دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 2276 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 45 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 45 صفحه
اندازه حرکت وکاربردهای آن(مکانیک کوانتومی) آنچه در این فصل می خوانیم : 1- نمایش تکانه 2- توزیع تکانه در یک اتم 3- قضیه بلوخ 4- تئوری پراش 5- آزمایش پراش 6- حرکت در میدان یکنواخت نیرو تکانه با انتخاب بردارهای یکه به عنوان سه مولفه ازاین عملگر تعریف می شود شرایط راست هنجاری را برای مقادری که به فرم پیوستارند به شکل زیر می پذیریم که یک ویژه بردار با هنجار بینهایت است. برای پیدا کردن ویژه بردارهای تکانه ومکان به بررسی ضرب داخلی آنها می پردازیم (4-1) (4-3) با به کار بردن رابطه های زیر: و
نمایش تکانه
که جواب آن به صورت زیر است نتیجه این که : با جایگذاری در * داریم : * نمایش در فضای مکان یک تابع از x است از شرط بهنجارش داریم : به همین ترتیب نمایش در فضای تکانه به این صورت است تبدیل فوریه است هر عملگر در فضای خود قطری است بنابراین در فضای قطری است. اثرعملگرمکان به این صورت است: بنابراین عملگر مکان در فضای تکانه به این شکل است ویژه بردارهای تکانه نابهنجارند بنابراین متعلق به فضای هیلبرت نیستند با وجود این که این موضوع مشکلی ایجاد نمی کند اما فرض می کنیم فضای ما مکعبی با ابعاد بزرگی از L است .به این صورت از بی نهایت شدن نرم جلوگیری می کنیم و شرایط مرزی دوره ای را اعمال می کنیم. اگربخواهیم عملگرتکانه در به صورت دوره ای باشد مقادیرمجاز به ازای شرایط مرزی مضرب صحیحی از خواهد بود. بنابراین یک مقدار مجاز kبرای هر در فضای kوجود دارد. با نشان دادن ویژه بردارهای این مکعب به صورت زیر آن ها را از قسمت قبل جدا می کنیم به این صورت ویژه بردار ها را بهنجار کردیم پس از شرایط راست هنجاری را ارضا می کنند در حد نتیجه این روش باید با فضای بدون مرزمطابقت کند .در صورتی که رابطه در این حد به تبدیل نمی شود. آن چه برای ما اهمیت دارد مقدار چشم داشتی مشاهده پذیری چون روی حالت
است چگالی احتمال در فضای اندازه حرکت است.بنابراین نتیجه روش اول به این صورت است در دومین روش (جعبه ای) احتمال در فضای اندازه حرکت به ازای مقادیر گسسته در است. (k مقادیر مجاز در شرایط مرزی) مجموع برای مقادیر مجازk در شبکه است.برای L بزرگ (در هر حجم در فضایk )مقادیر مجاز k متراکم می شود
در L های بزرگ مقایسه رابطه 5-8 با 5-4 نشان می دهد که : پس نتیجه دومین روش مشابه پاسخ اولین روش است با تفاوت در یک ضریب
توزیع تکانه در یک اتم
طبق تئوری , توزیع احتمال اندازه حرکت برای حالت به شکل زیر است ساده ترین حالت , اتم هیدروژن با یک الکترون ویک پروتون است یونش اتم هیدروژن با باریکه ای از الکترون با انرژی بالا انجام می گیرد معادله پایستگی تکانه ایجاب می کند که : و تکانه الکترون و پروتون قبل از برخورد هستندو تکانه نهایی هسته پس از یونیزاسیون است. برخورد الکترون پر انرژی و الکترون اتمی به سرعت اتفاق می افتد بطوری که الکترون بدون تاثیر بر هسته پس زده می شود .بنابراین : آشکارسازها به صورتی تنظیم می شوند که طول و مساوی شود و هردو زاویه یکسانی نسبت به تکانه فرودی داشته باشند. چون سه بردار و و لزوما هم صفحه نیستند. بنابراین طبق شکل زاویه میان صفحه و و صفحه و مساوی است اندازه تکانه الکترون اتمی به شکل زیر به دست می آید : در این آزمایش برای زاویه ثابت به ازای مقادیر مختلف تغییر می کند.اگر ترم در معادله وجود نداشت سه بردار و و درون یک صفحه قرار می گرفتند ولی اکنون مقدار متناسب با است. احتمال رخداد چنین پدیده پراکندگی با سطح مقطع پراکندگی الکترون – الکترون ( ) برای برخورد الکترون فرودی و اتمی متناسب است ودر نهایت در احتمال اینکه الکترون اتم
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | تربیت بدنی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 2420 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 22 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 22 صفحه
انتخاب ورزش مناسب بسمه تعالی نکاتی برای انتخاب ورزش انتخاب ورزشی که از آن لذت میبرید
انتخاب بیش از یک ورزش
تغییر شدت ورزش خود
انتخاب ورزشی که آماده و در دسترس باشد
عضویت در یک کلاس یا تیم ورزشی
انتخاب ورزشی که نیاز به هوای مساعد نداشته باشد
انتخاب ورزشی که قسمتی از برنامه همیشگی باشند
اختصاص یک ساعت معین در روز به ورزش
انتخاب ورزشی که متناسب با مشکلات سلامتی باشد
انجام ورزش به همراه یک دوست
آیا به یک مربی خصوصی احتیاج دارید؟
هر ورزشی را که انتخاب میکنید و هر استراتژی که برای حفظ اشتیاق و علاقهمندی به ورزش بکارمیبرید، به یاد داشته باشید که: به آرامی و بتدریج عمل کنید،زیاد به خود سختی ندهید و خواهان پیشرفت سریع نباشید. پیشرفت در تندرستی و تناسب طی هفتهها و ماهها (نه روزها) حاصل میشود. در هر دفعه یکی از ویژگیهای ورزش را افزایش دهید ـ مدت زمانی که هر دفعه ورزش شما طول میکشد duration)) یا شدت ورزش کردن شما در هر دفعه intensity) ) یا تعداد دفعاتی که در هر هفته ورزش میکنید frequency) ) دقت کنید که فقط مقدارکمی بر ورزش تان بیافزایید مثلاً 10 درصد در هر هفته.
مراحل برنامه آمادگی جسمانی، در چهار مرحله اجرا میشود. گرم کردن
تمرین برای آمادگی دستگاه قلب و عروق
تمرین برای آمادگی عضلات
بازگشت به حالت اولیه
آمادگی جسمانی چیست و به چه فاکتورهایی نیازمند است؟ استقامت قلبی و ریوی
انعطاف پذیری
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 860 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 19 صفحه
به نام یگانه هستی بخش به نام خدا اعتماد به نفس وابراز وجود مهارت خود آگاهی مهارت شناخت توانائی ها ، استعدادها ، محدودیتها ،علائق احساسات .
مشخص نمودن توانایهای مثبت ومنفی
توانمند ساختن فرد در مقابل توانایی های منفی
ارتقاء توانای های مثبت
عزت نفس چگونگی استفاده ما از اطلاعات و توانائی های خود برای برخورد با دنیا ودستیابی به اهدافمان .
عزت نفس سالم :پذیرش خود ،دادن فیدبک مثبت به خود
عزت نفس پائین :نادیده گرفتن خود، فیدبک منفی
عواقب عزت نفس پایین * اضطراب ، احساس تنهائی ،آمادگی برای افسردگی
جرأتمندی ندارند
آسیب پذیری در مقابل اعتیاد به مواد
از بین بردن روحیه خلاق
* کاهش عملکرد راههای رسیدن به عزت نفس بهتر
تنظیم فعالیتها براساس تواناییها
پذیرش کودکان همانگونه که هستند
تعامل سالم در خانه وداشتن روابط گرم وصمیمانه
دریافت بازخورد مثبت در مقابل انجام کار صحیح در نظر گرفتن نقش ارث ، خانواده ، جامعه
نسبت دادن رفتار خوب فرزندان به خود آنها
راههای رسیدن به عزت نفس بهتر راههای رسیدن به عزت نفس بهتر بررسی اشتباه رخ داده نه کل تواناییهای کودک . کمک به جبران شکست واستفاده مفید از تجارب آن شکست
توجه به کارهای مثبت ، شناخت استعدادها وپرورش آنها مهارت ابراز وجود (جراتمندی ) توانایی ابراز خود واحقاق حقوق خود بدون تجاوز به حقوق دیگران
رابطه باز ، صادقانه و مستقیمی است که باعث گسترش وجود
خویش وابراز خویشتن می گردد
عمل به نحو جراتمندانه به فرد اجازه می دهد تا اعتماد به نفس را در خود حس کند
مهارت ابراز وجود (جراتمندی ) امکان دستیابی به روابط صادقانه را افزایش می دهد و به فرد کمک می کند تا درباره خود احساس بهتری داشته باشد
در انجام تصمیم گیری و تسلط بر فعالیتهای روزمره فرد نقش دارد باعث برانگیختن حس احترام دوستان وآشنایان می شود
حقوق فردی هر فردی حق دارد در مورد چگونگی هدایت زندگی خود تصمیم بگیرد .
هر فردی حق دارد که ارزشها ، باورها ،عقاید وعواطف خاص خود را داشته باشد .
هر فردی حق دارد خودش را ابراز کند وحق دارد بگوید ”نه ” ”من نمی دانم ”
هر فردی حق دارد خودش را دوست بدارد
هر فردی حق دارد افکارش را تغییر دهد ،اشتباه کند نکات لازم برای ابراز وجود آگاهی نسبت به احساسات خودداشته باشیم ونسبت به آنها صادق وامین باشیم
برای شرایطی که در آن قرار می گیرید جملات مناسب پیش بینی کنید
خیلی واضح وروشن وبطور مستقیم نظر خود را بیان کنید .(من ، من نکنید )
اگر با خواسته ای مواجه شدید که مبهم است بخواهید آنرا برای شما واضح وروشن نمایند
نکات لازم برای ابراز وجود از زبان بدن ( سر بالا ،مصمم و محکم صحبت کردن ) استفاده کنید
خونسردی خودتان را حفظ کنید
به عقاید وارزشهای دیگران احترام بگذارید
نیازهای منطقی خود را به طور مستقیم بیان کنید
نظرات خود را بدون شرمندگی یا معذرت عنوان نمائید
نکات لازم برای ابراز وجود از کلمه من یا ما به جای تو استفاده کنید
تماس چشمی خود را با شخص مقابل حفظ نمائید
در فاصله مناسب قرار بگیرید . (فاصله ای که به فرد تسلط داشته باشید . )
در صورت موفق بودن در ابراز وجود به خود پاداش بدهید
از کلمه ”نه ” به جای کلمه چرا استفاده کنید چون منتهی به آوردن دلیل وبرهان می شوید مها رت های نه گفتن و مقاومت در برابر فشار گروه
روشهای صحیح نه گفتن روشهای صحیح نه گفتن “بابا بی خیا ل، منو چه به این کارها”
باشه ، تو راست میگی، اما من اهلش نیستم”
نه من این کار را نمی کنم وبنظر من تو هم داری اشتباه می کنی
شوخی کرد
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1483 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 68 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 68 صفحه
اسرار موفقیت آیا شما از اینکه برخی افراد چگونه با زندگی کنار می آیند شگفت زده نمی شوید؟ آنها همیشه خوش رو و بانشاط هستند و در هنگام مواجهه با مشکلات استوار می ایستند اما در مقابل افرادی هستند که همیشه از زندگی شاکی هستند،از کاه کوه می سازند و زندگی را با اخم و تخم سپری می کنند. هر کسی به نوبه خود دارای مشکلات، استرس ها و تنش های مخصوص به خود می باشد اما اگرشما بیاموزید که چگونه با آنها کنار بیایید در پایان پیروز از میدان خارج می شوید. ╚ لطفا مداد باشید!!! ╝ در مداد پنج خاصیت است که اگر به دستشان بیاوری تمام عمرت موفق هستی: 1) میتوانی کارهای بزرگی کنی اما نباید هرگز فراموش کنی دستی وجود دارد که هر حرکت تو را هدایت می کند.اسم این دست خداست.او باید همیشه تو را در مسیر اراده اش حرکت دهد. 2) گاهی باید از آنچه می نویسی دست بکشی و از مداد تراش استفاده کنی.این باعث می شود مداد کمی رنج بکشد اما آخر کار نوکش تیزمی شود. پس بدان که باید رنج هایی را تحمل کنی چرا که این رنج باعث می شود انسان بهتری شوی. (هر که تخم مرغ می خواهد صدای قدقد مرغ را تحمل می کند) 3) مداد همیشه اجازه میدهد برای پاک کردن یک اشتباه از پاک کن استفاده کنیم. پس بدان که تصحیح یک کار خطا کار بدی نیست در واقع برای اینکه خودت رادر مسیر درست نگه داری مهم است. 4) چوب یا شکل خارجی مداد مهم نیست ذغالی اهمیت دارد که داخل چوب است.پس همیشه مراقب درونت باش.5)مداد همیشه اثری از خود بر جای می گذارد.بدان هر کار در زندگیت می کنی ردی به جا می گذارد.پس هوشیار باش .. افراد موفق نتیجه محورند.اولویت دادن به نتایج در انجام کارها یا همان "نتیجه محوری"نخستین ویژگی افراد موفق است. ╚ موفقیت همیشه یک حادثه نیست ╝ برای این گونه افراد کمتر اهمیت دارد که یک پدیده از کجا آمده یا قبلا چه بوده است.بلکه بیشتر این موضوع اهمیت دارد که یک پدیده به کدام نقطه می خواهد برود و چگونه و از چه راهی و با چه ابزاری می خواهد به آنجا برسد. انسان موفق در مواجهه با هر چیزی به این فکر می کند که آیا این نتیجه می دهد یا نه؟ آیا مرا به اهدافم نزدیکتر می کند یا نه؟در این زمینه باید تعصبات را کاملا کنار گذاشت. مثلا فکر کنید خدای نکرده کسی به یک بیماری سخت مبتلا شده و پزشکان گفته اند در حال حاضر دارویی برای درمان آن وجود ندارد. حال اگر یک نفر دارویی را برای این بیماری اختراع کرده باشد فکر می کنید آن شخص چه می کند؟ معلوم است...سعی می کند به سرعت آن فرد را پیدا کند و به هر قیمتی دارو را ازاو بگیرد. دیگر برای او فرق نمی کند این دارو ساخت ژاپن است یا چین یا ایران؟فقط به نتیجه نهایی فکر می کند که در اینجا درمان بیماری او است. ╚ راهکار جویی به جای مقصر یابی ╝ "چگونه؟"پرسشی است که همه انسان های موفق از خود می پرسند. مردمان معمولی جهان در موقعیت های نامطلوب بیشتر به دنبال یافتن مقصر هستند. افراد برجسته در موقعیت های نامطلوب فکرشان را بر این موضوع متمرکز می کنند که چگونه می توانند از این وضع بیرون آمده یا باآن کنار بیایند. ╚ عملگرایی توام با اندیشه╝ یکی از ویژگی های افراد برتر در هر رشته این است که مدام درذهنشان رسیدن به بالا ترین سطوح موفقیت را حق خود می دانند و دایم به بهتر و بهتر شدن کار خود فکرمی کنند. اما افراد موفق در کنار عملگرایی از یک توانایی برتر برخور دارند و آن "اندیشیدن"است. اغلب مشکلات بشر از انجام اعمالی نشات گرفته که قبل از انجامش به اندازه کافی بر روی آن فکر نکرده است. اگر قبل از انجام هر عملی به اندازه کافی فکر کنید آن گاه تفکرات تان عمیق تر خواهد شد.آن زمان می توانید سریع فکر کنید و حتی ظرف 24 ساعت تمامی جوانب یک کار را بسنجید. ╚ موفقیت هرگز شانس نیست ╝قانون احتمالات به ما می گوید که هر اتفاقی بیفتد ممکن است بتوانید آن را تغییر دهید و اغلب چیزها مربوط به خود ماست. (هیچ چیز 100 درصد نیست) موفقیت یک حادثه نیست بلکه فرایندی حاصل جمع تلاش و ...
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 3577 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 86 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 86 صفحه
ارزشیابی صلاحیت بالینی 3 Evaluation is for
Improvement
Not
Provement Professional Competence The habitual and judicious use of communication, knowledge, technical skills, evidence based decision making, emotions, values, and reflection to improve the health of the individual patient and the community.
“به کارگیری عادتگونه و مدبرانه دانش، مهارتهای ارتباطاتی، مهارتهای عملی، استدلال بالینی، عواطف، ارزشها و بازاندیشی در فعالیت حرفهای روزمره، در جهت خدمت به فرد و جامعه" 5 Epstein and Hundert, Designing and assessing professional competence. JAMA 287:226, 2002 What is Clinical Competency? The ability to handle
a complex professional task by
integrating knowledge, skills and attitudes.
Rice et al., Competency-based objectives for clinical training. Can. J. Med. Technol. 57:136, 1995 Reference
Van der Vleuten, C. The assessment of professional competence: developments,research and practical implications Advances in Health Science Education 1996, Vol 1: 41-67 تلفیق دانش، مهارت عملی و نگرش های حرفه ای در ضمن انجام یک وظیفه بالینی پیچیده Miller GE. The assessment of clinical skills, competence, performance Acad Med, 1990; 65(Suppl.):S63-S67. Behavior Skills
& attitudes Knowledge What is the best way to evaluate Clinical Competency? Miller’s Pyramid of Competenc Knowledge tests: MCQs Clinical based tests: MCQ Competency assessment: OSCE Performance assessment: Masked SP A simple model of competence Miller GE. The assessment of clinical skills/competence/performance. Academic Medicine (Supplement) 1990; 65: S63-S7.
Knows Shows how Knows how Does Written, Oral or
Computer based assessment Performance or hands on assessment Model of competence Miller GE. The assessment of clinical skills/competence/performance.
Academic Medicine (Supplement) 1990; 65: S63-S67. climbing the pyramid Knows Shows how Knows how Does Validity of testing formats Professional practice assessment Knowledge assessment: MCQs...
Problem-solving assessment: PMP، MCQs,.. Performance assessment: OSCEs, long/short cases, etc
Miller’s Pyramid for Assessing Clinical Competence Knowledge Performance Competence Action MCQs PMPs OSCE Work Expanding our toolbox….. Knows Shows how Knows how Does Expanding our toolbox….. Knows Knows how Does Expanding our toolbox….. Knows Shows how Knows how Does Expanding our toolbox….. Knows Shows how Knows how Does “Domain specific” skills ACGME Core Competencies(The 6 Competencies) Patient Care
Medical Knowledge
Professionalism
Interpersonal & Communication Skills
Practice-Based Learning and Improvement
Systems-Based Practice 17 انواع آزمونها 1- آزمونهای تکوینی (Formative):
ارزیابی های محل خدمت (Workplace) با پس خوراند (feedback) مناسب درطول دوره آموزشی
پیشرفت تحصیلی وتجربیات یادگیری دانشجو
تمام عملکرد و رفتار یک دانشجو مورد ارزیابی قرار می گیرد.
2- آزمونهای تجمعی : (Summative)
نشانگر قبولی یا ردی از امتحان آخر ترم یا ارتقائ سالانه دستیاری می باشد .
ارزیابی فقط در حیطه دانش می باشد.
What are assessment tools? انجام تکالیف Assignments Cued questions Uncued questions آزمونهای کتبی آزمونهای کتبی کاربرد: آزمونهای عملی
Practical What are assessment tools? PBA(Procedure – based Assessment) آزمونهای بالینی
Clinical What are assessment tools? شفاهی What are assessment tools? ارزیابی های در محل خدمتWorkplace Based Assessment) ) Mini-CEX) Clinical Evaluation
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | معارف اسلامی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 27698 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
فهرست مطالب
تعریف وقف
اقسام وقف
تاریخچه وقف
وقف درسایر جوامع
وقف و تاثیر آن در معماری وشهرسازی
تعریف وقف
“وقف عبارت است ازحبس عین مال وقراردادن منفعت آن درراه خیریه”
وقف عبارت است ازصالح وباقی ومصداق روشنی ازتعاون،تعاضد وانفاقی است عاری ازمنت واحسانی است خالی ازاذیت وبه دورازتحقیرشخصیت دیگران وتصدقی است دائمی ومستمر و بدون ربا،و وامی است بدون اضطراب بازپرداخت وتعدیل ثروتی است بارضا ورغبت که ازطریق آن ازتکاثر اموال وبروزاختلاف فاحش طبقاتی بنحو معقولی جلوگیری می شود.
و......................................
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 3037 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 141 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 141 صفحه
بسم الله الرحمن الرحیم اخلاق جمع خُلْق و خُلُق می باشداین دو واژه در اصل به یک ریشه باز می گردد .
. خُلُق به معنای هیات و شکل و صورتی است که انسان با چشم می بیند .
و ُخلْق به معنای قوا و سجایا و صفات درونی است که با چشم دل دیده می شود.
تعریف اخلاق در زبان انگلیسی واژه Ethics و morality هر دو به معنای اخلاق به کار می رود.
3 علم اخلاق
امروز در تعریف علم اخلاق تمام توجه به رفتار بایسته آدمیاست.
ژکس میگوید:
علم اخلاق ، عبارت است از تحقیق در رفتار آدمی بدان گونه که بایدباشد.
استاد مطهری میفرماید:
علم اخلاق عبارت است از علم زیستن، یا علم چگونه باید زیست.
ملاصدرا نیز در تعریف علم اخلاق به دو جهت:
آگاهی به خویها وتوجه به رفتار پسندیده، اشاره کرده است. تعریف اخلاق: - در فرهنگ دهخدا اخلاق عبارت است از دانش بدخویی ونیک خویی ها.
- اخلاق بطور ساده و خلاصه شامل شناخت صحیح از ناصحیح و آنگاه انجام صحیح و ترک ناصحیح است.(سلطانی ،1382)
- اخلاق عبارت است از یک سلسله خصلتها و سجایا وملکات اکتسابی که بشر آن را بعنوان اصول اخلاقی می پذیرد.(مطهری،1367) اخلاق چیست؟ETHICS صحیح“،مناسب“،منصفانه“واژه هایی اخلاقی هستند،که بیانگر نوعی قضاوت در باره رفتار ما با دیگران اندکه باید منصفانه باشد.
راههای صحیح وخطا، رفتارهای مناسب ونا مناسب وتصمیمات منصفانه وغیر منصفانه واین قبیل باورها استانداردهای اخلاقی هستند.
استانداردهای اخلاقی میان افراد مختلف متفاوت است.
اخلاق یک نوع توازن ”صحیح“یا“مناسب“یا“منصفانه“ در مدیریت است اخلاق وارزشهای مدیریتی اخلاق چیست ؟ در اخلاق صحبت از خوبی و بدی است .
در اخلاق مدیریت صحبت از خوبی و بدی عمل مدیریتی است .
-عمل مدیریتی وقتی در حوزه اخلاق مطرح میشود که : بین منافع سازمانی و مسئولیت اجتماعی مدیر تعارض بوجود آید انواع اخلاق :
1- اخلاق فطری و طبیعی :
صفات فطری ، غرایز و احساسات و استعدادهایی است که در طبیعت انسان آفریده شده و اختیار و عمل در تحصیل آن هیچگونه دخالتی ندارد. مانند حس خداجویی، کنجکاوی، عدالتخواهی و حبّ کمال و . . .
2- اخلاق اکتسابی و اختیاری :
صفات اکتسابی آن گونه صفاتی را گویند که در مقام عمل و اختیار به تدریج برای انسان حاصل میشود. چنانچه از استعدادها و صفات خدا داده خوب بهرهبرداری نشود، صفات اکتسابی بد خواهد شد. در این مرحله ، صفات و ملکات خوب را فضایل و مکارم اخلاق و صفات وملکات بد را رذایل اخلاق مینامند.
اخلاق کارگزاران خوشخویى
از رموز موفقیتحضرت رسول(ص) در دعوت و رسالتخویش، اخلاق نیکو و برخورد شایسته و جذاب با مردم بود.
«حسنخلق» آن حضرت، امتیاز بارز آن مظهر رافت و رحمتبود. با همین«اکسیر اعظم» دلها را جذب مىکرد، دشمنان را دوست مىساخت، کینههارا به مهربانى مبدل مىکرد، الفت مىآفرید و پیوند مىداد، دلها را با دلها،دستها را با دستها! و به همین سبب مدال «وَإِنَّکَ لَعَلَى خُلُق عَظِیم» از خداىعظیم دریافت کرد.
کلام نرم، رفتار شایسته، گفتار مؤدبانه و جاذبهدار، تحمل فراوان وحلم و بردبارى و چهره گشاده و بشاش، از مظاهر و جلوههاى «حسنخلق» است. خوش رویى از خصلت هاى بسیار زیبا که غم و اندوه را از دل دیگران مى زداید نشان دادن خوش رویى است ، کارى که براى انسان هیچ هزینه اى ندارد .
چقدر شایسته است انسان هنگامى که مى خواهد با زن و فرزند ، پدر و مادر ، اقوام و خویشان و همه ى مردم برخورد کند همه ى غم و اندوهش را در پس پرده ى باطن پنهان نماید و همه ى نشاط و سرسبزى و خرمى اش را در چهره ظاهر کند و با خوش رویى کامل با همگان دیدار کند . هدف بعثت پیامبر (صلى الله علیه وآله وسلم)
پیامبر اسلام هدف بعثت خود را کامل کردن ارزش هاى اخلاقى اعلام کردند :
إنَّما بُعِثْتُ لاُِتَمِّمَ مَکارِمَ الأخلاَقِ .
من فقط براى کامل کردن مکرمت ها و ارزش هاى اخلاقى به پیامبرى برانگیخته شده ام . حسن خلق
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 3731 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 40 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 40 صفحه
1 آشنایی با ساختار وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی 2 تاریخچه پس از پیروزی انقلاب ، وزارت بهداری و بهزیستی وقت و
دانشکده های پزشکی وزارت فرهنگ و آموزش عالی در هم ادغام
شدند و در سال 1364وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
تشکیل و به تصویب مجلس رسید
3 مامویت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فراهم کردن شرایط لازم برای:
تأمین بهداشت و درمان کلیه افراد کشور
از طریق گسترش خدمات بهداشتی،
درمانی و آموزشی.
4 اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی الف- اهداف بهداشتی
ب- اهداف درمانی
ج- اهداف آموزشی و پژوهشی پزشکی
5 الف- اهداف بهداشتی 1. ارتقاء سطح خدمات بهداشتی در کشور
2 اقدامات پیشگیری از بروز معلولیت های جسمی و روانی
3. افزایش خدمات قابل ارائه در نظام شبکه های سلامت کشور
4. کنترل و نظارت بهداشتی بیشتر و دقیق تر اماکن عمومی و توسعه مراکز تهیه و توزیع و فروش و نگهداری مواد غذایی
5. توسعه عملیات بهداشت محیط در روستاها
6. توسعه فعالیت های مربوط به تأمین آب آشامیدنی سالم در روستاها
7. توسعه خدمات دندانپزشکی در مناطق شهری و روستایی
8. بهبود تغذیه مادران باردار و زنان شیرده و کنترل رشد کودکان
9. ارتقاء کیفیت تغذیه ای کشور
6 ب- اهداف درمانی 1. افزایش امکان دستیابی جامعه به تسهیلات و امکانات درمانی
2. ایجاد تناسب در سطوح خدمات درمان عمومی، تخصصی و فوق تخصصی کشور
3. جلوگیری از مصرف بی رویه دارو
4. تلاش برای ارتقاء سطح علمی و تخصص پزشکان و بازآموزی جامعه پزشکی
5. استفاده بهینه از ظرفیت ها و منابع انسانی
6. تأمین شرایط لازم و تلاش برای مشارکت بخش غیردولتی در سرمایه گذاری ها
7 ج- اهداف آموزشی و پژوهشی پزشکی 1. تقویت جنبه های فرهنگی، دینی و اسلامی دانشجویان
2. افزایش مشارکت مردم در توسعه آموزش و پژوهش
3. انطباق محتوای برنامه های درسی رشته های مختلف آموزشی با نیازهای جامعه
4. بهبود شاخص های کیفی و کمی آموزش به ویژه در آموزش های کارشناسی ارشد و دکتری
5. فراهم نمودن فرصت های یکسان برای دسترسی داوطلبان مستعد به آموزش
6. توسعه وظایف و اختیارات هیأت های امناء دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی دولتی
7. توأم ساختن آموزش با پژوهش در کلیه سطوح آموزشی
8. بهبود شاخص های کیفی و کمی تحقیقات
8 شر ح وظایف وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تدوین و ارائه سیاست ها، تعیین خط مشی ها و برنامه ریزی برای فعالیت های مربوط به تربیت نیروی انسانی گروه پزشکی، پژوهشی، خدمات بهداشتی- درمانی، دارویی، بهزیستی و تأمین اجتماعی
- تأمین بهداشت عمومی و ارتقاء سطح آن از طریق اجرای برنامه های بهداشتی، خصوصاً در زمینه سلامت محیط، مبارزه با بیماری ها، تغذیه، سلامت دهان و دندان، آموزش بهداشت عمومی، بهداشت کار، بهداشت مدارس و شاغلین با تأکید بر اولویت مراقبت های بهداشتی اولیه
- ایجاد نظام هماهنگ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و گسترش شبکه تلفیقی بهداشت و درمان
- تعیین رشته ها و مقاطع تحصیلی مورد نیاز کشور جهت تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و اجرای برنامه های تربیت نیروی انسانی گروه پزشکی در جهت نیل به خودکفائی
9 ادامه شرح وظایف انجام تحقیقات بنیادی و کاربردی در جمیع رشته های پزشکی و زمینه های بهداشتی و درمانی و نیز ایجاد گسترش مؤسسات و واحدهای پژوهش پزشکی و نظارت بر پژوهش ها و هماهنگ ساختن برنامه های مؤسسات تحقیقات پزشکی
- برنامه ریزی به منظور توزیع متناسب و عادلانه نیروی انسانی و سایر امکانات (آموزش پزشکی و تسهیلات بهداشتی و درمانی) کشور با تأکید بر اولویت برنامه های بهداشتی و رفع نیاز مناطق محروم و نیازمند
- فراهم نمودن تسهیلات لازم برای برخورداری همگان از خدمات درمانی در حدود امکانات از طریق ایجاد و گسترش مراکز درمانی دولتی و بهبود استاندارد آنها و استفاده از همکاری مؤسسات خیریه و بخش خصوصی
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 3913 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 41 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 41 صفحه
آشنایی با دستگاه های
فشارسنج و استتوسکوپ فشار خون :فشاری که در هر انقباض عضله قلب بر اثر برخورد خون به دیواره سرخرگ وارد می شود . وسایل و شرایط لازم برای سنجش فشار خون:
فراهم کردن شرایط صحیح قبل از انجام اندازه گیری فشارخون
دستگاه فشارسنج
گوشی پزشکی ترجیحا با دو قسمت بل و دیافراگم
انواع دستگاه فشارسنج : فشارسنج عقربه ای
فشارسنج جیوه ای
فشارسنج دیجیتالی
فشارسنج عقربه ای و جیوه ای در ایران کاربرد بیشتری دارد و غیر از اختلاف در نوع مانومتر بقیه وسایل در این دستگاهها مشترک هستند. ساختمان دستگاه فشارسنج: کاف یا بازوبند :
یک روکش پارچه ای با پوشش دو لایه و مستطیل شکل که در دو نوع کلی برای پوشش فشار خون کودکان و بزرگسالان طراحی شده است.
* از بازوبند فشار سنج می توان برای جلوگیری از خونریزی سرخرگی دست یا پا به جای شریان بند استفاده کرد.
تذکر : از کاف فشار سنج بزرگسالان برای
کودکان و بالعکس نمی توان استفاده کرد .
( اگر کاف بزرگتر یا کوچکتر از اندازه مناسب
باشد فشار خون را بالا یا پائینتر ازمقدار واقعی
نشان میدهد. کیسه هوا (Bladder ) :
یک کیسه از جنس لاستیکی و قابل انبساط که درون بازوبند قراردارد و دو لوله لاستیکی از آن منشعب می شود. 2.لوله های لاستیکی :
دو لوله لاستیکی که از کیسه هوا منشعب می شوند . یکی از این لوله ها به پمپ یا دیوار لاستیکی و دیگری به مانومتر وصل است .
حداقل طول لوله ها بین بازوبند و مانومتر باید حدود 76 سانتی متر و بین بازوبند و پمپ هوا 30 سانتیمتر باشد. 3. پمپ یا پوار لاستیکی ، دریچه و پیچ تنظیم هوا :
جهت ایجاد فشار مثبت مناسب در کاف استفاده می شود . 4. مانومتر ( Sphygomanometer) :
سیستمی جهت سنجش و نمایش فشارخون بیمار است که بر حسب نوع دستگاه می تواند جیوه ای ، عقربه ای یا دیجیتالی باشد. طرز استفاده از دستگاه فشارسنج: انواع فشارسنج ها: فشارسنج جیوه ای :
دقیق تر و بهتر و بادوام تر از بقیه فشار سنج ها است ولی به علت بزرگی و حمل سخت از آن کمتر استفاده می شود.
اجزا :
محفظه فلزی
صفحه مدرج عمودی که با فاصله 10 میلی متر جیوه درجه بندی شده است.
لوله شیشه ای(چون سطح جیوه به صورت هلالی در لوله قرار می گیرد برای خواندن میزان فشار خون باید بالاترین نقطه هلال جیوه در ستون را در نظر گرفت.
مخزن جیوه مخزن جیوه در انتهای دستگاه و داخل لوله شیشه ای قرار دارد و دارای یک پیچ تنظیم است که ورود و خروج جیوه را به داخل لوله شیشه ای تنظیم می کند.
قبل از اندازه گیری فشارخون باید پیچ مخزن باز باشد.
پس از خاتمه اندازه گیری باید دستگاه را کج نمود تا جیوه درون لوله به سمت مخزن هدایت شده و سپس پیچ مخزن را بست تا در زمانی که از دستگاه استفاده نمی شود جیوه در لوله باقی نماند. خطرات جیوه خطر سمیت جیوه برای گیرنده فشارخون و معاینه شونده
تماس با جیوه باعث اختلالات عصبی روانی و در موارد حاد منجر به آسیب کلیه می شود.
اثرات سمی روی محیط که به شکل بخار و همراه فاضلاب یا در زباله های جامد وارد محیط می شود.
دستورالعمل ها و احتیاطها :
با احتیاط حمل شوند.
جلوگیری از افتادن یا ضربه خوردن به طوری که باعث صدمه به مانومتر شود.
کنترل منظم برای اطمینان از عدم نشتی سیستم تخلیه بادیا آسیب مانومترکه منجر به کاهش از دست رفتن جیوه می شود.
در زمان تمیز کردن یا تعمیر آن را در یک سینی که سطح آن صاف و غیر قابل نفوذ باشد با یک شیب 10 درجه قرار داده.
برای اجتناب از تماس مستقیم با جیوه از دستکشهای مناسب ( مثلا لاتکس ) استفاده شود.
برای تعمیرات وسیعتر باید به طور محکم در یک بسته بندی مناسب و در یک پوشش یا کیسه پلاستیکی قرار گیرد. فشارسنج عقربه ای : به نوع ساعتی نیز مشهورند.
معمولترین و پرمصرفترین نوع موجود در مراکز درمانی می باشد.
در صورتی که به طور منظم کالیبره و تنظیم شود از دقت نسبی خوبی برخوردار است.
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 2876 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 82 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 82 صفحه
1 ویرایش سال 2010 2 شرکت مهندسین مشاور کاین آشنایی با مدل تعالی 3 توجه مهم
محتوای این جزوه، کارگاههای آموزشی، فرمها و پیوستهای مربوطه، متعلق به شرکت مهندسین مشاور کاین میباشد.
کلیة حقوق چاپ و تکثیر محفوظ است و هرگونه تکثیر غیر مجاز، ممنوع میباشد. 4 خداوندا مردم شکر نعمت های تو می کنند و من شکر بودن تو، چرا که نعمت بودن توست.
دکتر علی شریعتی 5 تاریخچه
معرفی بنیاد EFQM
ضرورت مدل مفاهیم اصول تعالی
مدل EFQM
ارتباط بین اصول تعالی و مدل EFQM
ابزارهای ارزیابی (RADAR LOGIC)
خودارزیابی (SELF-ASSESSMENT)
فهرست مطالب
6 سازمان برتر و سرآمد چگونه سازمانی است؟
معیارهایی که بر رفتارهای آنها حاکم می باشند، چیستند؟ به نظر شما : 7 MEASUREMENT ,ANALYSIS &IMPROVEMENT تحلیل سیستمی سازمان
RESOURCES
PRODUCT
/SERVICE
SUPPLIER Requirements Customer PROCESS
1 PROCESS
2 PROCESS
3 PROCESS
4 PROCESS
7 LEADER KPI 8 تعریف یک سازمان سرآمد: سازمانهایی که فرایندها، مصرف منابع و به طور کلی تمام توان خویش را در راستای تحقق نیازمندیهای ذینفعان خود هدایت می کنند.
سازمانهایی که تلاش می کنند با بدست آوردن خروجی های مثبت ناشی از عملکرد خویش، رضایتمندی ذینفعان خود را تا حد ممکن فراهم آورند. 9 افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت کیفیت و ضرورت توجه بیش از پیش به آن در سطح جامعه با در اختیار داشتن یک متدولوژی اجرایی علمی .
امکان ارزیابی سازمانها بر اساس معیارهای علمی ارزیابی عملکرد.
امکان خودارزیابی سیستماتیک توسط سازمانها و شناخت نقاط قوت و ضعف خویش و همچنین مقایسه با سایر سازمانها.
امکان شناسایی دستاوردهای موفق سازمانها در زمینه بهبود کیفیت و معرفی آنها به سایر سازمانها به منظور الگو برداری .
ضرورت مدل 10 ضرورت مدل ایجاد انگیزه رقابت در سازمانها برای بهبود دائمی کیفیت فرایندها ، محصولات و خدمات تولیدی .
شناسایی و معرفی سازمانهای برتر و سرآمد و ارج نهادن به تلاش آنها.
افزایش توان رقابت پذیری سازمانها در سطح بین المللی و همچنین افزایش سازگاری آنها با ابزارهای منطقهای و بین المللی .
افزایش سطح بهره وری و دستیابی به موفقیتهای پایدار اقتصادی .
11 از جمله مهمترین مدلهای سرآمدی می توان به مدلهای زیر اشاره کرد:
مدل دمینگ (ژاپن)
مدل مالکوم بالدریج (امریکا)
مدل EFQM (اروپا) 12 جایزه دمینگ
(ژاپن) جایزه کیفیت اروپا جایزه ملی کیفیت
مالکوم بالدریج
(آمریکا) مشهورترین جوایز کیفیت: 13 جایزه دمینگ: در سال 1951 به پیشنهاد آقای کنچی کویاناگی (Kenchi Koyanagi) ، توسط اتحادیه مهندسین و دانشمندان ژاپنی (JUSE) به یادبود خدمات برجسته دکتر دمینگ ایجاد شده است. جایزه دمینگ Deming Prize 14 آغاز بکار در سال 1987 با امضای قانون شماره 107-100 توسط رونالد ریگان. جایزه ملی کیفیت مالکوم بالدریج امریکا 15 جایزه کیفیت اروپا EFQM - آغاز بکار در سال 1991 توسط بنیاد مدیریت کیفیت اروپا 16 Network of 25 NPOs
Austrian Association for Quality
Bbest (Belgium)
Center for Ledelse (Denmark)
Center for Excellence Finland
Mouvement Français pour la Qualité
DGQ Deutsche Gesellschaft für Qualität (Germany)
Hellenic Management Association (Greece)
Associazione Italiana per la Qualità
Excellence Norway
Associaçao Portuguesa para a Qualidade
Club Géstion de Calidad (Spain)
Swedish Institute for Quality
Swiss Association for Promotion of Quality
Turkish Society for Quality
British Quality Foundation
Centre for Competitiveness (Northern Excellence)
Quality Scotland Foundation
Wales Quality Centre
Excellence Ireland
Czech Society for Quality (New!)
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.