دانلود پاورپوینت حسابداران رسمی چه کسانی هستند در 18 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 18 |
حجم | 3973/15 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دانلود پاورپوینت حسابداران رسمی چه کسانی هستند در 18 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
مقدمه
حسابدار رسمی کیست
دو تفاوت اساسی حسابدار رسمی با کارمند حسابداری
مهم ترین مراحل حسابدار رسمی شدن، قدم هایی که نباید فراموش کنید
آزمون حسابداری رسمی، آزمون تخصصی برای ورود به دنیای حرفه ای
درآمد حسابدار رسمی چقدر است؟
ابزارهای حرفه ای حسابداری، مهم ترین همراه حسابدار رسمی
بخشی از متن
مقدمه
همه رشته ها و حرفه های تخصصی، یک جامعه حرفه ای دارند. جامعه ای که برترین افراد آن رشته به عضویت آن در می آیند و یک مجموعه علمی و تخصصی را در رشته مورد نظر شکل می دهند. حسابداری نیز در این میان از رشته های دیگر جا نمانده است. این رشته کارآمد و تخصصی، چشم انداز کاری مشخصی را برای افراد علاقه مند تعیین کرده که اهداف و مقصدهای حرفه ای متفاوتی دارد. یکی از این مقصدهای حرفه ای، رسیدن به درجه حسابداری رسمی و عضویت در جمع حسابداران رسمی و خبره است. اگر در حرفه حسابداری مشغول به کار هستید و از مراحل حسابداری رسمی اطلاعات چندانی ندارید، در این مطلب توضیحات کاملی برای شما ارائه خواهم داد.
حسابدار رسمی کیست؟
اگر مدت زیادی در رشته حسابداری در حال فعالیت هستید، حتما نام جامعه حسابداران برایتان نامی آشنا است. گروه جامعه حسابداران ایران در حقیقت حرفه ای ترین حسابداران در سطح کشور هستند که توانایی آن ها به عنوان یک حسابدار خبره تایید شده و می توانند مسئولیت های بزرگ تری را بر عهده بگیرند.
حسابداران با گذراندن مدت مشخصی از کار و با داشتن مدرک دانشگاهی می توانند در آزمون حسابداری رسمی شرکت کنند. بعد از قبولی در این آزمون مدرکی برای آن ها صادر می شود که با کمک آن می توانند به حسابدار رسمی یک مجموعه تبدیل شوند. مهر و امضای این مدرک معتبر، مورد تایید بسیاری از مهم ترین نهادها از جمله سازمان امور مالیاتی کشور است.
و ...
دانلود پاورپوینت بررسی چک تضمینی در 20 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 20 |
حجم | 4136/583 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دانلود پاورپوینت بررسی چک تضمینی در 20 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
مقدمه
چک تضمینی چیست؟
قوانین چک تضمینی به چه صورت است؟
برای صدور چک تضمینی باید چکار کنیم؟
تفاوت چک تضمین شده با چک رمزدار چیست؟
چک رمزدار بین بانکی چیست؟
قوانین جدید درباره صدور چک تضمینی
بخشی از متن
مقدمه
شاید اگر نگاهی به ده سال یا 20 سال گذشته بیاندازید تازه متوجه شوید که نحوه پرداخت و استفاده از انواع مختلف پول و اسناد مالی با گذر زمان چه تغییرات گسترده ای را تجربه کرده است. تا چند سال پیش نه خبری از خرید آنلاین بود، نه دستگاه ATM در شهر پر بود و اگر به سالهایی قبل از آن برگردیم حتی چک هم وجود نداشت.
چک ها یکی از اسناد مالی و یکی از انواع پول است از زمان حضور خود در عرصه اقتصاد توانسته تغییرات زیادی را در انجام معاملات ایجاد کند. حالا امروز چک ها نه تنها انواع مختلفی دارند، بلکه قوانین مشخص و محکمی هم در مورد آن ها وجود دارد تا تاثیرگذاری و کاربرد آن را بیشتر کند.
در این مبحث قصد داریم به یکی از پرکاربردترین و مهمترین انواع چک یعنی چک تضمینی بپردازیم. تا پایان این مبحث هر آن چه لازم است در مورد چک تضمینی و تفاوت آن با دیگر انواع چک بدانید را توضیح می دهیم.
چک تضمینی چیست؟
در سادهترین تعریف می توانیم بگوییم چک تضمینی چکی است که توسط خود بانک شما یا یکی از شعب آن به تقاضای شما صادر می شود و پرداخت وجه آن چک توسط بانک مورد نظر تضمین می شود. برای صدور چنین چکی نیازی به دسته چک ندارید بلکه می توانید با مراجعه به بانک برای صدور چک تضمینی یا تضمین شده درخواست دهید. برای وصول این چک نیز می توان به راحتی از طریق هریک از شعب بانک مورد نظر اقدام کرد.
معمولا چک تضمین شده رمزدار در وجه حامل صادر می شود و قطعا اعتبار آن توسط بانک صادرکننده تامین خواهد شد. در واقع آنچه که باعث اعتبار چک تضمینی می شود این است که در زمان صدور این چک مبلغ آن از حساب درخواست کننده کم می شود، بنابراین چک حکم پول نقد را دارد و حامل این چک می تواند به راحتی آن را به شعب بانک صادر کننده تحویل داده و پول دریافت کند.
و ...
دانلود پاورپوینت قرارداد آتی به چه معناست در 19 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 19 |
حجم | 4186/569 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دانلود پاورپوینت قرارداد آتی به چه معناست در 19 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
مقدمه
ابزار مشتقه چیست؟
قرارداد آتی (پیمان آتی) چیست؟
انواع قرارداد آتی
کاربرد قراردادهای آتی چیست؟
چطور انگیزه کافی برای استفاده از قرارداد آتی وجود دارد؟
قرارداد اختیار معامله (Options Contract) چیست؟
بخشی از متن
مقدمه
مفاهیم و موضوعات مرتبط به بازارهای مالی و اقتصادی همیشه جذابیت زیادی برای علاقه مندان حسابداری و دیگر علوم مالی داشته اند. مفاهیم زیادی وجود دارد که برای فعالیت موثر در بازارهای مالی بهتر است که با آن ها آشنایی کافی داشته باشید و البته در برخی موارد لازم است در مورد آن ها تخصص کافی را به دست بیاورید. اما یکی از مفاهیمی که اطلاع و دانش ابتدایی در مورد آن به درد هر شخص فعال در بازارهای مالی می خورد، عبارت قرارداد آتی است.
در این مبحث به توضیح مفهوم قرارداد های آتی می پردازیم و توضیحات مفیدی در مورد آن ارائه می دهیم، اما قبل از اینکه به سراغ این مفهوم برویم ابتدا باید به موضوع ابزار مشتقه بپردازیم.
ابزار مشتقه چیست؟
ابزار مشتقه، ابزار مشتق یا (Derivative Contract) قرارداد یا اوراقی هستند که ارزش آن ها به ارزش اوراق بهادار، کالا، شمش یا ارز وابسته بوده و ارزش مستقلی برای خود ندارند. این ابزارها معمولا از بازارهای پایه مثل بازار کالا، انرژی، ارز، سرمایه و … ترکیب می شوند و در بورس های مورد نظر مورد معامله قرار می گیرند.
ابزار مشتقه به دو دسته تقسیم می شود:
1. پیمان آتی
2. اختیار معامله
در این مبحث قصد داریم در مورد پیمان آتی توضیحاتی ارائه دهیم.
قرارداد آتی (پیمان آتی) چیست؟
قرارداد آتی یا پیمان آتی (Future Contracts) اوراق مالی قابل معامله ای است که می توان آن را در بازارهای مالی مبادله کرد. در قرارداد آتی که بر پایه عقد صلح می باشد، فروشنده پیمان می بندد که در تاریخ مشخصی، مقدار مشخصی کالا را در قبال مبلغی که در هنگام ایجاد قراردادآتی توافق می شود به خریدار قرارداد آتی تحویل بدهد.
قرارداد آتی برای اولین بار در سال 1972 وارد بازارهای مالی شد و قبل از آن تنها در زمینه معاملات محصولات کشاورزی و سوخت های فسیلی مورد استفاده قرار می گرفت.
در واقع قرارداد آتی نوعی قرارداد است که جنبه حقوقی مالی دارد و بین دو طرف فروشنده و خریدار بسته می شود.
برای درک بهتر موضوع اجازه دهید از یک مثال استفاده کنیم.
فرض کنید شما یک کشاورز هستید که می دانید 6 ماه دیگر 50 تن گندم برداشت می کنید. شما می توانید از حالا توافق کنید که بعد از گذشت 6 ماه 50 تن گندم به طرف معامله تحویل می دهید و آن را از همین الان به مبلغ مشخصی می فروشید. بعد از گذشت 6 ماه مهم نیست قیمت گندم چقدر باشد، شما موظفید طبق قرارداد آتی که با خریدار بسته اید بعد از 6 ماه، 50 تن گندم با قیمت توافق شده به خریدار تحویل دهید. در واقع قرارداد آتی را می توان نوعی پیش فروش به حساب آورد.
و ...
دانلود پاورپوینت بررسی مفاصا حساب بیمه در 22 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 22 |
حجم | 4224/837 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دانلود پاورپوینت بررسی مفاصا حساب بیمه در 22 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
مقدمه
مفهوم مفاصا به چه معناست؟
مفاصا حساب چیست؟
آشنایی با انواع مفاصا حساب
مفاصا حساب بیمه چیست؟
مدارک لازم برای مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی
مراحل درخواست مفاصا حساب بیمه
بخشی از متن
مقدمه
در این مبحث به طور کامل شما را با مفهوم مفاصا حساب آشنا می سازیم. قبل از هر چیز تعریفی از عبارت مفاصا حساب ارائه می دهیم. در مرحله بعد در مورد چیستی مفاصا حساب در حسابداری توضیح می دهیم. سپس انواع مفاصا حساب را معرفی می کنیم.
اما این پایان ماجرا نیست. در ادامه به طور مفصل به موضوع مفاصا حساب بیمه می پردازیم. در نهایت با تمام شدن این مبحث هر آنچه که لازم است درباره این موضوع بدانید را فرا گرفته اید.
مفهوم مفاصا به چه معناست؟
در بهترین و آسان ترین تعریف از مفهوم کلمه مفاصا به معنای تسویه می رسیم. بنابراین میتوانیم مفاصا حساب را همان تسویه حساب بدانیم. در واقعا مفاصا سندی است که طبق آن در تاریخ مقرر شده پس رسیدگی به حساب، به شخصی که درآمد هزینه با اون بوده تحویل می شود و پس دریافت مفاصا، از تاریخ مقرر شده مبالغ گذشته دیگر مورد حساب نخواهند بود. بهترین معادل برای عبارات مفاصا یا همان تسویه حساب در زبان انگلیسی Checkout است.
مفاصا حساب چیست؟
عبارات مفاصا حساب در زبان انگلیسی با عبارت account settling خوانده می شود. این عبارت در زبان انگلیسی به معنای تسویه کردن یک حساب است.
به طور زمانی می توانیم بگوییم مفاصا حساب باید انجام شود که قرارداد 2 طرف حقوقی یا حقیقی در حال پایان باشد و زمان تسویه حساب بین طرفین قرارداد باشد. در واقع زمانی قرارداد بین دو طرف به پایان می رسد نوبت به مرحله تسویه حساب و حسابرسی است که به این مرحله مفاصا حساب می گوییم.
در تعریف مفاصا حساب به زبان حسابداری باید بگوییم که مفاصا حساب برگه ای است که طی آن تمام جزئیات حساب های بدهکاری و بستانکاری ذکر می شود و مراحل تسویه حساب نیز در آن ذکر می شود.
و ...
دانلود پاورپوینت بررسی پخش مویرگی در 44 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 44 |
حجم | 4367/277 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دانلود پاورپوینت بررسی پخش مویرگی در 44 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
پخش مویرگی (فروش مویرگی) چیست؟
وظایف اصلی یک سیستم توزیع شامل چه مواردی است؟
ویژگی های یک شرکت پخش مویرگی چیست؟
مزایا و معایب شرکت پخش مویرگی چیست؟
آشنایی با مشاغل مرتبط با پخش مویرگی
پخش شامل چند نوع است؟ در مورد انواع پخش بیشتر بدانید
کانالهای توزیع را بشناسید
حسابداری شرکت های پخش مویرگی و معرفی نقاط کنترلی آن
بخشی از متن
پخش مویرگی (فروش مویرگی) چیست؟
پیش از اینکه به فکر تهیه استراتژیهایی برای پخش مویرگی باشید، باید بدانید پخش مویرگی چیست و با مفاهیم آن بیشتر آشنا شوید. پخش مویرگی، فرآیندی است که تولید کننده کالا و خدمات خود را به دست مشتری میرساند (مسیری است که کالاها و خدمات برای رسیدن به دست مشتری، طی میکنند). این مسیر مستقیم به مشتری فرصت میدهد تا از عمده فروش و بدون واسطه خرید کند. اصطلاح انگلیسی پخش (Distribution) معادل مفهوم توزیع کردن و پخش است.
بنابراین می توانیم اینگونه نتیجه بگیریم که توزیع یا همان پخش مویرگی، فرآیند فروش و ارائه محصول یا خدمات به مشتریان است. در این مطلب با ما همراه باشید تا هر آنچه که باید در مورد پخش مویرگی بدانید را برای شما توضیح دهیم و شما را با تمام اصطلاحات پخش مویرگی آشنا سازیم.
سیستم پخش مواد غذایی، نمونه یک سیستم پخش مویرگی
یک سیستم پخش مواد غذایی نمونه ای از یک سیستم توزیع است. در این سیستم توزیع در واقع از همان سیستم پخش مویرگی استفاده می شود. در واقع این سیستم مواد غذایی را بدون واسطه به صورت مستقیم به دست مشتریان و مصرف کنندگان نهایی می رساند. سیستم هایی که در آن با استفاده از اتومبیل های باری نیمه سنگین مواد غذایی در اختیار مشتریان یعنی فروشگاه ها و محل های توزیع قرار می گیرد (فروش مویرگی) و در اختیار مصرف کنندگان نهایی گذاشته می شود.
وظایف اصلی یک سیستم توزیع شامل چه مواردی است؟
1. ذخیرهسازی و انبارداری کالا برای توزیع
2. دریافت سفارش از مشتریان
3. تحویل کالا به مشتریان
4. وصول مطالبات
5. کنترل و دریافت اطلاعات از بازار
پخش رساندن محصولات از تولید کننده تا آخرین خریدار است. مویرگها، رگهای کوچکی هستند که وظیفهی رساندن خون به سلولها را به عهده دارند و با این استعاره، نظام توزیع مویرگی شکل گرفته است. این سیستم نظام و تفکری است که باید در تمام بنگاههای اقتصادی مورد توجه جدی قرار گیرد.
توزیع مویرگی فقط خاص سازمانهای عرضهکنندهی محصولات صنایع غذایی و آرایشی و بهداشتی نیست. امروزه تولیدکنندگان و عرضهکنندگان تجهیزات آشپزخانه، لوازم خانگی، مبلمان، انواع ابزارآلات صنعتی و مصرفی و… میتوانند با پیادهسازی مدیریت توزیع مویرگی از مزایای فراوان آن بهرهمند شوند.
نکتهی مهم طراحی درست این نظام، تعهد و حمایت مدیران ارشد برای اجرای آن است. تصمیم درباره کانال توزیع و فروش کالا، از جمله مهمترین تصمیماتی است که فرا روی مدیران قرار دارد. تصمیم درباره توزیع کالا بر سایر تصمیمات بازاریابی تاثیر مستقیم میگذارد. نبض یک شرکت در دست شبکه توزیع و فروش آن است، بسیاری از شرکتها با استفاده از سیستمهای توزیع خلاق، به مزیت رقابتی دست یافتهاند.
و ...
دانلود پاورپوینت بررسی فاکتور رسمی در 26 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 26 |
حجم | 4266/359 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دانلود پاورپوینت بررسی فاکتور رسمی در 26 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
مقدمه
فاکتور رسمی چیست؟ چه تفاتی با فاکتور غیر رسمی دارد؟
فاکتور رسمی فروش چطور تهیه می شود؟
صدور فاکتور رسمی برای چه کسانی ضرورت دارد؟
فاکتور رسمی مورد تایید دارایی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
فاکتور صوری چیست؟
سوالات و ابهامات رایج در مورد فاکتور رسمی
بخشی از متن
مقدمه
قبل از اینکه به اصل مطلب بپردازیم، ابتدا باید مطمئن شویم که تفاوت فاکتور رسمی و غیر رسمی را دانسته و اطلاعات دقیقی از آنها دارید؛ بعد از این مرحله به موضوعات مهمی درباره فاکتور رسمی، که باعث ایجاد سوالات زیادی در ذهن مودیان مالیاتی شده است میپردازیم:
• نحوه تهیه فاکتور رسمی (نحوه صدور فاکتور رسمی)
• صدور آن برای چه کسانی ضرورت دارد؟ (صدور فاکتور رسمی برای اشخاص حقیقی و حقوقی)
• فاکتور رسمی دارایی چه ویژگی هایی دارد؟
• فاکتور فروش رسمی چطور تهیه می شود+ (مشخصات فاکتور فروش)
• نکات، ریزه کاری ها و سوالات رایج در مورد فاکتور رسمی
و در نهایت به سوالات رایج در مورد این فاکتورها پاسخ می دهیم و نکاتی را در این مورد بیان می کنیم. پس با ما همراه باشید.
فاکتور رسمی چیست؟ فرق فاکتور رسمی و غیر رسمی
در پاسخ به سوال فاکتور رسمی چیست باید بگوئیم که تعاریف زیادی، در مورد آن و مشخصات فاکتور رسمی وجود دارد که برخی جذاب و برخی دیگر بسیار پیچیده هستند. اما اینجا قرار است ساده ترین تعریف را در مورد فاکتور رسمی ارائه کنیم. در شرکت ها و بنگاه های اقتصادی مختلف، حسابداران و مامورین خرید بیشتر از همه با فاکتورهای رسمی آشنایی دارند. در ادامه مبحث می توانید تصاویری از نمونه فاکتور رسمی و شکل و متن فاکتور را ببینید.
بعد از مشاهده عکس فاکتوررسمی (صورتحساب فروش کالا و خدمات) باید به پاسخ پرسش فاکتور رسمی چیست و چه تفاوتی با فاکتور غیر رسمی دارد برسید. فاکتور رسمی به فاکتوری می گویند که بر اساس قوانین وزارت امور اقصاد و دارایی تنظیم شده باشد و مورد تایید دارایی باشد. اما فاکتور غیر رسمی صرفا برای اطلاع مشتریان تهیه می شود و استانداردهای مورد تایید دارایی در آن در نظر گرفته نشده است. دقیقا به همین دلیل است که امکان ارائه فاکتورهای غیر رسمی به وزارت دارایی وجود ندارد.
و ...
دانلود پاورپوینت بررسی ترازنامه یا بیلان در 29 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 29 |
حجم | 4224/942 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دانلود پاورپوینت بررسی ترازنامه یا بیلان در 29 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
مقدمه
تعریف ترازنامه حسابداری یا بیلان چیست؟
اقلام ترازنامه شامل چیست+ ترتیب اقلام ترازنامه
اجزای ترازنامه چه هستند؟
در تجزیه و تحلیل ترازنامه، مهمترین اقلام ترازنامه کدامند؟
شکل ترازنامه چگونه است؟ آشنایی با شکل ترازنامه حسابداری
یک نمونه ترازنامه حسابداری
آموزش ترازنامه حسابداری، نحوه تهیه صورت ترازنامه
ترازنامه چه اطلاعاتی به واحدهای اقتصادی می دهد؟
بزرگترین مشکل ترازنامه در حسابداری چیست؟
بخشی از متن
مقدمه
طبق آنچه که در تعریف حسابداری خواندیم هدف از حسابداری، ارائه اطلاعات مالی به تصمیم گیرندگان داخل و خارج از سازمان است، تا با توجه به این اطلاعات مالی تصمیم گیری انجام شود. برای مثال اگر یک واحد اقتصادی بخواهد تسهیلات مالی دریافت کند با استفاده از گزارشات مالی، در مورد اعطای تسهیلات به آن واحد تصمیم گیری می شود. یا در مثال دیگر مدیران یک واحد اقتصادی با استفاده از اطلاعاتی که از صورت های مالی اساسی به دست می آورند می توانند تصمیمات درستی اتخاذ کنند. یکی از این صورت های مالی اساسی ترازنامه حسابداری است.
هدف ما این است که در پایان این مبحث به طور کامل با ترازنامه (بیلان) آشنا شویم .
تعریف ترازنامه حسابداری یا بیلان چیست؟
ترازنامه در حسابداری یکی از صورت های مالی اساسی است. نام دیگر ترازنامه، صورت وضعیت مالی هم هست و در زبان انگلیسی به آن Balance Sheet گفته میشود، در مواردی به آن بیلان هم میگویند. اما بیلان به چه معناست؟ بیلان لغتی فرانسوی و در اصطلاح بانکی به معنای ترازنامه و کارکرد است.
ترازنامه یا بیلان گزارشی است که مشخص می کند وضعیت دارایی، بدهی و سرمایه یک واحد اقتصادی در یک زمان مشخص به چه شکل است. در واقع اهمیت ترازنامه حسابداری به حدی است، که می توان آن را به عنوان وضعیت یک واحد اقتصادی در قالب تصویر در نظر گرفت. تهیه تراز نامه مالی توسط حسابرسی و در پایان دوره های مالی انجام میشود.
اما ترازنامه چیست و از چه بخشهایی تشکیل شده است؟ تراز نامه از 3 بخش اصلی دارایی، بدهی و سرمایه تشکیل می شود که معادله اصلی حسابداری را تشکیل می دهند. وضعیت کلی یک ترازنامه باید شبیه به معادله اصلی حسابداری باشد. به عبارتی دیگر ترازنامه در حسابداری، نشان دهنده اجزای معادله حسابداری اصلی حسابداری است که تصویری از وضعیت مالی یک واحد اقتصادی را در یک دوره زمانی معین نشان میدهد. میتوان گفت که مبنای تهیه ترازنامه مالی، ارائه اطلاعات اجزای معادله حسابداری در قالب و شکل منظم است.
دارایی = بدهی + سرمایه (حقوق صاحبان سهام)
در یک نمونه ترازنامه حسابداری مانند معادله حسابداری، همیشه در سمت راست ترازنامه، داراییها و در سمت چپ آن بدهیها و سرمایه آورده شده است. به زبان ساده فرمول ترازنامه می گوید که یک شرکت چه میزان دارایی دارد، چه مقدار بدهی دارد و صاحبان شرکت چه مقدار سرمایه گذاری کرده اند. حالا که با تعریف ترازنامه در حسابداری آشنا شدهاید، باید بدانید اقلام ترازنامه شامل چیست.
و ...
دانلود پاورپوینت بررسی فرار مالیاتی در 54 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 54 |
حجم | 4564/307 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دانلود پاورپوینت بررسی فرار مالیاتی در 54 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
مقدمه
فرار مالیاتی چیست؟
دریافت مالیات از چه طریقی صورت میگیرد؟
منظور از فرار مالیاتی چیست؟ انواع مالیات و فرار مالیاتی
وضعیت فرار مالیاتی در ایران و تهدید سرمایهگذاری
جرایم مالیاتی شامل چه مواردی هستند؟
دلایل فرار مالیاتی اشخاص و فرار مالیاتی شرکتها
جرم فرار مالیاتی در قانون اساسی – فرار مالیاتی چیست؟
مجازات فرار مالیاتی چیست؟
راهکار مقابله با راه های فرار مالیاتی
اعلام و گزارش تخلف مالیاتی اشخاص و گزارش فرار مالیاتی شرکت ها امکان دارد؟
تمایز فرار مالیاتی و اجتناب مالیاتی چیست
تعریف جرم در ممانعت از دسترسی ماموران جرم است
جرایم مالیاتی چیست؟ مروری بر جرائم مالیاتی
مجازات متخلفان مالیاتی برای جرایم مالیاتی چیست؟
حکم تخطی از قانون مالیات
قانون مالیاتهای مستقیم، تنها راه مقابله با فرار مالیاتی
بخشی از متن
مقدمه
فرار مالیاتی معمولاً آسانتر از فعالیتهای مجرمانهی ناهنجار دیگر، در بین شرکتها و افراد قابل اثبات هستند. دولت همچنین میتواند، کلاهبرداران مالیاتی را به جرم فرار و عدم پرداخت مالیات محکوم و به پرداخت جریمه فرار مالیاتی وادار کند. بنابراین پرداخت مالیات بر اساس اصول تعیین شده اداره مالیات و در زمان مشخص در تمامی کشورها جز اصول مهم شهروندی و جهت رفاه عمومی تعبیه شده است.
در این مبحث پیش هر چیز به تعریف فرار مالیاتی پرداخته، سپس به توضیح انواع فرار مالیاتی و جرم مالیاتی پرداخته و در مورد دور زدن مالیات و مجازات مجرم توضیحاتی ارائه خواهیم داد. سپس از روش های مقابله با فرار مالیاتی می گوییم و در نهایت توضیحاتی در مورد نحوه گزارش فرار مالیاتی ارائه می کنیم.
فرار مالیاتی چیست؟ تعریف فرار مالیاتی در ایران
در تعریف فرار مالیاتی به هرگونه تلاش قانونی یا غیرقانونی یک کسبوکار با هدف خودداری از پرداخت مالیات قانونی یا کمتر پرداخت نمودن آن، به هر شیوه که انجام شود، فرار مالیاتی میگویند. فرار مالیاتی (فرار از مالیات) یک اصطلاح رایج در رابطه با کارهایی است که برای عدم پرداخت مالیات در نظر گرفته میشود و به این معنی است که مؤدی کمتر از میزانی که قانوناً موظف است پرداخت مالیات را انجام دهد.
یکی از مهمترین مواد قانونی در جرمانگاری فرار مالیاتی مربوط به ماده ۱۹۹ و ۲۰۰ قانون مالیاتهای مستقیم است که بر این اساس، «هر شخص حقیقی یا حقوقی که بهموجب مقررات این قانون مکلف به کسر و ایصال مالیات مؤدیان دیگر هست در صورت تخلف از انجام وظایف مقرره علاوه بر مسئولیت تضامنی که با مؤدی در پرداخت مالیات خواهد داشت مشمول جریمهای معادل ۲۰ درصد مالیات پرداختنشده خواهد بود.» بر اساس تبصره یک این ماده ۱۹۹ قانون، حتی برای متخلفان دولتی نیز مجازات جرم مالیاتی پیشبینیشده و آمده است: «در مواردی که مکلفین به کسر مالیات، وزارتخانه، شرکت یا مؤسسه دولتی یا شهرداری باشد مسئولین امر مشمول مجازات مقرر طبق قانون تخلفات اداری خواهند بود.»
افزایش نرخهای مالیاتی در تمامی کشورها میتواند منجر به بیانگیزگی در سرمایهگذاری شود و زمینه لازم فرار مالیاتی و دور زدن مالیات را نیز فراهم میآورد؛ بنابراین دولتها و اداره مالیات کشور هم باید در وضع نرخ مالیاتی و قوانین جانب احتیاط را رعایت کنند و جوانب را با دقت بیشتری بسنجند.
دریافت مالیات از چه طریقی صورت میگیرد؟ اصلیترین راه جلوگیری از فرار مالیاتی در ایران
دریافت مالیات از گروههای مختلف درآمدی بر اساس قانون مالیاتهای مستقیم و قانون مالیات بر ارزشافزوده صورت میگیرد. در این دو قانون مقررات مشخصی در خصوص معافیتهای مالیاتی و مجازات مالیاتی و همینطور نحوه محاسبه و وصول مالیات ذکر شده است. بهطور عمومی آنچه در قوانین جدید فرار مالیاتی و رویه موجود اداره مالیات اجرا میشود این است که بخشی از اقشار جامعه بهواسطه جایگاه شغلی یا شرایط اقتصادی مجبور به پرداخت مالیات خود هستند و هیچ راه فراری برای عدم پرداخت مالیات و یا به عبارتی دور زدن مالیات ندارند. در واقع اخذ مالیات توسط دولت از اقشار متوسط و در بارزترین نمونه آن از کارمندان همواره در موعد مقرر و با کسر از حقوق صورت میگیرد یا مالیات بر ارزشافزودهای ۹ درصدی که مصرفکننده آن را پرداخت میکند. پس در این پروسه، هیچ راهی برای فرار از مالیات وجود ندارد.
به گفته کارشناسان، فرارمالیاتی عمدتاً توسط پردرآمدها و با سندسازی و ارائه آمار غلط صورت میگیرد. آثار سوء فرار از مالیات در تأمین نشدن درآمدهای موردنیاز دولت و درنتیجه عدم ارائه خدمات اجتماعی مطلوب و باکیفیت ظهور و بروز پیدا میکند. همچنین راههای فرار مالیاتی سبب میشود درآمدها در سطح جامعه به نحو متناسب توزیع نشده و انباشت ثروت در دست گروههای خاص، نهفقط زمینه تقویت قدرت سیاسی برخی گروهها را فراهم آورد بلکه شکاف طبقاتی ناشی از این امر موجب افزایش تنش سیاسی و اجتماعی در جامعه میشود.
خلاصه اینکه وضعیت فرار مالیاتی در ایران بهعنوان یکی از مصادیق و مظاهر فساد اقتصادی، امنیت اقتصادی موردنیاز برای گسترش فعالیتهای اقتصادی و سرمایهگذاری را دچار اختلال میکند. ازاینرو، اصلاح و تجدیدنظر در نظام مالیاتی کشور بهویژه نظام کیفری مالیاتی بهمنظور بهبود وضعیت اقتصاد ملی امری ضروری و لازم به شمار میآید.
و ...
دانلود پاورپوینت بررسی حسابداری شرکتی در 30 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 30 |
حجم | 4244/917 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دانلود پاورپوینت بررسی حسابداری شرکتی در 30 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
مقدمه
حسابداری شرکتی چیست؟
انواع حسابداری شرکتی
تفاوت حسابداری شرکتی با حسابداری مدیریتی
مزایای حسابداری شرکتی
مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری شرکتی چیست؟
وظایف حسابدار شرکتی
نرم فزار حسابداری شرکتی چیست؟
بخشی از متن
مقدمه
آیا می دانید نوع فعالیت و فرآیند هایی که در شرکت ها انجام می شود، باعث تفکیک حسابداری آنها از هم می شود؟ حسابداری شرکتی نوعی از حسابداری است که به بررسی تمامی فعالیتهای سازمان می پردازد و شما با این نوع حسابداری می توانید انواع و اقسام حسابداری شرکتی را شناسایی و مدیریت کنید.
حسابداری شرکتی دارای انواع مختلفی میباشد، که هر یک از انواع آن دارای وظایفی ازجمله آماده سازی صورت گردش وجوه، تحلیل نتایج مالی، آماده سازی ترازنامه و …. میباشند.
ما تصمیم داریم در این مبحث به تعریف حسابداری شرکتی چیست؟ ، فرق حسابداری شرکتی با حسابداری مدیریت، انواع حسابداری شرکتی، مزایای حسابداری شرکتی، وظایف حسابدار شرکتی، خدمات حسابداری شرکتی و در حالت کلی به بررسی این که حسابداری شرکتی چیست و چه خدماتی ارائه می کند ، بپردازیم.
حسابداری شرکتی چیست؟
حسابداری شرکتی،شاخه ای ویژه از حسابداری می باشد، که انواع حسابداری شرکت ها را دربرگرفته و تمام امور شرکت های دولتی و شرکت های خصوصی ازجمله حقوق و دستمزد، بازرگانی، خزانه، خرید و فروش را مدیریت مینماید. آماده سازی حساب نهایی، ایجاد صورت گردش وجوه نقد، ایجاد ترازنامه، تفسیر نتایج مالی شرکت و …. ازجمله وظایف حسابداری شرکتی می باشند.
مدیران با استفاده از نرم افزار حسابداری چند شرکتی کار خود را با دقت و سرعت بالاتری انجام خواهند داد، چراکه گزارشهای کامل و منظم نرمافزارهای شرکتی، سبب مدیریت بهتر و امکان خلاصه سازی اطلاعات حسابداری شرکت ها خواهد شد.
و ...
دانلود پاورپوینت بررسی حسابداری تولید در 39 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 39 |
حجم | 4218/286 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دانلود پاورپوینت بررسی حسابداری تولید در 39 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
مقدمه
حسابداری تولیدی یا صنعتی چیست؟
انواع هزینههای تولید
هزینه سربار تولید چیست؟
درآمد شرکت تولیدی در حسابداری تولیدی
نحوه حسابداری شرکتهای تولیدی
انواع ثبت حسابداری شرکت تولیدی
نرمافزار حسابداری مناسب تولیدی
بخشی از متن
مقدمه
بیشتر عملیاتی که در یک شرکت تولیدی قابل بحث می باشد حول میزان هزینه تولید کالاهای شرکت، برنامه ریزی تولید و تمامی مراحل از ورود مواد اولیه در چرخه تولید، تا ساخت کالا مورد بررسی قرار داده می شود. این عملیات باید در هر دوره مالی بتواند برآورد دقیقی از سیستم تولید را به شما ارائه دهد.
حسابداری تولیدی به عنوان یکی از پرکاربردترین حسابداری از انواع حسابداری است و به علت اهمیتی که حسابداری تولید (Production Accounting) و نوع سیستم حسابداری یک شرکت تولیدی برای مجموعهها دارد، ما در این مطلب کوشیدهایم تا با جمعآوری اطلاعات مفیدی در این زمینه، چون آشنایی با انواع هزینههای تولید، چگونگی درآمد شرکتهای تولیدی، تعریف سربار چیست، مراحل حسابداری یک شرکت تولیدی و حتی بهترین نرمافزار حسابداری تولیدی و بسیاری موارد دیگر شما را با زوایای مختلف حسابداری تولیدی آشنا نماییم.
حسابداری تولیدی یا صنعتی چیست؟
در واقع اگر بخواهیم بگوییم حسابداری تولیدی یا صنعتی چیست و نقش آن چگونه است. میتوان گفت این نوع حسابداری یک پیشبینی دقیق از هزینههای پیشرو، برای تولید یک محصول در یک سازمان را برعهده گرفته و بابیان آماری دقیق میزان ریسکپذیری و قیمت منطقی محصول را مشخص مینماید. بدین صورت میتوان به کمک ثبتهای حسابداری صنعتی با خیالی آسودهتر وارد عرصه تولید شد و با کنترلی همهجانبه بر روی هزینههای مواد، دستمزد و کارخانه، تصمیماتی معقولانهتر و دقیقتر اتخاذ نمود.
و ...