بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 15 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
پژوهشکده زیست فناوری دام، طیور و آبزیان ایران به لحاظ دامپروری دارای مزیت های زیادی است و تقریباً تمام دامهای ارزشمند در کشور قابل پرورش می باشند. این مزیت صنعت دامپروری را در زمره صنایع پر درامد و اشتغال زا در کشور قرار داده است. طبق آمارهای رسمی سهم بخش دامپروری در تولید ناخالص ملی حدود 11% است. چنانچه نقش این حوزه را در تامین عمده نیازهای غذایی و پروتئینی کشور در نظر بگیریم نقش و اهمیت استراتژیک آن بیش از پیش مشخص می شود. امروزه از روش های مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، در صنایع پرورش دام، طیور و آبزیان به منظور اصلاح نژاد، افزایش کمی و کیفی محصول و مقابله با بیماری ها به طور گسترده ای بهره گیری می شود. با توجه به اهمیت این شاخه از زیست فناوری ، پژوهشکده زیست فناوری دام، طیور و آبزیان در سال 1377 در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری تاسیس شد. در حال حاضر این پژوهشکده با کادری مجرب و همکاری سایر مراکز تحقیقاتی کشور مشغول به فعالیت است. مقدمه 1- گروه زیست فناوری تولید مثل دام 2- گروه اصلاح نژاد مولکولی3- گروه پاتوبیولوژی و کنترل بیماریها4- گروه تغذیه گروه های پژوهشی اولویت های پژوهشیروشهای نوین جهت تولید ، تکثیر و انتقال جنین در سیستم آزمایشگاهی تکثیر حیوانات از طریق شبیه سازیتولید حیوانات تراریخت با هدف مدل سازی بیماریها و تولید پروتئینهای دارویینشانگرهای ملکولی جهت تعیین جنسیت جنینانجماد اسپرم و جنین بهبود راندمان تولید و تولید مثل با استفاده از روشهای زیست فناوریافزایش راندمان تولید مثل دام ، طیور و آبزیان با استفاده از مطالعات کروموزومی و تشخیص ناهنجاریهای کروموزومی احتمالی قبل از تلاقی دامهای مولد گروه زیست فناوری تولید مثل دام اولویت های پژوهشینشانگرهای ژنتیکی و پروتئینی بمنظور شناسایی و بهبود صفات مهم اقتصادیروشهای مولکولی جهت افزایش مقاومت دامها در برابر بیماریها و تنش های محیطی روشهای مولکولی جهت شناسایی ، طبقه بندی و حفظ ذخایر ژنتیکی تهیه نقشه ژنتیکی گونه های مختلف دام ، طیور و آبزیان کشورمطالعه سیتوژنتیکی دام ، طیور و آبزیان کشوربانک ژن بمنظور نگهداری ذخایر ژنتیکی دامهای بومی کشور گروه اصلاح نژاد مولکولی
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 16 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
اهمیت پژوهش با تاکید بر منابع اطلاعاتی به نام خداوند جان و خرد پژوهش دانشگاهی فرآیندی پیچیده و خلاق که پژوهشگر غالبا از مهارت های ذاتی و نهفته خود برای تولید محصول نهایی نظیر مقالات، گزارش های پژوهشی و... استفاده می کند.هیچ راه مشخص، مستقیم و از قبل تعیین شده ای برای انجام پژوهش دانشگاهی وجود ندارد، و هر پژوهشگر راهبردی نسبتا متفاوت با دیگران به کار می گیرد.فعالیت علمی در جهان واقعی کمتر به صورت خطی و سلسله مراتبی انجام می گیرد.(دیکسون و بوما 1984) سیر تحول در ماموریت های دانشگاهها در انقلاب های اول و دوم دانشگاهی مدلی از فرآیند پژوهش بیان مساله:1- انتخاب مساله2- تدوین پرسش / فرضیه3- شناسایی / توصیف متغیرها4- توصیف منشا مساله5- تبیین ظرفیت موجود6- تعریف هدف مرور نوشتار 4 اهمیت و اولویت 5 توانایی پژوهشگر 6 منابع مادی 7 منابع اطلاعاتی 8 به صرفه بودن 3 پژوهش پذیر بودن 2 بدیع بودن 1 علاقه پژوهشگر
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 21 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
اهداف و فرضیات پژوهش اهداف تحقیق اساسی ترین قسمت هر تحقیق "اهداف" آن است.هدف از اجرای هر پژوهش پاسخ دادن به یکسری از پرسش های معین است. هدف پژوهش به ما می گوید می خواهیم از این مطالعه ، به چه نتایجی دست پیدا کنیم. انواع هدف هدف کلی نشان می دهد که در انتهای تحقیق به چه نقطه ای خواهیم رسید. برای آنکه غایت و انتهای تحقیق خود را نشان دهیم باید هدف کلی تحقیق خود را به گونه ای بنویسیم که قابل سنجش و ارزیابی باشد.اهداف جزیی مراحل رسیدن به هدف کلی را نشان می دهد.هدف کاربردی بر خلاف اهداف قبلی خیلی دقیق و قابل سنجش نیست و سعی می کند جنبه های کاربردی موضوع را نشان دهداهداف فرعی سعی می کند نتایج جنبی قابل توجه را نشان دهد و معمولاً نتایج تحقیق در زیر گروهها را تشریح می کند هدف کلی بسیار شبیه به عنوان و گاه دقیقاً تکرار آن می باشد.حتماً هدف کلی و اهداف جزیی با کلمات قابل سنجش مانند ”تعیین“ و یا ”مقایسه“ شروع شود. این مورد درباره عنوان تحقیق الزامی نیست.همچنین ضرورت بیان زمان و مکان تحقیق در هدف کلی بیشتر از عنوان است هدف کلی تحقیق مثالی از هدف کلی بررسی رابطه بین سواد علمی با قدرت بیان مدرسان در دانشگاه علوم پزشکی سبزوارهدف کلی: تعیین رابطه بین سواد علمی با قدرت بیان مدرسان در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از دیدگاه دانشجویان در سال 1388
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 19 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
موضوع:اهمیت و ضرورت پژوهش در مدارس آموزش و پرورش در قرن 21: قرن 21 به عصر اطلاعات – عصر دهکده جهانی و عصر یورش به قلمرو کهکشانهاست. پس زبان تعلیم و تربیت در دنیای امروز، زبان جهانی است. زمانی اعتبار موضوع های علمی 500 سال – 200 سال و ... اما امروزه لحظه ای شده است. حال این سئوال مطرح می شود که آیا سیستم آموزش حاضر و رایج (روش های معمول وسنتی) می تواند به حیات خود ادامه دهد؟ اهمیت تحقیق و پژوهش از دیدگاه قرآن و روایات: الف) از دیدگاه قرآن تشویق به فراگیری علم: آیه 9 سوره زمر (بگو ای رسول آنان که اهل علم و دانشند با مردم جاهل یکسانند.) توبیخ کاهلان: آیه 185 سوره اعراف (آیا بر ملکوت آسمانها و زمین نظر نمی افکنند) نکوهش تقلید: آیه 3 سوره حج (گروهی از مردم بدون هیچ علم و دانش به مجادله درباره خدا برمی خیزند و از هر شیطان سرکشی پیروی می کنند) تعظیم عالمان: آیه 11 سوره مجادله (خداوند کسانی را که ایمان آورده اند و کسانی را که علم به آنها داده شده، درجات عظیمی می بخشد.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 40 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
اهمیت مسائل اخلاقی در مراحل مختلف پژوهش (1) انتخاب پروژه و بیان مسئله:عدم انطباق عنوان هر پژوهشی با جمعیتی که مورد مطالعه قرار می گیرنددر نظر نگرفتن اعتقادات و اعمال مذهبی و سنتی افرادمسائل مربوط به ارائه مطالب تحریک کننده و تهاجمی یا ارائه مطالب غیرواقعبازبینی مطالب پزشکی:عدم رعایت صداقت علمی (academic honesty)عدم رعایت objectivity، و مسائل مربوط به Biasذکر نکردن نام سایر پژوهشگرانی که در مورد مربوطه تحقیقاتی انجام داده اند.استفاده از منابعی که اعتقادی بر آنها نیست و دست دوم هستند. اهمیت مسائل اخلاقی در مراحل مختلف پژوهش (2) طراحی پژوهش (Research design):استفاده از روشهایی که سبب ایجاد خطرات جسمی یا روحی شودعدم دریافت موافقت نامه و یا اختلال در این امرمسئله دادن Palcebo بدون این که بیماران بدانند که بعضی از آنها درمانی را دریافت نمی کنند.از بین بردن آزادی شخصی (Privacy) افرادگرفتن اطلاعاتی که فرد از ارائه آنها بی اطلاع است (مانند دوربین های مخفی آینه های یک طرفه)عدم در نظر گرفتن محرمانه بودن اطلاعات کسب شدهاستفاده از کودکان، بالغینی که از نظر عقل کامل نیستند، افراد بی سواد و غیره راضی نکردن افرادی که به آنها صدمه رسیده است اهمیت مسائل اخلاقی در مراحل مختلف پژوهش (3) امور اداری و پرسنلی:ایجاد ناراحتی برای اعضاء گروه تحقیقاتی اجازه دادن به اعضای گروه برای کسب امتیازاتی از افراد و اجتماعات مورد مطالعهاجازه دادن استفاده های غیرمشروع از بودجه و وسائل، دفترچه های بیمه و ...تجزیه و تحلیل، گزارشها و انتشار و نتایج:رعایت نکردن صداقت هنگام تجزیه و تحلیل و منحرف کردن روش تجزیه و تحلیل به طرفی که با خواسته های پژوهشگر وفق دهد:عدم رعایت امانت در جریان تجزیه و تحلیل نتایج و متمایل کردن آنها به طرفی که با خواسته های محقق را برآورد احترام نگذاشتن به افراد یا اجتماعات مورد مطالعه یا کمک کنندهانتشار نتایج تحقیق در مجلات خارجی و نه در کشور و بزبانی که نتایج را بیش از همه می تواند مصرف کننددر اختیار قرار ندادن نتایج به مسئولین بهداشتی درمانی که اطلاع از نتایج برای بهبود وضعیت بهداشتی درمانی و سیاستگزاریها موثر خواهد بود اثرات امور تحقیقاتی بدون اثرتاثیر ناراحت کننده موقتی- مانند هیجان زودگذر و در دو اضطراب ناراحتی موقتی ولی بیش از حد - ممکن است نیاز به کمک روانپزشک پیدا شود - تجربه فرد پژوهش کننده اهمیت داردبا احتمال خطر ایجاد زیان دائمیوقوع حتمی زیان دائمی
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 27 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
بسمه تعالیموضوع کنفرانس:پیشینه حسابرسی هدف این فصل:مطالعه و بررسی وضعیت فعلی و تغییر و تحولات حسابرسی در طول تاریخ ماهیت تاریخ:تاریخ مطالعه رویداد ادوار گذشته توسط انسان هاست.تاریخ قصد دارد میراث اندیشه بشر را کشف و نحوه انتقال مهارت را از یک نسل به نسل دیگر طرح ریزی کند.مطالعه تاریخی انتقال فرآیند فکری ماهیت تبارشناسانه دارد. هدف تاریخ:نظریه ها:مارویک:هدف تاریخ را پاسخ به یک نیاز و یک ضرورت اجتماعی بیان میکند.کار:تاریخ را ابزاری برای فراهم کردن آگاهی و داشتن دلیل در امور انسانی توصیف میکند.پوپر:هدف تاریخ را نیاز به درک پدیدههای اجتماعی پیشنهاد میکند.تووین بی:برای تاریخ نقش کشف و طبقه بندی حقایق و روابط را تقریر میکند تا واقعیت را قابل درک نماید.لوید:هدف تاریخ را آشکار ساختن تغییرات در لایه زمان میداند. پیشینه حسابرسی:در مورد پیشینه حسابرسی مطالب اندکی وجود دارد،به عنوان مثال مقالاتی از نویسندگانی مثل براون و لی در دسترس است.تاکید اولیه به برخی از جنبه های حسابرسی یعنی تغییر اهداف حسابرسی،حسابرسی به عنوان بخشی از نظارت،استقلال حسابرس،مسئولیت کیفیت اطلاعات گزارش شده و حسابرس و عدم اطمینان گزارشات مالی و حسابرس و پیدایش حرفه حسابرسی خود سامان بوده است.هدف بعدی نیز جبران کمبود با بررسی مطالعه ویژگی اصلی توسعه حسابرسی میباشد.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 26 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
بنام خدا بهره برداری از نتایج پژوهش ها Background Research is consistently producing new findings that may contribute to effective and efficient careThe findings of such research will not change outcomes unless health services and health care professionals adopt them in practice(1). .1 -Grimshaw Ward Eccles. (2006) Oxford Handbook of Public Health. 480-7. تولید دانش و به کارگیری آن در صحنه عمل و تصمیم گیری ها است که بزرگترین سرمایه دولتها وملت هاست. محدودیت منابع اهمیت انتقال دانش و تلاش برای بهره برداری از نتایج تحقیقات را افزایش داده است (2).بین تولید دانش و استفاده از آن در صحنه عمل فاصله زمانی بسیاری وجود دارد و چنین تاخیری می تواند برای جامعه (بخصوص بیماران) نتایج ناگواری در پی داشته باشد. (3).-Santesso N،2- Tugwell P. Knowledge Translation in Developing Countries. J Continuing Education Health Professions; 2006; 26(1):87-96. 3-Lomas J، Enkin M، Anderson GM، Hannah WJ، Vayda E، Singer J. Opinion leaders vs audit and feedback to implement practice guidelines. Delivery after previous cesarean section. Journal of the American Medical Association; 1991; 265(17):2202-2207. چرا باید برای بهره برداری از نتایج پژوهش برنامه داشت؟ تولید دانش جدید اغلب به تنهایی در به کارگیری یا تاثیر گذاری بر روی سلامت منجر نمی شود. نظام های سلامت باید تعامل بیشتری با پژوهش علوم پزشکی داشته باشند تا دانش مربوطه را جهت بهبود وضع خود بکار گیرند. مبنای این رابطه باید فرهنگ یا همکاری متقابل، حل مساله و نو آوری باشد(4).4- Organisation W. H. (2004). World Report on Knowledge for Better Health - Strengthening Health Systems. Geneva World Health Organisation.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 28 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
اهمیت مسائل اخلاقی در مراحل مختلف پژوهش (1) انتخاب پروژه و بیان مسئله:عدم انطباق عنوان هر پژوهشی با جمعیتی که مورد مطالعه قرار می گیرنددر نظر نگرفتن اعتقادات و اعمال مذهبی و سنتی افرادمسائل مربوط به ارائه مطالب تحریک کننده و تهاجمی یا ارائه مطالب غیرواقعبازبینی مطالب پزشکی:عدم رعایت صداقت علمی (academic honesty)عدم رعایت objectivity، و مسائل مربوط به Biasذکر نکردن نام سایر پژوهشگرانی که در مورد مربوطه تحقیقاتی انجام داده اند.استفاده از منابعی که اعتقادی بر آنها نیست و دست دوم هستند. اهمیت مسائل اخلاقی در مراحل مختلف پژوهش (2) طراحی پژوهش (Research design):استفاده از روشهایی که سبب ایجاد خطرات جسمی یا روحی شودعدم دریافت موافقت نامه و یا اختلال در این امرمسئله دادن Palcebo بدون این که بیماران بدانند که بعضی از آنها درمانی را دریافت نمی کنند.از بین بردن آزادی شخصی (Privacy) افرادگرفتن اطلاعاتی که فرد از ارائه آنها بی اطلاع است (مانند دوربین های مخفی آینه های یک طرفه)عدم در نظر گرفتن محرمانه بودن اطلاعات کسب شدهاستفاده از کودکان، بالغینی که از نظر عقل کامل نیستند، افراد بی سواد و غیره راضی نکردن افرادی که به آنها صدمه رسیده است اهمیت مسائل اخلاقی در مراحل مختلف پژوهش (3) امور اداری و پرسنلی:ایجاد ناراحتی برای اعضاء گروه تحقیقاتی اجازه دادن به اعضای گروه برای کسب امتیازاتی از افراد و اجتماعات مورد مطالعهاجازه دادن استفاده های غیرمشروع از بودجه و وسائل، دفترچه های بیمه و ...تجزیه و تحلیل، گزارشها و انتشار و نتایج:رعایت نکردن صداقت هنگام تجزیه و تحلیل و منحرف کردن روش تجزیه و تحلیل به طرفی که با خواسته های پژوهشگر وفق دهد:عدم رعایت امانت در جریان تجزیه و تحلیل نتایج و متمایل کردن آنها به طرفی که با خواسته های محقق را برآورد احترام نگذاشتن به افراد یا اجتماعات مورد مطالعه یا کمک کنندهانتشار نتایج تحقیق در مجلات خارجی و نه در کشور و بزبانی که نتایج را بیش از همه می تواند مصرف کننددر اختیار قرار ندادن نتایج به مسئولین بهداشتی درمانی که اطلاع از نتایج برای بهبود وضعیت بهداشتی درمانی و سیاستگزاریها موثر خواهد بود Key issues in publication ethics Data analysis and presentationAuthorshipConflicts of interestPeer reviewRedundant publicationPlagiarismDuties of editorsMedia relationsAdvertisingResearch misconduct
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 41 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
توانمندی های آموزشی گروه عمران واحد بوئین زهرا توانمندی های آموزشی گروه عمران واحد بوئین زهرا 1- انجام پروژه های تحلیل تنش در قطعات تحت بارهای مختلف2- انجام پروژه های تحلیل خستگی در قطعات تحت بارهای متناوب3- عیب یابی هوشمند قطعات و ماشین آلات به کمک آنالیز روغن4- عیب یابی هوشمند قطعات و ماشین آلات به کمک آنالیز صدا5- عیب یابی هوشمند قطعات و ماشین آلات به کمک آنالیز ارتعاشات6- اجرای پروژه های تحقیقاتی در زمینه گاز سوز کردن خودروها گروه مکانیک توانمندی های پژوهشی واحد بوئین زهرا
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 35 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
بنام خدا کورت لوین در سال 1994 مبادی اصطلاح «پژوهش در عمل» را ابداع کرد و فرایند اجرای آن را بر سه اصل بنیان نهاد: روش پژوهش در عمل یا اقدام پژوهی، در سال های اخیر، مورد توجه بسیاری از متفکران و متخصصان دست اندرکار پژوهش قرار گرفته است و درباره ی آن نظریه پردازی های زیادی صورت گرفته و نیز کتاب های فراوانی نگاشته شده است. منطق روش پژوهش در عمل، همان منطق چگونگی انجام دادن پژوهش در عمل و اجرا است. این منطق که به خرد و دانش غیر رسمی عامه ی مردم بستگی دارد، میان پژوهشگران نیز شناخته شده است. به زبان ساده: نگاه کنید: اطلاعات مربوط را جمع آوری کنید. وضعیت موجود را شرح دهید.فکر کنید: کشف کنید چه چیز اتفاق می افتد. تفسیر کنید و چرایی و چگونگی آن را مطرح سازید.عمل کنید: برنامه ریزی کنید – اجرا کنید – ارزشیابی کنید. بی تردید، هر شیوه ای که برای اجرای پژوهش در عمل به کار گرفته شود به شدت تجربی است. زیرا پژوهشگر را وا می دارد که پدیده های مورد بررسی را به دقت مشاهده و به روشنی تعریف کند. درک موضوع پژوهش، تنها تشخیص روش مناسب برای انجام دادن کار نیست. بلکه بررسی روش های مختلف برای ایجاد آگاهی و خلق معرفت است.