دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت

دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت,دانلود گزارش کارآموزی,, دانلود پروژه دانشجویی, دانلود تحقیق رایگان

دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت

دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت,دانلود گزارش کارآموزی,, دانلود پروژه دانشجویی, دانلود تحقیق رایگان

مبانی نظری و پیشینه نقش رسانه های الکترونیکی در جذب گردشگران داخلی

مبانی نظری و پیشینه نقش رسانه های الکترونیکی در جذب گردشگران داخلی
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 716 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42
مبانی نظری و پیشینه نقش رسانه های الکترونیکی در جذب گردشگران داخلی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1. مقدمه. 11

2-2. مفهوم شناسی گردشگری.. 11

2-3. انواع دیدگاه‌ها در باب گردشگری.. 13

2-4. وضعیت گردشگری در ایران.. 14

2-4-1. گردشگری در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی.. 14

2-4-2. گردشگری بعد از انقلاب انقلاب اسلامی.. 15

2-4-3. گردشگری در برنامه‌های توسعه. 16

2-4-3-1. برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (72-1368) 17

2-4-3-2. برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (79-1374) 18

2-4-4. برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (1383-1379) 19

2-4-5. برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (1388-1384) 20

2-5. عوامل موثر بر جذب گردشگری.. 22

2-5-1. بازاریابی.. 22

2-5-2. تبلیغات... 24

2-6. رویکردهای نظری گردشگری.. 24

2-6-1. رویکرد سیستمی.. 24

2-7. مدل­های گردشگری.. 27

2-8. دیدگاه سازمان جهانی گردشگری.. 29

2-8-1. دیدگاه لیپر. 30

2-8-2. دیدگاه گان.. 31

2-8-3. دیدگاه بریونز، تجیدا و مورالس.... 33

2-8-4. دیدگاه کاسپار 34

2-8-5. دیدگاه هولدن.. 35

2-9. گردشگری و رسانه. 36

2-9-1. انواع رسانه از بُعد گردشگری.. 37

2-9-2. رسانه ­های محرک گردشگری.. 38

2-9-2-1. کتابهای راهنما 39

2-9-2-2. رادیو. 39

2-9-2-3. تلویزیون.. 40

2-10. فناوری اطلاعات و گردشگری.. 41

2-10-1. گردشگری الکترونیکی.. 43

2-11. پیشینه تحقیق.. 46

2-11-1. پیشینه داخلی.. 46

2-11-2. پیشینه خارجی 49


مبانی نظری و پیشینه نقش استفاده از رسانه بر احساس امنیت اجتماعی زنان

مبانی نظری و پیشینه نقش استفاده از رسانه بر احساس امنیت اجتماعی زنان
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 338 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 90
مبانی نظری و پیشینه نقش استفاده از رسانه بر احساس امنیت اجتماعی زنان

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1- مقدمه. 15

2-2- وسایل ارتباط جمعی: 15

2-3-کارکرد وسایل ارتباط جمعی: 15

2-4- نقش و اهمیت رسانه‌های جمعی: 19

2-5- دیدگاههای پیشگامان و راهگشایان ارتباط جمعی‌: 21

2-6- مطبوعات‌: 22

2-7- تغییر مفاهیم تولید و توزیع رسانه‌ای‌: 23

2-8- روزنامه نگاری شهروندی پدیده ای در عرصه اطلاع رسانی‌: 23

2-9- رادیو: 24

2-10- تلویزیون: 25

2-11- رادیو و تلویزیون، خدمتی عمو‌می‌: 26

2-12- کارکردها و وظایف رادیو و تلویزیون‌: 31

2-13- اینترنت: 39

2-14-تاریخچه اینترنت‌: 40

2-15- اینترنت و تحولات ایجاد شده‌: 40

2-16- کاربرد‌های اینترنت در دنیای نوین‌: 41

2-17- وضعیت اینترنت در جهان‌: 42

2-18- وضعیت اینترنت در ایران‌: 42

2-19- تبلیغات محیطی: 43

2-20- رسانه‌های جمعی، دیدگاه‌ها و رویکردها‌: 43

2-21- رسانه‌های جمعی و تغییرات فرهنگی و اجتماعی‌: 46

2-22- نقش آفرینی رسانه‌های نوین در عرصه تحولات اجتماعی‌: 52

2-23- اﻣﻨﻴﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ: 55

2-24- ﻣﻔﻬﻮم و ﺗﻌﺮﻳﻒ اﻣﻨﻴﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ‌: 57

2-25- امنیت فردی و امنیت اجتماعی‌: 58

2-26- امنیت عمو‌می‌ و امنیت اجتماعی‌: 59

2-27- امنیت ملی و امنیت اجتماعی‌: 60

2-28- امنیت انسانی و امنیت اجتماعی‌: 61

2-29- ویژگی‌های امنیت اجتماعی‌: 62

2-30- گفتمان‌های امنیت اجتماعی‌: 63

2-31- رویکردها ی امنیت اجتماعی‌: 66

2-32- اثبات گرایی و امنیت اجتماعی‌: 67

2-33- فرا اثبات گرایی و امنیت اجتماعی‌: 67

2-34- فمینیسم فرا اثبات گرا و امنیت اجتماعی‌: 68

2-35- نظریه سیستمی و امنیت اجتماعی‌: 68

2-36- رهیافت‌های مدرن امنیت اجتماعی‌: 69

2-37- پست مدرنیسم و امنیت اجتماعی‌: 70

2-38- دیدگاه انتقادی و امنیت اجتماعی‌: 70

2-39- رهیافت امنیت اجتماعی شده ( جامعه ای): 71

2-39-1- امنیت تولیدی اجتماعی است: 73

2-39-2- رضایتمندی مولد امنیت است: 73

2-39-3 - امنیت فرایند درون زاست: 74

2-39-4- امنیت ماهیتی تطبیقی تا انطباقی دارد: 74

2-39-5- امنیت دارای ساخت دولتی است: 74

2-40- رهیافت اجتماع گرایی: 76

2-41- نظریه پردازان امنیت اجتماعی‌: 78

2-42- ﻧﺎاﻣﻨﻲ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ‌: 85

2-43- ابعاد ناامنی: 86

2-44- عوامل موثر بر ناامنی اجتماعی: 87

2-45- رسانه‌ها و جهت‌دهی افکار عمومی‌: 87

2-46- نقش وسایل ارتباط جمعی در امنیت اجتماعی: 88

2-47- رسانه احساسی زمینه ناامنی‌: 90

2-48- راهکارهای ایجاد امنیت اجتماعی از منظر قرآن: 96

2-49- پیشینه تحقیق: 96

2-50- چهارچوب نظری و مدل تحقیق:.101


مبانی نظری و پیشینه مسئولیت اجتماعی و تعهد سازمانی

مبانی نظری و پیشینه مسئولیت اجتماعی و تعهد سازمانی
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 378 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 70
مبانی نظری و پیشینه مسئولیت اجتماعی و تعهد سازمانی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2ـ1ـ مقدمه...................................................................................................... 14

2ـ2ـ انواع تعهد سازمانی............................................................................................. 17

2ـ2ـ1ـ تعهد نسبت به سازمان.................................................................................................. 18

2ـ2ـ2ـ تعهد نسبت به مشتری.................................................................................................. 18

2ـ2ـ3ـ تعهد نسبت به خود...................................................................................................... 18

2ـ2ـ4ـ تعهد نسبت به مردم..................................................................................................... 19

2ـ2ـ5ـ تعهد نسبت به وظیفه یا تکلیف..................................................................................... 19

2ـ3ـ عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی............................................................................................. 20

2ـ3ـ1ـ ویژگی‌های شخصی مؤثر بر تعهد سازمانی..................................................................... 20

2ـ3ـ2ـ خصوصیات شغلی و تعهد سازمانی............................................................................... 21

2ـ3ـ3ـ تأثیر روابط گروهی و رابطه با رهبر بر تعهد سازمانی....................................................... 21

2ـ3ـ4ـ ویژگی‌های سازمان و تعهد سازمانی............................................................................... 22

2ـ4ـ وضعیت نقش و تعهد سازمانی......................................................................................... 23

2ـ5ـ تعریف مسئولیت اجتماعی................................................................................................ 28

2ـ 6ـ اهمیت موضوع مسئولیت اجتماعی................................................................................... 30

2ـ 6ـ1ـ مبانی فلسفی دیدگاه‌های مسئولیت اجتماعی.................................................................. 32

2ـ 6ـ2ـ دیدگاه کلاسیک..................................................................................... 33

2ـ 6ـ3ـ انتقادهای وارده به دیدگاه کلاسیک............................................................................... 33

2ـ 6ـ4ـ دیدگاه مسئولیت‌پذیری................................................................................................ 34

2ـ 6ـ5ـ دیدگاه عمومی‌.................................................................................... 34

2ـ7ـ دیدگاه‌های موافقان و مخالفان مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها................................................. 35

2ـ7ـ1ـ تغییر نیازها و توقعات عمومی....................................................................................... 35

2ـ7ـ2ـ التزام اخلاقی.......................................................................................... 35

2ـ7ـ3ـ حفظ منابع محدود....................................................................................................... 36

2ـ7ـ4ـ محیط اجتماعی بهتر..................................................................................................... 36

2ـ7ـ5ـ حفظ منافع بلندمدت.................................................................................................... 36

2ـ7ـ 6ـ ممانعت از گسترش قوانین و مقررات دولتی................................................................. 37

2ـ7ـ7ـ تعادل بین مسئولیت و قدرت........................................................................................ 37

2ـ7ـ 8 ـ وابستگی متقابل نظام‌اند.............................................................................................. 37

2ـ7ـ9ـ کمک در حل مشکلات اجتماعی................................................................................... 38

2ـ7ـ10ـ بهبود چهره عمومی‌.................................................................................................... 38

2ـ7ـ11ـ جلب منابع ارزشمند سازمان‌ها..................................................................................... 38

2ـ7ـ12ـ پیش‌گیری بهتر از درمان............................................................................................. 39

2ـ 8 ـ دلایل مخالفان مسئولیت اجتماعی................................................................................... 39

2ـ 8 ـ1ـ لزوم کسب حداکثر سود............................................................................................. 39

2ـ 8 ـ2ـ تعدد هدف‌های سازمان.............................................................................................. 39

2ـ 8 ـ3ـ هزینه مشارکت اجتماعی............................................................................................ 40

2ـ 8 ـ4ـ تضعیف تراز پرداخت‌های بین‌المللی........................................................................... 40

2ـ 8 ـ5ـ برخورداری سازمان‌ها از قدرت کافی.......................................................................... 40

2ـ 8 ـ 6ـ فقدان مهارت‌های اجتماعی....................................................................................... 41

2ـ 8 ـ7ـ عدم «حساب پس‌دهی».............................................................................................. 41

2ـ 8 ـ 8 ـ ناتوانی شرکت‌ها در انتخاب گزینه‌های اخلاقی.......................................................... 41

2ـ9ـ استراتژی‌های انجام مسئولیت اجتماعی.............................................................................. 42

2ـ9ـ1ـ اجابت قانون........................................................................................ 42

2ـ9ـ2ـ پاسخگویی بیش از خواسته قانون................................................................................... 42

2ـ9ـ3ـ مخالفت اجتماعی.................................................................................... 43

2ـ9ـ4ـ التزام اجتماعی................................................................................ 43

2ـ9ـ5ـ پاسخگویی اجتماعی..................................................................................................... 44

2ـ9ـ 6ـ مساعدت اجتماعی...................................................................................................... 44

2ـ10ـ ابعاد مسئولیت اجتماعی سازمان...................................................................................... 44

2ـ11ـ سطوح مسئولیت اجتماعی.............................................................................................. 45

2ـ12ـ مدل‌های مسئولیت اجتماعی سازمان................................................................................. 46

2ـ12ـ1ـ مدل مسئولیت اجتماعی دیویس................................................................................... 46

2ـ12ـ2ـ مدل سه‌بعدی مسئولیت اجتماعی کارول....................................................................... 48

2ـ13ـ سیر تکاملی پاسخگویی اجتماعی سازمان......................................................................... 49

2ـ14ـ مرحله خط‌مشی.................................................................................. 50

2ـ15ـ مرحله یادگیری................................................................................ 50

2ـ 16ـ مرحله تعهد سازمانی.................................................................................................... 51

2ـ17ـ مشکلات پذیرش و ایفای مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها..................................................... 51

2ـ18ـ روش‌های توجیهی مدیران در عدم انجام مسئولیت اجتماعی.............................................. 52

2ـ18ـ1ـ «این کار واقعاً غیرقانونی و غیراخلاقی نیست».............................................................. 52

2ـ18ـ2ـ «این به نفع من (به نفع سازمان) است»......................................................................... 52

2ـ18ـ3ـ «هیچ‌کس نخواهد فهمید»............................................................................................ 52

2ـ18ـ4ـ «ازآنجایی‌که این کار به سازمان کمک می‌کند، سازمان از غیراخلاقی بودن آن چشم‌پوشی کرده، در عوض از من حمایت می‌کند»............ 53

2ـ18ـ5ـ «همه این کار را انجام می‌دهند»................................................................................... 53

2ـ 19ـ چه کسی از انجام مسئولیت اجتماعی سود می‌برد؟.......................................................... 53

2ـ20ـ مدیریت مسائل اجتماعی................................................................................................ 54

2ـ21ـ به‌سوی مسئولیت اجتماعی بیشتر..................................................................................... 55

2ـ22ـ تأثیرات توجه به مسئولیت اجتماعی در سازمان................................................................. 58

2ـ22ـ1ـ جلوگیری از غفلت مدیریت سازمان نسبت به محیط...................................................... 58

2ـ22ـ2ـ ایجاد مدیریت اثربخش............................................................................................... 58

2ـ22ـ3ـ افزایش عظمت، اعتبار و شهرت سازمان و بهبود چهره عمومی سازمان............................ 59

2ـ22ـ4ـ ارائه خدمت مؤثر به مردم............................................................................................ 59

2ـ22ـ5ـ مانع گریبان‌گیرشدن مشکلات جامعه به سازمان............................................................. 60

2ـ22ـ 6ـ ایجاد توازن بین تعهدات و وظایف مختلف سازمان و مدیریت....................... 60

2ـ22ـ7ـ مانع وارد شدن خسارات جبران‌ناپذیر به جامعه و بهبود وضع جامعه............................... 60

2ـ22ـ 8 ـ فراهم‌شدن زمینه ایجاد پاسخگویی اجتماعی در سازمان............................................... 61

2ـ22ـ9ـ موفقیت، ادامه بقا سازمان و توسعه پایدار سازمان.......................................................... 61

2ـ22ـ10ـ مانع از بین رفتن ارزش‌های انسانی و اخلاقی............................................................. 62

2ـ22ـ11ـ برقراری تعادل بین مسئولیت و قدرت سازمان............................................................ 63

2ـ22ـ12ـ بهبود کیفیت زندگی افراد جامعه................................................................................ 63

2ـ22ـ13ـ نائل‌شدن سازمان به اهداف و منافع بلندمدت.............................................................. 63

2ـ22ـ14ـ کاهش دخالت‌های دولت......................................................................................... 64

2ـ22ـ15ـ باعث هماهنگ‌شدن سازمان‌ها با تغییر نیاز‌ها و توقعات عمومی..................................... 65

2ـ22ـ 16ـ حفظ منابع محدود ................................................................................................. 66

2ـ22ـ17ـ ایجاد شاخص ارزیابی مدیران................................................................................... 66

2ـ23ـ اخلاق و اخلاق کار....................................................................................................... 66

2ـ24ـ مسئولیت اجتماعی و اخلاق کار...................................................................................... 68

2ـ25ـ خودکنترلی در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی................................................................... 69

2ـ 26ـ پیشینه پژوهشی.............................................................................. 72

2ـ 26ـ1ـ تأثیر مسؤولیت اجتماعی سازمان بر تعهد سازمانی........................................................ 72


مبانی نظری و پیشینه گروه های مرجع و سبک پوشش جوانان

مبانی نظری و پیشینه گروه های مرجع و سبک پوشش جوانان
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 96 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37
مبانی نظری و پیشینه گروه های مرجع و سبک پوشش جوانان

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مقدمه

در این فصل نخست، دیدگاهها و نظریات موجود در جامعه شناسی و روانشناسی اجتماعی با تاکید بر اثرگذاری گروههای مرجع بر شکل گیری رفتار اجتماعی مطرح می گردد و پس از بیان اندیشه های برخی از متفکرین این حوزه با نگاهی به ویژگی های دوران جوانی و روندها و چگونگی اثرگذاری گروههای مرجع بر رفتار اجتماعی در دوره جوانی وارد بحث تاثیر گروه مرجع به رفتار مورد مطالعه این پزوهش یعنی سبک پوشش خواهیم شد، سپس به مرور پیشینه تجربی مطالعات انجام شده در ایران و خارج از کشور پرداخته می شود و در نهایت پس از نقد و نتیجه گیری از این تحقیقات و جمع بندی نظریه ها، چارچوب و مدل نظری پژوهش حاضر مطرح خواهد شد.

مبانی نظری

نظریه های مربوط به گروه مرجع را می توان در دو حوزه روانشناسی اجتماعی و جامعه شناسی جستجو و مطالعه نمود. در رویکرد اول می توان به افرادی مانند هیمن[1]، مظفر شریف[2]، نیوکامب[3] و فستینگر[4] و دیگران اشاره کرد. قبل از هیمن جامعه شناسان شهیری مانند مید[5]، کولی[6] و سامنر[7] به رابطه میان گروه و رفتار و نگرشهای فرد پرداخته اند، بعدها مرتن[8] نظریه گروه مرجع را در جامعه شناسی بسط و توسعه داد. بنابراین اگرچه قبل از هیمن مطالعاتی با رویکرد جامعه شناختی در مورد رفتار و الگویابی شده ولی این هیمن بود که با استفاده از رویکرد روانشناسی اجتماعی به مطالعه گروه مرجع می پردازد و این اصطلاح را برای این نوع مطالعات ابداع می کند.


[1] -Hyman

[2] -M.Sherif

[3] -Newcomb

[4] -Leon Festinger

[5] -Herbert Mead

[6] -Charles Horton Cooly

[7] -William Sumner

[8] -Robert. K. Merton


مبانی نظری و پیشینه گرایش نوجوانان مددجو به انحرافات اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه گرایش نوجوانان مددجو به انحرافات اجتماعی
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 170 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36
مبانی نظری و پیشینه گرایش نوجوانان مددجو به انحرافات اجتماعی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1- مقدمه.....................................................................17

2-2- مروری بر تحقیقات پیشین.........................................18

2-2-1- تحقیقات داخلی......................................18

2-2-2- تحقیقات خارجی.............................................23

2-2-3- جمع بندی پیشینه تحقیق...........................................27

3-2- دیدگاه های نظری پژوهش............................................28

1-3-2-رویکرد کارکردگرا.......................................................29

1-1-3-2- نظریة بر چسب زنی بکرولمرت...............................29

2-1-3-2- نظریه های فشار........................................................30

3-1-3-2- آنومی دورکیم.............................................................32

4-1-3-2- آنومی مرتن............................................................33

2-3-2- رویکرد ساختارگرا.......................................................34

3-3-2- دیدگاه کنترل اجتماعی....................................................35

1-3-3-2- نظریه الگوی کنترل اجتماعی هیرشی.......................35

4-3-2- نظریه های فردگرا...................................................36

5-3-2- دیدگاه تضاد.....................................................37

1-5-3-2- نظریه مارکس ..............................................37

6-3-2- نظریه بوم‌شناختی ........................................39

7-3-2- نظریه بی سازمانی اجتماعی ..............................39

8-3-2- دیدگاه نظم گرا پیرامون انحرافات اجتماعی ...........40

9-3-2- نظریه های جامعه گرا......................................40

10-3-2- نظریه جمع گرایی.............................................41

11-3-2- نظریه اعتماد.........................................................41

12-3-2- نظریة انحراف رابرت آگینو، مسنر وروز نفلد.................43

13-3-2- نظریه محرومیت نسبی.....................................43

14-3-2- نظریه معاشرت ادوین ساترلند.............................44

15-3-2- نظریة همنشینی افتراقی ساترلند...........................44

16-3-2- نظریه رضایت از زندگی..................................45

17-3-2- پایگاه اجتماعی- اقتصادی................................45

18-3-2- نظریه های قشربندی اجتماعی..............................46

19-3-2- دیدگاه تضادگرایی...................................................47

4-2- چارچوب نظری پژوهش...........................................48

5-2- فرضیه های پژوهش...................................................49

6-2- مدل نظری پژوهش...............................................50


پاورپوینت کتابشناسی

دانلود پاورپوینت کتابشناسی بررسی کتابشناسی پاورپوینت جامع و کامل کتابشناسی کاملترین پاورپوینت کتابشناسی پکیج پاورپوینت کتابشناسی مقاله کتابشناسی تحقیق کتابشناسی
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 3387 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 123
پاورپوینت کتابشناسی

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 123 صفحه

کتابشناسی الف : طب در قرآن و حدیث دو رویکرد به قرآن در مباحث علوم طبیعی :

1. قرآن کتاب هدایت است و مباحث طبیعی قرآن مقصود بالذات نبوده و چه بسا درست نباشد.
مثال : ” و کسونا العظام لحما ”

2. آیات قرآن در امور طبیعی نیز درست و مقصود بالذات اند . ” و لا رطب و لا یابس الا فی کتاب مبین ”
توضیح :
دو گرایش نسبتا متفاوت نسبت به دسته دوم مطرح است :
1. در یک گرایش افراطی سعی می شود به هر شکل ممکن تمام آیات قرآن را به هر شکل ممکن با علوم روز تطبیق داد .

2. در یک گرایش معتدل تر اشارات قرآنی را در باب علوم طبیعی راهگشا برای اهل فن و احادیث مربوط را جهت دهنده و بیانگر اصول و قواعد علم می دانند چه هادیا و چه تفضلا .

- جایگاه پیگیری بحث مذکور در مباحث کلامی است که امروزه بیشتر ذیل عناوین
” گستره شریعت” و ” انتظار بشر از دین ” مطرح می شود . معرفی چند کتاب در طب قرآنی :

_ القرآن و الطب الحدیث د. صادق عبد الرضا
_ مع الطب فی القرآن الکریم
د . دیاب ، قزقوز
_ الادویة فی القرآن الکریم
محمد هاشم
_ الطب القرآنی غذاء و دواء
محمد محمود عبد الله
_ الداء و الوقاء فی القرآن الکریم
باسم الأنصاری
_ قرآن و علوم طبیعت
د. مهدی گلشنی

از جمله مراجعه شود به کتب ، مقالات و سخنرانی های د. بی آزار شیرازی ، د. طنطاوی ، پروفسور بوکای و ... _ طب النبی ( ص) حافظ ابو نعیم اصفهانی
_ طب النبی ( ص) مستغفری نسفی
_ طب النبی ( ص) المنهج السویّ سیوطی
_ طب النبی ( ص) ابن قیم جوزیة
ترجمه : حجة الاسلام محمد طه طرفی
_ طب النبی ( ص) ابوالوزیر بن احمد ابهری
شرح از سید الاطباء مرعشی تبریزی ترجمه : واصف شیعی احادیث و طب :
_ الطب النبوی عبد الملک بن حبیب اندلسی

_ الاحکام النبویة فی الصناعة الطبیة
علاء الدین الکحال
_ طب النبی(ص) محسن عقیل
_ الطب الوقائی النبوی د. محمود حاج قاسم محمد

_ فی رحاب الطب النبوی فی العلم الحدیث
د. محمد طلوزی
_معجزات فی الطب للنبی العربی محمد(ص)
د. محمد سعید سیوطی
_ الطب النبوی و العلم الحدیث د. محمد ناظم نسیمی
رسول الله (ص) :
“ العلم علمان علم الادیان و علم الابدان“

” تجنب الدواء ما احتمل بدنک الداء فاذا لم یحتمل الداء فالدواء “

” من استقلّ بدائه فلا یتداوینّ فإنّه رب دواء یورث الداء“

طب در احادیث اهل بیت (ع) _ موسوعة الأحادیث الطبیة محمّد الریشهری
_ موسوعة طب الأئمّة (ع) باسم الانصاری
_ طب الائمّة (ع) محمد قاسم طبیب
_ طب الأئمة (ع)
ابنا بسطام نیسابوریین
_ طب الائمّة (ع) سید عبد الله شبر حلّی
شرح از سید الاطباء مرعشی تبریزی
_ طب اهل البیت (ع)
ابو محمد زید حسینی
_ طب الائمّة (ع) محسن عقیل
_ طب الامام الباقر (ع) محسن عقیل
_ طب الامام الصادق (ع) محسن عقیل
_ طب الامام الکاظم(ع) محسن عقیل
_ طب الامام الرضا (ع) محسن عقیل
_ شرح طب الامام الرضا (ع) محسن عقیل
_ موسوعة أهل البیت فی الطب الروحانی محسن عقیل
_ طب الصادق (ع) الاستاذ محمد الخلیلی
_ طب الرضا (ع) محمد الخلیلی


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


پاورپوینت پژوهش و توسعه

دانلود پاورپوینت پژوهش و توسعه بررسی پژوهش و توسعه پاورپوینت جامع و کامل پژوهش و توسعه کاملترین پاورپوینت پژوهش و توسعه پکیج پاورپوینت پژوهش و توسعه مقاله پژوهش و توسعه تحقیق پژوهش و توسعه
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 214 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
پاورپوینت پژوهش و توسعه

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 31 صفحه

پژوهش و توسعه بنا به تعریف، پژوهش عبارت است از جمع آوری ، تجزیه و تحلیل و تفسیر سیستماتیک داده ها جهت یافتن پاسخ به یک پرسش و یا راه حل برای یک مشکل ویژگیهای پژوهش: 1- مشکل یا مسئله را بطور وضوح بیان نماید.

2- هدفمند تدوین شده ، بر روی مسایل اولویت دار متمرکز شود.

3- بر پایه داده های موجود و یافته های مثبت و منفی بنا شود.

4- داده های جمع آوری شده را بر حسب نیاز به گونه ای تجزیه و تحلیل و ارائه نماید که پاسخگوی سئوالات اصلی تحقیق باشد.
5- به اصل هزینه و اثر بخشی توجه کند .

6- نتایج برای مدیران ، تصمیم گیران و جامعه قابل استفاده باشد.
7- با همکاری متخصصین رشته های مختلف انجام گیرد.
1- کاتالوگ مداخله
2- طراحی مداخله NATIONAL PLAN on Iron Malnutrition and Flour/Food Fortification in Iran
Prepared by:
Dr. Soltan Ali Mahboob, professor of Nutrition Research Center, Tabriz University of Medical Sciences
Zahra Abdollahi, MSPH, Senior expert of Nutrition Department, MOH&ME
Hamed Pouraram, MS, senior expert of Nutrition Department, MOH&ME

December 2006
فرازی از مقدمه نماینده WHO The challenging task of coordination and synthesizing the work of the technical groups was undertaken by Prof.S.Mahboob along with Dr.M.Ebrahimi-Mamegani,assistiant professor, and Dr.R Mahdavi , Associate Professor, all from the Tabriz University of Medical Sciences. All of them deserve special recognition and gratitude.
فرازی از مقدمه مقام محترم وزارت بهداشت- درمان و آموزش پزشکی This book will be a good example for the countries in the region to develop the national food / flour fortification plan in order to combat micronutrient deficiencies فرازی از مقدمه مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت- درمان و آموزش پزشکی This book could be a model of developing the national food/ flour fortification plan.
طرح: مطالعات الگوی برنامه ریزی و اجرایی امنیت غذا و تغذیه( مابا)

مجری طرح ملی : دکتر قاسمی
سرپرست شاخه استان فارس : دکتر نجفی
سرپرست شاخه آذربایجان شرقی: دکتر محبوب
ماده 197 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی به منظور نهادینه کردن امنیت غذا و بهبود تغذیه مردم و ... وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی موظف است حداکثر طی مدت یکسال نسبت به تعیین سبد غذایی مطلوب اقدام نماید.
..................... بدون اغراق باید اظهار کنم که پیشنهادات شاخه مطالعاتی گروه تبریز یکی از مهمترین اسناد موفقیت های این طرح است که عنوان بارز و جالبی از یک دیدگاه چند بخشی و چند انضباطی و حاصل تفکر منسجم چند رشته مختلف است که حاصل آن ایجاد الگوی توانمند برای رسیدگی به مشکلات استان خواهد بود. فرازی از اظهارات جناب آقای دکتر قاسمی مجری طرح ملی مابا: ماده 84 قانون برنامه چهارم الف- تشکیل شورای عالی سلامت و امنیت غذائی
ب- تهیه و اجرای برنامه آموزشی لازم به منظور ارتقای فرهنگ و سواد تغذیه جامعه
................................. دولت موظف است به منظور نهادینه کردن مدیریت ، سیاستگذاری ، ارزشیابی و هماهنگی امنیت غذا و تغذیه در کشور و ... اقدامهای ذیل را به عمل آورد : اولویت های پژوهشی در حقیقت چهار چوب اساسی است که در قالب آن مسایل و مشکلاتی که اهمیت ، ضرورت و فوریت برای تحقیق دارند مشخص می شود. اولویت ها ی پژوهشی: با توجه به اینکه سرنوشت پژوهش در دست سه گروه مختلف یعنی
پژوهشگران ، سیاست گذاران و مصرف کنندگان نتایج هست اولویت بایدمورد تایید این سه گروه باشد.



توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


پاورپوینت پرورش کرم ابریشم

دانلود پاورپوینت پرورش کرم ابریشم بررسی پرورش کرم ابریشم پاورپوینت جامع و کامل پرورش کرم ابریشم کاملترین پاورپوینت پرورش کرم ابریشم پکیج پاورپوینت پرورش کرم ابریشم مقاله پرورش کرم ابریشم تحقیق پرورش کرم ابریشم
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2189 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
پاورپوینت پرورش کرم ابریشم

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 33 صفحه



پرورش کرم ابریشم

علیرغم چاپ و انتشار کتب متعدد و با ارزش علمی در مورد رشته های مختلف نوغانداری و صنعت ابریشم ، لزوم تهیه نشریه آموزشی که بتواند بصورت کاربردی و علمی مورد استفاده علاقمندان واقع شود احساس می گردید به همین منظور بر آن شدیم تا مجموعه ای به زبان ساده تحت عنوان آموزش نوغانداری تهیه و در اختیار علاقمندان قرار دهیم . نشریه ای که از نظر خوانندگان عزیز می گذرد مشتمل اطلاعات مورد نیاز تفریخ تخم نوغان – کرم ابریشم و بیماریهای رایج در مورد نوغانداری می باشد . مقدمه: پرورش کرم ابریشم تفریخ تخم نوغان ( خارج شدن کرمها از تخم ) هدف از تفریخ فقط بیرون آمدن کرم ابریشم از تخم به هر شکل نمی باشد ، بلکه هدف ایجاد شرایط مناسبی است که بوسیله آن تقریباً همه کرمها به طور همزمان ، یکنواخت و با قدرت کافی از تخمها خارج گردند و زمان مناسب این کار حدود 13-12 روز از زمان خروج تخم نوغانها از سردخانه می باشد. لازم به ذکر است که جهت هماهنگی بیشتر تا مرحله قبل از تغییر رنگ کامل تخم نوغان نور طبیعی ( یا 18 ساعت نور و 6 ساعت تاریکی ) مورد استفاده قرار گرفته و پس از تغییر رنگ تخم نوغانها 2 روز تاریکی کامل مورد استفاده قرار گیرد و پس از طی مراحل فوق بمنظور در آمدن یکنواخت لاروها از تخم لازم است بمدت 2 الی 4 ساعت تخم ها را در معرض نور قرار داده تا کاملاً تفریخ شود.
نکات مهم در پرورش کرم جوان : کرمهای تازه تفریخ شده تا پایان خواب سوم اصطلاحاً کرم جوان و به کرمهای سنین چهارم و پنجم اصطلاحاً کرم بالغ گفته می شود . ورودیهای محل پرورش را با مخلوط آهک و کلر گرد پاشی نموده و جهت ضدعفونی دستها محلول 1% کلر در نظر گرفته شود . افراد می بایست قبل از شروع کار دستها را ضدعفونی کرده و کف دمپائی ها را آغشته به مخلوط آهک و کلر نمایند .
در روز تفریخ پس از گذراندن مرحله تاریکی، تخم نوغانها می بایست در معرض نور بمدت 2 الی 4 ساعت قرار بگیرد تا با این روش 90 تا 95 درصد تخم نوغانها تفریخ گردند. برای تغذیه از برگهای مناسب به اندازه 2 سانتی متر مربع استفاده شده و از اندازه های خیلیکوچک و نازک و بلند خودداری کنید .
برداشت برگ از روز قبل تهیه و آماده شود.
هرگز کرمهای جوان را با دست لمس نکرده و حتی الامکان غیر از مواد نظافت بستر ، از 2 عدد پر تمیز برای اضافه کردن بستر استفاده گردد. افزایش سطح بستر ( باز کردن جای کرمها ) می بایست که بصورت تدریجی در زمان هر مرحله برگدهی صورت گرفته ، برگدهی نازک انجام شود . از تراکم بیش از حد کرمها و یا برگدهی اضافی خودداری گردد.
قبل از خواب ، برگدهی به صورت نازک با قطعات برگ به طول و عرض یک سانتی متر در خواب اول و 2 سانتی متر در خواب دوم صورت پذیرد .
بسترهای پرورشی در معرض نور مستقیم و شدید قرار نگیرد به جز در موارد انجام کار مانند برگدهی ، نظافت یا تعویض بستر از حضور افراد در سالن پرورش جلوگیری شود.
در طول سنین اول و دوم ، حرارت بین 26-25 درجه و رطوبت بین 85-80 درصد و در طول سن سوم حرارت 25-24 درجه و رطوبت 80-75 درصد تامین گردد.
برگدهی را بین ساعات 8-7 ، 13 و 30/19 انجام دهید .
برای برگدهی صبح و شب ، برگها را ساعت 6 بعد از ظهر برای برگدهی ظهر برگها را 8 صبح برداشت کنید . پرورشی از پاشیدن پودر آهک شسته ( آبدیده ) بصورت گرد پاشی استفاده نمائید
برگها را درز محل خنک و سایه با پوشاندن پارچه مرطوب تازه نگه داشته و مراقب باشید تا برگها بصورت انباشته و گرمازده نشوند.
پس از برگدهی بمنظور حفظ رطوبت برگهای خرد شده روی بستر پرورش را با یک تکه کاغذ تمیز به طور کامل پوشانده و روی کاغذ را بصورت آبپاشی با دست کمی مرطوب نمائید، کاغذهای پوشانده را نیم ساعت قبل از هر برگدهی از روی بسترها بردارید. در زمان خواب رطوبت محیط را کاهش داده و برای خشک نگه داشتن بستر پرورشی از پاشیدن پودر آهک شسته ( آبدیده ) بصورت گرد پاشی استفاده نمائید.


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


پاورپوینت پدیده ترک خوردن در اتصالات جوشکاری شده

دانلود پاورپوینت پدیده ترک خوردن در اتصالات جوشکاری شده بررسی پدیده ترک خوردن در اتصالات جوشکاری شده پاورپوینت جامع و کامل پدیده ترک خوردن در اتصالات جوشکاری شده کاملترین پاورپوینت پدیده ترک خوردن در اتصالات جوشکاری شده پکیج پاورپوینت پدیده ترک خوردن در اتصالات جوشکاری شده مقاله پدیده ترک خوردن در اتصالات جوشکاری شده تحقیق پدیده ترک خوردن در
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 3651 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 95
پاورپوینت پدیده ترک خوردن در اتصالات جوشکاری شده

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 95 صفحه

پدیده ترک خوردن در اتصالات جوشکاری شده هدف
درک اصول مکانیزم های ترک خوردن در اتصالات جوشکاری شده و راههای جلوگیری از وقوع ترک خوردن مطالب شامل برای فولادهای C-Mn ، کم آلیاژ ، آلیاژی و زنگ نزن بطور اختصاصی موارد زیر بررسی شود - ترک خوردن سرد
- ترک خوردن گرم
- ترک خوردن پیشگرمایش
- پارگی سراسری
نتایج مورد انتظار مقایسه مکانیزم های متالورژیکی برای هر کدام از انواع اصلی ترک خوردن
تشریح تاثیرات متغیرهای شیمیایی و فیزیکی برای هر کدام از انواع اصلی ترک خوردن
ارزیابی حساست به ترک خوردن با مراجعه به پارامترهای کلیدی و پیشنهاد روشهای مناسب برای جلوگیری از ترک خوردن
ارزیابی نوع ترک خوردن و دلیل رخ دادن آن با مطالعة مواد شکسته شده و تاریخچة آنها
انتخاب آزمایشهایی جهت حل مشکلات ترک خوردن
پیشنهاد روشهایی برای کاهش یا حذف ایجاد پارگی سراسری در قطعات جوشکاری شده
ارزیابی تاثیرات ناخالصی ها، شکل هندسی ، تنش و خستگی در کنترل ترک خوردن جوشها - تاثیر پیشگرم
- در فلز جوش و HAZ
- تاثیر عناصر، سیکل های حرارتی، تنش کنترل ترک خوردن پیشگرمایش
- ترک خوردن طی عملیات حرارتی و جوشکاری چند عبوری
- مکانیزم های ترک خوردن در فلز جوش و HAZ
- کنترل منابع و نفوذ هیدروژن
- ساختار حساس و کنترل آن
- نوع فولادهای حساس به ترک خوردن پیشگرمایش
- تاثیر فلز جوش آستنیتی
- آزمایش حساسیت
- تاثیر هیدروژن، ریزساختار و تنش
- کنترل هیدروژن
- تاثیر عناصر بر حساسیت ترک خوردن سرد ترک خوردن گرم - مکانیزم های ترک خوردن بخصوص در فلز جوش
- تاثیر عناصر، گرمای ورودی ، شکل بستر
- کنترل ترک خوردن گرم
- آزمایش حساسیت ترک خوردن پیشگرمایش
- مکانیزم های ترک خوردن در فلز جوش و HAZ
- نوع فولادهای حساس به ترک خوردن پیشگرمایش
- تاثیر عناصر، سیکل های حرارتی، تنش
- ترک خوردن طی عملیات حرارتی و جوشکاری چند عبوری
- کنترل ترک خوردن پیشگرمایش
- آزمایش حساسیت پارگی سراسری - مکانیزم های ترک خوردن
- تاثیرات ناخالص ها، طراحی اتصال، تنش و خستگی
- کنترل پارگی سراسری توسط کنترل مواد و طرح اتصال
- آزمایش حساسیت ، بواسطة خواص ضخامت
مقدمه بارسیدن موضعی تنش به تنش شکست، موضع مذکور دچارگسست شبکه ای شده و بین اتمهای موجود در آن نقطه از جسم فاصله و جدایی ایجاد شده که این گسست و جدایی را ترک می نامند.
تمامی عیوب موجود در داخل ساختار یک ماده مانند حفرات، ناخالصیها، ذوب ناقص، نفوذ ناقص در اتصال و...، به خودی خود هیچ مشکلی برای جسم (مثلا جوش) محسوب نمی شوند، فقط زمانی که در اثر اعمال تنش تبدیل به ترک شوند، برای ادامه کارکرد قطعه مشکل ایجاد می کنند. از این رو شاید به نوعی عیب ترک را بتوان بد ترین و زیان آورترین نوع عیب خصوصا در جوشکاری نامید علل ایجاد ترک در جوش 1- تردی بیش از حد جوش
2- اعمال تنشهای کششی بالا دسته بندی ترکها ترکها را از جهات مختلف می توان دسته بندی نمود. یکی از مرسوم ترین دسته بندی های موجود به این صورت است انواع ترک شکل و مکان تشکیل 1- عرضی (transverse)
2- طولی ( (longitudinal
3-ترک چاله جوش (crater)
4- زیر گرده (under bead)
5- گوشه (toe) علت ایجاد 1- گرم (hot)
2-سرد (cold )
3- پارگی لایه ای (lamellar tearing)
4- بازگرمی (reheat) انواع ترک از نظر شکل و مکان تشکیل
1- ترکهای فلز جوش(Weld metal cracks)
(شامل طولی، عرضی و ستاره ای)

2- ترکهای فلز پایه (Base metal cracks)
( شامل طولی، عرضی، گوشه و زیر گرده)
ترکها را بر اساس موقعیت تشکیل بصورت زیر نیز دسته بندی می کنند ترکهای فلز جوش 1- ترک چاله ای فلز جوش(Weld metal crater crack)
این ترک در محل قطع قوس ایجاد می شود از این رو به آن ترک چاله ای گویند. چون شبیه پنجه کبوتر می باشد به آن ترک پنجه ای (paw crack) نیز می گویند این ترک از انتهای کار به ویژه در محل تعویض الکترود یا جایی که ...


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


پاورپوینت موضوعات دین شناسی، نبوت، امامت درس اندیشه اسلامی 2

دانلود پاورپوینت موضوعات دین شناسی نبوت امامت درس اندیشه اسلامی 2 بررسی موضوعات دین شناسی نبوت امامت درس اندیشه اسلامی 2 پاورپوینت جامع و کامل موضوعات دین شناسی نبوت امامت درس اندیشه اسلامی 2 کاملترین پاورپوینت موضوعات دین شناسی نبوت امامت درس اندیشه اسلامی 2 پکیج پاورپوینت موضوعات دین شناسی نبوت امامت درس اندیشه اسلامی 2 مقاله موضوعات دین شن
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 629 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 176
پاورپوینت موضوعات دین شناسی، نبوت، امامت درس اندیشه اسلامی 2

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 176 صفحه




بسم الله الرحمن الرحیم اندیشه اسلامی2 2 مباحث کلی
دین شناسی
نبوت
امامت
تعریف دین:
لغوی:جزا، تسلیم،کرنش،سرسیاری امده
اصطلاحی:
عام:مجموعه ای ازتعالیم اعتقادی،اخلاقی وقوانبن ومقررات(حق یاباطل)
خاص:اعتقادبه افریننده ای برای جهان وانسان ودستورات متناسب با ان عقاید
اخص:تعریف ایین اسلام به معنی واقعی که بر دورکن استوار است 1-خای یگانه که جهان را به حکمت افریده وبه عدل برپا داشته.
2-برنامه برای حرکت به سوی هدف را دارد. 3 راههای دین پژوهی:
راه عقل:روش حکما وفلاسفه با استدلالهای عقلی
راه وحی: روش انبیا با بهره گیری ازقران
راه نقل :روش اهل حدیث با بهره گیری از سنت
راه عرفان: یا روش کشف وشهود
راه تلفیق :(عقل+وحی+سنت)جامع وکاملترین روش 4 چرا روش تلفیقی جامع وکاملترین روش در دین پژوهی است؟
1- بخشی ازموضوعات تنها با روش عقلی قابل اثباتند مانند اثبات وجود خدا وصفات او
2-برخی منحصر در روش نقلی است وخارج از قلمرو عقل مانند عالم پس از مرگ
لذا در روش تلفیقی تمام اموررا می توان با بهره گیری از این روشها اثبات کرد. 5 وحی وپیامبری 6 7 1- تعریف و ضرورت نبوت
الف) معنا و مفهوم پیامبر
ب) معنا و مفهوم وحی
1-ب) معنای لغوی وحی2-ب) وحی در قرآن
ج)ضرورت وحی و پیامبری1:
- ج) صفات خداوند2- ج) جاودانگی انسان
3ـ ج) حدود عقل بشری4- ج)شبهه منکران

8 1- تعریف و ضرورت نبوت تقسیم بندی مباحث نبوت: 1- عامه 2- خاصه
نبوت عا مه: مجموعه مباحثی که پیامبر معینی اختصاص ندارد و درباره امورمشترک پیامبران بحث می کند.
نبوت خاصه: به مباحثی اطلاق می شود که درباره نبوت یکی از پیامبران مانند حضرت محمد صلی الله علیه واله وسلم بحث و گفتگو می کند.

9 10 الف) معنا و مفهوم پیامبر تعریف:
پیامبر‏‏‎ بشری است که برای هدایت انسانها برانگیخته
شده تا معارفی را بدون واسطه انسانی دیگر از مبدا الهی دریافت و ابلاغ کند.

110/کهف:قل انما انا بشر مثلکم یوحی الی
3/النجم:وما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی
35/نحل:فهل علی الرسل الا البلاغ المبین 11 12 درتعریف قبل چند قید وجود دارد :
1- پیامبر بشر است
2- پیامبران برای هدایت انسانها آمده اند.
3- پیامبران برانگیخته شده از سوی خدا هستند
4- میراث پیامبران مجموعه معارف نظری و عملی خاصی است که بینشی نو و روشی دیگر در زندگی انسانها ایجاد کرده است.
5- یکی از وظایف مهم پیامبران دریافت پیام الهی است.
ضرورت وجود پیامبر با توجه به وجود عقل:
بخشی از معارف خارج از برد عقلند ولذا برای کسب ان معارف نیاز به وحی وپیامبر است
151/بقره:یعلمکم مالم تکونوا تعلمون 13 14 ب) معنا و مفهوم وحی دریافت پیام الهی که از به عنوان وحی تعبیر می گردد یکی ازوظایف اساسی پیامبران است.
حقیقت وحی دست یافتنی نیست زیرا پدیده وحی یک پدیده طبیعی قابل شناخت با ابزار متعارف عمومی و علمی نیست.
15 1- ب) معنای لغوی وحی
واژه وحی و مشتقات آن در لغت دارای معانی مختلف و
کاربردهای گوناگون آن: نظیر: اشاره‏‏‏‎ْ، سرعت، تفهیم و القای پنهانی مطلبی به دیگران، اعلام در خفا، نوشتن
تعریف لغت شناسان: جامع تمام معانی و کاربردهای ویژه وحی ((تفهیم و القای سریع و نهانی )) است که متوجه خاص مخاطب بوده و بر دیگران پوشیده است. مفهوم وحی: وحی پدیده ایست خارق العاده(با رمز وراز) میان خداوند وانسانهای بر گزیده 16 17 2-ب) وحی در قرآن معانی وحی در قرآن:
1- اشاره پنهانی :مانند زکریا ومریم
2- هدایت غریزی:مانند زنبور عسل
3- الهام:مانند مادر موسی
4- وحی تشریعی یا رسالتی ویژه پیامبران
18 طبق آیات قرآن راههای ارتباط پیامبران با خدا
منحصر(وحی نبوی و ارسالی) به سه راه بوده است:
1- وحی مستقیم
2- ایجاد صوت از پشت حجاب
3- القای وحی به وسیله فرشته


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.