
بخشی از متن:
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید: 11 اسلاید
بنام خدا علی اکبر حقدوست 1 روش شناسی پژوهشهای کمی (3) بیان مسئله چرا به بیان مسئله نیاز داریم به خود و خواننده تحقیق نشان دهیم که چرا تحقیقمان مهم است؟ابعاد تحقیق را روشن کنیم.خلاهای علمی موجود در آن زمینه را پر رنگ نمودن و هنرمندان نشان دهیم که نتایج تحقیقمان چگونه در پاسخ به خلاهای موجود می تواند موثر باشد.کلمات و واژه های تخصصی و یا خاص در تحقیق خود را بیان نماییم. علی اکبر حقدوست 3 آیا بیان مساله همان بررسی متون است؟ بررسی متون و مرور مستندات جزیی از بیان مساله هست ولی تمام آن نیست.باید با مرور مستندات و منابع نشان دهیم که در زمینه علمی مورد نظر چه خلاهایی وجود دارد و ما چگونه می خواهیم این خلاها را با تحقیق خود پر نماییم؟ علی اکبر حقدوست 4 خصوصیات بیان مساله (1) کوتاه و مختصر و مفید بودن، گاه بیان می شود که حداکثر 700 کلمه باشد؛ اگرچه واقعا نوشتن بیان مساله در این اندازه برای بسیاری از موضوعات تقریباً غیر ممکن است.همبستگی و انسجام مطالب در بیان مساله بسیار مهم است. پراکنده گویی و عدم وجود ارتباط منطقی بین قسمتهای مختلف بیان مساله امری بسیار رایج است. زمانی می توان بیان نمود که انسجام کافی وجود دارد که حذف و یا جابجایی حتی یک پاراگراف باعث دشوار شدن درک مطالب شود.
در پژوهش کمی به شمارش و اندازه گیری موارد و خصیصه های مورد مطالعه خود می پردازد. هدف تعمیم پذیری، پیش بینی و تببین علت است. روند کار شروع با فرضیه یا نظریه است. نمونه گیری و دستکاری و کنترل آزمودنی ها صورت می گیرد.

بخشی از متن:
پاورپوینت ضرورت و اهمیت انجام پژوهش
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 67 اسلاید
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
وزارت نیروشرکت مدیریت منابع آب آیرانبررسی آثار اقتصادی بالقوه پدیده تغییر اقلیم بر منابع آب حوضه آبریز زاینده رود The potential Economic Impact of Climate Change on Zayendeh-rud water resourcesمجری:دکتر سیدصفدرحسینی همکاران اصلی: دکتر محمدرضا نظریدکتر شهاب عراقی نژاد 1 تعریف اقلیم اقلیم، شرایط متوسط آب و هوا برای یک محدودۀ خاص و یک دورۀ خاص است. تغییر اقلیم بر اساس تعریف IPCC تغییر اقلیم عبارت است از تغییر برگشت ناپذیر در متوسط شرایط آب و هوایی یک منطقه نسبت به رفتاری که در طول یک افق زمانی بلندمدت از اطلاعات مشاهده یا ثبتشده در آن منطقه مورد انتظاراست.عامل اصلی تغییرات اقلیمی:فعالیت های انسانی است که به انباشت گازهای گلخانه ای با قدرت ماندگاری طولانی مدت در جو (دی اکسید کربن، متان، اکسید نیتروژن و هالوکربن ها) منجر می شود. مقدمه، ضرورت و اهداف 3 مقدار انتشار سالانۀ کربن بین سال های 2004-1970 به میزان 80 درصد رشد یافته و از مقدار 21 گیگا تن در سال به حدود 38 گیگا تن افزایش یافته طی دورۀ 10 ساله 2004-1995 (0/92 گیگاتن در هر سال) بیش از دو برابر رشد آن طی دورۀ 1994-1970 (0/43گیگا تن در هر سال) بوده است. پیش بینی می شود، سوخت های فسیلی همچنان به عنوان مهم ترین منبع تامین انرژی جهان تا اواسط قرن حاضر باقی مانده و انباشت ناشی از آن طی این مدت به میزان 40 الی 110 درصد افزایش یابد. پیامد در مقیاس کلی پیامد در مقیاس منطقه ای و محلی افزایش دمای زمین بین 1/5تا 4/5درجۀ سانتیگراد، افزایش تراز آب دریاها وقوع نوسان های شدید آب و هوایی تغییر الگو و مقدار بارش هاافزایش مقدار تبخیر و تعرقتغییر رواناب سطحی و احتمال وقوع پدیده های حدی هیدرولوژیکی مقدمه، ضرورت و اهداف امروزه از تغییر اقلیم به عنوان یکی از مهم ترین چالش های زیست محیطی قرن بیست و یکم یاد می شود که پیامدهای جدی اقتصادی به دنبال دارد(ریدسما و همکاران، 2009). بر اساس برآوردهای انجام شده برای درجات مختلف از گرمایش کره زمین 2 درجۀ سانتیگـراد با خسارتی معـادل 1 تا 7 درصد 3 درجۀ سانتی گراد با خسارتی حدود 1 تا 14 درصد 5 درجـۀ سانـتی گراد خسارت اقتصادی آن بین 5/2 تا 30 درصد پـرداخت کنندۀ بخـش عمـدۀ آن کشورهای در حال توسعه هستند (کمفرت، 2009) این امر نگرانی هایی را در سطح بین المللی باعث شده است برگزاری کنفرانس آب و هوا در سال 1979 تاسیس کمیتۀ بین الدولی تغییر اقلیم 1988 مقدمه، ضرورت و اهداف 5 تهیه و تدوین کنوانسیون تغییر اقلیم در سال 1992، تصویب متمم آن، یعنی پروتکل کیوتو در سال 1997، برگزاری اجلاس بالی در اندونزی و گردهمایی سران بیش از 180 کشور عضو کنوانسیون تغییرات آب و هوا در کپنهاگ دانمارک (2009) اگرچه بخش های مختلف اقتصادی اعم از کشاورزیجنگلداریآبصنعتگردشگریانرژی و حتـی بازارهـای مالـی و بیـمه از تغـییرات اقلیـم متاثر می شوند لکن در این میان بخش های آب و کشاورزی وابسته ترین بخشها به اقلیم است. مقدمه، ضرورت و اهداف

بخشی از متن:
پاورپوینت طرح ارزیابی فعالیت پژوهشی گروه های آموزشی
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید: 19 اسلاید
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
طرح ارزیابی فعالیت پژوهشی گروه های آموزشی در این بررسی، به منظور ارزیابی موثر از روش رتبه دهیAHP استفاده شده است. این روش از جمله روش های مهم در رتبه دهی گروه هایی است که در چند شاخص یا معیار، مشترک هستند. در این ارزیابی گروه های پنج گانه دانشگاهی در 9 معیار به صورت مشترک ارزیابی شده اند که وزن ارزیابی هر مورد در هر بخش به صورت مجزا و در انتها به صورت یکپارچه گزارش شده است. 1- وزن گروه ها بر اساس معیار ارتقاء و نمودار مرتبط با جدول وزن دهی 2- وزن گروه ها بر اساس معیار ترفیع و نمودار مرتبط با جدول وزن دهی

بخشی از متن:
پاورپوینت فعالیت های پژوهشی مرکز ماهیان سرد آبی کشور
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید: 23 اسلاید
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
به نام خدا فعالیت های پژوهشی مرکز تحقیقات ماهیان سردآبی کشور (تنکابن) در سال 1390 پروژه های مصوب مرکز

بخشی از متن:
پاورپوینت کارگاه روش تحقیق و آشنایی با پروپوزال نویسی
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید: 118 اسلاید
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
کارگاه روش تحقیق و آشنائی با پروپوزال نویسی چرا باید یک پروپوزال تهیه شود؟جلب منابع اعتباری یا خدماتی از سازمان های ذینفع؛کسب مجوز لازم از سازمان های نظارتی؛در نظر گرفتن تمامی جنبه های اجرایی که ممکن است قبل از نگارش برای ما مبهم باشد. پروپوزال طرح تحقیق پروپوزال یا طرح تحقیق، پیش نویس پژوهشی است که شما برای اخذ مدرک تحصیلی یا به هدف انجام یک تحقیق ارائه می دهید. در پروپوزال به معرفی موضوعی که انتخاب کرده اید، توضیح اهمیت آن موضوع، ذکر پژوهش هایی که در گذشته در این باره صورت گرفته، و نتایجی که فکر می کنید از تحقیق خواهید گرفت می پردازید. هم چنین روش یا روش هایی که در پژوهش از آن ها بهره خواهید گرفت را ذکر می کنید. شکل پروپوزال بنا بر هدفی که از آن دارید و یا به مقتضای رشته تحصیلی شما می تواند قدری متغیر باشد. اما شکل بنیادین آن، همواره باید شامل عنوان بندی های مشابه و بخش های زیر باشد: اجزای پروپوزال طرح تحقیق نگارش عنوان تحقیقمقدمه:بیان مسالهمروری بر متونتعریف واژه ها اهداف، فرضیات و سوالاتتبیین و تعریف متغیرها 4 روش مطالعه:نوع و روش مطالعهجامعه پژوهش و حجم نمونهروش نمونه گیریابزار گردآوری داده هاپایایی و روایی ابزار گردآوریمحدودیت ها و مشکلاتملاحظات اخلاقیمنبع نویسیجدول گانتبودجه بندی

بخشی از متن:
مبانی نظری طراحی شهری (ppt) 61 اسلاید
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید: 61 اسلاید
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
مبانی نظری طراحی شهری هر فضایی تبلور نیاز های جسمی و روحی انسان به شمار می رود = همواره پیوند نزدیکی بین بستر رفتار و آن رفتار وجود دارد. این بستر رفتارها هستند که به معرفی آنچه که می تواند در محدوده شان رخ دهد می پردازند و به فرد منتقل می کنند. تنها در صورتی این بستر ها تبدیل به فضاهای مطلوب می شوند که بنا بر ویژگی های رفتاری جمع طراحی شوند. تنظیم ساخت محیط یا طرح آن از طرق مختلف بر رفتار اجتماعی موثر است. مقدمه بررسی تاثیر متقابل انسان و محیط به شکل گسترده داشتن طرح های مطلوب و مرتبط با رفتار نمودار ارتباطات بین مفاهیم انسان محیط نیاز فعالیت ارتباط ادراک حرکتزمانفضافرهنگ رفتار شکل گیری تصویر ذهنی ارتباط ارتباط عبارت است از فرایند انتقال پیام از سوی فرستنده برای گیرنده، مشروط بر آن که در گیرنده ی پیام، مشابهت معنی با معنای مورد نظر فرستنده ی پیام ایجاد شود. اندیشه، تعقل، اراده و رفتار انسان به نوعی ارتباطی است که با محیط اطراف خود دارد. ارتباط در بطن خود دو عنصر فرستنده و گیرنده و آنچه را که این دو را به هم ربط می دهد، را نهفته است. 1. ارتباط گیرنده فرستنده ارتباط ارتباط یک فرایند است که میان فرستنده و گیرنده، توسط پیام و ایجاد معنی، از طریق مسیر انتقال پیام صورت پذیرفته، باعث بروز عکس العمل (پس فرست) در گیرنده شده و گاه تاثیری بر فرستنده (باز خورد) می گذارد.

بخشی از متن:
پاورپوینت جان گاتمن
نویسنده، پژوهشگر و روانشناس آمریکایی
شیوه درمانی گاتمن شامل موارد زیر است در شش مرحله
تعداد اسلاید12
نسخه قابل ویرایش شهریور ماه 1402
جان گاتمن
گاتمن در تلاش برای تعیین اینکه چه ویژگی های رابطه ای باعث پایداری ازدواج می شود و چرا برخی از ازدواج ها به طلاق ختم می شود، تحقیقاتی را بر روی بیش از 3000 زوج انجام داد.

بخشی از متن:
عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت پیشینه علوم اجتماعی در جهان اسلام درس 9 جامعه شناسی 3 پایه دوازدهم
به نظر شما در جهان اسلام، علم چه جایگاهی دارد؟
علم نافع چه ویژگی هایی دارد؟
دربارۀ پیشینۀ علوم اجتماعی در جهان اسلام چه می دانید؟
و...

بخشی از متن:
پاورپوینت
خلاصه طرح های پژوهشی معلمان پژوهنده
موضوع : بررسی علل لکنت زبان یک دانش آموز پایه دوم متوسطه اول
معلمان پژوهنده
تعداد اسلاید 23
نسخه قابل ویرایش شهریور ماه 1402

بخشی از متن:
فصل دوم پایان نامه ارشد و پیشینه تحقیقاتی نظریه های کیفیت زندگی
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 21 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
کیفیت زندگیسازمان جهانی بهداشت در سال 2000 این مفهوم را به این صورت تعریف کرده است:کیفیت زندگی، درک افراد از موقعیت خود در زندگی از نظر فرهنگ، سیستم ارزشی که در آن زندگی می کنند، اهداف، انتظارات، استانداردها و اولویت هایشان می باشد، پس کاملاً فردی بوده و توسط دیگران قابل مشاهده نیست و بر درک افراد از جنبه های مختلف زندگی شان استوار است.به رغم آنکه توافق کلی در تعریف کیفیت زندگی وجود ندارد، پژوهشگران بر سه ویژگی مهم آن شامل چند بعدی بودن، ذهنی بودن و پویا بودن اتفاق نظر دارند. کیفیت زندگی موضوعی چند بعدی است و دارای ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و روحی است. این ویژگی با تعریفی که امروزه از سلامتی داریم منطبق است. در ادبیات علوم اجتماعی ، توسعه اجتماعی نخست مترادف با تکامل اجتماعی بود . در این دوره بشر در حال حرکت به سوی تمدن بود. ولی در دوره های اخیر توسعه اجتماعی از فرضیه های تکاملی خود جدا شده و روی مسائلی در ارتباط با تامین نیازهای بشری و ارتقاء کیفیت زندگی متمرکز شده است )عباسی، 1391).بنابراین می توان استنباط کرد کیفیت زندگی درک منحصربه فرد هر شخص در مورد اینکه آیا زندگی او با وجود ارتباطی که با خانواده اش، دوستانش و اجتماعش دارد یا برایش رضایت بخش و قابل قبول است یا نه! و همچنین ارضاء فیزیکی، روانی، اجتماعی و اقتصادی برایش موجود است یا نه !که البته این قضیه با توقع شخص از زندگی اش ارتباط دارد )پارک و پارک، 1980 ؛ ترجمۀ شجاعی و افضلی، 1376).همچنین کیفیت زندگی یکی از شاخص های اصلی جامعه است که در بر گیرندۀ مهم ترین عواملی است که در شرایط زندگی در جامعه و رفاه شخصی افراد را تعیین می کنند. کیفیت زندگی یکی از اساسی ترین مقوله های علوم اجتماعی است که در آن پارامترهای غیرمادی چون کیفیت کار، سطح سواد و فرهنگ، استاندارد پزشکی و بهداشت، کیفیت فراغت و تفریح، شرایط محیط زیست، جو سیاسی، احساس خوشبختی انفرادی و حتی آزادی و اتحاد ملی مورد بررسی قرار می گیرند. کیفیت زندگی به عنوان احساس فرد از بهزیستی تعریف شده است، احساسی که اساس اش در رضایت فرد از جنبه هایی از زندگی است که برای وی اهمیت دارد)سیمت و همکاران، 2003).در مراحل آغازین مطالعات تجربی مربوط به کیفیت زندگی ، مطالعات به صورت تقلیل گرایانه و یک بعدی صورت می گرفت. به عنوان مثال، به سال 1981 در شمال غرب انگلستان تحقیقاتی به نام مطالعه کیفیت زندگی انجام شد که طی آن مفهوم کیفیت زندگی محدود به بیماری های روانی مزمن در نظر گرفته شد. در مطالعاتی که بدین سبک در زمینه کیفیت زندگی صورت می گرفت ، آن را به عنوان نقطه ای محوری جهت ارزشیابی بهداشت روانی تلقی می کردند . در طی دو دهه گذشته مفهوم کیفیت زندگی از مفهوم روان شناختی صرف به یک مفهوم چند بعدی مبدل شده است. این برداشت چند بعدی از مفهوم کیفیت زندگی در سنجش و ارزیابی کارایی سیاست های رفاه اجتماعی نقش عمده ای را ایفا می کند. آنچه که امروزه در حوزه رفاه اجتماعی و بهزیستی اهمیت دارد، اتخاذ دیدگاهی از کیفیت زندگی است که بتواند ابعاد اجتماعی، اقتصادی، روانی و زیستی را پوشش دهد. به طوری که هدف اصلی آن ، بیشتر بررسی چند بعدی انسان می باشد (غفاری و امیدی، 1388).انسان شناسان نیز در این زمینه معتقدند که زندگی بشر دارای دو بعد است:سطح: این بعد به جنبه های آشکار زندگی اشاره دارد.عمق: به جنبه های پنهان و نادیدنی زندگی بشر اشاره دارد. در این بعد آخریست که فهم و شناخت ما از زندگی شکل می گیرد. آنجا که سلامتی را رفاه کامل جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی می دانیم (غفاری و امیدی، 1388).محققان علوم انسانی از جنبه های مختلف به بررسی کیفیت زندگی پرداخته اند و نشان داده اند که عوامل مختلفی از جمله سلامت جسمانی، سلامت روانی، روابط اجتماعی، سلامت محیط، درآمد، اوقات فراقت، عقاید مذهبی و غیره بر کیفیت زندگی تاثیرگذار هستند.سلامت یکی از نشانگرهای کیفیت زندگی است و بعضی آن را مترادف با خوشحالی و رضایت از زندگی و برخی هم معنی با بهزیستی می دانند (فرانس ،1993).2- 2- 3- 1- چند نظریه دربارۀ کیفیت زندگیکالمن (1984) می گوید که کیفیت زندگی گستردگی و انبساط امید و آرزو است که از تجارب زندگی ناشی می شود (عباسی، 1391).فرانس (1993) «کیفیت زندگی، ادراک فرد از از رفاه است که به نظر می رسد از رضایت یا عدم رضایت در حیطه های اصلی زندگی ناشی می شود (عزیزی و ابرقوی، 1389).کیفیت زندگی، ابعاد جسمی، روانی و اجتماعی است که محدود به تجارب - اعتقادات، انتظارات و ادراک بیمار است (تستا و سیمونسون ، 1996).زان در سال 1992 کیفیت زندگی را درجه رضایت در تجارب زندگی فرد می داند، وی می گوید کیفیت زندگی ، شامل رضایت از زندگی ، رضایت در تصور از خود ، سلامت و فاکتورهای اجتماعی و اقتصادی است )برگر ،1998).سازمان بهداشت جهانی نیز کیفیت زندگی را این گونه تعریف می کند: «ادراک افراد از موقعیتشان در زندگی، در متن فرهنگ و نظام های ارزشی که در آن زندگی می کنند و در ارتباط با اهداف، انتظارات، ارتباطات و نیازهایشان است )پوراسلامی، ایار و سرمست، 1379).علی رغم اختلاف نظرهایی که در تعریف کیفیت زندگی وجود دارد، توافقی ادراکی در بین متخصصین وجود دارد. اکثر متخصصین موافق این امر هستند که کیفیت زندگی شامل ابعاد مثبت زندگی می شود و مفهومی چند بعدی است) دهداری، 1381).در یک مفهوم دیگر کیفیت زندگی با سلامت مشخص می شود و در ارتباط با آن است. موضوع سلامت از بدو پیدایش بشر در قرون و اعصار متمادی مطرح بوده است اما هر گاه از آن سخن به میان آمده عموماً بعد جسمی آن مد نظر گرفته و کمتر به سایر ابعاد سلامت به خصوص به بعد اجتماعی آن توجه شده درسال 1958 سازمان بهداشت جهانی سلامت اجتماعی را به عنوان یکی از سطوح کلی فرد شناسایی کرد( اندرسون، 1995؛ به نقل از لطیفی، موحدی، 1388).2- 2- 3- 2- ابعاد کیفیت زندگیاکثر متخصصین و صاحب نظران این حوزه معتقدند که کیفیت زندگی داری 6 بعد است (دهداری، 1381).بعد فیزیکیاجتماعیروانیجسمیروحیمحیطیبعد فیزیکی : این بعد بیشتر از تعبیر ابعاد، معیارهای اندازه گیری نتایج را نشان می دهد. سئوالات مربوط به بعد فیزیکی شامل : سئوالات درباره قدرت ، انرژی ، توانایی برای انجام فعالیتهای روزمره و خود مراقبتی می باشد. این سئوالات به طور عمومی با ارزیابی پزشکان از وضعیت عملکردی و احساس بهتر بودن در ارتباط است.بعد اجتماعی : احساس بهتر بودن از لحاظ اجتماعی اشاره بر این دارد که کیفیت ارتباطات افراد با خانواده، دوستان ، همکاران و اجتماع چگونه است.بعد روانی : احساس بهتر بودن از لحاظ روانی،اغلب در ارتباط با مراقبتهای بهداشتی از اهمیت قابل ملاحطه ای برخوردار است. شایع ترین نشانه های روانی که مورد بررسی قرار می گیرند عبارت اند از : اضطراب، افسردگی و ترس.بعد جسمی : این بعد به علائم بیماری و عوارض جانبی درمان مثل درد اشاره دارد.بعد روحی : احساس بهتر بودن از لحاظ روحی به این مفهوم اشاره دارد که زندگی هرکس هدف و معنایی دارد.بعد محیطی : این بعد به این مقوله اشاره دارد که کیفیت محیط پیرامون زندگی بشر برای زیست چگونه است و اینکه افراد آیا اثرات خارجی مثبت بر محیط زیست خود و سایرین می گذارند یا نه؟ و یا اینکه تا چه حد سعی می کنند تا اثرات خارجی منفی تعاملات خود را کاهش دهند) دهداری، 1381).2- 3- پیشینه پژوهش2- 3- 1- پیشینه داخلی