دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت

دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت,دانلود گزارش کارآموزی,, دانلود پروژه دانشجویی, دانلود تحقیق رایگان

دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت

دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت,دانلود گزارش کارآموزی,, دانلود پروژه دانشجویی, دانلود تحقیق رایگان

دانلود پاورپوینت ضرورت پژوهش های دانش آموزی

دانلود دانلود پاورپوینت ضرورت پژوهش های دانش آموزی

دانلود دانلود پاورپوینت ضرورت پژوهش های دانش آموزی

دانلود پاورپوینت ضرورت پژوهش های دانش آموزی
دانلود پاورپوینت ضرورت پژوهش های دانش آموزی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: ppt
حجم فایل: 232
قیمت: 71500 تومان

بخشی از متن:
عنوان پاورپوینت:دانلود پاورپوینت ضرورت پژوهش های دانش آموزی

فرمت: پاورپوینت قابل ویرایش

تعداد اسلاید: 43

پاورپوینت کامل و آماده ارائه


فهرست مطالب:
هدف
تعریف پژوهش
مراحل
دسته بندی مسائل
دسته بندی راه حل ها
گزارش نتایج پژوهش
ملاکهای جشنواره خوارزمی
خلاقیت ونوآوری
ویژگی های افراد خلاق

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 

مبانی نظری و پیشینه توسعه­ ­روستایی

دانلود مبانی نظری و پیشینه توسعه­ ­روستایی

دانلود مبانی نظری و پیشینه توسعه­ ­روستایی

مبانی نظری و پیشینه توسعه­ ­روستایی
مبانی نظری و پیشینه توسعه­ ­روستایی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 70
حجم فایل: 283
قیمت: 75581 تومان

بخشی از متن:

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق توسعه­ ­روستایی

فرمت ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 70

همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن

منابع کامل


فهرست مطالب:
![endif]-->تعریفروستا
تعریف توسعه
توسعه روستاییو مفهوم آن
توسعه همهجانبهروستایی
توسعهفرهنگی
توسعهاجتماعی
توسعه اقتصادی
توسعهسیاسی
توسعه انسانی
و..




قسمتی از متن:

توسعه­ ی ­روستایی و مفهوم آن

ادبیات توسعه­ی ­روستایی تعاریف متعددی از توسعه ­روستایی را در بر دارد. هر چند این تعاریف مولفه های مشترک فراوانی دارند، لیکن تفاوت­های مشهودی نیز دارند. برای تبیین مناسب­تر مفهوم توسعه روستایی به برخی تعاریف مطرح شده، اشاره می­گردد.

دیاسین[1] معتقد است، توسعه ­روستایی راهبردی است که به منظور بهبود زندگی اقتصادی، اجتماعی گروه خاصی از مردم (روستاییان فقیر) طراحی شده است. این فرآیند شامل بسط منافع توسعه بین فقیرترین اقشاری است که در مناطق روستایی در پی کسب معاش هستند. این گروه شامل کشاورزان خرده­پا، خوش­نشینان و کشاورزان بی­زمین است (ازکیا به نقل دیاسین، 1384). در تعریف دیگری، توسعه­روستایی به نوین­سازی جامعه روستایی می­پردازد و آن را از یک انزوای سنتی به جامعه ای تغییر خواهد داد که با اقتصاد ملی عجین شده باشد. بنابراین، هدف توسعه­روستایی در محدوه یک بخش خلاصه نمی­شود، بلکه مواردی چون بهبود و بهره­وری، افزایش اشتغال، تامین حداقل قابل قبول غذا و مسکن، آموزش و بهداشت را در بر می­گیرد (ازکیا، 1384). این امر متضمن انتقالمنافع به افراد بسیار فقیری است که در نواحی روستایی در پی امرار معاش هستند. این گروه شامل کشاورزان خرده­پا، اجاره­داران و افراد فاقد زمین است (چمبرز[2]، 1376).

از طرفی، توسعه­ی ­روستایی فرآیند افزایش انتخاب مردم، گسترش مشارکت مردم، تواناسازی مردم برای تصمیم­گیری، افزایش رفاه و خوشبختی، گسترش فرصت­ها و ظرفیت­های بالقوه و تواناسازی زنان و همه مردم برای کارگروهی انجام دادن است (افتخاری و همکاران، 1382). توسعه­ی ­روستایی به معنای کلی آن شامل نوسازی روستاها و شیوه بهره­برداری کشاورزی، پرورش و تجهیز نیروی انسانی و تامین خدمات عمومی مورد نیاز روستاییان به منظور ارتقاء سطح زندگی ساکنان روستا و ادغام روستانشینان در جامعه و اقتصاد ملی می­باشد. مهم­ترین اقدامات عمرانی که از سوی دولت­ها در کشورهای جهان سوم در راستای توسعه­روستایی انجام شد، شامل ایجاد و گسترش زیربناها از قبیل برق­رسانی، تامین آب آشامیدنی، احداث راه­ها و ایجاد خطوط ارتباطی تلگراف[3]و تلفن، ایجاد تاسیسات آموزشی، ارتقاء خدمات بهداشتی می­باشد. علاوه بر اقدامات عمرانی، راه­کارهای کشاورزی نظیر توزیع مجدد زمین از طریق اصلاحاتاراضی، ارائه خدمات ترویجی، توسعه تعاونی­ها، تامین منابع اعتباری مورد نیاز سرمایه گذاری در کشاورزی ارائه شد (زاهدی مازندرانی، 1390).





ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 

پیشینه تحقیق بی سازمانی اجتماعی

دانلود پیشینه تحقیق بی سازمانی اجتماعی

دانلود پیشینه تحقیق بی  سازمانی اجتماعی

پیشینه تحقیق بی  سازمانی اجتماعی
پیشینه تحقیق بی سازمانی اجتماعی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 42
حجم فایل: 133
قیمت: 67358 تومان

بخشی از متن:

عنوان: پیشینه تحقیق بی سازمانی اجتماعی

فرمت ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 42

همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن

منابع کامل




قسمتی از متن:


نظریه پردازان بی سازمانی اجتماعی بر این باورند که عواملی چون کاهش کارایی نهادهای اجتماعی نظیر خانواده و تضعیف تقیدهای خویشاوندی به عنوان نیروهای غیررسمی کنترل اجتماعی، کاهش انسجام سنتی اجتماعی که پیامد رشد سریع صنعتی شدن، شهرنشینی و مهاجرتفزاینده به سویحوزه های شهری است جرائمی نظیر قتل، سرقت ، انحرافات جنسی و اعتیاد را افزایش می دهند. از نیمه دوم قرن نوزدهم تا ربع سوم قرن بیستم، توسعه نظری مفهوم آنومی و بی سازمانی اجتماعی به وسیلهدورکیم (1978)، مرتن (1957)، پارسونز (1942) و پارک و برگس (1927) به مطالعات اصالت محیط اروپایی و آمریکایی در تبیین جرم و بزهکاری کمک کرد. مطالعات این صاحب نظران همبستگی معناداری میان رفتار انحرافی عواملی چون سن، جنس، تراکم جمعیت و رشد جمعیت، شهرنشینی و مذهب یافتند. به اعتقاد آنان عوامل اجتماعی افراد را کنترل می کنند و وقتی که این عوامل بی ثبات شوند، افراد توان کمتری برای کنترل رفتار خوددارند. فقدان ثبات در ساختار اجتماعی رفتار انحرافی را به همراه خواهد داشت. این صاحب نظران انواع متفاوتی از نظریه های اجتماعی را ارائه داده اند که این نظریه ها بر توسعه نظریه های جامعه شناسی به طور عام و بر نظریه های جامعه شناسی انحرافات به طور خاص تاثیرداشته اند.






ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 

مبانی نظری و پیشینه اختلال هویت جنسی

دانلود مبانی نظری و پیشینه اختلال هویت جنسی

دانلود مبانی نظری و پیشینه اختلال هویت جنسی

مبانی نظری و پیشینه اختلال هویت جنسی
مبانی نظری و پیشینه اختلال هویت جنسی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 53
حجم فایل: 66
قیمت: 75581 تومان

بخشی از متن:

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال هویت جنسی

فرمت ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 53

همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن

منابع کامل


فهرست مطالب:
جنس و جنسیت
 هویت جنسی
هویت جنسیتی
 اختلال هویت جنسیتی
تغییر جنسیت
تبدیل¬خواهان جنسی FtM
تبدیل¬خواهان جنسی MtF
و...



قسمتی از متن:

اختلال هویت جنسیتی


هویت جنسی بخش قابل ملاحظه­ای از هویت هر انسان را تشکیل می دهد و در بردارنده­ی تصویری است که هر فرد به عنوان مرد یا زن از خود دارد. فرد با آگاهی از آن حیث که مرد یا زن آفریده شده، می­آموزد که باید به شیوه­ای خاص بیاندیشد، رفتار کند و احساس نماید (دادفر، 1388). افرادی که به اختلال هویت جنسیمبتلا هستند آن گروه از بیماران هستند که در شناخت هویت جنسی خود دچار اختلال شده­اند. آنها در ذهن و روان خویش، خود را از جنس دیگر می بینند و می­گویند که مردان یا زنانی هستند که به اشتباه در قالب مرد یا زن متولد شده اند. آنها عاشق هویت نهان خود هستند (جواهری، 1385). این اختلال­ها موجب پریشانی یا اختلال اساسی در کارکرد اجتماعی، شغلی و سایر زمینه­های مهم می­شوند و می­توانند زمینه­ساز رفتارهای پرخطر جنسی باشند. برطبق طبقه­بندی DSMIV اختلال هویت جنسی گروهی ناهمگون از اختلالاتی است که علامت مشترک آنها ترجیح قوی و دائمی برای بدست آوردن نقش و وضعیت جنسی مقابل است. این اختلالات ممکن است به صورت کلامی در تاکید شخص برای تعلق به جنس مخالف باشد و یا غیرکلامی بوده و در داشتن رفتار جنس مخالف تظاهر نماید. جزء خلقی اختلال هویت جنسی عمدتا افسرده حالی جنسی نامیده می­شود که ممکن است در اثر عدم هماهنگی جنس بیولوژیکی فرد از یک سو و آرزوی بودن در جنس مخالف از سوی دیگر بوجود آمده باشد (جواهری، 1385).
و...


ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 

پیشینه تحقیق تحقیق نقش زنان در جامعه

دانلود پیشینه تحقیق تحقیق نقش زنان در جامعه

دانلود پیشینه تحقیق تحقیق نقش زنان در جامعه

پیشینه تحقیق تحقیق نقش زنان در جامعه
پیشینه تحقیق تحقیق نقش زنان در جامعه
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 32
حجم فایل: 79
قیمت: 67358 تومان

بخشی از متن:

عنوان: مبانی نظری نقش زنان در جامعه

فرمت ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 32

همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن

منابع کامل





قسمتی از متن:

پیشینه تاریخی نقش زنان
سیر تحول نقش زنان در ایران

مهم ترین ویژگی زنان دریک قرن اخیر ایران این است¬که زنان دربسیاری ازجنبش¬های سیاسی و اجتماعی شرکت داشته¬اند. این ویژگی، موقعیت آنان را با سده¬های پیش از آن متمایز می¬کند. از طرف دیگر چون ایران در میان کشورهای خاورمیانه پیشتاز تحول بوده، حتی بعضی از مورخان، انقلاب هندوستان و یا انقلاب اکتبر روسیه را هم متاثر از تحولات ایران و انقلاب مشروطه می¬دانند.
به همین دلیل می¬توان گفت همان گونه که ایران در خاورمیانه پیشگام مدرنیزاسیون و تحول خواهی بوده، زنان ایرانی نیز نسبت به زنان خاورمیانه در جنبش¬های اجتماعی پیشتاز بوده¬اند. برای بررسی نمونه¬های عینی مشارکت زنان در جنبش¬های اجتماعی به دوره قاجاریه نگاهی می اندازیم: ساختار جامعه ایران تا دوره قاجاریه، ساختاری سنتی ـ مذهبی بود و این دنباله ساختی بود که در دوره صفویه به وجود آمده بود. در این دوره، اقتصاد جامعه، مبتنی بر کشاورزی بود. اگرچه موقعیت اقتصادی ـ اجتماعی زنان ایرانی برحسب وضع محل و عرف و سنن محلی متفاوت بود ولی به طور کلی می¬توان گفت که زنان از موقعیت و منزلت پائینی برخوردار بودند و فعالیت آنان به فرزند آوردن و انجام کارهای خانگی و گاهی کشاورزی محدود می¬شد و زنان در خارج از خانه مسئولیتی نداشتند (بهنام، 1356: 13). در دوره قاجاریه، گسترش ارتباط ایران با تمدن صنعتی غرب باعث تغییر در ساختار اجتماعی ـ اقتصادی جامعه و در نتیجه دگرگونی در زندگی و موقعیت اجتماعی زنان پایتخت و شهرهای بزرگ گردید ولی موقعیت اجتماعی زنان روستایی به دلیل دور ماندن آن ها از ارزش های غربی تغییرات عمده¬ای نکرد (تکمیل همایون، 1354: 29).
 به تدریج اقتصاد روستایی حاکم بر شهرها جای خود را به مشاغل جدید داد و واحدهای اقتصادی جایگزین، موجب رفتارهای تازه¬ای در روابط اقتصادی گردید و سرمایه¬گذاری داخلی و خارجی توسعه یافت. پیدایش تقاضاهای فراوان برای تولیدات کشاورزی و صنایع دستی توسط زنان، روش زندگی آن ها را تا حدودی تحت تاثیر قرار داد. اگرچه اضافه شدن نقش آن ها در تولید بر نقش¬های سنتی مادری و همسری مسئولیت زنان را سنگین¬تر کرد ولی مشارکت در تولید، قدرت آن ها را در خانواده بیش تر کرد و میزان جدایی دنیای زنان را از مردان کاهش داد. البته اشتغال زنان به مفهوم برابری حقوق اجتماعی آنان با مردان در این دوره نبوده است، بلکه درمقایسه با گذشته فقط آنان توانستند به طور محدودی عهده¬دار مشاغلی خارج از خانه گردند.




ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 

پیشینه تحقیق گرایش به مواد و اعتیاد

دانلود پیشینه تحقیق گرایش به مواد و اعتیاد

دانلود پیشینه تحقیق گرایش به مواد و اعتیاد

پیشینه تحقیق گرایش به مواد و اعتیاد
پیشینه تحقیق گرایش به مواد و اعتیاد
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 46
حجم فایل: 65
قیمت: 67358 تومان

بخشی از متن:

عنوان: پیشینه تحقیق گرایش به مواد و اعتیاد

فرمت ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 46

همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن

منابع کامل



قسمتی از متن:
تغییرات خلقی
برخی مطالعات نشان می دهند که دلیل اصلی استفاده از مواد تغییر دادن خلق است.
استفاده از مواد با افزایش حالتهای خلقی مثبت و کاهش حالتهای خلقی منفی،تقویت می گردد.تصور می شود  مواد از قبیل،الکل،ماری جوانا،مسکن ها،نیکوتین،کافئین میزان اضطراب و پریشانی را کم کرده و ایجاد آرامش می کند در حالی که محرک ها و دیگر مواد مخدر،احساس مثبت ایجاد می کند.بخش اعظم تحقیقات در این زمینه بر ویژگی های تنش زدایی الکل متمرکز شده است-آز آنجا که داده های تحقیقاتی در خصوص اثرات خلقی  و رابطه مواد مخدر با خلق اندک است.مروری بر تحقیقات انجام شده بر الکل  به عنوان نمونه توصیف خواهد شد-آزمایش های انجام شده بر حیوانات(کانجر 1971)نشان داده است که الکل ،پاسخ اجتنابی را کاهش می دهد و برخی آزمایش های بعدی با انسانها(شر  و لونسون 1994)نشان می دهد که الکل  می تواند تنش را در افرادی که هنوز الکلی نیستند کاهش دهد.اما در این زمینه یافته های متناقضی وجود دارد.( کورتیس 2009).
برخی ازمحققین که دلیل این نتایج ناسازگار را بررسی کرده اند،بر موقعیت هایی تاکید داشته اند که در آن  موقعیت ها الکل مصرف شده است.استیل  و جوزفس (1987)عنوان کرده اند که الکل تاثیر تنش زدایی خود را از طریق تغییر شناخت و ادراک ایجاد می کند.آنها بویژه عقیده دارند که الکل،پردازش شناختی را معیوب می کند و توجه اغلب به علائم  موجود را کاهش می دهد و منجر به حالتی می شود که مولفان اصطلاح کوته بینی الکلی را به کار برده اند.شخص مست ظرفیت شناختی کمتری دارد . اگر فعالیت حواس پرت کننده ای وجود داشته باشد به جای اینکه توجه به افکار نگران کننده معطوف شود،به آن فعالیت سرگرم می شود و در نتیجه اضطراب کاهش می یابد.با این حال در برخی موارد الکل ممکن است سبب افزایش تنش شود.برای مثال وقتی که عامل حواس پرت کننده وجود نداشته  باشد وشخص مست بدان جهت  ظرفیت  محدود پردازش خود را روی افکار ناخوشایند متمرکز کند،در این حال وی هنگام نوشیدن الکل بیشتر افسرده خواهد شد.  


شخصیت و ارتباط آن با مصرف مواد
با اندکی دقت معلوم می شود که نظریه تغییر خلقی نمی تواند کاملا تفاوتهای فردی  را در مصرف مواد تبیین کند.یعنی اینگونه نیست که هرکسی تنشی را تجربه کند به طرف مصرف مواد مخدر گرایش بیابد.لذا برای تکمیل آن از متغیر های شخصیتی و ارتباطی آن با مصرف مواد صحبت به میان می آید.
متغیر های شخصیتی سعی دارند توصیف کنند که چگونه مردم احساس می کنند که به اثرات مواد نیاز دارند.بر همین اساس ارتباطی بین ارتکاب جرم،مصرف مواد، واختلال شخصیت ضد اجتماعی گزارش شده است.بنابراین ممکن است سوء مصرف مواد،بخشی از رفتار لرزه خواهی شخص ضد اجتماع باشد.لیکن ما انتظار نداریم که افراد مضطرب برای کاهش پریشانی خود،مواد مخدر مصرف کنند.
براساس پرسشنامه های شخصیتی مختلف،معتادان به مواد مخدر به منزله افراد منحرف نشان داده شده اند،اما برای ما این پرسش مطرح است که آیا ویژگی های شخصیتی،مقدم بر اعتیاد بوده و آن را ایجاد کرده اند.
برخی از مطالعات طرح طولی را بکار برده اند که برای مطالعه ارتباط بین شخصیت و مصرف مواد طرح مناسبی است.در این مطالعات برخی ویژگی های شخصیتی مصرف کنندگان مواد پدیدار شده است.اولین ویژگی آنها بیش فعالی در دوره کودکی است.برای مثال در یک بررسی آینده نگر که ده سال از زندگی را شامل می شد،هچمن ،ویس (1984) دریافتند که بیش فعالی،یک علامت پیش بینی کننده مهم برای سوء مصرف بعدی الکل می باشد(جونز 1986).بیش فعالی و رفتار ضد اجتماعی با یکدیگر همبستگی بالایی دارند و برخی نشانه هایی وجود دارد که رفتار ضد اجتماعی توانایی بالایی در پیش بینی وقایع بزرگ سالی دارد.در واقع شخصیت ضد اجتماعی،پیش بینی کننده مشکلات سوء مصرف مواد است(کادورت  و همکاران1986).
و...



ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 

مبانی نظری فمنیسم و نظریه‏ های فمنیستی

دانلود مبانی نظری فمنیسم و نظریه‏ های فمنیستی

دانلود مبانی نظری فمنیسم و نظریه‏ های فمنیستی

مبانی نظری فمنیسم و نظریه‏ های فمنیستی
مبانی نظری فمنیسم و نظریه‏ های فمنیستی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 114
حجم فایل: 152
قیمت: 85862 تومان

بخشی از متن:

عنوان: مبانی نظری و ادبیات تحقیق فمنیسم و نظریه‏ های فمنیستی

فرمت ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 114

همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن

منابع کامل





قسمتی از متن:

تعاریف مطرح از فمنیسم
کمتر کسی قبول دارد که معنی اصطلاحات «فمینیسم» و«فمینیست» بدیهی است. یکی از علایم این بلاتکلیفی، تمایل به استفاده از کلمه فمینیسمها برای نشان دادن تنوع دید هایی است که فمینیستها ابراز می‏کنند. علامت دیگر، ترجیح دادن تعریفی حداقل یا به گفته روزالیند دلمار،تعریفی پایه ای است:
  دست کم می توان گفت فمینیست کسی است که معتقد باشد زنان به دلیل جنسیت گرفتار تبعیض هستند. که نیازهای مشخص دارند که نادیده و ارضا نشده می ماند،که لازمه ارضای این نیازها تغییری اساسی در نظام اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.
دلمار نتیجه می گیرد: «از این حد که بگذریم، همه چیز ناگهان غامض تر می شود».1
این بدان  معنی نیست که فمینیستها نمی توانند روی موضوعهای عام مورد علاقه زنان باهم کار کنند، هر چند که خواهیم دید به موضوعهایی از قبیل دستمزد مساوی، تبعیض، یا تقسیم کار در خانه از مواضعی  متفاوت برخورد می کنند. علاوه براین پیچید گیهایی که دلمار به آنها اشاره می کند به خودی خود تازگی ندارد. فمینیستهای «موج اول» در قرن نوزدهم واوایل قرن بیستم، که عمدتاً به حق رای برای زنان می‏پرداختند، بر سر این هم که گرفتاریهای  زنان را چگونه باید اصلاح کرد و مسئولیت این گرفتاریها با کیست اختلاف نظر داشتند. اما در همان حال که تمامی ایدئولوژیها پیروانی جذب می کنند که بر سر راههای رسیدن به هدفی ظاهراً مشترک اختلاف نظر دارند روش انقلابی در مقابل روش اصلاحات  اجتماعی، محیط – زیست گرایان  سبز تیره در مقابل سبز روشن، طرفداران ارگانیک حفظ محیط زیست در مقابل اختیارگرایان، دامنه اختلاف نظرهای کنونی در میان فمینیستهای «موج دوم» به گفته ویکی راندال، از «بحران هویت» چیزی کم ندارد.2



فمینیسم مارکسیستی
سوسیالیسم تخیلی جایگاه مهمی در تکامل  فمینیسم دارد. اما کارل مارکس (83-1818) وفردریش انگلس (95-1820) مسیر اصلاح طلبانه و تجربی آن به سوی جامعه ای تساوی طلب را رد کردند. آن دو که دل در گروه نظریه تاریخ مبتنی بر تضاد طبقاتی و انتقاد انقلابی به جامعه ای سوسیالیستی، و نهایتاً کمونیستی، داشتند آرای فمنیستی را به سبب اولویت دادن به مبارزه طبقاتی در مقاوم دوم پس از آنها قرار می دادند. در چنین حالتی، مشخصه رابطه مارکسیستم و فمنیسم «از دواجی نا شاد» بوده است.
 این تصور تا حدی بدین سبب است که آنچه بعداً سوسیالیستها مسئله زن نام نهادند عملاً در آثار خود مارکس غایب است. مارکس توجه چندانی به روابط دوجنس نکرد، با این اعتقاد که رهایی زنان نتیجه جانبی ایجاد سوسیالیسم خواهد بود. در چنین حالتی، موقعیت زنان، ومردان، بدیهی پنداشته میشد: گذار به کمونیسم زمینه‏ای فراهم خواهد کرد که در آن برابری جنسی حاکم خواهد گشت.
مارکس در حالی که، مانند لیبرالها و معتقدان به آرمانشهر، میپنداشت شرایط محیط به طبیعت انسان شکل می‏دهد، این عقیده را رد می کرد که طبیعت  انسان بتوانند در سرمایه داری یا در میان گروهی کوچک که در قالب روابطی تعاونی به حاشیه جامعه سرمایه داری بچسبد تحقق یابد.
تاکید او بر این بودکه تنها با تغییر شکل سرمایه داری طبیعت انسانی آزاد و حاکم بر سرنوشت خویش شکوفا می‏شود و تساوی جنسی پدید می‏آید.
لازمه آن تغییر، انقلابی است از سوی کارگرانی دارای آگاهی طبقاتی که با تمام توان در جهت نیل به آن پیش بروند. همه چیزهای دیگر صرفاً  مایه حواس پرتی  است: بنایراین زنان و مردان باید در دامن زدن به سیاست طبقاتی درگیر شوند و مسئله زنان را تا سرنگونی سرمایه داری کنار بگذارند.
 برخورد کلاً ناکافی مارکس به روابط دو جنس را دوست و همکارش فردریس انگلس و اگوست ببل (1913-1840)، سوسیال دموکرات آلمانی، شرح و یسط دادند. هر دو نفر زنان را تشویق میکردند که در مبارزه مشترک برای دستیابی به جامعه ای بی طبقه وفارغ از روابطی  استثمار گرانه که در ذات سرمایه داری است به مردان بپیوندند.
و...




ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 

مبانی نظری نمایش و تئاتر

دانلود مبانی نظری نمایش و تئاتر

دانلود مبانی نظری نمایش و تئاتر

مبانی نظری نمایش و تئاتر
مبانی نظری نمایش و تئاتر
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 72
حجم فایل: 103
قیمت: 75581 تومان

بخشی از متن:

عنوان: مبانی نظری نمایش و تئاتر

فرمت ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 72

همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن

منابع کامل





قسمتی از متن:

نمایش و تعریف آن
ویل دورانت پس از آنکه پیدایش هنر در بستر تاریخی ملل نخستین را بیان می کند، به آغاز پیدایش نمایش می پردازد. به اعتقاد او انسان وحشی در ترکیب موسیقی و آواز و حرکت موزون، هنر نمایش و اُپرا را ابداع کرد در میان مردم اولیه، حرکات موزون در بیشتر اوقات حالت تقلیدی داشته و از تقلید حرکات حوریان و انسان تجاوز نمی کرده است. رفته رفته، برای آن ترقی حاصل شد و به وسیله آن افعال و حوادث را موضوع تقلید در حرکت قرار دادند. بومیان شمال غربی استرالیا، مرگ و زنده شدن پس از مرگ را به شکل خاصی نمایش می دادند که فقط از لحاظ سادگی با نمایش های معمایی قرون وسطایی یا نمایش های عاطفی عصر جدید متفاوت بوده؛ و حرکت کنندگان، به شکل ملایمی سر خود را به طرف زمین خم می کردند و آن را در میان شاخه های درختی که در دست داشتند پنهان می ساختند و به این ترتیب، مرگ را مجسم می کردند؛ در این هنگام، رئیس دسته اشاره ای می کردند و همه ناگهان سر برمی داشتند و با شدت و حدتی به حرکت و خواندن می پرداختند و با این عمل خود، بحث و زندگی دوباره را نمایش می دادند. به این شکل یا نظایر آن، هزاران گونه ی نمایشی صامت انجام می دادند تا بزرگ ترین حوادث قبیله یا کارهای حیات یک فرد را مجسم سازند. هنگامی که نغمه پردازی از این گونه نمایش ها جدا شد، حرکت به تئاتر مبدل و به این ترتیب یکی از بزرگترین صورت های هنری در عالم پیدا شد.

هنر نمایش، هنری است مرکب و از چندین هنر تشکیل شده که شامل ادبیات (به صورت متن نمایشی)، هنر نقاشی شامل تزئینات صحنه و دکور، هنر موسیقی شامل ریتم و موزیک های به کار گرفته شده، هنر معماری که در مواردی شامل استفاده از دکورهای پرحجم در صحنه است و .... مخی شود؛ لذا هنر نمایش، هنری است ترکیبی شامل انواع هنرها از جمله نقاشی، موسیقی، معماری، شعر و ادبیات و ..... که بر سه رکن عمده استوار است. این سه رکن عبارتند از: بازیگر، صحنه و تماشاگر که این سه پیوسته و گاه به تنهایی در طی قرون و ادوار نسبت به هم در تغییر و تحول بوده اند. در طی سالیان متمادی، عوامل و ارکان دیگری نیز به آن ها افزوده شده که عبارتند از: نویسنده ی نمایشنامه، کارگردان، بازیگر، طراح صحنه، لباس، نور، گریم، جلوه های صوتی، وسایل صحنه، تماشاگر و علاوه بر این ها، منتقد تئاتر که با بررسی هر یک از این عناصر به شکل جداگانه و واحد در ارتباط با دیگر عناصر نمایشی به نقد و نظریه پردازی در مورد هر اثر می پردازد.

با نگاهی به تاریخ انواع هنرهای صحنه ای درمی یابیم که این هنر گونه های مختلفی متبلور شده و متقابلا تاویل شده است. نمایش های دراماتیک، تنها به نیات آفرینندگان و اجراهای نقش آفرینانش محدود نمی شود، بلکه می توانند با اجراهایشان برای هر تماشاگر و مخاطبی، تعابیر گوناگونی داشته باشند چرا که هر تماشاگری به شکل بالقوه قادر خواهد بود آن را به معنای خود تعمیم دهد.

![endif]-->نمایشنامه
نمایشنامه در تعریف عام متنی است که برای بازیگران نوشته شده است تا بتوانند با آن نمایش را به روی صحنه ببرند. نمایشنامه تفاوت اساسی با یک متن ساده ی خواندنی دارد و ما زمانی که در تعریف نمایشنامه از متنی خواندنی نام می بریم باید در تعریف خود تجدید نظر کنیم و در جستجوی تعاریفی تازه از آن باشیم. نمایشنامه، تصویر نامه ای است که با کلمات نوشته می شود و کارگردان به هنگام اجرا از این اثر تصویری ادبی، نمایشی دیداری پدید می آورد.

در تعاریف آکادمیک از نمایشنامه، به عنوان اثری ناتمام یاد شده است که توسط گروه اجرایی باید به اتمام برسد از این رو مارتین اسلین متن نمایشنامه را فقط زمانی که به روی صحنه برود، درام می نامد.

به تصور اوژن یونسکو:«نمایشنامه ساختمانی است که باید از اول تا آخر روی پای خود بایستد. خصوصیتش این است که چیزی جز رمان یا موعظه یا درس یا خطابه یا چکامه باشد زیرا در این صورت دیگر نمایشنامه نیست بلکه درس و خطابه و موعظه است و با آنها مشابه خواهد شد. در حقیقت نمایشنامه عینا چیزی است که سایر چیزهای غیرنمایشی نیستند، با این همه اگر تماشاگران بگویند که از فلان نمایشنامه درسی آموخته اند این بی اهمیت ترین چیزی است که در آن دیده اند و در نمایشنامه چه می توان دید که مهم تر از آموختن درس است؟ جواب ساده است: همان وقایع و اموری که رخ می دهند، به هم می پیوندند و از هم می گسلند و می گذرند»



ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 

پیشینه تحقیق و مبانی نظری تحقیق عناصر فیلمنامه

دانلود پیشینه تحقیق و مبانی نظری تحقیق عناصر فیلمنامه

دانلود پیشینه تحقیق و مبانی نظری تحقیق عناصر فیلمنامه

پیشینه تحقیق و مبانی نظری تحقیق عناصر فیلمنامه
پیشینه تحقیق و مبانی نظری تحقیق عناصر فیلمنامه
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 26
حجم فایل: 38
قیمت: 61190 تومان

بخشی از متن:

عنوان: پیشینه تحقیق عناصر فیلمنامه

فرمت ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 26

همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن

منابع کامل





قسمتی از متن:

عناصر فیلمنامه


فیلمنامه طرحی است برای ساختن یک فیلم که از عناصری مانند پیرنگ، شخصیت، کشمکش، بحران، نقطه اوج، گفتگو تشکیل شده است. این­ها عناصر ساختاری فیلمنامه هستند که در اینجا به طور مختصر مورد بررسی قرار می­گیرند. هر فیلمنامه نویس، کارگردان، تهیه کننده، تدوینگر، بیننده و هر کسی که درباره ی سینما می­نویسد یا آن را آموزش می دهد باید با این عناصر بنیادی آشنا باشد.

البته مجموعه ای از جنبه های ثانوی نیز در کار فیلمنامه نویسی وجود دارد که عبارت اند از : شکل و شمایل فیلمنامه به عنوان یک طرح یا نقشه؛ حرفه ی فیلمسازی به عنوان یک مهارت، صنعت و هنر؛ ملاحظات تولید و اشکال مختلف طرح یا خلاصه ی داستان، پیش نویس فیلمنامه و اقتباس. این وجوه گرچه در مقایسه با کشمکش، پیرنگ، ساختار، شخصیت، معرفی و گفتگو، جنبه های ثانوی کار محسوب می شوند، اما همگی در کار فیلمنامه نویسی اهمیت خاص خود را دارند.

پیرنگ

«پیرنگ عبارت است از صحنه ها، حوادث و بحران های سازمان یافته ای که کشمکش را پس از تثبیت آن، با گذر از مراحل درهم تنیده ی خود، به لحظه یگره گشاییمی رساند. انتخاب و ترتیب صحنه ها پیرنگ را تعیین می کند و ساختار فیلمنامه را شکل می دهد.» (همان). به عبارت دیگر «پیرنگ عبارت است از چارچوب یا اسکلتی که ایده ی اصلی فیلمنامه به آن آویخته شده، یعنی زیر ساخت کل فیلمنامه. پیرنگ همان ساختار است» (بلکر، 1388: 19).

به طور کلی باید گفت که در میان جنبه های گوناگون روایت ظاهراً پیرنگ اساسی ترین و باثبات ترین جنبه آن است. ما معمولاً به تنوع رخدادها بیش از تنوع پیرنگ­ها علاقه داریم. از نظر اسکولز «پیرنگ فقط اسکلتی ضروری است که وقتی شخصیت و رخداد در آن قرار می گیرد، تبدیل به کلی می شود که باید در آن روح زندگی (کیفیت ذهنی) دمید» (اسکولز، 1387: 71). از نظر مک کی[1] «پیرنگ واژه دقیقی است برای اشاره به الگوی از درون سازگار و درهم تنیده حوادث که در زمان پیش می روند تا داستانی را بسازند» (مک کی، 1387: 30). مک کی معتقد است طرح به معنای پیچ وخم های خام دستانه یا تعلیق شدید و غافلگیری تکان دهنده نیست. بلکه حوادث باید انتخاب شوند و طبق الگویی خاص کنار هم قرار گیرند. بنابر چنین برداشتی از ترکیب بندی و طراحی، همه داستان ها دارای پیرنگ­اند. گرچه طرح حوادث داستانی انواع بی شماری دارد اما بدون حد و مرز نیست. «دورترین زوایای این هنر، مثلثی را به دور امکانات صوری داستان گویی تشکیل می دهند. مثلثی که در واقع مرزهای جهان داستان را تعیین می­کند. کل نگرش­های هستی شناسانه هنرمندان، انواع بی­شمار نگرش­ها به واقعیت و زندگی، در این مثلث می­گنجد. زاوایای سه گانه مثلث طرح داستان را شاه پیرنگ، خرده پیرنگ و ضدپیرنگ می­نامند» (همان، 31).
و...

ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق طلاق عاطفی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق طلاق عاطفی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق طلاق عاطفی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق طلاق عاطفی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق طلاق عاطفی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 19
حجم فایل: 122
قیمت: 66128 تومان

بخشی از متن:

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق طلاق عاطفی

فرمت ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 19

همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن

منابع کامل




قسمتی از متن:

تعریف طلاق

اصطلاح«طلاق»در نظام هاى حقوقى غربىدلالت دارد بر انحلال یک رابطه زناشویى رسمى و قانونى در زمانى که هر دو طرف هنوزدر قید حیاتند و پس از وقوع آن مى توانند بار دیگر ازدواج کنند (کرامبى و همکاران، 1367).

این اصطلاح، با واژه هاى اختلال زناشویى، انحلال زناشویى، انفصال یاجدایى و متارکه ارتباط نزدیکى دارد. طلاق معمولا پس از یک دوره اختلال یا بىسازمانىدر روابط زناشویى واقع مى شود، گرچه همواره چنین نیست ومثلا دو همسر که داراى انتظارات بالاى لذت زناشویى هستند، ممکن است با رضایت کامل وبدون آن که اختلالى در روابطشان به وجود آمده باشد، براى گریز از ازدواج در صدد طلاقبرآیند. انحلال زناشویى[1] مفهوم وسیعى است که طلاق تنها یکى از اسباب آن است. مرگ یکى از دوهمسر، متارکه و فسخ ازدواج، شکل هاى دیگر انحلال زناشویى اند. انفصالبه معنى جدایى فیزیکىزن و شوهر از یکدیگر، اغلب فاقد جنبه رسمى و قانونى است، اما در برخى کشورهاى غربىبه شکلى از انفصال قانونى برمى خوریم که معمولا پیش از طلاق اتفاق مى افتد و آن ازاین قرار است که دو همسر توافق مى کنند در اقامتگاه هاى مجزا به سر برند. متارکهنیز به معنى انحلالاجتماعى ازدواج، زمانى رخ مى دهد که یکى از دو همسر، دیگرى را به مدتى طولانى ترککند و یا از وى دورى گزیند (کری[2]، 1997).

طلاق عاطفی

طلاق عاطفی، فاصله عاطفی مشخص و آشکار میان همسرانی است که هر دو ناپخته هستند، هر چند یکی از آن ها ممکن است این ناپختگی را تایید کند و دیگری با ابراز اعمال مسئولانه مفرط، چنین چیزی را انکار کند (گلدنبرگ و گلدنبرگ،[3]2008، ص416 ). اگر چه به نظر می رسد که ازدواج شکل و محتوایی از صمیمیت دارد، اما طلاق عاطفی ممکن است در رابطه ای به وجود آید که در آن تفاوت های آشکار کمی وجود دارد و همسران به راحتی در کنار هم زندگی می کنند، اما در احساسات شخصی یک دیگر شریک نیستند. از سوی دیگر، طلاق عاطفی ، رابطه ای را توصیف می کند که در آن همسران در محیط های اجتماعی ، خوب و صمیمی به نظر می رسند، ولی در خلوت قادر به تحمل یک دیگر نیستند (تبریزی و همکاران،1385، ص111). بنابراین در طلاق عاطفی، زوجین فقط زیر یک سقف زندگی می کنند، در حالی که ارتباطات بین آنها کاملاً قطع شده یا بدون میل و رضایت است (محمدی،1383، ص111).
و...



ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول