دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت

دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت,دانلود گزارش کارآموزی,, دانلود پروژه دانشجویی, دانلود تحقیق رایگان

دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت

دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت,دانلود گزارش کارآموزی,, دانلود پروژه دانشجویی, دانلود تحقیق رایگان

چارچوب نظری پایان نامه عزت نفس پیشرفت تحصیلی

دانلود چارچوب نظری پایان نامه عزت نفس پیشرفت تحصیلی

  چارچوب نظری پایان نامه عزت نفس پیشرفت تحصیلی
چارچوب نظری پایان نامه عزت نفس پیشرفت تحصیلی

دانلود مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه عزت نفس پیشرفت تحصیلی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.


مشخصات فایل
تعداد صفحات52
حجم141/935 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

دانلود مبانی نظری و چارچوب نظری پایان نامه عزت نفس پیشرفت تحصیلی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

 

 


تعاریف متعددی از جانب پژوهشگران در مورد عزت نفس ارائه شده است. در عزت نفس معمولاً به احساس ما و چگونگی ارج نهادن به خودمان اطلاق می‌شود.  عزت نفس یک قضاوت شخصی در مورد ارزشمند بودن، یک طرز تلقی از «مقبولیت» یا عدم مقبولیت خویش است که نهایتاً خود را به صورت میزان علاقه‌مندی (بی علاقگی) شخص به خویشتن نشان می‌دهد. اولین کار توسط ویلیام جیمز انجام شده است (1980) عزت نفس را تابع کسری از موقعیت ها بر انتظارات خود می داند، به طوری که هر چه موقعیت های شخص بیشتر از انتظاراتش باشد، عزت نفس او نیز بیشتر خواهد بود و برعکس.

 


در فرهنگ لغت آکسفورد (Confidence) این گونه معنی شده است اعتماد پابرجا، پیش بینی مطمئن به خود. عزت نفس راستین و واقعی، نتیجه ی باور قلبی و درونی فرد به قابلیت هایش است. این باور که هر کاری را بخواهد، می تواند انجام دهد (کوپر- اسمیت ، 1987). 


کوپر اسمیت چهار عامل اسنادی را برای رشد عزت نفس بیان می‌کند. نخستین قدم بر تمام عوامل، میزان احترام، پذیرش و علاقه‌مندی که یک فرد دریافت می‌کند. دومین عامل تجارب موفقیت آمیز در زندگی و سومین، ارزش و انتظاراتی است که بر مبنای آن تجارب را مورد تغییر قرار می‌دهیم و چهارمین عامل نحوه پاسخ فرد به از دست دادن ارزش می‌باشد. (به نقل از مفتاح، 1381) بنابر این تعریف، برای دست یافتن به عزت نفس، فرد ابتدا نیازمند شناختن توانایی‌ها و سایر ویژگی‌های ارزشمند خود است. ضعف عزت نفس در فرد بر رفتار اجتماعی و پیشرفت تحصیلی او اثر می‌گذارد و باعث کمرویی و عملکرد نامطلوب او در امتحانات شفاهی و کتبی می‌شود. 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده     1
تعریف مفهومی و عملیاتی واژه‏ها    1
پیشرفت تحصیلی    1
عزت نفس    1
تعریف عملیاتی    1
موقعیت اسنادی    1
پیشرفت تحصیلی    2
عزت نفس    2
فصل دوم    3
مقدمه    4
نظریه اسناد    4
نظریه انتساب    7
انتساب ها برای توجیه پیامدها    9
ابعاد علیتی انتساب ها    10
عزت نفس    15
نشانه‌های جسمی و رفتاری ضعف عزت نفس    16
ابعاد مختلف عزت نفس    18
انواع عزت نفس    19
شیوه های افزایش عزت نفس احساسی – عاطفی    20
شیوه های افزایش عزت نفس روحی – معنوی    20
عوامل مؤثر در ایجاد عزت نفس    21
عزت نفس از دیدگاه قرآن، احادیث و دانشمندان اسلامی    23
نقش والدین در شکل گیری عزت نفس    23
نقش عوامل دیگر در تقویت عزت نفس    26
پیشرفت تحصیلی    27
عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان    29
● تاکید بر رشد عقلانی    30
● جو عاطفی مدرسه    30
● پیش فرض های معلمان در مورد شاگردان    31
● نگرش معلم    31
● عقب ماندگی آموخته شده    31
● اثرات پیشرفت تحصیلی    32
نقش عزت نفس در پیشرفت تحصیلی    34
عزت نفس = پدر، مادر، معلم    38
نقش عملکرد تحصیلی در عزت نفس    39
یافته های پژوهشی داخل و خارج از کشور    39
الف- پژوهش های انجام شده در خارج از کشور    39
ب- پژوهش های انجام شده در داخل کشور    42
منابع    46

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"
✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.