دسته بندی | اقتصاد |
بازدید ها | 50 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 58 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 84 |
*مقاله درمورد نظامنامه کیفیت کارخانه آرد منصوبیان*
1-1 مقدمه ای در مورد معرفی واحد تولیدی :
کارخانه ی آرد منصوبیان در منطقه ی جنوب غربی تهران واقع گردیده ست . که از شمال به میدان شمشیری ، از جنوب به چهار راه یافت آباد ، از غرب به بزرگراه آیت ا... سعیدی و میدان معلم و از شرق به محدوده ی سجاد منتهی می شود .
کارخانه در سال 1349 تأسیس گردیده وطی سالیان متمادی بازسازی های متعددی در آن صورت پذیرفته است که مهمترین بازسازی کارخانه در سال1381 بوده که از لحاظ تأسیساتی و ساختمانی تغییرات عمده ای انجام گرفته است . همچنین در سال 1384 دو سیلوی فلزی به ظرفیت 7000 تن جهت ذخیره سازی گندم توسط شرکت WESTLE کانادا ساخته شده است که آماده بهره برداری می باشد .
ابعاد زمین کارخانه 15000متر مربع و زیر بنای ساختمان تولید 350 متر مربع می باشد . تعداد سیلو ها علاوه بر دو سیلوی ذکر شده 5 سیلوی 500تنی و 4عدد سیلوی آرد می باشد . ظرفیت انبارها حدود 1000 متر مربع و مساحت آزمایشگاه 50 متر مربع است .
کارخانه در 5 طبقه و 2 زیر طبقه بنا شده است . که به تفکیک به شرح ذیل می باشد :
زیر زمین 2 : شامل پایه های بالا بر و مارپیچ های گندم ورودی ، زیر زمین 1 : پوستگیر در قسمت بوجاری و موتور های والس و کمک والس ها در قسمت آسیاب می باشد . طبقه اول شامل بوجاری 2 و تریور در قسمت بوجاری و و والسها در قسمت آسیاب است . طبقه دوم : در قسمت بوجاری شامل شن گیر و در قسمت آسیاب شامل لوله ها و مخزن گندم . طبقه سوم ، بوجاری 1 ، و مارپیچ آرد و تایفون ها ، به ترتیب در قسمت بوجاری و آسیاب ، طبقه چهارم : نم زن ها ، هم زن و فیلتر ها در قسمت بوجاری و الکها در قسمت آسیاب و بالاخره طبقه پنجم در قسمت آسیاب شامل بارریزها و در قسمت بوجاری ، بالای بالا بر ها می باشد .
سیستم بوجاری کارخانه محصول شرکت بولر و سیستم آسیاب کارخانه ، تکنولوژی چک و اوکراین است . ظرفیت سالیانه کارخانه 86400 تن گندم می باشد . محصولات کارخانه شامل سه نوع آرد نول ، ستاره درجه 2 و سبوس گرفته است که دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت می باشد .
پرسنل کارخانه شامل 45 نفر می باشند . مدیر عامل آقای بهرام منصوبی ، مدیر داخلی آقای حسین منصوبی ، مدیر تولید آقای اصغر شیرازی و مدیر کنترل کیفیت خانم نفیسه منصوبی می باشند .
پروانه های موجود در کاخانه علاوه بر پروانه بهره برداریاز وزارت صنایع ، شامل پروانه های تأسیس ، بهره برداری و ساخت جداگانه برای هر محصول از وزارت بهداست می باشد . که کلیه پروانه ها در سال 1380 دریافت گردیده است.
1-2 خط مشی و اهداف کیفی واحد تولیدی :
مدیریت کارخانه آرد منصوبیان ، با توجه به وضعیت گندم و آرد در کشور و همچنین خودکفایی گندم در چند سال اخیر اهدافی را پیگیری می نماید .تا علاوه بر رشد کمی و کیفی محصولات خود ، به عنوان یک واحد کوچک از مجموعه ی عظیم گندم و آرد ، به پیوسته بودن این خود کفایی در کشور کمک نماید و تعهد می نماید این اهداف را به کلیه پرسنل ابلاغ نموده و بر اجرای این اهداف توسط پرسنل نظارت مستمر داشته باشد . اهداف و خط مشی های اصلی این کارخانه به شرح ذیل می باشد :
الف ) ارتقاء سطح کیفی محصولات : از طریق ارتباط با مؤسسات و متخصصین امر و استفاده از دانش آنها در قستهای مختلف تولید و کنترل کیفیت .
ب ) ارتقاء دستگاه ها و ماشین آلات : بواسطه نصب دستگاه های نوین مناسب با تکنولوژی روز دنیا جهت افزایش کیفیت کارخانه .
ج ) جلب رضایت مشتری : از طریق هماهنگی بین مدیر تولید و مدیر کنترل کیفیت با واحد انبار متناسب با نیاز های مشتری .
د ) به کار گیری مهارت و تجربه : از طریق جذب پرسنل با صلاحیت و به کار گیری همزمان مهارت و تجربه این افراد .
هـ ) آموزش : برگزاری کلاس های آموزشی متعددبرای بخش های مختلف کارخانه جهت افزایش سطح آگاهی آنان.
و ) ایجاد محیط مناسب کاری : با رعایت نکات فنی و بهداشتی توسط پرسنل و ایجاد روابط حسنه بین کارکنان .
ز ) کاهش توقف های تولید : از طریق سرویس به موقع ماشین آلات و بازرسی روتین و مستمر والس ها و الک ها .
1-3 ـ اصطلاحات و تعاریف :
اصطلاحات و تعاریف کیفیتی و کاربردی در کارخانه منطبق بر استاندار های 8403 و 103 مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران می باشد .
2-1 ـ سازمان واحد تولیدی و بخش های آن و نمودار سازمانی واحد تولیدی :
دسته بندی | اقتصاد |
بازدید ها | 46 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 332 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 22 |
*مقاله درمورد هفت ابزار کنترل کیفیت*
استفاده از هفت ابزار کنترل کیفیت در طرحریزی کنترل فرآیند
گامهای سیستماتیک جهت طرحریزی کنترل فرآیند
1-شناخت محصول
2-تعیین سطح کیفیت قابل قبول برای محصول
3-تعیین سطح کیفیت قابل قبول برای عملیات های فرآیند
4-تعیین سطح کیفیت قابل قبول برای مواد و قطعات ورودی
5-رسم نمودار علت و معلول
6-تهیه برگه های کنترل
7-تکمیل برگه های کنترل برای یک دوره خاص
8-رسم هیستوگرامها و نمودارهای پاره تو
9-رسم نمودار تمرکز نقص ها
10-تعیین مشخصات کنترلی در هر ایستگاه
11-تعیین ایستگاه های کنترل و مشخصه هایی که نیاز به کنترل دارند .
12-تعیین نوع ابزار کنترلی برای کنترل مشخصه های هر ایستگاه (نمودار کنترل/طرح نمونه گیری / هر دو)
13-طراحی نمودارهای کنترل و طرح های نمونه گیری
14-تهیه طرح کنترل (کیفیت) محصول
1-شناخت محصول - لیست قطعات / مواد
لیست قطعات / مواد محصول : خودکار |
|||
نام قطعه / ماده |
ضریب مصرف |
مواد اولیه |
ملاحظات |
بدنه |
1 |
مواد کریستالی |
|
شیلنگ |
1 |
پلی پروپلین |
|
آدابتور |
1 |
هوستافرم |
|
نوک فلزی |
1 |
برنج |
|
پین ته |
1 |
پلی پروپلین با رنگ دانه آبی |
|
گیره سر |
1 |
پلی پروپلین با رنگ دانه آبی |
|
جوهر |
X گرم |
ـــــــ |
|
1-شناخت محصول - نمودار فرآیند عملیات محصول خودکار
بدنه شیلنگ آداپتور نوک فلزی پین ته گیره سر
تزریق c تزریق c تزریق c تزریق c تزریق c
می شود می شود می شود می شود می شود
پلیسه گیری c برش c پلیسه گیری c
می شود می شود می شود
تزریق c جوهر c
می شود
مونتاژ می شود
مونتاژ c
می شود
مونتاژ می شود c
مونتاژ می شود c
مونتاژ می شود c
2-تعیین سطح کیفیت قابل قبول برای محصول :
نسبت اقلام معیوب P AQI
2-تعیین سطح کیفیت قابل قبول برای محصول (ادامه)
مشتریانمان ما تامین کنندگانمان
محصولاتمان پردازش ورودی هایمان
AQI محصول نهایی : سطح کیفیت قابل قبول توسط مشتری - سطح کیفیت قابل قبول در بازار با توجه به رقبا - سطح کیفیتی که به عنوان هدف توسط سازمان تعیین می شود .
فرض می شود که AQI محصول خودکار 2% می باشد .
دسته بندی | حسابداری |
بازدید ها | 39 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 38 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 38 |
*مقاله درمورد نمونه سوال حسابداری و حسابرسی*
سوالات آزمون آزاد کاردانی به کارشناسی 83
حسابداری صنعتی 83
131_ طی یکماه، عملیات کارگاهی عبارت از: خرید 000 900 ریال مواد اولیه، تحویل 000 800 ریال مواد مستقیم به خط تولید، پرداخت 000 700 ریال دستمزد مستقیم کارگران و 000 600 ریال هزینه های تعمیر و نگهداری بوده، با فرض استفاده از نظام ادواری، برای «کدام رویداد» ثبتی انجام نمی گیرد؟
1) هزینه های تعمیر و نگهداری 2) خرید مواد 3) پرداخت دستمزد 4) مصرف مواد
132_ در سیستم حسابداری صنعتی موسسه ای که تمامی فعالیتهای آن در یک محل صورت می گیرد و از دفاتر متمرکز استفاده می کند؛ جهت ثبت 000 160 ریال دستمزد مستقیم و 000 140 ریال حق بیمه منقضی شده، «چه حسابی» بدهکار می شود؟
1) کنترل سربار 2) کنترل دفاتر مالی
133_ جمع ساعات کار یک شرکت تولیدی 1200 ساعت (75% مستقیم، 5/12% غیرمستقیم تولیدی و بقیه مربوط به بخش اداری و فروش)، نرخ ساعتی دستمزد 000 2 ریال، مالیات حقوق و دستمزد
000 132 ریال و بیمه سهم کارگر و کارفرما جمعاْ به میزان 30% حقوق و دستمزد بوده؛ بابت ثبت لیست مربوط در اداره مرکزی شرکت، دفاتر صنعتی «چه مبلغ» بدهکار می گردد؟
1) 000 100 2 2) 000 400 2 3) 000 583 2 4) 000 952 2
134_ طی یکدوره در کارخانه ای: از کل دستمزد به مبلغ 000 800 ریال معادل 75% آن مستقیم و بقیه غیرمستقیم، جمع سربار کارخانه 000 700 ریال، جمع هزینه های تولیدی 000 000 2 ریال، بهای تمام شده کالای ساخته شده 000 100 2 ریال، بهای تمام شده کالای فروش رفته 000 200 2 ریال و موجودیهای کالای در جریان ساخت و کالای ساخته شده آخر دوره به ترتیب 000 300 و 000 200 ریال بوده؛ مورد نادرست، کدام است؟
1) موجودی کالای درجریان ساخت اول دوره 000 400 2) بهای اولیه 000 400 1
3) موجودی کالای ساخته شده اول دوره 000 300 4) هزینه های تبدیل 000 300 1
135_ ظرفیت عادی موسسه ای 000 8 واحد تولید، و در سطح ظرفیت 000 5 واحد: هزینه متغیر کل 000 200 ریال و کل هزینه تولید 000 320 ریال بوده، در میزان تولید 000 6 واحد، هزینه ثابت هر واحد تولید «چند ریال» است؟
1) 25 2) 24 3) 20 4) 15
136 (158)_ سال گذشته در یک تولیدی: نرخ جذب سربار برای هر ساعت کار ماشین 5/6 ریال، سربار واقعی 000 221 ریال و ساعات کار واقعی ماشین 000 36 ساعت بوده؛ بستن اضافه یا کسر جذب سربار به حساب بهای تمام شده کالای فروش رفته، موجب چه تغییری در رقم این حساب می گردد؟
1) کاهش 000 13 2) افزایش 000 2 3) افزایش 000 13 4) کاهش 000 2
137(159)_ نگهداری هزینه پیمانها، مشابه «هزینه یابی به چه روشی» است؟
1) تاریخی 2) استاندارد 3) مرحله ای 4) سفارش کار
138(160)_ اطلاعات دایره ای نشان می دهد: کالای در جریان ساخت اول و آخر دوره به ترتیب 300 و 400 واحد و واحدهای شروع شده به تولید 200 2 واحد بوده؛ براساس روش fifo «چه تعداد» از واحدهایی که اقدام به تولید آنها شده، در این دوره تکمیل گردیده است؟
1) 700 1 2) 800 1 3) 100 2 4) 300 2
139(161)_ مواد اولیه مرحله پایانی ساخت نوعی محصول در درجه 30% تکمیل آن از لحاظ هزینه تبدیل اضافه می شود. اطلاعات تولید این مرحله شامل موجودی ابتدای دوره 000 2 واحد (از لحاظ هزینه تبدیل 40% تکمیل)، آحاد دریافتی از دایره قبل 000 50 واحد، موجودی پایان دوره 500 2 واحد (از لحاظ هزینه تبدیل 20% تکمیل) و ضایعات عادی 500 واحد (شناسایی در پایان فرآیند تولید) بوده؛ معادل آحاد تکمیل شده از لحاظ هزینه تبدیل به روش میانگین، چقدر است؟
1) 000 49 2) 500 49 3) 000 50 4) 200 50
140(162)_ در کارخانه ای، توزیع هزینه های آخرین مرحله تولید محصولی شامل بهای تمام شده واحدهای تکمیل شده 000 300 8 و ارزش کار در جریان ساخت آخر دوره 000 700 1 ریال بوده، در ثبت انتقال محصول به انبار؛ کالای در جریان ساخت مرحله، «چه مبلغ» بستانکار می گردد؟
1) 000 700 1 2) 000 600 6 3) 000 300 8 4) 000 000 10
141(163)_ کدام سربار؛ از هزینه های عمومی کارخانه بوده و بین دوایر خدماتی و تولیدی استفاده کننده از آن، تسهیم می شود؟
1) مواد غیر مستقیم 2) اضافه کاریها 3) دستمزد غیرمستقیم 4) روشنایی کارخانه
142(164)_ در موسسه ای طی یکماه: مقدار استاندارد مواد 70 کیلوگرم، مواد مصرفی استاندارد
000 35ریال، انحراف مساعد مواد 600 2 و مواد خریداری و مصرف شده 72 کیلوگرم بوده؛ در این صورت، کدام مورد «نادرست» است؟
1) نرخ واقعی 450 ریال 2) انحراف مساعد مقدار 900 ریال
3) نرخ استاندارد 500 ریال 4) انحراف مساعد نرخ 500 3 ریال
143(165)_ حسابدار موسسه ای جهت محاسبه انحراف کارایی دستمزد، رابطه:
نامساعد / ریال 80= ( 152 ساعت – A ) 40 ریال = انحراف کارایی دستمزد
را نوشته؛ A مجهول مورد نظر او، کدام است؟
1) ساعت کار استاندارد 150 2) ساعت کار واقعی 150
3) ساعت کار استاندارد 154 4) ساعت کار واقعی 154
144(166)_ «اضافه جذب سربار»، چه نوع انحرافی است؟
1) انحراف مساعد حجم سربار 2) انحراف مساعد هزینه سربار
3) انحراف نامساعد حجم سربار 4) انحراف نامساعد هزینه سربار
145(167)_ قیمت فروش نوعی محصول یک شرکت 000 50، هزینه متغیر تولید هر واحد 000 35 و کل هزینه های ثابت دوره 000 450 4 ریال بوده، با توجه به نرخ مالیاتی 15% شرکت؛ تولید و فروش «چند واحد محصول» به مبلغ 000 700 1 ریال سود بعد از مالیات می انجامد؟
1) 393 2) 410 3) 427 4) 430
دسته بندی | اقتصاد |
بازدید ها | 65 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 42 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 23 |
*مقاله درمورد نمونه گیری جهت پذیرش*
ج) نمونه گیری جهت پذیرش
1ـ نمونه گیری جهت پذیرش
بحث نمونه گیری جهت پذیرش یکی از مباحث مهم در کنترل کیفیت آماری محسوب می گردد. یکی از کاربردهای معمول و متداول نمونه گیری جهت پذیرش بدین صورت است که تامین کننده أی انباشته أی را برای شرکتی می فرستد. این محصول غالباً یک قطعه و یا مواد اولیه است که در فرآیند تولید این شرکت استفاده می گردد. بعد از دریافت این انباشته معمولاً نمونه أی از آن انتخاب و مشخصة کیفی مورد نظر بازرسی می شود. با توجه به اطلاعات حاصل از این نمونه تصمیمی در مورد رد یا پذیرش انباشته اتخاذ می گردد. در بعضی مواقع به این تصمیم حکم انباشته نیز گفته می شود. انباشته های پذیرفته شده در خط تولید استفاده و انباشته های رد شده یا به تامین کننده باز گردانده می شوند و یا از روشهای دیگر مورد بازرسی قرار می گیرند.
گرچه معمولاً تصور می شود که روشهای نمونه گیری جهت پذیرش فعالیتهایی هستند که در قسمت دریافت کالا کاربرد دارند ولی باید توجه داشت که این روشها در موارد دیگری نیز قابل استفاده می باشند. به عنوان مثال، یک تولید کننده معمولاً محصول خود را در مراحل مختلف تولید، نمونه گیری و بازرسی می کند. انباشته هایی که از این طریق پذیرفته شده اند به مراحل بعدی فرآیند منتقل و انباشته های رد شده دوباره کاری و یا اسقاطی محسوب می شوند.
نمونه گیری سه جنبة مهم دارد:
به طور کلی سه روش برای تصمیم گیری در مورد انباشته وجود دارد: (1) پذیرش بدون بازرسی،(2) بازرسی %100( صد درصد) و با به عبارت دیگر، بازرسی تک تک محصولات انباشته و جدا سازی محصولات معیوب( محصولات معیوب ممکن است برای تامین کننده پس فرستاده شوند، دوباره کاری شوند، با محصولات خوب جایگزین شوند و یا به دور ریخته شوند) و (3)نمونه گیری جهت پذیرش.
روشهای نمونه گیری جهت پذیرش غالباً در موارد ذیل مورد استفاده قرار می گیرند:
1ـ وقتی که آزمایشها مخرب هستند.
2ـ وقتی که هزینة بازرسی %100 خیلی زیاد است.
3ـ وقتی که بازرسی%100 از نظر فن آوری توجیهی ندارد یا آنقدر زمان نیاز دارد که برنامة تولید مختل می گردد.
4ـ وقتی که تعداد محصولاتی که باید بازرسی شوند خیلی زیاد است و میزان خطا نیز آنقدر بالاست که بازرسی %100 ممکن است باعث گردد تا تعداد محصولات معیوبی که از روش بازرسی%100 پذیرش می شوند بیشتر از محصولاتی باشند که از طریق طرحهای نمونه گیری پذیرفته می شوند.
5ـ وقتی که تامین کننده از سابقة عالی در زمینة کیفیت برخوردار است و می خواهیم میزان بازرسی را از %100 به سطح کمتری کاهش دهیم ولی نسبت کارآیی فرایند تامین کننده آنقدر بزرگ نیست که بتوانیم روش بدون بازرسی را اعمال کنیم.
6ـ وقتی که ریسک تعهد و مسئولیت در قبال محصول به طور بالقوه زیاد است و علی رغم رضایتبخش بودن فرآیند تامین کننده هنوز استفاده از یک برنامه نظارت مستمر برای محصول ضروری احساس می گردد.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 38 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 46 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 65 |
*اعتیاد (شناسایی –علل-پیشگیری)*
یکی از بلاهای خانمان سوز که آفتی بر پیکر جوامع بشری است مسئله مواد مخدر واعتیاد می باشد که قدرت تفکر، خلاقیت، توان وکوشش وسازندگی را از انسان ها گرفته و بنیان خانواده واعتقاد و باورهای دینی آنها ها را در معرض نابودی و از هم پاشیدگی قرار داده است ومتاسفانه روز به روز رو به گسترش است[1].
امروزه مسئله اعتیاد به مواد و داروها چه به مواد مجاز و غیرمجاز، بصورت یک مشکل جهانی و فراگیر در آمده است،آمارهای منتشره ،از سوی سازمانهای بین المللی، مخصوص سازمان بهداشت جهانی، کمیته کنترل جهانی مواد مخدر و سازمان یونسکو حاکی از افزایش فزاینده مصرف این مواد در سطح جهان است.بر هیچکس پوشیده نیست که گسترش این روند تیشه بر ریشه بنیادهای اخلاقی، اقتصادی و اجتماعی یک جامعه می زند و آن را از درون دچار فساد میکند و در نهایت به انحطاط می کشد.[2]
«به این دلیل هر ساله مبالغ هنگفتی ،صرف مبارزه با آن می گردد و لی همچنان رقم باندهای قاچاق مواد مخدر وتعداد معتادان افزایش می یابد و سازندگی ها رو به وزندگی توانایی ها رو به ناتوانی و ثروت ها رو به انهدام و نابودی می رود و میکده خیالی معتاد نیز به ماتمکده ای سرد مبدل می گردد»
از این رو، پی بردن به علل سوء مصرف داروها ومواد، به عنوان اولین قدم پیشگیری مطرح می شود. حال این معضل اجتماعی نیازمند مبارزه ای مستمر وهمه جانبه از ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، مذهبی،آموزشی و….. را طلب میکند.
آنچه مسلم است علاج واقعه قبل از وقوع بیش از هر راه حل دیگر با عقل سلیم جور در می آید. در این مقاله سعی شد تا از معنای اعتیاد وانواع آن و زیان بهداشتی اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی بحث گردد.
اعتیاد واژه ای است تازی از ریشه «عاد» و به معنای عادت کردن و خو گرفتن است.[3] چنان چه عات کردن وخوگرفتن (به هر چه که باشد) به نحو اتفاق افتد که شرک کردن و دست برداشتن از آن به قول معروف موجب مرض گردد و با ناراحتی جسمی c روحی ورفتاری همراه شود اعتیاد نام دارد و وابستگی تلقی می شود.و عبارت مواد مخدر اصطلاحی است که در سال 1338 در قانونگذاری و سازمان های مبارزه با این مواد در ایران مورد استفاده قرار گرفته است و به تمامی موادی گفته میشود که برانسان اثر گذاشته و وابستگی جسمی وروانی به وجود می آورند.[4]
مواد مخدر دارای انواع ومشتقات متعددی است که تعداد شناخته شده آن حدود نوع 105می باشد که تعدادی از این مواد دارای خواص مشابه ولی به طور کلی بنا به جهات مختلف قابل تقسیم بندی هستند.
چنان چه بعضی از دانشمندان این مواد را از نظر وابستگی به دو طبقه تقسیم کرده اند:
موادی که فقط وابستگی روانی ایجاد می کند مانند حشیش وال.اس.دی و….،
2-موادی که وابستگی روانی وجسمی ایجاد می کنند مانند تریاک و مشتقات ان وسیگار …….[5] اما معتاد به انسانی اطلاق می شود که از چهار طریق خوردن، تزریق، دودکشیدن یا تنفس و بالاخره از راه مقعد( شیوه نادری است) یک یا چند ماده از مواد مخدر را به طور مداوم مصرف کند و در صورت قطع این عمل با مشکلات تنی،روانی و رفتاری و یا با هم روبه رو گردد[6].
امر مسلمی که حتی خود معتادین منکر آن نیستند، ضرر وزیانی است که بر اثر اعتیاد به جسم و بدن انسان می رسد که به عنوان نمونه زردی و پوکی و فساد دندان ها در معتادین به تریاک ،مرفین، هروئین ودخانیات و همچنین ریختن دندان ها در نیمه اول عمر در این افراد است.مواد مخدر تارهای صوتی خنجره را تحریک کرده و آهنگ صدای معتاد غیرطبیعی می شود.
زمینه بروز سل و سرطان ریه را فراهم می کند. موجب طپش قلب، تنگی نفس و دوران سرمعتاد میشود. دهان معتاد همیشه خشک می گردد روی همین اصل به خصوص تریاکی ها همیشه عادت دارند تنقلی بخورند که این خود باعث سوء هاضمه می شود.معتادان معمولا به ضعف کلی جسمی مبتلا گشته که در نتیجه بدنشان مورد هجوم بیماریهای کبد،کلیه واختلالات ریوی و گوارشی وبی اشتهای قرارگرفته و به ناراحتی های مختلف روانی نیز دچار می شوند و تمام فعالیت شان فقط به رفع احتیاجات جسمی یعنی تهیه مواد مخدر منحصر میشود.
زنان معتاد خیلی زودنازا می شوند و احتمال سقط چنین در آن ها بالا می رود.[7]
خلاصه این که اثرات مواد مخدر به یکی دو مورد خلاصه نمی شود و نه فقط به خود شخص ختم می گردد، بلکه زیانش از راه ارث به فرزندان فرد معتاد و همچنین اطرافیان نیز می رسد.
[1] -از میکده تا ماتمکده ص 11و12
[2] -آموزش عمومی اعتیاد ص 7و8
[3] -درآمدی بر واژه شناسی و جرم شناسی اعتیاد ص 6
[4] -از میکده تا ماتمکده ص 17و19
[5] -مواد مخدر واعتیاد ص 86
[6] -بررسی اعتیاد و بازپروری معتادان ص 27
[7] -از میکده تا ماتمکده ص 31و32
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 43 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 14 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 24 |
*مقاله اطلاعات درباره ناتوانی*
اطلاعات ناتوانی: ناتوانی های خواندن و یادگیری (Fs17) Fs17 اطلاعات ناتوانی > انتشارات > NZCHCR انتشارات مرکز ترویج بین المللی برای بچه های ناتوان .ناتوانی های خواندن و یادگیری روزنامه توضیح (توجیه) (FS17) .چاپ چهارم 2004. تقریبا حدود 22 صفحه چاپ شده.تفسیر PDF فهرست:معرفی/نگاهی به یادگیری/ناتوانی ها/کمک به کودکتان/ یادگیری/نوجوانان با مشکلات خواندن یا یادگیری /منابع /سازمان
معرفی: مرکز ترویج بین المللی برای بچه های ناتوان (NICHCY) خوشحال است که اطلاعاتی برای شما درباره مشلکاتی که بچه ها ،جوانان ونوجوانان در یادیگری تجربه می کنند بخصوص در یادگیری خواندن فراهم کند. داشتن شکل درخواندن به هیچ وجه غیرعادی نیست.میلیون ها نفر در آمریکا مشکل خواندن دارند. بعضی ممکن است اصلا قادر به خواندن نباشند در حالیکه دیگران مهارت خواندن را دارند اما ممکن است کند خواندن باشند.مفید است که بدانیم که مشکلات خواندن اغلب با مشکلات نوشتن،گوش دادن و یا صحبت کردن همراه است. هر کسی که در یک و یا در هممه این نواحی مشکل دارد باید بداند که کمک فراهم است. دلایل بسیاری در اینکه چرا یک نفر ممکن است در پیشرفت مهارت خواندن مشکل داشته باشد وجود دارد. یکی از رایج ترین دلایل این است که شخص ناتوانی خواندن دارد. خوانش (خواندن) پرشی یکی از ناتوانی های خواندن است. انواع دیگری از ناتوانی های خواندن وجود دارد که می توانند باعث مشکلات یادگیری خواندن و یا به طور کلی یادگیری شوند. اینها د راین راهنما بعدا توصیف می شوند.هممه مشکلات خواندن توسط ناتوانی های خواندن باعث (به وجود نیامده اند) نشده اند. مهم است که تعیین کنیم چه چیزی باعث به وجود آمدن مشکل می شود. بعضی از علت ها غیر از ناتوانی های یادگیری بینایی و یا شنوایی ضعیف است. اختلال احساسی یا کند ذهنی از دلایل دیگر هستند.کسی که مشکل خواندن دارد باید با متخصصان رشته خواندن صحبت کنند و ارزیابی کاهی دریافت کنند. با تست ها و تکنیک های دیگر ارزیابی ریشه مشکل خواندن می تواند تعیین شود. بعد از آن بایدعمل کرد تا به شخص به غلبه یا یادگری جبران برای مشکل خاص خود کمک کرد. این چاپ نشر نشریه با دو هدف اصلی در ذهن توسعه پیدا کرده است. اینها شامل
1) توصیف بعضی از رایج ترین ناتوانی های یادگیری که می توانند باعث مشکلات خواندن شوند
2) شما را به سازمان هایی که می توانند بر کمکی که شما نیاز دارید به شما کمک کنند متصل کنیم. پرونده:// A :/ ناتوانی 20% اطلاعات 20% خواندن 20% و20%یادگیری 20% نتوانی 20% تست این نشریه چاپ بدین ترتیب سازمان دهی شده:
1)نگاهی به ناتوانی یادگیری در بچه ها و جوانان
3) پیشنهادهایی برای والدین در اینکه چگونه به بچه های به سن مدرشان کمک کنند تا یاد بگیرند
3)توجه به نوجوانان دارای مشکلات خواندن و یادگیری شامل گام های (اقداماتی) که نوجوانان می توانند بردارند تا بفهمند آیا آنها در واقع ناتوانی یادگیری دارند
4) منابع سازمانی وکتاب برای:
5) والدین بچه های به سن مدرسه با ناتوانی های یادگیری به نوجوانان دارای ناتوانی های یادگیری کار می کنند. ما امیدواریم که شما از مهارت ها وکمک هایی که به وسیله بسیاری سازمان های عالی که ما در این سند فهرست کرده ایم داده شده اند استفاده کنید. لطفا به NICHCY دوباره تماس برقرار کنید. نگاهی به ناتوانی یادگیری در بچه ها وجوانان توسط لاری B سیلور و MD تجدید چاپ شده از ناتوانی یادگیری کانون استان مونگومری INC در جری لند.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 43 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 55 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 87 |
*مقاله پژوهش درباره اضطراب*
چکیده:
موضوع پژوهش حاضر،و بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان دختر و پسر محروم از پدر که مادرشان ازدواج مجدد کرده اند و آنهایی که مادرشان بعد از فوت پدر ازدواج مجدد نکرده اند وهمچنین دانش آموزان دخترو پسر دارای هر دو والد اصلی، می باشد که این افراد در پایه سوم راهنماییو در محدوده سن16-14سال قرار گرفته اند و نمونه گیری بصورت تصادفی از کلیه مدارس راهنمایی دخترانه و پسرانه شهر تهران در سال تحصیلی84-83 انجام گرفته است 0
بررسی و مقایسه به وسیله اجرای آزمون اضطراب آر0بی0کتل صورت گر فته است وهمچنین پرسشنامه ای به منظورتفکیک دانش آموزان محروم از پدرکه مادرشان ازدواج مجدد کرده اندودانش آموزان محروم از پدرکه مادرشان ازدواج مجدد نکرده اند همچنین بررسی نظارت آنها دراین امر تهی هشده واز دانش آموزان خواسته شد که پس از اتمام پاسخگویی به آزمون به سوالات این پرسشنامه جواب دهند.
سرانجام اینکه فرض کلی پژوهش مبنی بر معناداربودن تفاوت میزان اضطراب دانش آموزان محروم از پدرکه مادرشان ازدواج مجدد کرده اند وآنهایی که مادرشان ازدواج مجدد نکرده اند تایید نشد0 البته بین میانگین این دو گروه تفاوت وجودداشت بطوریکه میانگین اضطراب گروه اول کمتر ازمیانگین اضطراب گروه دوم بود0 ولی دوفرض دیگر پژوهش مبنی برتفاوت میزان اضطراب دوگروه ذکرشده دربالا بادانش آموزان دارای هردو والدتایید شد0 همچنین مطابق بانتایج پاسخهای دانش آموزان به پرسشنامه دوم اینطور گزارش می شودکهاکثرا" باامرازدواج مجدد مادرمخالف بوده وآنهایی که مادرانشان ازدواج مجدد کرده اند دلیل این امررابیشتراصرار اطرافیان می دانند.
تقدیم به : پدرومادرم، عزیزانی که وجودشان برایم همه مهرووجودم برایشان همه رنج ، آنان که فروغ نگاهشان، گرمی وروشنی رویشان سرمایه های زندگی ام بوده وخواهد بود.
خواهرانم، که محبت هایش را هرگز فراموش نخواهم کرد
تقدیر:
اینک که به لطف ایزدمنان موفق شدم دوره به یادماندنی دانشگاه راپشت سربگذارم برخودلازم می دانم که به رسم ادب
وسنت نیکوی سپاس ازتمام اساتید بزرگواری که توفیق شاگردی درمحضرشان راداشته ام سپاسگزاری نمایم بویژه ازاستاد محترم وعزیزم جناب آقای سعید بهشتی که درانجام این
پژوهش مراازراهنماییهاوحمایتهای بی دریغ خویش بهره مند ساخته اند کمال تشکر و قدردانی رادارم.
فصل اول
بیان مسئله
مقدمه
ازدواج مسئله مهمی است که بسیار سفارش شده است زن ومرد افریده شده اند تا درکنار یکدیگر قرار گرفته وآرامش یابند . زن ومردی که هر کدام تنها زندگی می کنند می توانند باازدواج به افق تازه ای از زندگی دست یافته و بامشارکت یکدیگر بسیاری از مشکلاتشان را که شاید به تنهایی از عهده حل انها بر نمی امد ند را حل کنند وهمچنین از نظر سلامت روانی نیز تامین می شوند.هر چند ممکن است بعضی از ازدواج ها سرانجام خوشایندی نداشته باشد.
و کانون به علت های مختلف از هم بهپاشد ولی در مجموع می توان گفت که در روزگار پر کشمکش امروز ، شاید تنها جای امنی که می توان یافت محیط خانه و زندگی در کنار افراد خانواده است .
در خانواده علاوه بر حضور زن ومرد که بعد ها نقش مادر وپدر را بر عهده می گیرند ، فرزندانی نیز وجود دارند
که تر بیت وپرورش آنها بسیار حائز توجه واهمیت است وپدر ومادردر قبال این امر نقش اساسی برعهده دارند که باید بامشارکت یکدیگر این نقش راایفا کنند . حال اگر هر یک از آنها در انجام وظیفه خود کوتاهی کنند یا اینکه در محیط خانواده حضورنداشته باشد عوارض ناگواری در پی خواهد داشت که دامنگیر همه اعضای خانواده مخصوصاً فرزندان خواهد شد، چرا که فرزنان والدین خود را تنها تکیه گاه خویش دانسته ودرغیاب آنها ممکن است دچارآسیب های جبران ناپذیری شوند.
عدم حضور والدین می تواند علل های مختلفی همچون طلاق مرگ آنها سفرهایطولانی و... داشته باشد که واکنش فرزندان در قبال هر کدام متفاوت است . آنها ممکن است از والد تنها انتظار زیادی داشته ودائم نگران باشند که آینده آنها چه خواهدشد . وظیفه والد تنها نیز بسیارمشکل می شود چرا که باید در یک لحظه هم نقش پدر را بازی کندوهم مادرراوتمام مسئلولیت های زندگی را به تنهایی به دوش بکشد.ااو باید تصمیم بگیرد که چگونه ازعهده وظایف خود برآید وکوچکترین تصمیم او در مورد اداره ی زندگی می تواند تاثیرات عمیقی برکل ساختار خانواده مخصوصافرزندا وسلامت روانی آنها داشته باشد. والدتنها ممکن است تصمیم به ازدواج مجدد بگیردتابتواند بامشارکت همسر جدید خود مشکلات رابهتر حل کند . فرزندان در قبال این امر واکنش های متفاوتی خواهند داشت که البته بر اساس سن وجنس آنها متفاوت می باشد .
البته کیفیت تاثیر ازدواج مجدد هنوز بطور مطلق بیان نشده واحتیاج به بررسی وتحقیقات گسترده ای دارد .
باتوجه به میزان وتعداد زیاد خانواده های تک سرپرست و واکنش های اطرافیان و جامعه در قبال این مسئله به نظر می رسد بایستی ابعاد مختلف آن مور د بررسی قرار گیرد تا شاید نتایج این پژوهشها بتواند پشتوانه تصمیم زنان ومردان همسر از دست داده جهت اخذ مناسب ترین تصمیم ها و تامین بهترین شرایط برای خود و فرزندانشان وهمچنین روشن شدن وظا یف ناپدری ونامادری در برابر فرزندان باشد .
بیان مسئله
درنظام فرهنگی هر جامعه ،نها د خانواده نقش اساسی بر عهده دارد ،امروزه بر خلاف آنچه درگذشت مرسوم بوده ، الگوی تازه ای از مشارکت زن و مرد درانجام امور خانه و تربیت فرزندان پدید آمده است که از آن جمله ،نقش پدر در رسیدگی به فرزندان و دقت در تربیت آنان است . تجربه تازه استفاده از ظر فیت فرزندان توسط پدران نشان داده است که کارکرد آموزشی خانواده دو چندان شده و تعامل والدین -کودکان معنای عمیق تری یافته است (فضائلی هاشمی،1381)
بیشتر ما فکر می کنیم تاثیر گذ اری پدران بر فرزندان خود ،به شکلی مستقیم از طریق ارتباط رو در رو ی روزانه صورت می گیرد و با این تصور عده ای فکر می کنند که تاثیر پدران بر فرزندان کمتر از مادران است زیرا وقت کمتری را با بچه ها می گذرانند .اما چنین تصوری لزوما درست نیست ،پدرانی که به نحو مطلو بی در دسترند ،می توانند الگوی پشتکارو انگیزه موقیعت بیشترفرزند خود باشند ،فرصت مکرربرای مشاهده و پیروی از یک پدرشایسته به رشد توانائی آموزشی و حل مسئله فرزندان کمک می کند( فضائلی هاشمی، 1381)
حذف نقش پدرخانواده فقدان او می تو ا ند عوارض جبران ناپذیری برساخت خانواده، مخصوصا فرزندان داشته باشد.
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 39 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 4986 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 14 |
شناسایی عوامل آسیب رسان و مخرب: عوامل اجتماعی و سوانح، عوامل طبیعی، تخریب های ایجاد شده ناشی از شیوه های خاص زندگی ماشینی، تخریب های ایجاد شده توسط مردم جامعه، لرزش ها و طنین ها، بارهای اضافی و زائد وارده بر بنا، نوسانات دمایی، فساد و تخریب بیولوژیکی، باد، یخ زدگی، فساد و تخریب بیولوژیکی، پاکسازی سبکی
دسته بندی | اندروید |
بازدید ها | 50 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 2953 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
با استفاده از این برنامه میتوانید ورود تماسهای خود را مدیریت کنید، کاری که همیشه آسان نیست!
با استفاده از این برنامه شما میتوانید حافظه خود را از تماسهایی که تمایل به دریافت آنها ندارید، پاک کنید.
گروهبندیهای موجود در این برنامه و قابلیتهای جستجو و مرتب کردن آن، این برنامه را تبدیل به یک ابزار کنترل هزینه مناسب می کند.
این برنامه در فیلتر کردن تماسها و پیامکها کمک شایانی به شما میکند و بر اساس قوانین خاصی آنها را از حافظه گوشی شما، البته به صورت خودکار پاک میکند.
دسته بندی | اندروید |
بازدید ها | 45 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 11482 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
ابزار مناسب کنترل تلویزیون!
یکی از کاربردیترین برنامههای ریموت کنترل در دستان شماست!
شما با استفاده از این برنامه میتوانید تلویزیون و کلیهی دستگاههای الکترونیکی را کنترل نمایید. این برنامه بر روی دستگاههای سامسونگ، Avr، شارپ، پاناسونیک، Xfinity، ایکسباکس و... بهترین عملکرد را دارند. برای دستگاههای MCE و WMC نیاز به گیرندهی IR است.
*** تذکر: این برنامه با دستگاههای اندرویدی هوآوی، ویزیو و سونی ناسازگار است و از سری گوشیهای الجی، تنها با جی۳ سازگار است.