دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت

دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت,دانلود گزارش کارآموزی,, دانلود پروژه دانشجویی, دانلود تحقیق رایگان

دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت

دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت,دانلود گزارش کارآموزی,, دانلود پروژه دانشجویی, دانلود تحقیق رایگان

دانلود پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت ABC

دانلود پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت ABC

دانلود پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت ABC در 37 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات37
حجم4307/621 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت ABC در 37 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

تاریخچه هزینه یابی بر مبنای فعالیت

مفهوم هزینه یابی برمبنای فعالیت

دومدل اصلی جهت پیاده سازی هزینه یابی بر مبنای فعالیت

مراحل اجرای نظام ABC

انواع هزینه های غیرمستقیم

تفاوت های عمده سیستم هزینه یابی برمبنای فعالیت و روش هزینه یابی سنتی

مزایا و معایب ABC

محدودیت های نظام ABC

اهداف سیستم ABC

عوامل موفقیت در سیستم ABC

نتیجه گیری


بخشی از متن

مقدمه

در وضعیت رقابتی موجود، یکی از عوامل مهمی که موجب برتری نسبت به سایر رقبا می شودکاهش بهای تمام شده ی محصولات و خدمات ارائه شده است. این مهم بدون کاهش هزینه ها در سازمان و استفاده ی بهینه از امکانات و منابع ممکن نبوده، اما به دلیل ضعفهای موجود درسیستمهای به کارگرفته شده، دسترسی به این اطلاعات ممکن نیست. جنبه ای از این نارسایی ناشی از ضعف و عدم کارایی سیستمهای موجود به ویژه در حوزه ی حسابداری مدیریت است. آنچه امروزه اهمیت خاصی پیدا کرده، این است که سازمانها نیازمند آن هستند که روشی را به کارگیرند که علاوه بر عدم پیچیدگی، کم هزینه بوده و بیشترین اطلاعات از فرآیندها، فعالیتها وخدمات را به مدیران ارائه دهد؛ از این رو، هزینه یابی سنتی جوابگوی این نیاز نیست . کوپر و کاپلان تاثیر بسزایی در انعکاس نارسایی های سیستم حسابداری مدیریت سنتی در ارائه ی اطلاعات دقیق هزینه داشته اند. این نویسندگان ادعا کرده اند که سیستمهای سنتی حسابداری صنعتی و مدیریت نه تنها پاسخگوی احتیاجات مدیران نیستند، بلکه استفاده از اطلاعات آنها سبب گمراهی و عدم تصمیمگیری صحیح مدیران میشود. و نهایتاً میتواند منجر به پیدایش زیانهای هنگفت شرکتها شود .بدون فهم صحیح اجزاء هزینه های خدمات، تولید و تحویل محصول، سازمانها به سختی قادر خواهند بود تا در محیطهای رقابتی به حیات خود ادامه دهند.

تغییرات فناوری از ویژگی های مهم محیط های تجاری پویا است. تحولات سریع در صنایع تولیدی دنیا، شامل رقابت سنگین در بازارهای بین المللی، پیشرفت های تکنولوژیکی و نوآوری در عرصه سیستم های رایانه ای بوده است. این تغییر و تحولات باعث شده که شرکت ها و سازمان هایی که قدرت به روز کردن عملیات خود را با شرایط جدید داشته اند به عنوان شرکت های موفق بین المللی در آیند و شرکت هایی که چنین توان و قدرتی را نداشته اند از عرصه رقابت بین الملل خارج شده اند. در دنیای مدرن و صنعتی امروز علاوه بر سودآوری رقابت در سطح جهانی افزایش رضایت مشتریان، تاکید بر کنترل کیفیت محصولات، کاهش هزینه ها نیز جزء اهداف اصلی و اولیه مدیران است برای رقابت بهتر است محصولات را با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب به فروش برسانند، قیمت مناسب با توجه به محاسبه بهای تمام شده به صورت اصولی و کارا تعیین می شود. با توجه به پیچیدگی های تولید، افزایش فن آوری و سایر اجزای هزینه های سربار در تولید کالاها و خدمات، روش های هزینه یابی سنتی، اطلاعات صحیح در مورد هزینه های سربار و تسهیم آن فراهم نمی کند و از طرفی نیز اطلاعات بهای تمام شده محصولات و خدمات از جمله مهمترین اطلاعات مالی است که برای تصمیم گیری مدیریت موردنیاز است. با توجه به پویا بودن ماهیت هزینه ها پیچیدگی های تولید، تکنیک های سنتی هزینه یابی محاسبه بهای تمام شده تولید با مشکل جدی مواجه شده است برآورده نشدن اطلاعات موردنیاز مدیریت توسط سیستم های هزینه یابی سنتی حسابداران مدیریت را ناچار از ابداع و بکارگیری روش ها و سیستم هایی نموده که جوابگوی نیازهای روز مدیریت و شرکت در جهت کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری به مدیران سازمان ها و شرکت ها باشد در نهایت واحدهای اقتصادی را به سمت استفاده از سیستم هزینه یابی برمبنای فعالیت (ABC ) متمایل کرده است.

تاریخچه هزینه یابی بر مبنای فعالیت

حسابداری مدیریت دوران تحول خود را از اواسط دهه 1980 میلادی آغاز کرد. پیشگامان مهم این تحولات پروفسور Kaplan و دوستان هم دانشکده ای وی بوده اند. آقایان Kaplan و cooper با طراحی روش هزینه یا بی برمبنای فعالیت در دهه 80 میلادی در واقع مهم بزرگی در تحول حسابداری مدیریت داشته اند اگرچه رابطه بین هزینه ها و فعالیت ها در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 از طرف برخی نویسندگان حسابداری از جمله solomons و staubus مطرح شد اما با همه این تفاسیر به دنبال ضعف ها و کاستی های رایج در ارائه اطلاعات دقیق هزینه، توجه جدی در محافل دانشگاهی و حرفه ای به این موضوع بیشتر جلب گردید و عواملی از جمله تکنولوژی های مدرن، سیستم های اطلاعاتی هوشمند، مکانیزم های تولیدی جدید در کشورهای مختلف، باعث شد تا عده ای از نویسندگان حسابداری به طور جدی به تشریح فضای جدید تولید، نقش های گوناگون تکنولوژی و دیدگاه های جدید مدیران موسسات و سازمان ها پرداختند. در این میان طراحان اصلی روش هزینه یابی برمبنای فعالیت Kaplan و Cooper می باشند که تاثیر فراوانی در بیان نارسایی های سیستم حسابداری مدیریت در ارائه دقیق هزینه ها در این شرایط را داشته اند همچنین این نویسندگان ادعا کرده اند که سیستم های سنتی حسابداری صنعتی و مدیریت نه تنها پاسخگوی نیاز مدیران نیستند بلکه استفاده از اطلاعات آنها در این عرصه پیچیده تکنولوژی، سبب گمراهی و عدم تصمیم گیری صحیح مدیران می شود و در نهایت منجر به ضرر و زیان در شرکت ها می گردد به همین دلیل این نویسندگان اقدام به معرفی سیستم هزینه یابی جدیدی تحت عنوان «هزینه یابی برمبنای فعالیت» نمودند.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

دانلود پاورپوینت روش های هزینه یابی کیفیت

دانلود پاورپوینت روش های هزینه یابی کیفیت

دانلود پاورپوینت روش های هزینه یابی کیفیت در 32 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات32
حجم4065/501 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت روش های هزینه یابی کیفیت در 32 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

سیر تکاملی هزینه یابی کیفیت

مقایسه و ارزیابی روشهای هزینه یابی کیفیت

استفاده از Benchmarking در تخمین هزینه‌های بدی کیفیت

بیان روش

نتیجه گیری


بخشی از متن

چکیده

اهمیت مباحث کیفیت امروزه بر کسی پوشیده نیست. به‌همین خاطر است که تمام موسسات موفق اقدامات کیفی را سر لوحه فعالیتهای خود در سرتاسر سازمان (از تامین کنندگان تا مشتریان )قرار داده اند.بر کسی پوشیده نیست که انجام این فعالیتها در جهت بهبود کیفیت اگر چه برای موسسات منافع بسیاری دارد، ولی برای بنگاههای تجاری هزینه هایی را هم سبب می شود. در این مبحث سیر تحولات مدلهای هزینه یابی کیفیت را از شروع تا کنون مورد بررسی قرار داده ایم.

در همین راستا ابتدا مدل‌های نخستین هزینه یابی کیفیت که امروزه با نام مدل‌های سنتی شناخته می‌شوند، ارائه شده است. سپس به بیان مدل‌های جدید تر پرداخته ایم وضمن ارائه مقایسه‌هایی که بین این روشها صورت گرفته است، اقدام به ارائه یک مدل جدید کرده ایم که بر اساس روشBenchmarking یا بهبود تطبیقی ارائه شده است. سپس نتیجه به دست آمده از این رویکرد را با نتایج دیگر روشهای پیشین سنجیده و به بیان مزایا و معایب روش ارائه شده پرداخته ونتایج استفاده از این رویکرد را بیان کرده‌ایم.

مقدمه

پیروزی در بازارهای رقابتی امروز مستلزم عوامل متعددی است. یکی از مهمترین این عوامل بهبود مستمر در امر کیفیت است. در عین حال مطا لعات عملی و پژوهشی انجام گرفته در گذشته [Ross-1977] نشان می‌دهد که افزایش سطح کیفیت به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای مشتریان باشد.عامل مکمل افزایش کیفیت برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان کاهش سطح هزینه ها و قیمت تمام شده کالای ساخته یا فروخته شده است.

یکی از مواردی که باعث کاهش هزینه‌های محصول می شود،کاهش هزینه‌های کیفیت است.

بنابر این شناخت،دسته بندی و بهبود در هزینه های کیفیت همواره یکی از مهمترین مسئولیتهای بخشهای کیفیت موسسات بوده است.

از زمان پیدایش مفاهیم هزینه های کیفیت در دهه 1950 تا به حال توسط افراد مختلف، تعاریف و مدلهای گوناگونی از هزینه های کیفیت ارائه شده است.

از جمله مهمترین آنها می توان به مدل (P-A-F) که توسط پرفسور جوران در سال 1951 مطرح شد، اشاره کرد. مدل بعدی که در این مبحث به بررسی آن خواهیم پرداخت، مدل انطباق و عدم انطباق «کرازبی» است که در سال 1979 مطرح شده است. همچنین در ادامه سیر تکامل مدل های هزینه یابی کیفیت ، مدلهای امروزی همه در جهت بهبود و شناسایی هر چه بیشتر هزینه های کیفیت گام برداشته اند. در حقیقت هیچ مدلی ناقض مدلهای قبلی نیست. در همین راستا هدف اصلی در این مبحث بررسی مدلهای پیشین و ارائه جدید ترین مدل هزینه یابی کیفیت(روش بهبود تطبیقی)خواهد بود.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

دانلود پاورپوینت بررسی راس گیری چک

دانلود پاورپوینت بررسی راس گیری چک

دانلود پاورپوینت بررسی راس گیری چک در 30 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات30
حجم4316/1002 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت بررسی راس گیری چک در 30 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

راس گیری چک چیست؟

نحوه راس گیری چک

کاربرد های راس گیری چک

مثال هایی از راس گیری چک

نحوه راس گیری چک در نرم افزار فرداد

نتیجه گیری


بخشی از متن

مقدمه

شرکت ها و اشخاصی که دارای مراودات تجاری بالایی با استفاده از چک هستند با راس گیری چک آشنا می باشند. راس گیری چک ابزاری برای یکسان سازی سررسید چک ها می باشد. سر و کار داشتن با حسابداری تعهدی، مقررات شرکت ها و … مواردی است که می تواند باعث مواجه شدن افراد با راس گیری چک گردد.

در این مبحث به راس گیری چک چیست؟ ، تعریف راس گیری چک، فرمول راس گیری چک و مثال هایی از راس گیری چک می پردازیم.

راس گیری چک چیست؟

راس گیری چک، عملیاتی است که برای محاسبه تاریخ میانگین وصول چک ها استفاده می شود. اما پیش از بررسی کامل آن، لازم است بدانیم که عبارت راس گیری به چه معناست.

“راس گیری” یک اصطلاح تخصصی در امور حسابداری است که می توان آن را با عبارت “میانگین زمانی” برابر دانست. هنگامی که بخواهید زمان چند رویداد نظیر وصول چک یا پرداخت را یکسان سازی نمایید از راس گیری استفاده خواهید کرد.

بنا بر تعریف راس گیری چک، مشخص کردن تاریخ یکسان برای وصول چند چک که در زمان های مختلف وصول می شوند را راس گیری می نامند.

اگر بخواهیم راس گیری چک را به بیان دیگری توصیف کنیم می توانیم آن را معادل پیدا کردن سررسید واقعی چند چک در تاریخ زمانی متفاوت بدانیم.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

دانلود پاورپوینت بررسی حسابداری صنعتی

دانلود پاورپوینت بررسی حسابداری صنعتی

دانلود پاورپوینت بررسی حسابداری صنعتی در 36 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات36
حجم4381/460 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت بررسی حسابداری صنعتی در 36 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

تعریف حسابداری صنعتی

وظایف حسابداری صنعتی چیست؟

چرا برای شرکت کنترل عوامل هزینه مهم است؟

طبقه بندی هزینه ها در حسابداری

روش های هزینه یابی در حسابداری صنعتی

چه گزارش هایی باید در رابطه با بهای تمام شده کالا ارائه شود؟

انواع گزارش ها در حسابداری صنعتی

مراکز هزینه در حسابداری صنعتی


بخشی از متن

مقدمه

حسابداری از مهم‌ترین بخش‌های تعریف شده برای کسب‌و‌کارهای مختلف است. از آنجا که فعالیت‌های تعریف شده در هر کسب‌و‌کاری با توجه به نیاز آن متفاوت است، فرآیندهای مالی مختلفی برای آنها در نظر گرفته می‌شود. جهت پاسخ به نیاز کسب‌و‌کارها گرایش‌های مختلفی در حسابداری تعریف شده‌است. در ادامه قصد داریم با حسابداری صنعتی و وظایف آن آشنا شویم.

تعریف حسابداری صنعتی

حسابداری صنعتی که با نام حسابداری بهای تمام شده نیز شناخته می‌شود، یکی از انواع و شاخه‌های حسابداری است که وظیفه اصلی آن محاسبه و برآورد بهای تمام شده محصولات تولید شده توسط شرکت است.

آنچه در حسابداری صنعتی اهمیت دارد مدیریت هزینه‌ها و کاهش آن تا سطح معقول با هدف افزایش سود شرکت است.

 وظایف حسابداری صنعتی چیست؟

به طور کلی وظایف مشخصی برای بخش حسابداری تعریف شده‌است. به دلیل تفاوت در فعالیت‌ها و جریان‌های مالی مشاغل مختلف، نیاز هر کسب‌و‌کار از حسابداری متفاوت خواهد‌بود. برای پاسخ به این نیاز مشاغل گرایش‌های مختلف حسابداری تعریف شده‌است. در این بخش وظایف تعریف شده برای حسابداری صنعتی را لیست کرده‌ایم.

•           تشخیص درست هزینه‌های عملیاتی و جمع‌آوری و تسهیم این هزینه‌ها

•           با توجه به وجود الگوهای متفاوت محاسبه بهای تمام شده، حسابدار صنعتی باید بتواند الگوی مناسب برای کسب‌و‌کار را شناسایی و به کار برد

•           پیش‌بینی هزینه‌ها قبل از وقوع و برآورد درست از میزان هزینه‌ها با هدف مشاوره به مدیریت برای تصمیم‌گیری بهتر

•           تحلیل انحراف و اختلاف احتمالی بین هزینه‌های پیش‌بینی شده و هزینه‌های واقعی با هدف درک درست از جریان هزینه‌ها و پیش‌بینی‌های دقیق‌تر در آینده

•           تشخیص مدل کارآمد تسهیم و تخصیص هزینه ها با توجه به فرآیندها و فعالیت های تعریف شده در کسب و کار و به کار گیری آن مدل

•           استفاده از مناسب‌ترین روش قیمت‌گذاری کالا برای محصولات شرکت

•           کمک به مدیریت برای انتخاب بهینه‌ترین راه حل متناسب با شرایط موجود

•           کنترل هزینه‌های موجود در شرکت و کاهش دادن این هزینه‌ها تا سطح منطقی

                کمک به مدیریت برای برنامه‌ریزی بهینه برای حرکت به سمت اهداف تعیین شده با توجه به اطلاعات جمع‌آوری شده

•           کمک به مدیریت در راستای نظارت مؤثرتر بر فعالیت‌های شرکت با ارائه آمارها و گزارش‌های لازم

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

دانلود پاورپوینت منظور از شرکت های تعاونی

دانلود پاورپوینت منظور از شرکت های تعاونی

دانلود پاورپوینت منظور از شرکت های تعاونی در 34 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات34
حجم4191/465 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت منظور از شرکت های تعاونی در 34 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

شرکت تعاونی چه نوع شرکتی است؟

انواع شرکت تعاونی

انواع گرایش‌های شرکت تعاونی در ایران

اهداف تشکیل شرکت تعاونی در نظام اقتصادی ایران

معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های تعاونی

تاثیر ماده 173 ق. م. م بر ماده 111 قانون شرکت‌های تعاونی

نرخ مالیات متعلق به درآمد شرکت‌های تعاونی

معافیت‌های قانون شرکت‌های تعاونی مصوب 1350


بخشی از متن

مقدمه

قانون، شرکت‌های تعاونی را چنین تعریف می‌کند:

شرکت تعاونی، شرکتی است از اشخاص حقیقی و حقوقی که به منظور رفع نیازمندی‌های مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضا از طریق خودیاری و کمک متقابل و همکاری آنان موافق اصولی که دراین قانون مطرح است تشکیل می‌شود. تعداد اعضای شرکت تعاونی نباید از ٧ نفر کمتر باشد.

شرکت‌های تعاونی شرکت‌هایی هستند که تمام یا حداقل ۵١% سرمایه به وسیله اعضا در اختیار شرکت تعاونی قرار می‌گیرد و وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت و تحت پوشش دولت، بانک‌ها، شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی کشوری، بنیاد مستضعفان و سایر نهادهای عمومی می‌توانند جهت اجرای بند ٢ اصل ۴٣ قانون اساسی از راه وام بدون بهره یا هر راه مشروع دیگر از قبیل مشارکت، مضاربه، مزارعه، مساقات اجاره، اجاره به شرط تملیک، شرط فروش اقساطی و صلح اقدام به کمک در تامین یا افزایش سرمایه شرکت‌های تعاونی نمایند بدون آنکه عضو باشند.

شرکت تعاونی چه نوع شرکتی است؟

با توجه به قوانین شرکت‌های تعاونی و اهدافی که قانون برای آن‌ها برشمرده و موقعیت ویژه‌ای که در اقتصاد ممکلت دارند و هم چنین با توجه به ماده ٢ قانون بخش تعاونی که مقرر می‌دارد: (شرکت‌هایی که با رعایت مقررات این قانون تشکیل و به ثبت برسند تعاونی شناخته می‌شوند) می‌توان در تعریف شرکت تعاونی گفت:

شرکت تعاونی شرکتی است که بین اشخاص حقیقی برای فعالیت در امور مربوط به تولید و توزیع در جهت اهداف مطرح در قانون بخش تعاونی به منظور بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی و اعضا از طریق همکاری و تشریک مساعی آن‌ها با رعایت مقررات قانون مزبور تشکیل می‌شود.

در این تعریف چند نکته مورد توجه قرار گرفته که به اختصار به آن‌ها اشاره می‌شود:

•           فقط اشخاص حقیقی می‌توانند عضو شرکت شوند.

•           شرکت تعاونی فقط درامور مربوط به تولید و توزیع می‌توانند فعالیت کنند.

•           شرکت‌های تعاونی فقط به منظور رسیدن به اهداف خاصی که در ماده ١ قانون بخش تعاون آمده می‌توانند تشکیل شده و فعالیت نمایند.

                طرق فعالیت در شرکت‌های تعاونی تولید و توزیع همکاری و تشریک مساعی است و به طریق دیگر نمی‌توانند فعالیت نمایند.

•           رعایت مقررات قانونی بخش تعاون در تشکیل و فعالیت شرکت‌های مذکور الزامی است.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

دانلود پاورپوینت بررسی شرکت‌ تضامنی

دانلود پاورپوینت بررسی شرکت‌ تضامنی

دانلود پاورپوینت بررسی شرکت‌ تضامنی در 25 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات25
حجم4173/68 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت بررسی شرکت‌ تضامنی در 25 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

شرکت تضامنی چیست؟

آیا شرکت تجاری می‌تواند شریک شرکت تضامنی شود؟

حدود مسئولیت مدیران شرکت تضامنی

انحلال شرکت تضامنی

در شرکت‌های با مسئولیت محدود، تضامنی، نسبی و مختلط‌ها چقدر باید مالیات داد؟


بخشی از متن

مقدمه

در این مبحث قصد داریم بگوییم که شرکت تضامنی چیست و مالیات شرکت‌های تضامنی به چه شکل است و آیا به آن معافیتی تعلق می‌گیرد یا خیر. در ابتدا به تعریف شرکت تضامنی می‌پردازیم.

شرکت تضامنی چیست؟

شرکت تضامنی شرکتی است که تحت اسم خاص و برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی هر یک از شرکاء تشکیل می‌شود. در صورتی که دارایی شرکت برای تسویه بدهی‌های شرکت کافی نباشد هر یک از شرکا مسئول پرداخت تمام بدهی‌های شرکت است. هر قراری غیر از این بین شرکا ترتیب داده شود منتفی است.

در اسم شرکت بایستی عبارت شرکت تضامنی و لااقل اسم یک نفر از شرکاء ذکر شود. در صورتی که اسم شرکت مشتمل بر اسامی تمام شرکاء نباشد بایستی بعد از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده عبارتی از قبیل و شرکاء یا و برادران قید شود. تمامی سرمایه شرکت چه نقدی و چه سهم الشرکه غیر نقدی بایستی تادیه و تسلیم شده باشد که سهم الشرکه غیر نقدی بایستی قبلا با رضایت تمام شرکاء تقویم شود. نقل و انتقال سهم در شرکت تضامنی بایستی با رضایت تمام شرکاء صورت پذیرد در غیر این صورت غیر قانونی است.

مطابق ماده ۱۱۶ قانون تجارت؛ «شرکت تضامنی شرکتی است که در تحت اسم مخصوصی برای امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود.» شرکت‌های تضامنی از آن جهت که شرکای آن‌ها در مقابل طلبکاران شرکت مسئولیت دارند، برای افرادی که با شرکت طرف هستند جالب توجه است زیرا ایشان این اطمینان را دارند که اگر دارایی شرکت کفاف طلبشان را نداد می‌توانند به شرکا مراجعه نمایند. در مقابل برای کسانی که می‌خواهند شرکت تشکیل دهند این ریسک را دارد که اموال شخصی خودشان ممکن است برای بدهی‌های شرکت در خطر بیفتد.

نکته: بدهی‌های شرکت تضامنی ابتدا بایستی از خود شرکت مطالبه شود و درصورت انحلال شرکت طلبکاران می‌توانند برای وصول مطالبات خود به هریک از شرکاء یا به تمام آن‌ها رجوع کنند هیچ یک از شرکاء نمی‌تواند با استناد به اینکه میزان بدهی‌های شرکت از میزان سهم او در شرکت بیشتر است از پرداخت بدهی‌های شرکت امتناع ورزد. فقط در روابط شرکاء مسئولیت آن‌ها به موجب اساسنامه شرکت است. هرگاه شرکت منحل شود ابتدا بایستی مطالبات طلبکاران خود شرکت تسویه گردد سپس طلبکاران هر یک از شرکاء نسبت به مانده دارایی شرکت حق مطالبه دارند( طلبکاران شخصی شرکاء نسبت به طلبکاران خود شرکت حق تقدم ندارند).

طلبکاران شخصی شرکاء می‌توانند نسبت به سهمیه مدیون خود از منافع شرکت یا سهمی که در صورت انحلال شرکت ممکن است به مدیون تعلق گیرد اقدام قانونی کنند. در صورتی که طلبکاران شخصی هر یک از شرکاء دارایی لازم همچنین سهم متعلقه از منافع شرکت برای تسویه بدهی‌های خود را نداشته باشند، طلبکاران می‌توانند انحلال شرکت را در صورتی که شش ماه قبل نیت خود مبنی از انحلال را به وسیله اظهارنامه رسمی به اطلاع شرکت رسانیده باشند تقاضا نمایند.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

دانلود پاورپوینت بررسی مالیات علی الراس

دانلود پاورپوینت بررسی مالیات علی الراس

دانلود پاورپوینت بررسی مالیات علی الراس در 21 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات21
حجم4144/378 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت بررسی مالیات علی الراس در 21 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

مفهوم مالیات علی الراس و آشنایی با قوانین آن

دلایل علی الراس شدن مالیاتی چیست؟

علت علی الراس شدن در مالیات‌های مستقیم

مالیات علی الراس چگونه محاسبه می‌شود؟

عواقب مالیات علی الراس چیست؟

آیا مالیات علی الراس حذف شده است؟


بخشی از متن

مقدمه

یکی از مواردی که بسیاری از افراد حقیقی و حقوقی صاحب کسب و کار در سیستم مالیاتی کشور با آن رو به رو می‌شوند، علل االراس شدن مالیات است. این اتفاق می‌تواند جرائم و عواقب زیادی برای مودیان مالیاتی به همراه داشته باشد و ضرر آن‌ها تمام شود. به همین دلیل پیدا کردن پاسخ مناسب برای سؤال مالیات علی الراس چیست و چگونه می‌توان از پیشگیری کرد اهمیت زیادی برای صاحبان مشاغل دارد. با ما در ادامه این مبحث همراه باشید تا به طور کامل با مالیات علی الراس آشنا شویم.

مفهوم مالیات علی الراس و آشنایی با قوانین آن

همه افراد حقیقی و حقوقی که صاحب کسب و کاری هستند باید طبق قوانین مالیاتی کشور به صورت دوره‌ای مدارک و اسناد درآمدی مربوط به کسب و کار خود را به شکل اظهارنامه مالیاتی، دفاتر و … در اختیار ممیز یا کارشناسان مالیاتی قرار دهند. کارشناسان سازمان امور مالیاتی کشور با بررسی اظهارنامه مالیاتی، مالیات کسب و کار را مشخص می‌کنند. با این حال در مواردی ممکن است به دلایلی مانند عدم ارائه اسناد و مدارک کافی از سوی مؤدی یا وجود اشکال در دفاتر، ممیز از اظهارنامه مالیاتی مؤدی استفاده نکند. در این صورت ممیز مالیاتی با بررسی اسناد و مدارک مالی و حسابداری یا در نظر گرفتن قراین و ضرایب مالیاتی اقدام به محاسبه مالیات می‌کند.

در این موارد اصطلاحاً مالیات علی الراس می‌شود که عواقب و مشکلات زیادی مانند جریمه‌های سنگین را به دنبال دارد. اکثر صاحبان کسب و کارها به دلیل عدم آگاهی کافی از مسائل مالیاتی با این مشکل رو به رو می‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتماً با قوانین مرتبط با مالیات شرکت‌ها آشنا شوید. برای اینکه به درستی به سؤال مالیات علی الراس چیست پاسخ دهیم باید دلایل آن را نیز بررسی کنیم.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

دانلود پاورپوینت حسابداری تعهدی به چه معناست

دانلود پاورپوینت حسابداری تعهدی به چه معناست

دانلود پاورپوینت حسابداری تعهدی به چه معناست در 19 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات19
حجم4174/209 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت حسابداری تعهدی به چه معناست در 19 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

تعریف حسابداری تعهدی؛ رایج‌ترین روش وصول سرمایه در بازار

حسابداری تعهدی برای چه شرکت هایی مناسب است؟

مزیت های حسابداری تعهدی؛ این شاخه از حسابداری چه کمکی به ما می کند؟

استفاده از ابزارهای تخصصی برای ثبت اسناد حسابداری تعهدی


بخشی از متن

مقدمه

مهم ترین وظیفه حسابداری را می توان شناسایی زمان های مناسب مالی دانست. زمان های طلایی پرداخت و دریافت های مالی و تنظیم سندهای مناسب برای آن ها که در نهایت یک مجموعه ارزشمند و کامل را از داد و ستدها، هزینه و درآمدهای یک سازمان می سازد. با این حال حسابداری همیشه با فرمول های یکسان و ساده پیش نمی رود. به همین دلیل شاخه های تخصصی متفاوتی در حسابداری به وجود آمد تا نیازهای مالی و محاسباتی شرکت های مختلف را رفع کند. حسابداری تعهدی یکی از بندهای حسابداری است که بیش از همه در شرکت های دولتی کاربرد دارد. برای آشنایی با این شیوه از حسابداری و مزیت های آن با ادامه این مطلب همراه باشید.

تعریف حسابداری تعهدی؛ رایج‌ترین روش وصول سرمایه در بازار

اگر به سازمان های کوچک و معاملات روزمره ای که در اطرافتان انجام می شود دقت بیشتری کنید، متوجه می شوید که بارها با مفهوم حسابداری تعهدی در زندگی عادی آشنا شده اید و بی آنکه نامی از آن بدانید، در معاملات و سود و زیان های خود از آن ها استفاده کرده اید.

در حقیقت حسابداری تعهدی، روشی از ثبت معاملات و درآمدهای یک شرکت است که پایبند به زمان وصول نیست. برای درک بهتر این مفهوم به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید که سهام شرکت شما افزایش قیمت داشته و درصدی از سود به شما در این فرایند تعلق گرفته است. این سود در لحظه برای شما واریز نشده و به سرعت قابل نقد کردن نیست. با این حال شما از آن به عنوان سرمایه و یکی از دارایی های نقدی خود یاد می کنید.

حسابداری تعهدی به شرکت ها این امکان را می دهد که سرمایه های نقد نشده یا هزینه های خود را بدون توجه به زمان واقعی وصول و پرداخت آن ها، در گزارشات حسابداری مالی ثبت کنند.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

دانلود پاورپوینت بررسی حسابرسی داخلی

دانلود پاورپوینت بررسی حسابرسی داخلی

دانلود پاورپوینت بررسی حسابرسی داخلی در 24 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات24
حجم4143/861 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت بررسی حسابرسی داخلی در 24 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

تعریف حسابرسی داخلی؛ کلید بهبود فرایندهای مالی در سازمان

تفاوت حسابرس داخلی و مستقل در چیست؟

مهم ترین اهداف حسابرسی داخلی را بشناسید

نظارت بر کدام گزارش‌ها از وظایف حسابرسی داخلی است؟

ویژگی‌های حسابرس داخلی؛ چه کسی شایسته کنترل مالی واحدها است؟

کاربرد نرم افزارها در حسابرسی داخلی


بخشی از متن

مقدمه

توسعه اقتصادی و گسترش فعالیت شرکت‌ها، باعث شد تا نیاز به ارائه گزارش‌های دقیق مالی بیش از هر چیز در کسب و کارهای کوچک و بزرگ احساس شود. گزارش‌هایی که یک دید کلی از اتفاقات مالی، معاملات و دخل و خرج در هر بخش را به دقت نشان دهد. این گزارش‌ها قبل از آنکه به توسعه هر بخش کمک کند، توانست نقص‌ها و عملکرد افراد را به درستی به مدیران ارشد نشان دهد.

به همین دلیل این روزها حسابرسی به یک بخش مهم در هر کسب و کاری تبدیل شده است. گسترش مفاهیم مالی در شرکت‌ها باعث شد، تا حسابرسی نیز به انواع مختلفی تقسیم شود تا دقت بالاتری داشته باشد. حسابرسی داخلی یکی از مهم ترین انواع حسابرسی است. در این مطلب همه چیز را درباره این مفهوم ارزشمند سازمانی به شما می‌گوییم.

تعریف حسابرسی داخلی؛ کلید بهبود فرایندهای مالی در سازمان

حسابرسی داخلی چیست؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که حسابرسی داخلی (Internal Audit) فعالیتی در سازمان است که طی آن فرد یا افراد متخصص، مسئولیت نظارت بر تمام امور مالی را برعهده می‌گیرند. یک سازمان نیاز دارد تا از صحت امور مالی خود آگاه گردد. حسابرسی داخلی نوعی سیستم کنترلی بوده که مدیران سازمان برای مشخص شدن کیفیت هزینه کردها و عملیات‌های مالی و آگاهی از وضعیت مالی شرکت و دارایی‌ها انجام می‌دهند .

حسابرسی داخلی معاملات مالی را از لحظه شکل‌گیری تا قرار گرفتن در ترازنامه و جمع بندی حساب‌ها بررسی می‌کند. به عبارت دیگر وظیفه حسابرسی داخلی ، در وهله اول مربوط به خطایابی و اعتبارسنجی مبادلات مالی و صحت سنجی فعالیت‌های واحد حسابداری است. در حقیقت این شاخه از حسابرسی، بخش نظارت مالی در شرکت است که فرایندهای مالی را در همه بخش‌ها به طور ریزبینانه بررسی می‌کند.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

دانلود پاورپوینت بررسی سال مالی (دوره مالی)

دانلود پاورپوینت بررسی سال مالی (دوره مالی)

دانلود پاورپوینت بررسی سال مالی (دوره مالی) در 17 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات17
حجم4186/206 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت بررسی سال مالی (دوره مالی) در 17 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

تعریف سال مالی؛ راهی برای محاسبه وضعیت مالی سازمان

زمان سال مالی چگونه محاسبه می شود؟

چرا تعیین سال مالی برای شرکت اهمیت دارد؟

نحوه بستن سال مالی؛ چگونه حساب شرکت را صفر کنیم؟

استفاده از نرم افزار تخصصی حسابداری؛ یک دستیار متخصص برای گزارش سال مالی


بخشی از متن

مقدمه

اگر مدیر شرکت باشید یا مسئولیت بخش بزرگی از یک سازمان را بر عهده داشته باشید، در انتهای یک زمان مشخص و برای بهبود عملکرد، به گزارش‌های دوره‌ای نیاز دارید. این گزارش‌ها به شما کمک می‌کنند تا میزان آورده یا اتلاف منابع را بشناسید و برنامه ریزی های دقیق تری برای هر بخش داشته باشید. بخش مالی یکی از مهم ترین واحدهای هر سازمان است که به اطلاعات دقیق و کاربردی نیاز دارد. به همین دلیل فرایند گزارش دوره ای برای این قسمت، بسیار پررنگ‌تر از همه بخش‌های سازمان است. در حقیقت هر بخش مالی، دوره زمان مشخصی را برای ارائه این گزارش های مالی تعیین می کند که به آن سال مالی می گویند. در ادامه همه چیز را درباره سال مالی به شما خواهیم گفت.

تعریف سال مالی؛ راهی برای محاسبه وضعیت مالی سازمان

سال مالی یک بازه زمانی مشخص است که تاریخ شروع و پایان معینی دارد. بنابراین همه فعالیت های مالی شرکت در این بازه زمانی مورد بررسی قرار می گیرند و اطلاعات به دست آمده، یک گزارش مالی کامل را با کمک حسابداری خدماتی در انتهای سال مالی ارائه می کند.

زمان سال مالی چگونه محاسبه می شود؟

دوره یا سال مالی می تواند در هر شرکت، مطابق با دستورالعمل‌ها و فرایندهای آن تعیین شود. بنابراین قانون دقیق و محدودیت تاریخی برای شروع و پایان سال مالی وجود ندارد. اما اغلب شرکت‌ها، سال مالی مجموعه خود را بازه فروردین ماه تا اسفند ماه در نظر می‌گیرند.

البته در بعضی مجموعه ها، دوره مالی را از تیر یا شهریورماه در نظر می گیرند. در نهایت مهم ترین نکته ای که در تعیین زمان دوره مالی موثر است، سیاست ‌های شرکت و ترافیک کاری هر سازمان است.

از طرفی گاهی شرکت‌هایی که با شرکای خارجی همکاری می کنند، سال مالی را بعد از تحلیل صورت های مالی، با تاریخ میلادی از روز ۱۱/۱۰ لغایت ۱۰/۱۰ سال بعد در نظر می گیرند.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"