شرکت، هیأت مدیره، سهامداران و ذی نفعان دیگر است. علاوه بر آن، ساختاری ارائه میکند که از طریق آن، اهداف شرکت، ابزار دستیابی به آن، اهداف و نظارت بر عملکرد شرکت تعیین می شود؛ در این مبحث، به طور مختصر به شرح مفهوم حاکمیت شرکتی، دلایل اهمیت آن در دوران مدرن، وظایف هیات مدیره در باب این مهم، کمیته حاکمیت شرکتی، نظریه نمایندگی و برنامه افشاگری در چارچوب حاکمیت شرکتی پرداخته و در پایان نیز ضمن نتیجه گیری پیشنهادی عملی ارائه شده است.
تاریخچه حاکمیت شرکتی:
با توجه به گستردگی و پیچیده تر شدن معاملات واحدهای کسب و کار و تخصصی شدن مدیریت در دنیای کنونی، از میران کنترل سهامداران به خصوص سهامداران جزء بر شرکتها که از آن با عنوان حاکمیت شرکتی یاد می شود، کاسته شده است. این موضوع که به هدایت و کنترل صحیح شرکت ها منجر می شود، امروزه بسیار مورد تاکید قرار گرفته است. حاکمیت شرکتی فرایند سیستماتیک مستمر، تدریجی و عادی بهبود، هدایت و یادگیری شرکت است که به عملکرد پایدار شرکت و تعالی اخلاقی آن منجر می شود. دنیای سازمانی سال های اخیر شاهد تبار فزاینده به حاکمیت شرکتی بوده و مسئولیت پذیری برای کسب و کار های امروزی به روندی جهانی مبدل شده است. حاکمیت شرکتی از یک فرایند متعارف به عنوان یک ضرورت در مدیریت استراتژیک کسب و کار در قرن بیست و یکم تبدیل شده است. در ادامه تعاریف ارائه شده درباره حاکمیت شرکتی مطرح و دلایل اهمیت آن و موارد مرتبط آورده شده است.
حاکمیت شرکتی چیست؟
تعاریف بسیاری از حاکمیت شرکتی وجود دارد طبق گفته سازمان همکاری و توسعه اقتصادی: حاکمیت شرکتی مجموعه ای از روابط بین مدیریت شرکت، هیأت مدیره آن، سهامداران و سایر ذینفعان است. حاکمیت شرکتی همچنین، ساختاری را فراهم می کند که از طریق آن اهداف شرکت تعیین شده و ابزار دستیابی به این اهداف و نظارت بر عملکرد تعیین می شود حاکمیت شرکتی خود باید انگیره های مالی را برای هیات مدیره و مدیریت در جهت پیگیری اهدافی که به نفع شرکت و سهامداران است را فراهم نماید و نظارت موثر را تسهیل کند و در نتیجه شرکتها را به استفاده اثربخش تر از منابع تشویق کند. در واقع، حاکمیت شرکتی نظامی است که شرکت ها به وسیله آن تحت هدایت و کنترل قرار می گیرند. ساختار حاکمیت شرکتی به اشکال و صور قابل پیاده سازی است که به ساختار سازمان و نوع فرهنگ غالب بستگی دارد.
و ...
دانلود پاورپوینت قراردادهای EPC در 21 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 21 |
حجم | 4171/805 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دانلود پاورپوینت قراردادهای EPC در 21 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
EPC چیست
علت پیشرفتن بازار کار به سوی قراردادهای EPC
شرح کلی قراردادهایEPC
مزایا و معایب قراردادهای EPC
کنترل کیفی و نظارت در قراردادهای EPC
شرایط فعلی و چشم انداز آینده قرارداد EPC در داخل و خارج کشور
بخشی از متن
EPC چیست؟
پروژههایی که به روش EPC انجام میپذیرند ویژگیهای اجرایی خاصی دارند. کانون این ویژگیها در برنامهریزی، کنترل و سرعت بخشیدن فعالیتهای همزمان و حفظ کیفیت اجرا قرار دارد. شرکتی که مسئولیت اجرای پروژه به روش EPC را عهدهدار میگردد متعهد به اجرای یک سلسله فعالیتهای موازی در قالب برنامه زمانبندی پروژه میگردد.
در روش EPC عملیات مهندسی، تدارکات و اجرا در قالب یک قرارداد انجام میپذیرد، به طوری که همزمان که خدمات مهندسی در جریان تکمیل قرار میگیرد خدمات تحویل کالا و تجهیزات به کارگاه نیز انجام و اجرای عملیات ساختمانی و نصب به موازات آنها سرعت میگیرد.
مدیریت، نقش بسیار عمدهای در ایجاد هماهنگی موازی و تکمیل موفقیتآمیز پروژه EPC دارد. استفاده از تکنیکهای کاربردی مدیریت پروژه و استفاده از ارگانهایی که دارای تجربه مدیریت و کنترل پروژه میباشند، قویاً توصیه میشود. شرکتی موفق است که خدمات مهندسی و تدارکات کالا را به گونهای کنترل کند که ضمن حفظ استانداردهای مورد اشاره در قرارداد، هزینههای اضافی در تدارکات کالا را به حداقل رساند.
از آنجا که در روش EPC نظارت که یکی از عوامل افزایش هزینه و زمان است کاهش مییابد، لازم است سیستمهای تضمین کیفیت در مهندسی پایه، تفصیلی ساخت و نصب به طور کامل در شرکتها پیاده شود.
در توزیع هزینه پروژههای EPC بیشترین ریسک را بخش کالا و تجهیزات پروژه دارد و لذا هماهنگی صحیح بخش مهندسی و بخش تدارکات کالا و تجهیزات، بسیار کلیدی و پراهمیت خواهد شد.
استفاده از شرایط قراردادهای تیپ فیدیک در سازمان برنامه و بودجه سابق، با اخذ وام از بانکجهانی در دهه 40خورشیدی (برابر با 61 - 1960 میلادی) شروع شد و با ترجمه کتاب قرمز به فارسی، مورد استفاده قرار گرفت. این قراردادها تا سال 1990 در دنیا متداول بود.
و ...
دانلود پاورپوینت زندگینامه جک ولش در 48 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 48 |
حجم | 4123/307 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دانلود پاورپوینت زندگینامه جک ولش در 48 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
مقدمه
درسهایی از جک ولش
تاکتیک های مدیریتی جک ولش برای رسیدن به مرزهای رقابت
درباره شرکت جنرال الکتریک
رسوایی های مالی شرکت جنرال الکتریک
چکیده
بخشی از متن
مقدمه
جک ولش یک نویسنده و مدیر اهل ایالات متحده آمریکا است. وی یکی از مدیران سرشناس اسبق شرکت جنرال الکتریک است.با ما همراه باشید تا شما را با این مدیر آمریکایی آشنا کنیم.
جک ولش در سال ۱۹۳۵ در ایالت «ماساچوست» آمریکا به دنیا آمد. در سال ۱۹۵۷ مدرک مهندسی شیمی خود را از دانشگاه همان ایالت دریافت کرد و پس از آن به سرعت به ادامه تحصیل مشغول شد و توانست در کوتاهترین زمان ممکن دکترای این رشته را از دانشگاه «Illinois» دریافت نماید.
بلافاصله پس از فراغت از تحصیل یعنی در سال ۱۹۶۰، به کمپانی «جنرالالکتریک» پیوست و مشغول به کار شد؛ اما یک سال بعد تصمیم به ترک این کمپانی گرفت. او که از بدو ورود به این مکان با نحوه ارتقای شغلی کارکنان و برخی روشهای مدیریتی مشکل داشت، پس از یک سال فعالیت با دریافت پیشنهاد کار در یک شرکت «شیمی معدن» با جدیت تمام تصمیم به ترک جنرالالکتریک گرفت. دریافت حقوق ۱۰۵۰۰ دلار برای یک مهندس جوان و تازهکار اگرچه ایدهآل بهنظر میرسید، اما او سوای مسائل مادی، به روحیات حاکم بر محیط کارش بیشتر اهمیت میداد. به هر ترتیبی که بود تا یک سال توانست این شرایط را تحمل نماید اما به محض دریافت پیشنهاد جدید از شرکتی دیگر، تصمیمش جدیتر شد.
هنگامی که ولش تصمیمش را برای مسئول رده بالایش، ریبن گاتاف مطرح کرد، با عکسالعمل عجیبی روبهرو شد. او که تا پیش از این تصور میکرد گاتاف از شکایتهای هر روزه ولش در مورد نحوه بوروکراسی دست و پاگیر کمپانی خسته شده است و با شنیدن تصمیم او بسیار خوشحال خواهد شد، بهناگاه با عکسالعمل شدید او مبنی بر عدم اجازه به وی برای چنین کاری روبهرو شد.
گاتاف که خود مدیری جوان و لایق در آن بخش بهحساب میآمد، به خوبی میدانست که وجود افرادی متخصص چون ولش برای جنرالالکتریک سرمایهای بیکران محسوب میشوند و از دستدادن آنها به منزلهی از دستدادن بخش مهمی از سرمایه شرکت است. از همین رو ولش و همسر جوانش را برای گردش در خارج از شهر دعوت کرد و در یک گفتگوی چهارساعته توانست او را قانع سازد تا از تصمیمش منصرف گردد. او به ولش قول داد که شرایط را بهگونهای مهیا سازد که گویا او به دور از بروکراسی ادارات و شرکتهای بزرگ تنها برای شرکتهای کوچک تحت فرمان یک کمپانی بزرگ کار میکند و بدین ترتیب تمامی این رفت و آمدهای وقتگیر اضافی برای انتقال نظرات و تصمیمات، برای او برداشته خواهد شد.
بهدنبال این جریان، ولش با عزمی جدیتر به کار بازگشت و به کمک گاتاف توانست پلههای ترقی را به سرعت طی نماید. او ابتدا با به کارگیری روش نوین و مبتکرانه بازاریابی، فروش محصولات جنرالالکتریک را بهطرز شگفتآوری ارتقا داد و از همین رو نام و اعتبار خاصی در کمپانی بهدست آورد. سپس در سال ۱۹۷۲ به سمت معاونت یکی از بخشها، در سال ۱۹۷۷ مدیریت آن بخش، در سال ۱۹۷۹ یکی از اعضای هیات مدیره و سرانجام در سال ۱۹۸۱ بهعنوان جانشین رینالد جونز و جوانترین مدیرکل کمپانی عظیم جنرالالکتریک منصوب شد.
در طول فعالیت ۲۰ ساله او در این سمت، جنرالالکتریک پیشرفتی بیسابقه در خود مشاهده کرد بهطوری که فروش محصولات آن از ۱۲ میلیارد دلار در سال ۱۹۸۱ به ۲۸۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۱ افزایش یافت. تعداد بسیاری از کارشناسان، موفقیت ولش را مدیون توانایی او در مدیریت و بهکارگیری تکنیکهای فوقالعاده موثرش میدانند. او به سادگی میدانست که چهطور افکار و اهدافش را به تکتک افراد از بالاترین رده تا پایینترین رده شرکت انتقال دهد. او اعتقاد داشت که مدیران ارشد شرکت به جای نصب انواع و اقسام اطلاعیههای مختلف در تابلوی اعلانات و یا ابلاغ نظراتشان توسط بوروکراسی طولانی و خستهکننده اداری، میبایست از شیوه «تکرار» استفاده نمایند. به باور او این مساله باید بهگونهای انجام شود که اهمیت اهداف، مقاصد و یا دستورات جدید، حتی به خانه کارکنان نیز کشیده شود و آنها سر سفره شام با خانواده نیز در مورد آن صحبت نمایند.
در نظر او اگر در ذهن کارکنان، شرکت از شکل یک راهروی دراز و پر پیچوخم با موانع متعدد برای رساندن خبر از جایی به جای دیگر، به یک سوپرمارکت بزرگ تشبیه شود، دیگر تمامی اتلاف وقت و انرژی در این سیستم اداری از بین خواهد رفت. اگر تمامی بخشها همچون قفسههای سوپرمارکت در کنار هم و در معرض تماس دیگران قرار گیرند، نه به سیستم کاری آنها لطمهای خواهد خورد و نه دخالت و ناهماهنگی در انجام امور پدید خواهد آمد. علاوه بر اینها تماس طولانیمدت همه با یکدیگر سبب خواهد شد تا مطالب موردنیاز کمپانی بارها و بارها دهانبهدهان تکرار شده و در ذهن همگان نقش بندد.
بهکارگیری این روش غیرمعمول سبب شد تا کارکنان همگی خود را جزئی از کل بدانند و تماسهای روزمره آنها با مدیران ارشد کمپانی، نوعی اعتماد به نفس و وابستگی عاطفی به جنرالالکتریک در آنها پدید آورد و اینگونه شد که در مدت ۲۰ سال این کمپانی چنان رشدی کرد که قویترین مدیران دنیا از عهده آن برنمیآمدند. اگرچه در سال ۲۰۰۱، ولش از سمت خود بازنشسته شد، اما توان علمی و مدیریتی او به حدی است که حتی در سن و سال امروز نیز قریب به ۵۰۰ کمپانی او را بهعنوان مشاور و راهنما در کنار خود دارند و از تکنیکهای خلاق او سود میجویند.
و ...
دانلود پاورپوینت اندیشه های چارلز هندی در 45 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 45 |
حجم | 4205/296 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دانلود پاورپوینت اندیشه های چارلز هندی در 45 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
مقدمه
شما عصر کنونی را عصر سنت گریزی نام نهــاده اید. چرا کتابـی را به همین نام تالیف کـرده اید؟
ناپیوستگی یک تجربه بزرگ است مشروط بر آنکه آن را از سر بگذرانیم. آیا ناپیوستگی بحران فاجعه آمیز است؟ چگونه باید با آن برخورد کرد؟
پس چگونه باید رفتار کرد؟
از تغییرات به منزله فرصتی برای یادگیری نام بردید. چگونه این فرایند می تواند صورت گیرد؟
بنابراین به نظر می رسد این فرایند هیچگاه نباید متوقف شود و خاتمه یافته تلقی گردد. این طور نیست؟
تفاوت مفهوم این نوع یادگیری با آنچه شما اشاره کردید که اغلب از آموزش فهمیده ایم چیست؟
چرا برای اغلب ما این چرخ نمی گردد یا کار نمی کند یا قفل می کند؟
بنابراین، مطابق نظر شما نظریه های تغییر و یادگیری از یکدیگر جدا نیستند؟
فلسفه نامگذاری سازمان شبدری چیست؟
این سه نیروی کار کدامند؟
نسبت درصد ارائه کارها به بیرون چقدر است؟
سومین برگ شبدر؟
سازمان شبدری چگونه باید اداره شود؟
وجه دیگر سازمانهای مورد نظر شما سازمان فدرالی است. منظورتان از فدرالیسم چیست؟
آیا با تغییر و تناسب ساختار و تفویض اختیار می توان به فدرالیسم رسید؟
یک سازمان فدرال چگونه اداره می شود؟
سازمان زئوس چگونه سازمانی است؟
فرهنگ آتنا چگونه فرهنگی است؟
نظرتان راجع به نظام سرمایه داری چیست؟
چگونه انسان می تواند خود را جاودانه سازد؟
بخشی از متن
مقدمه
چارلز هندی(CHARLES HANDY) در سال 1932 میلادی در ایرلند زاده شد. پدرش یک کشیش پروتستان بود که به گفته خودش نقش مهمی در زندگی او ایفا کرده و تمایل به پرسیدن چرا را در او تقویت کرده است. هندی در سال 1955 در رشته فلسفه و تاریخ کلاسیک از دانشگاه آکسفورد با درجه ممتاز لیسانس گرفت. سپس به مدت ده سال به عنوان مدیر فروش شرکت رویال داچ شل(ROYAL DUTCH SHELL) در مالزی مشغول به کار شد.
اما در سال 1967 در رشته مدیریت در دانشگاه MIT فارغ التحصیل شد و سپس در مدرسه مدیریت اسلوان در MIT به کار پرداخت. او در این مدت با وارن بینس(WAREN BENNIS) متفکر مشهور مدیریت آشنا می شود و از او بیشترین تاثیر را می پذیرد. او بینس را پدر معنوی خود به شمار می آورد.
پس از آن به انگلستان بر می گردد و در تشکیل و تاسیس مدرسه کسب و کار لندن(LONDON BUSINESS SCHOOL) فعالیت می کند و خود در سال 1972 موفق به اخذ درجه استادی در دانشکده مدیریت در رشته روانشناسی می شود. او سالها به عنـوان مفسر بی بی سی(BBC) مشغول به کار بود و شهرت جهانی کسب کرد. چارلز هندی معروفترین و اثرگذارترین چهره اروپایی در میان متفکران و اندیشمندان علم مدیریت به شمار می رود. او یک فیلسوف اجتماعی برجسته و مشاور زبردست مدیریت است که تجربه سالیان متمادی مشاوره و تحقیق در حوزه های مختلف سازمانی واجتماعی و مدیریتی را با خود همراه دارد.
هندی نویسنده ای تواناست که تاکنون 15 کتاب در زمینه های طبیعت کار، عمر سازمانی، اخلاق و ارزشها، جستجوی معنا در زندگی و کار و آینده کار تالیف و منتشر ساخته است که بیش از یک میلیون نسخه از آنها به فروش رفته است. کتابهای او همگی سرشار از نکات نغز و راهگشا در حوزه های اجتماعی و مدیریتی است که با نگرشی بدیع و زبانی فصیح ارائه شده است. به تعبیر وارن بینس، چارلز هندی فردی است که به حوزه مدیـریت، وقار و جذبـه ای فیلسوفـانه بخشیـده است. از همیــن روست که او با هنرمندی سحرانگیزی سبکها و شیوه های مدیریتی در اداره سازمانها را بر خـدایان اسطوره ای یونـان قدیم تطبیق می دهد و جایگاه مناسب اختلاط فرهنگها و توازن فرهنگها و خلوص فرهنگی و تناسب فرهنگی را مشخص می سازد. او در این راه از واژگان خاص خود بهره می جوید و انواع سازمانهای شبدری، فدرال، هوشمند و شهروندی را معرفی و تشریح و مقایسه می کند. ذهن وقار و بیان بلیغ او در پی آن است که به آدمیان و رهبران و سازمانها و نهادهای اجتماعی و حکومتها نهیب زند که تغییر را بشناسند و راههای مواجهه با آن را بیابند. او این عصر را عصرسنت گریزی و تغییرات سریع ناپیوسته می داند. راه حل مقابله با این ناپیوستگی به نظر او شیوه نگرش متفاوت و به تعبیر او تفکر واژگوناست. هندی گاه عصر کنونی را عصر تناقض و تضاد معرفی می کند کـه در جنبـه های مختـلف آگاهـی، کـار، بهـــــره وری، زمان، سازمان، فردگرایی، بازنشستگی و عدالت خود را بروز می دهد و همگان را به تحت کنترل درآوردن آنها دعوت می کند. او جنبه های مثبت و منفـی نظام سرمایه داری را برمی شمرد و گلایه و نگرانی خود را از اینکه پول به عنوان مهمترین شاخص پیروزی مطرح شده و ثروت ناشی از نظام بازار به درستی توزیع نشده پنهان نمی کند و به صراحت خشم خود را اعلام می دارد. او براین باور است که روح تشنه انسان و جوامع انسانی صرفاً بااقتصاد مبتنی بر پول سیراب نمی شود و از همین روست که همگان را به آغاز دگرگونی از خود فرا می خواند و مسیر تعالی و جاودانگی را نشان می دهد.
شما عصر کنونی را عصر سنت گریزی نام نهــاده اید. چرا کتابـی را به همین نام تالیف کـرده اید؟
- آینده ای که امروز آن را پیش بینی می کنیم اجتناب ناپذیر نیست. اگر بدانیم که می خواهیم چگونه باشیم می توانیم بر آن تاثیر بگذاریم. در روزگار تغییر، ما می توانیم و باید که مسئول سرنوشت خویش باشیم. عقیده من به این موضوع، دلیل تالیف آن اثر است. اگر کتاب به مردم کمک کند که به چیزها به گونه ای متفاوت بنگرند، اگر مردم شروع به تفکری سنت گریز نمایند و سعی کنند دنیای خود را بدان گونه که فکر می کنند باید باشد شکل دهند به هدف خود رسیده ام. امیدوارم که پیام روشن باشد: زمان تغییر می کند و ما باید با آن تغییر کنیم.
تغییر در تقسیم بندی شما به دو دسته تدریجی و ناپیوسته تفکیک شده اند و دنیای آینده را عصر تغییرات ناپیوسته نامیده اید. تفاوت این دو نوع تغییر در چیست؟
- چهل سال قبل اغلب مردم گمان می کردند که تغییر به معنای چیزی است که کمی بهتر از وضع قبلی باشد. آنها این تغییر تدریجی را انتظار می کشیدند و از آن استقبال می کردند. البته تغییر تدریجی ناگهان به تغییر ناپیوسته تبدیل می شود. سرعت تغییر افزایش یافته است. امروزه تغییر تصادفی تر و به تعبیری هیجان انگیزتر است. امروزه در بسیاری از عرصه های زندگی اعم از کار، پول، صلح یا آزادی و سلامت یا خوشبختی نمی توانیم تغییرات را پیش بینی کنیم، حتی نمی توانیم با اطمینان بگوییم در زندگی خود ما چه اتفاقی خواهدافتاد. تغییر پیوسته البته تغییری راحت است. در چنین حالتی گذشته چراغ راه آینده است. چون اغلب مـــــردم تغییر را خوش نمی دارند، تغییر ازطریق بحران و ناپیوستگی بر آنها تحمیل می شود. هنگامی که به گونه ای غیرمنتظره با چیزی تازه مواجه می شویم یا وارد عرصه جدیدی می شویم رویاروی امکاناتی تازه قرار می گیریم و قسمتهایی از خودمان را کشف می کنیم کــــه هیچگاه بر آن واقف نبوده ایم.
و ...
دانلود پاورپوینت انواع سازمان ها از نظر چارلز هندی در 30 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 30 |
حجم | 4099/79 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دانلود پاورپوینت انواع سازمان ها از نظر چارلز هندی در 30 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
مقدمه
سازمان شبدری
سازمان فدرال
سازمان سه ای
تعریف سازمان های یاد گیرنده
ویژگی های سازمان های یادگیرنده
بخشی از متن
مقدمه
بدلیل ماهیت عصری که در آن قرار داریم تفاوت بسیاری میان سازمانهای امروزی و گذشته وجود دارد در این ارتباط چارلز هندی از صاحب نظران رشته مدیریت می گوید : مدیران امروزی با سازمانهایی سرو کار دارند که شباهتی به سازمانهای گذشته ندارند .
سازمانها قبلا در محیطی پایدار به سر می برند و وقایع آینده تقریبا قابل پیش بینی بودند بطوری که مدیران می توانستند در شرایط مطمئنی برنامه ریزی کنند اما امروز محیط به شدت در حال تغییر است و تغییرات تکنولوژی ، اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی به سرعت سازمانها را تحت تاثیر قرار می دهد دنیا بسرعت تغییر می کند بنابراین سازمانها و تشکیلات دولتی هم باید شیوه خود را تغییر دهند افراد هوشمند و سازمانها ناگزیرند این تغییرات را درک کنند بنابراین باید در فرهنگ یادگیری و اندیشه سنت گریز ی جدی بود و تغییرات را درک کرد و از آنها با دانایی قرن 21 استفاده نمود . تولستوی می گوید : من از بعضی آدمها تعجب می کنم می خواهند دینا را تغییر دهند ولی از تغییر خود عاجزند در اینده نزدیک تنها سازمانی می تواند ادعا برتری کند که قادر باشد از قابلیت ها ، تعهد و ظرفیت یادگیری در تمامی سطوح سازمان بنحو احسن بهره برداری نماید آری دوگیس می گوید : توانایی یادگیری زودتر و سریعتر از رقبا ، تنها مزیت نسبی در دهه آینده خواهد بود. امروز اصلی ترین تهدید ها که متوجه بقا سازمانها و جوامع هستند نتیجه فرایند های آرام و تدریجی می باشند و نه وقایع ناگهانی . اگر ما بر روی وقایع متمرکز شویم بهترین کاری که می توانیم انجام دا هیم پیش بینی اتفاق قبل از وقوع و در نتیجه اتخاذ عکس العمل بهینه است .
سازمان شبدری
شبدر نشان ملی ایرلند و گیاه کوچکی است که به هر یک از ساقه هایش سه برگ چسبیده است برای اولین بار پاتریک مقدس حا می ایرلند انرا به نشانه سه وجه خداوند ، یعنی تثلیث به کار برده است .
سازمان شبدری از سه گروه مردم تشکیل شده اند گروهایی که انتظارات متفاوتی دارند ، شیوه هدایت بر انها فرق می کند . حقوق متفاوتی دریافت می کنند و به اشکال مختلف سازماندهی شده اند .
نخستین برگ شبدر نمایشگر کارکنان اصلی است که هسته متخصصین نام دارند
دومین برگ شبدر پیمانکارانی که با سازمان قرارداد می بندند . سومین برگ شبدر نیروی کار انعطاف پذیر یا کلیه کارگران پاره وقت و موقتی هستند
هسته : ترکیب این گروه را متخصصان ، تکنسینها و مدیران صاحب صلاحیت تشکیل میدهند اینها کسانی هستند که برای سازمان ضروری اند انها حامل آن دانش سازمانی هستند که سازمان را از همتایانش متمایز می کند آگر انها را از دست بدهید سازمان را از دست داده اید انها ارزشمندند یا باید باشند یا جایگزین کردنشان دشوار است سازمان با دادن سکه های طلا، حقوقهای بالا ، منافع حاشیه ای و اتومبیلهای آلمانی آنها را بیش از پیش بخود نزدیک می کنند که عوض سازمان از آنها انتظار دارد که بسختی و طی ساعتهای طولانی کار کنند تعهد و انعطاف پذیری داشته باشند 40 یا 45 ساعت کار در هفته برای این گروه نیست معدودی از انها از تمامی مرخصی استحقاقی خود استفاده می کنند یا پیش از انکه شب شود خانه و خانواده خود را می بینند در عوض بیش از پیش حقوق خوب دریافت می دارند .
آنها بخش اعظم هویت و مقاصد خود را از کار شان دریافت می کنند آنها همان سازمان هستند و اغلب هم نسبت به سازمان متعهدند و هم به آن وابسته اند نمی توان به این افراد امر و نهی کرد اینها متخصصان جدیدند که می خواهند نامشان به اندازه نقششان معروف باشد .
این سازمانها مسطح اند و بندرت بیش از چهار لایه سلسله مراتب دارند لایه فوقانی را مجمع شرکا ، پرفسورها با مدیران تشکیل می دهند .
پیمانکاران : اگر این هسته متخصصین کوچک باشد پس چه کسی کار را انجام خواهد داد این کار بیش از پیش بوسیله پیمانکارانی که با سازمان قرارداد می بندند انجام می گیرد اصولا معقول نیست به کسانی که برای سازمان اهمیت زیادی ندارند پول زیادی پرداخت شود یا شرایط ویژه ای برایشان در نظر گرفته شود .
بنابراین معقول است که همه کارهای غیر اساسی یعنی کارهایی که هر کس دیگری هم می تواند انجام دهد از طریق عقد قرارداد به کسانی واگذار شود که در ان بنوعی به تخصص رسیده اند و به لحاظ نظری باید بتوانند انرا بهتر و با هزینه ای کمتر انجام دهند آنها در مقابل نتیجه ای که بدست می اورند پول می گیرند نه به ازای مدت زمانی که صرف می کنند آنها حق الزحمه دریافت می کنند نه حقوق .
سازمان می تواند کنترل خود را فقط از طریق بررسی نتایج اعمال کند نه از طریق بررسی روشها سازمان شبدری ار عقل بر آن حاکم باشد برای کارهای خسته کننده قرارداد می بندد و در ازای اخذ نتیجه حق الزحمه پرداخت می کند در این بحث وفاداری سازمانی وجود ندارد و امنیت شغلی در قبال نیروی کار نیست
نیروی کار انعطاف پذیر : سومین برگ شبدر بسادگی بخش کمکی استخدام شده تلقی می شود و متشکل از افرادی است که از انها انتظار چندانی نمیرود و پاداش چندانی نیز دریافت نمی کنند این افراد همان بازارکارند. بازاری که کارفرمایان آنطور که دوست دارند و هنگامیکه نیاز دارند وارد ان می شوند تا هر چقدر که می توانند پول کمتری بابت آن بپردازند .
این قبیل افراد باید جدی گرفته شوند زیرا آنها کار پاره وقت یا موقت را خود انتخاب می کنند آنها مهارتهایی دارند که می تواند افزایش یابد می توانند تعهد به کار داشته باشند و قابلیتها و نیروهایی دارند که اگر از آنها خواسته شود می توانند ارائه دهند آنها لزوما در پی بدست اوردن پست یا ارتقای مقام نیستند آنها علائق و دلمشغولیهای فراتر از شغل خود دارند و لذا آمادگی پذیرش تشویقهای مورد نیاز کارکنان هسته ای ندارند آنها بیشتر به یک شغل و گروه کاری متعهدند تا به مقام سازمانی . از نیروی کار انعطاف پذیر نباید انتظار داشت که در پیروزیهای سازمان شادی کنند آنها دل در گرو عشق سازمان نمی بندند در فرهنگ انها کار بیشتر مستلزم و مستحق پول بیشتر است
کار کردن در داخل خانه : افرادی هستند در داخل خانه های خود کار می کنند و بیش از 90% آنها را زنان تشکیل می دهند و عملکردشان 30% بالاتر ازهمتایان خودشان است این افراد از طریق شبکه فزا ینده و تجهیزات تخصصی و یا از طریق سرویس پستی الکترونیک کار می کنند الوین تافلر در کتاب موج سوم از قول تعدادی از روسای شرکتهای مهم امریکا نقل می کند بین 25 تا 75 درصد از کاری که انها انجام میدهند می توان در خانه نیز انجام داد و یا در صورتیکه وسایل ارتباطی لازم در دسترس باشد می توان در خانه انجام داد بررسیها نشان میدهد که کارکنان خانگی از کیفیت تخصصی بسیار بالاتری برخورد دارند ، در شرایط سلامتی بسیار بهتری قرار دارند و غالبا صاحب خانه شخصی خویشند اکثر کارکنان خانگی از حقوق و شرایط خود رضایت داشتند .
و ...
دانلود پاورپوینت مدیریت زمان برای افراد پرمشغله در 22 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 22 |
حجم | 4095/488 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دانلود پاورپوینت مدیریت زمان برای افراد پرمشغله در 22 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
مقدمه
زمان اوج بازدهی را مشخص کنید
تجزیه و تحلیل مشکلات
هدفگذاری کنید
برای خودتان برنامه زمانی بنویسید
اجرای برنامه زمانی
از قبل برای روزهایی که کارهای زیاد و سخت دارید، برنامهریزی کنید.
استراتژی های مدیریت زمان
بخشی از متن
مقدمه
به این جمله خوب دقت کنید:" دوست دارم این کار را انجام دهم؛ اما حیف، وقتش را ندارم! "تا به حال چند بار این جمله را گفتهاید؟ امروزه مدیریت بهینه زمان، برای بسیاری از قشرها، مانند کارفرمایان، کارمندان، دانشجویان و حتی خانهداران، دردسری بزرگ محسوب میشود و این افراد اغلب از نداشتن وقت کافی برای انجام کارها، شکایت میکنند.
اولویتبندی در کارها، ماهیت بنیادین مدیریت زمان است؛ به این معنا که بعضی از کارها را باید اول انجام داد و بعد به کارهای دیگر پرداخت. هدفهای خود را تعیین، سپس آنها را براساس اهمیتشان اولویتبندی کنید. حالا نوبت تعیین یک برنامه زمانی، برای اجرای این اهداف است.
اولویتبندی در کارها، ماهیت بنیادین مدیریت زمان است؛ به این معنا که بعضی از کارها را باید اول انجام داد و بعد به کارهای دیگر پرداخت
بهرهبری از زمان و آگاهی در این زمینه، در هر یک از ما به طرز چشمگیری متفاوت است. کارهایی را که در طول روز انجام میدهیم تا حد زیادی بستگی به مقدار انرژی، انگیزه، تواناییها، مهارتها و دیگر منابع در دسترس دارد. بررسی «الگوهای زمانی» که در خلال آنها به انجام کارها میپردازیم، در واقع، نخستین گام به منظور بهبود بخشیدن مدیریت زمان است.
زمان اوج بازدهی را مشخص کنید
منظور از زمان اوج، همان ساعتهایی است که فرد بسیار پرانرژی و بازدهی و کاراییاش بالاست. ساعت بیولوژیکی (ساعت زیستی) بدن که تأثیر بسزایی بر روی عملکرد فرد دارد، در هر یک از ما متفاوت است. به طور کلی، میتوان افراد را به سه گروه تقسیم کرد؛ دسته اول در ساعتهای آغازین بامداد، بسیار فعال و پرانرژی هستند و با بازدهی بالا، کارها را انجام میدهند. دسته دوم در ساعتهای واپسین، بعدازظهر، بسیار پرکارند و بازدهی کارشان در آن ساعتها بیشتر از مواقع دیگر است و آخرین گروه، شبزندهداران هستند که نیمههای شب را بهترین موقع برای انجام دادن کارها میدانند. پیش از هر چیز، شما باید زمان اوج کاری خود را معین کنید و آن را به کارهای سختتر یا اپرانرژی و بازدهی و کارایی خود اختصاص دهید.
تجزیه و تحلیل مشکلات
آیا میتوانید با «تعادل» از زمان خود استفاده کنید؟ زمان ما در یک روز، میان کار به عبادت، استراحت و تفریح، تقسیم میشود. تعادل به این معناست که باید زمان کافی برای انجام کارهای بیرون، حفظ و بهبود روابط شاد خانوادگی، خواب، استراحت و فعالیتهایی مانند ورزش و مطالعه داشته باشید.
آیا نیاز اصلی شما، قبول کردن محدودیت زمان است؟ یقیناً در بعضی از دورههای زندگی، زمان کافی برای انجام هر کاری که دلمان میخواهد نداریم. این نکته، به ویژه برای خانوادههایی که بچههای کوچک دارند و افراد مجردی که باید کارهای خارج و داخل خانه را خودشان به تنهایی انجام دهند، حائز اهمیت است
آیا زمان کافی برای پرداختن به امور شخصیتان دارید؟ گاهی اوقات، زمانی را که باید صرف امور شخصی و کارهایتان بکنید، اولویت پیدا میکند. شما به زمان احتیاج دارید؛ تا به بررسی احساسات و اهدافتان بپردازید.
برای حفظ سلامت روان، به سرگرمیها و کارهای مورد علاقهتان بپردازید. توانایی خود را در «نه گفتن»، بالا ببرید و رابطهای شفاف با دیگران برقرار کنید. برای «نه گفتن»، باید تمرین کرد. به خاطر داشته باشید که نه گفتن و نپذیرفتن یک کار، میتواند موجب آری گفتن و پذیرفتن کاری مهمتر باشد.
و ...
دانلود پاورپوینت چگونه از تهوع ناشی از اضطراب جلوگیری کنیم در 19 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 19 |
حجم | 4107/553 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دانلود پاورپوینت چگونه از تهوع ناشی از اضطراب جلوگیری کنیم در 19 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
تهوع ناشی از اضطراب
علائم تهوع ناشی از اضطراب میشود؟
راه های درمان تهوع ناشی از اضطراب
راهکارهایی برای مقابله با اضطراب
راه های مقابله با اضطراب
بخشی از متن
تهوع ناشی از اضطراب
اضطراب فقط مشکلی احساسی نیست. اضطراب میتواند علائم جسمی واقعی به دنبال داشته باشد که باعث شود نتوانید از یک زندگی باکیفیت لذت ببرید. درمان اضطراب فقط کنترل استرستان نیست بلکه باید ببینید ذهن و جسمتان چطور به اضطراب واکنش میدهد.
حالت تهوع یکی از نشانههای متداول اضطراب است. تهوع ممکن با استفراغ یا بدون آن باشد. تهوع ناشی از اضطراب مانعی جدی برای انجام برنامههای کاری و زندگیتان است. این هم مثل علائم دیگر اضطراب، غیرقابلپیشبینی است. اضطراب باعث میشود نتوانید کارایی خوبی در خانه، محلکار، دانشگاه و مدرسه و روابطتان با دوستان و خانواده داشته باشید.
حالت تهوع = اضطراب
حالت تهوع ممکن است درنتیجه اضطراب و یا بیماری و عادات بد غذایی ایجاد شود. قبل از اینکه بتوانید تهوع ناشی از اضطراب را درمان کنید، باید مطمئن شوید که دقیقاً بدانید چه علائمی از اضطراب را دارید و چه نوع اضطرابهایی دقیقاً موجب حالتتهوع میشود.
علائم تهوع ناشی از اضطراب میشود؟
تهوع مربوط به اضطراب بخاطر مسائل مختلفی ایجاد میشود. شدت آن تا حد زیادی به عوامل و انواع اضطرابی که دارید بستگی دارد. بااستفاده از تستهای اضطراب میتوانید نوع دقیق اضطراب را بشناسد.
به طور کلی حالت تهوع بخاطر ترشح اپینفرین که بیشتر به نام آدرنالین آن را میشناسید، ایجاد میشود. این اضطراب ها، آنزیمها و عملکرد معده و رودهتان را بر هم زده و موجب علائم تهوع میشود. تهوع گوارش غذا را در بدنتان دشوارتر میکند. به همین دلیل است که افراد زیادی که دچار اضطراب هستند دچار سندرم روده تحریکپذیر هم هستند که موجب حالت تهوع میشود.
هم اضطراب و هم استرس بر هورمونهایی که اسیدها و آنزیمهای معده و شکمتان را تنظیم میکنند تاثیر دارند.اضطراب و استرس میتواند موجب گرفتگی عضلات شکم شود، این فشار مضاعف، شکمتان را طوری فشرده خواهد کرد که اضطرابتان بیشتر شود.
بخشی طبیعی از واکنش جنگ و گریز است و میزان کم آن طبیعی و سالم است. بعضی از علائم اضطراب، ازجمله حالتتهوع، برای این دلیل به وجود میآیند که به مغزتان هشدار دهند که درمعرض چیزی خطرناک یا جدید هستید تا بتواند تصمیمی هوشمندانه برای واکنش به اضطراب بگیرد.
مغزتان انتقالدهنده عصبی سروتونین را ترشح میکند و معدهتان گیرندههایی برای سروتونین دارد که موجب میشود معدهتان بداند میخواهید با یک موقعیت استرس زا روبهرو شوید.
این مشکل فقط زمانی اتفاق میافتد که از استرس و اضطراب منظم رنج ببرید. آنوقت تهوع ناشی از اضطراب بر کارایی شما در مدرسه، محلکار و زندگی شخصی اخلال ایجاد میکند.
و ...
دانلود پاورپوینت بررسی توهم کاپگراس در 20 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 20 |
حجم | 4137/449 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دانلود پاورپوینت بررسی توهم کاپگراس در 20 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
مقدمه
تاریخچه سندرم کاپگراس
دلیل توهم کاپگراس چیست؟
دلیل اصلی بیماری کاپگراس
درمان سندرم کاپگراس
بخشی از متن
مقدمه
توهم کاپگراس یکی از نشانگان روانشناسی است.هذیان بیمار این مسئله را در بردارد که اطرافیان وی خودشان نیستند و بدل آنها است و همانند فریب کاران نقش افرادی که جایگزین آنها شده اند را بازی می کنند. این سندروم در هر دو جنس وجود دارد ولی در زنان رایج تر است.بسیاری از ویژگی های این سندروم شبیه دیگر اختلالات روانی است.
نکته: سندرم کاپگراس به نام کاشف آن ژان ماری جوزف کاپگراس، روانپزشک فرانسوی شناخته می شود. توهم اولیه فرد در این بیماری این است که یکی از اعضای خانواده یا دوستانش با یکی از اشخاص بیگانه که از نظر ظاهر و رفتار شبیه آنهاست، جایگزین شده است. این توهم ها باورهای نادرست و عجیب و غریبی است که حتی با وجود شواهد، خلاف آن حفظ می شود.
تاریخچه سندرم کاپگراس
این بیماری که برای نخستین بار به وسیله او شناسایی شد، سندرم کاپگراس نامیده شد. بیمار او زن ۵۳ ساله ای بود که ادعا میکرد همسر و دخترش توسط افراد غریبه ای جایگزین شده اند. بیمار در تشخیص چهره همسر و دخترش مشکلی نداشت، ولی به علل نامعلومی به خود قبولانده بود که آن ها نمی توانند همسر و دختر حقیقی اش باشند، بلکه بدل هایی بسیار شبیه به آن ها هستند.
بعد از این مورد، روانپزشکان متعدد دیگری در نقاط گوناگون دنیا گزارش های مشابهی را در مجله های پزشکی منتشر نمودند. در سال ۱۹۹۱، پزشکان بیمارستان« جان هاپکینز»، مورد یک خانم ۷۴ ساله را گزارش کردند که اعتقاد داشت همسرش با مرد دیگری که وانمود می کند شوهر حقیقی اوست، تعویض شده است.
وی از خوابیدن با مردی که خیال میکرد باید بدل همسرش باشد، دوری می کرد. شب ها در اتاق خواب را از داخل قفل میکرد و از پسرش خواسته بود برای او یک قبضه تفنگ تهیه کند تا چنانچه مرد حقه باز سوءقصدی نسبت به وی نشان دهد، بتواند از خود دفاع کند! او در شناختن سایر اعضای خانواده اش مشکلی نداشت.
شاید یکی از نادرترین اشکال این سندرم عجیب در سال ۱۳۸۶ در استان کرمان گزارش شده باشد.بیمار زنی ۳۸ ساله مبتلا به اسکیزوفرنی( روان گسیختگی) بود که اعتقاد داشت نیمه پائین بدنش با همین قسمت بدن یکی از دوست های مؤنث اش که از نظر او" روسپی و بدنام" بود، عوض شده است!
در نوع کامل این سندرم هذیانی، بیمار متقاعد می شود که یک یا چند تن از نزدیکان اش( مثل همسر، پدر، مادر، فرزندان، نزدیکان و یا دوستان) با شیادان حرفه ای که تلاش می کنند نقش افراد اصلی را بازی نموده و رفتار آن ها را تقلید کنند، جایگزین شده اند.
ولی تا آن تاریخ هیچ مورد دیگری که در آن شخص مبتلا اعتقاد داشته باشد، نیمی از بدنش با نیمی از بدن یکی از نزدیکانش تعویض شده باشد، دیده نشده بود. از این جهت پزشکان ایرانی این بیمار، اختلال او را« کاپگراس ناقص» نامیدند و احتمال دادند که در آینده این وضعیت بعنوان زیرمجموعه ای معلوم از سندرم کاپگراس پذیرفته شود.
توهم کاپگراس بیشتر در بیمارانی با سابقه اسکیزوفرنی دیده می شود. اگرچه در اشخاص مبتلا به زوال عقل یا بعد از جراحی مغز هم دیده می شود. پارانویای ناشی از این بیماری آن را ابزار رایجی در کتاب ها ی علمی تخیلی و فیلم ها کرده است.
در سندرم کاپگراس جای یک فرد مهم را که معمولاً یکی از اعضای خانواده بیمار است، یک بدل با خصوصیات کاملاً مشابه غصب نموده است.
این سندرم نادر در زن ها بیش از مردها دیده می شود. گاهی این سندرم را جزء اختلال های هذیانی گروه بندی می کنند و گاهی هم آنرا از تظاهرات اسکیزوفرنی به شمار می آورند.
گفته می شود توهم کاپگراس امکان دارد یک دلیل نوروفیزیولیک مربوط به اختلال عمل لوب آهیانه ای داشته باشد. سندرم کاپگراس را از دیدگاه روان پویائی هم میتوان توجیه کرد. بیمار فرد موردنظر را طرد می کند و صفت های بدی را به وی نسبت می دهد.
توهم کاپگراس غالبا به درمان دارویی بطور نسبی، جواب مثبت می دهد؛ بنابراین گام نخست برای درمان این بیماران مراجعه به روانپزشک و روان شناس متبحر است تا درمانهای دارویی و شناختی لازم برای آن ها صورت گیرد.
و ...
دانلود پاورپوینت مدیریت اشتباهات نوجوان در 20 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 20 |
حجم | 4064/567 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دانلود پاورپوینت مدیریت اشتباهات نوجوان در 20 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
با اشتباهات نوجوانان چگونه برخورد کنیم؟
برای جلوگیری از اشتباهات نوجوان ارتباط خود را با وی صمیمی کنید
به نوجوان خویش فرصت جبران بدهید
مهربانی نشانه احترام و قاطعیت به یک نوجوان در سن بلوغ است
نوجوان را به خاطر خطاهایش سرزنش نکنید
برای فرزند خود الگوی مناسبی باشید
اجتناب از مسوولیت
اهمیت نحوه برخورد با اشتباهات نوجوانان
بخشی از متن
با اشتباهات نوجوانان چگونه برخورد کنیم؟
یکی از مسائلی که پدر و مادرها در زمان نوجوانی باید به آن توجه خاصی داشته باشند، نحوه درست مدیریت اشتباهات نوجوان است. والدین باید در موقعیت های گوناگون در کنار نگهداری از فرزند خود به وی اجازه ازمون و خطا بدهند چراکه همه ما همواره از اشتباهات خود بیش ترین درس را می گیریم و نوجوان هم از این قانون مستثنی نیست.
اشتباهات نوجوان از آن مقولاتی است که اگر بدان توجه نکنیم امکان دارد سبب ایجاد بحران در خانواده شود. در دوران نوجوانی فرد مدام به ازمون و خطا می پردازد، بنابراین طبیعی است که اشتباهات زیادی از وی سر بزند.
وظیفه والدین در این شرایط این است که جهت سلامت روان و خود اتکایی نوجوان فضا و رابطه مستحکمی را در محیط خانواده ایجاد کنند تا نوجوان بتواند از خطاهایش درس بگیرد. در این دوران شخص از بچگی فاصله گرفته و به طرف بزرگسالی می رود.
ولی هنوز تجربه ها و مهارت های بزرگ سالی را کسب نکرده به همین دلیل است که دچار خطاهای زیادی می شود. نقش و شیوه برخورد با فرزندان در سن بلوغ تأثیر بسیار زیادی در شکل پذیری شخصیت و آینده آنها دارد. در ادامه به بعضی از رفتارهای والدین در مواجه با اشتباهات نوجوانان می پردازیم.
برای جلوگیری از اشتباهات نوجوان ارتباط خود را با وی صمیمی کنید
صمیمی بودن والدین با فرزندانشان میتواند بسیاری از مسایل را حل کند. و همچنین هنگامی که نوجوانی رابطه صمیمی و دوستانه ای با والدین خویش داشته باشد بیشتر ممکن است از آن ها الگو برداری و پیروی کند. بسیاری از اشتباهات نوجوانان به علت عدم وجود رابطه ای گرم و صمیمی در محیط خانواده است. هنگامی که نوجوان محبّت کافی را در خانواده دریافت نکند به طرف دوستان ناباب می رود.
به نوجوان خویش فرصت جبران بدهید
هر خطایی میتواند فرصتی برای ایجاد انگیزه در نوجوان هم باشد. خانواده ها باید تلاش کنند زمینه های جبران اشتباهات را برای فرزند خویش ایجاد کنند. والدین باید این احساس را در فرزند خویش ایجاد کنند که میتواند اشتباهاتش را جبران کند و به نوجوان خود فرصت دهند تا تجربه کند.
والدین باید روحیه امید و نشاط را در او بهبود ببخشند تا حس گناه ناشی از اشتباه مانع از کارکرد وی برای جبران خطاها و رسیدن به هدفش در زندگی نشود. این باور باید در نوجوان شکل بگیرد که چنانچه خطا نموده، وجودش بد نیست بلکه آن کار و به ویژه رفتارش؛ خطا و اشتباه بوده و میتواند رفتار خود را بهبود ببخشد. هنگامی که والدین این ها را به نوجوان بیاموزند مسوولیت پذیری را هم در وی تقویت می کنند.
و ...
دانلود پاورپوینت مشکل با قیافه در بلوغ در 16 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 16 |
حجم | 4040/995 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دانلود پاورپوینت مشکل با قیافه در بلوغ در 16 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
مقدمه
چطور مشکل با قیافه در دوران بلوغ را در فرزند خویش بهبود ببخشیم؟
خونسرد باشید
فرزندتان را به صورت یک کل یکپارچه در نظر بگیرید
الگوی مناسبی برای نوجوان باشید
خودباوری اش را تقویت کنید
تحسین کنید
وی را در اغوش بگیرید
بخشی از متن
مقدمه
مشکل نوجوانان با ظاهرشان ریشه در عدم اعتماد به نفس آنها دارد و دلیل آرایش کردن دختران در سن کم هم همین مسئله میباشد که نیاز به رفع دارد.
چطور مشکل با قیافه در دوران بلوغ را در فرزند خویش بهبود ببخشیم؟
نوع برخورد والدین و واکنش هایی که آنها به بحران های مرتبط با بلوغ فرزندان خود نشان میدهند از جمله عوامل بسیار مؤثر در میزان سازگاری نوجوانان و سلامت روان آنها است. ما در ادامه به چند توصیه اشاره نموده ایم که به شما کمک می کند به فرزندتان در دوران بلوغ کمک کنید تا به پذیرش واقع بینانه ای در خصوص ظاهر خود دست یابد و این مسئله برای وی به یک بحران و مشکل جدّی تبدیل نشود.
خونسرد باشید
اول از همه خوب است بدانید که به ندرت می توان نوجوانی را پیدا کرد که از ظاهر خودش کاملا راضی باشد. پس با دیدن نارضایتی فرزندتان و غر زدن هایش، از کوره در نروید. خونسردی خویش را حفظ کنید و بر خودتان مسلط باشید تا بتوانید برخورد مناسبی داشته باشید.
فرزندتان را به صورت یک کل یکپارچه در نظر بگیرید
این که شما در جایگاه پدر یا مادر در خانواده خود برای چه چیزهایی ارزش قائل می شوید و در ازای چه چیزهایی به فرزندتان پاداش می دهید، در نوع شکل پذیری باورهای فرزندتان و مقدار اعتماد به نفس وی بسیار تأثیرگذار است. در همین راستا بسیار اهمیت دارد که فرزندتان را بخاطر توانمندی ها و کارهایی که میتواند انجام دهد ترغیب نموده و وی را بر مبنای نوع ظاهر و قیافه ای که دارد ارزشگذاری نکنید.
افتخار کردن به فرزندتان بخاطر سعی ها و پشتکارهایی که در زندگی از خود نشان می دهد فارغ از نوع ظاهری که دارد به او کمک می کند تا از تمرکز افراطی در خصوص قیافه خود دست بردارد و برای مسایل مهم تری در زندگی خود وقت بگذارد. شما میتوانید با تربیت درست و داشتن برخوردهای مناسب این پیام را به نوجوانتان برسانید که وی را همان گونه که هست به صورت یک کل یکپارچه در نظر میگیرید و برای توانایی ها و علاقه مندی های وی بیش از هر چیز ارزش قائل هستید.
و ...