پروپوزال با عنوان پیش بینی الگوی رسوب گذاری در مخزن سد با استفاده از نرم افزار Gstars3.0
دسته بندی | عمران |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 15 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 6 |
یک پروپوزال کامل تصویب شده در یکی از دانشگاه های سراسری با قابلیت استفاده در پروپوزال های مشابه با تعویض نام سد دلخواه
سیستمهای مقاوم جانبی
دسته بندی | عمران |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 1.913 مگا بایت |
تعداد صفحات | 41 |
در این پژوهش بسیار با ارزش می خوانید:
. به منظور بهبود و بالا بردن پاسخ سیستم سازهای در مقابل بارهای جانبی، مهندسان سازه، تکنیکهای متعددی را مورد استفاده قرار داده اند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- مسلح کردن و تقویت قابها با استفاده از دیوارهای سازهای و یا افزودن اعضای قطری
2- استفاده از قابهای مقاوم خمشی به منظور ایجاد ظرفیت بالای شکل پذیری در اعضای سازه و به ویژه در اتصالات و ستون
3- بهره گیری ترکیبی از دو روش یاد شده
هویت ملی و جهانی شدن
دسته بندی | علوم سیاسی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 25 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 97 |
نوع تعامل و در نهایت تطابق با جهانی شدن بدون تردید مهم ترین چالش کشورهای در حال توسعه در نظام بین الملل فعلی است. این پدیده پیچیده که در دو دهة گذشته تمامی حوزه های اقتصادی، تجاری، مالی، صنعتی و فن آوری را تحت الشعاع خود قرار داده است هم اکنون مقتضیات و مناسبات جدیدی در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی نیز به همراه آورده است. اگر جهانی شدن را فرآیندی تلقی کنیم که از چند قرن گذشته آغاز شده و هم اکنون در مراحل تکاملی خود قرار دارد طبعاً می توانیم آن را غیر برنامه ریزی شده ولی هدایت شده تفسیر کنیم. کشورهای صنعتی در طی این مدت و به صورت تدریجی سعی کرده اند یک سیستم قاعده مند جهانی ایجاد کنند و اقتصاد و سرمایه داری را از جغرافیای غرب به کل نظام بین الملل تسری بخشند. فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، چنین تحرک و عزم کشورهای صنعتی را نیرویی نوین بخشید و به جهاتی تر شدن این فرایند مساعدت کرد. کشورهای مهم و مستقل در حال توسعة جهان مانند چین، هند و برزیل که از حساسیتهای جدی حاکمیت و استقلال ملی برخوردارند در طی دو دهه گذشته سعی کرده اند فرمول پیچیده ای از تعامل ضمن نهادینه کردن پایه های حاکمیت ملی خود را دنبال کنند. این کشورها ورود در فرایندهای اقتصادی و فن آوری جهانی شدن را اجتناب ناپذیر تصور کرده و ضمن اجماع سازی در درون حاکمیت خود، از امکانات موجود جهانی بهره برداری نموده اند. در عین حال، اینگونه ها کشورها، مبنای قدرت خود را در آینده، افزایش تدریجی مازاد سرمایه و دسترسی به فن آوری پیچیده تفسیر نمودهاند و نوعی توازن میان قدرت اقتصادی و حاکمیت ملی برقرار کرده اند. جمهوری اسلامی ایران به دلایل متعدد فرهنگی و تاریخی به پیچیدگیهای فراوانی در درجه مواجهه با میزان انطباق با جهانی شدن روبروست. حساسیت دینی و ملی نسبت به تعامل نامعقول و حساب نشده با محیط بین المللی در گذشتة تاریخ کشور ما زمینه ساز احتیاط و حتی نوعی بدبینی در ارتباطات بین المللی شده است.
سؤالی را که در این تحقیق می توانیم مد نظر داشته باشیم این است که چه ارتباطی بین هویت ملی و جهانی شدن وجود دارد و جهانی شدن چه تأثیراتی بر هویت می گذارند؟ البته می توان سؤالات دیگری هم مطرح کرد از جمله اینکه برخورد ایران با جهانی شدن چگونه است؟
این تحقیق از سه فصل تشکیل شده است. در فصل اول به مسأله جهانی شدن و ارائه تعریفی از آن می پردازیم در فصل دوم به مسئله هویت ملی پرداخته خواهد شد و در فصل سوم هم به مسئله جهانی شدن و هویت ملی در ایران می پردازیم.
فهرست مطالب
مقدمه
- فصل اول
- جهانی شدن
- الف: پیامدهای جهانی شدن از دیدگاه برخی نویسندگان
- ب: نتیجه پیامدهای جهانی شدن
- فصل دوم
- هویت ملی
- الف: تأثیرات عمده جهانی شدن بر هویت ملی
- ب: رابطه فرهنگ و هویت
- ج: اهمیت هویت
- د:هویت در علوم سیاسی
- فصل سوم
- الف: تحول تاریخی هویت ایرانی
- ب: جهانی شدن و هویت ایران
- نتیجه گیری
فهرست منابع
آیین دادرسی اطفال
دسته بندی | حقوق |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 69 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 91 |
جرم شناسی از یونان آغاز شد. اگرچه پیدایش آن به غارها و مقبره های مصر نیز برمی گردد که جملات موجود در آن ها حکایت از نافرمانی نوجوانان در آن زمان داشته است. اما چهره علمی و مدرن آن بین سالهای 1865-1840 در سایه روان پزشکی به وجود آمد.
به نظر می رسد اصطلاح جرایم اطفال در سال 1815 برای اولین بار در انگلستان به کار رفته است زیرا درست یک سال قبل از آن، 5 کودک 8 الی 12 ساله توسط محکمه ای در لندن محکوم به مرگ شده بودند.
مجموعاً، مسئله مهم این است که بررسی علمی بزهکاری، سالهاست که مورد توجه دانشمندان قرار گرفته است.
جنایتکاری و بزهکاری از نظر حقوقی دارای مفاهیم روشن و معینی هستند و در واقع قوانین آنها را دقیقاً تعریف می کنند. به همین دلیل است که مایکل و م. ج آدلر در سال 1933 اعلام داشته اند که قانون جزائی علت صوری جنایت است و اگر قوانین وجود نداشتند جنایت نیز خود به خود از بین می رفت.
رابین نیز در 1949 نوشته است که «بزهکاری آن چیزی است که قانون می گوید چیست» در مجموع، طبق تعریف اقدام به عملی که بر خلاف موازین، مقررات و قوانین و معیارها و ارزش های فرهنگی هر جامعه باشد بزهکاری تلقی می شود و کسانی که مرتکب چنین اعمالی می شوند را مجرم یا بزهکار می خوانند.
بین جنایتکاری و بزهکاری از لحاظ معنا و مفهوم تفاوتی نیست. فقط تفاوت در این است که بزهکاری به ارتکاب جرائمی اطلاق می گردد که کمتر از سن معینی به وقوع پیوسته اند. تعیین میزان این سن به دست قانون است و برحسب جوامع مختلف، متفاوت می باشد.
تفاوت در تعریف بزهکاری و تعیین حد و مرز آن از سوی قانون های مختلف به صورتی زیاد است که نحوه برخورد با آن نیز متفاوت می نماید یعنی در بسیاری از موارد، پاره ای از عوامل فردی و اجتماعی فرد را از لحاظ حقوقی در کفۀ بزهکاران قرار می دهند.
البته به همین دلیل است که حداقل سن بزهکاری در جوامع مختلف فرق می کند مثلاً حداقل سن در امریکا 7 سالگی، در انگلستان 10 سالگی، یونان 12 سالگی، فرانسه و لهستان 13 سالگی، اتریش، آلمان، ایتالیا، بلژیک در 14 سالگی است.
در ایران نیز حداقل سن بزهکاری در اصفهان 12 سالگی و در کانون اصلاح تربیت تهران و مشهد 10 سالگی عنوان شده است.
نوع بزه نیز در جوامع مختلف متفاوت است. در قاهره جمع کردن ته سیگار، بزه محسوب می شود.
اغلب مردم مجازاتهای سالب آزادی (مجازات حبس) را بهترین روش برای تأدیب و تربیت و اصلاح اطفال و جوانان تلقی می کنند و از مضرات وخیم مجازات حبس اطلاعی ندارند در صورتی که به تجربه ثابت شده که با مجازات و تنبیه نمی توان از بزهکاری یا تکرار جرم اطفال پیش گیری کرد. زندان ها نه تنها اثری در تغییر نوع فکر، رفتار و کردار اطفال و جوانان ندارد بلکه حس انتقام جوئی را در آنان تشدید می نماید.
اطفال دارای طبعی انعطاف پذیر و قابل اصلاح و درمان هستند و اکثر بزهکاران حرفه ای خطرناک کسانی هستند که اولین جرم را در دوره ی طفولیت مرتکب شده اند. تربیت و درمان اطفال بزهکار یا تغییر دادن طرز تفکر و اعمال آنان مستلزم روش های مختلف و نسبتاً طولانی است که هدایت اطفال بایستی سر لوحه کار مسئولین قرار بگیرد. همان طور که توجه به مسائل مربوط به تغذیه کودکان اهمیت فراوانی دارد توجه به مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ... نیز باید مورد عطف قرار گیرد. در غیر این صورت شاهد پیامدهای زیانباری خواهیم بود. از مهم ترین عواقب سوئی که در کمین چنین جوامعی است پیدایش پدیده بزهکاری در نوجوانان خواهد بود.
هر زمان سخنی از حقوق کیفری اطفال به میان می آید تنها آیین دادرسی ویژه اطفال است که در حیطه حقوق کیفری شکلی قرار می گیرد. حال آنکه قانون شکلی خاص اطفال وقتی به اهدافش نایل می آید که قوانین ماهوی ویژه ای نیز در این زمینه ایجاد گردد.
فهرست مطالب
پیشگفتار | 1 |
فشرده مطلب | 2 |
بخش اول: کلیات | 12 |
فصل اول: تعریف طفل | 13 |
طفل در ایتالیا | 14 |
طفل در ژاپن | 14 |
طفل در فرانسه | 14 |
تدوین قوانین ویژه اطفال در ایران | 15 |
مبحث اول: اهمیت نقش روان شناسی در دادگاه اطفال | 17 |
گفتار نخست: کنکاشی در جرایم اطفال | 23 |
بخش دوم: دادرسی اطفال | 29 |
فصل اول: انواع بزهکاری اطفال | 30 |
مبحث اول: نوع رسیدگی به جرایم اطفال | 49 |
تعیین وکیل تسخیری برای طفل | 52 |
گفتار اول: تقسیم بندی متهمین اطفال از لحاظ سن | 53 |
قابل تجدیدنظر بودن آراء دادگاه اطفال | 56 |
فصل دوم: صلاحیت دادگاه اطفال | 58 |
صلاحیت شخصی | 58 |
صلاحیت ذاتی | 60 |
صلاحیت محلی | 62 |
مبحث نخست: | 64 |
دادسرا و جرایم اطفال | 64 |
گفتار اول: تشریفات کیفری ناظر به مراحل قبل از محاکمه | 65 |
گفتار دوم: تشریفات کیفری ناظر بر مرحله ضمن محاکمه | 66 |
عدم توقیف طفل ضمن محاکمه | 66 |
غیر علنی بودن محاکمه طفل | 67 |
تعیین تکلیف طفل در زمان کوتاه | 68 |
تشکیل پرونده شخصیت | 68 |
توقیف دادرسی | 68 |
دادرسی با توجه به حقوق قانونی طفل | 69 |
ایران | 71 |
ایتالیا | 71 |
ژاپن | 72 |
آراء دادگاه ها در کشورهای مختلف | 72 |
گفتار سوم: حقوق طفل پس از محرومیت از آزادی | 75 |
گفتار چهارم: چگونگی اجرای روش مراقبتی در محیط آزاد | 77 |
سپردن طفل به والدین یا سرپرست قانونی | 78 |
اجرای روش آزادی با مراقبت در زمان سپردن | 79 |
سازش با مجنی علیه | 80 |
گفتار پنجم: روش بین محیط بسته و آزاد | 82 |
حبس در منزل | 82 |
اشتغال به کار | 84 |
گفتار ششم: چگونگی اجرای روش نیمه آزادی | 86 |
طرز حمایت از طفل در روش نیمه آزادی | 88 |
طرز اجرای روش نیمه آزادی | 88 |
گفتار هفتم: چگونگی اجرای مجازات در موسسات باز | 91 |
گفتار هشتم: روش اجرای مجازات در زندان | 93 |
روش های مختلف در زندان | 93 |
روش عمومی | 96 |
روش انفرادی | 96 |
روش مختلط | 96 |
نتیجه گیری | 97 |
بررسی اصل قبح عقاب بلا بیان
دسته بندی | حقوق |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 46 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 76 |
در حقوق جزای اسلامی اصول بسیار مهمی دیده میشود که نه تنها در آن ایام بلکه در شرایط فعلی هم اهمیت خود را حفظ نموده اند. یکی از این اصول بسیار مهم و در رأس آن و به تعبیری یکی از اصول مسلم مذهب اسلام در امور کیفری اصل معروف قبح عقاب بلابیان و یا بعبارتی منع عقاب بلابیان می باشد یعنی تا زمانیکه عملی از ناحیه شارع به عنوان جرم تعریف نشده و مجازات شرعی هم برای آن معین نشده باشد، نمیتوان آن عمل را جرم دانست و برای آن مجازات تعیین نمود. این همان امریست که امروز تحت اصل قانونی بودن جرائم و مجازاتها در تمام قوانین کیفری دنیا دیده میشود. در آن زمان نیز شارع مقدس، جرائم هفتگانه زیر: سرقت – زنا – ارتداد – قذف – شرب خمر – سرقت مسلحانه و لواط را که مستحق حد بود تعریف نمود. و حد هر یک از آنها را هم بیان نموده است.
منظور از این اصل آن است که جرم و مجازات آن از طرف مقنن وضع شده باشد. در ایام قدیم چنین اصلی وجود نداشت. تنها قانون حمورابی و تا حدودی هم قوانین زردشت آنهم برای جلوگیری از انتقام شخصی برای پاره ای از جرائم که جنبه خصوصی داشتند (یعنی از جمله جرائمی بودند که از طرف فردی علیه فرد دیگر ارتکاب می یافت) مجازات تعیین نموده بودند. اما در حقوق جزائی اسلامی این امر جنبه کلی و همگانی یافت جرائم آن ایام و مجازات آنها تحت قاعده معین درآمد.
نه تنها برای جرائم خصوصی با پیروی از اصل معروف «چشم به جای چشم و دندان به جای دندان» مجازات قصاص برقرار گردید، بلکه برای بسیاری از جرائم که جنبه عمومی داشت، چون سرقت – زنا – شرب خمر – سرقت مسلحانه و غیره حد شرعی تعیین گردید.
فلاسفه مکتب کلاسیک معتقدند درست است که انسان به حکم طبیعت و غریزه خود مجبور به زندگی در اجتماع است و درست است که لازمه زندگی در اجتماع رعایت نظم و مقررات عمومی است، ولی بایستی این مقررات عمومی قبلاً بوی اعلام گردد تا مشارالیه بداند که از ارتکاب چه اعمالی ممنوع گردیده است. انسان هرگز قادر نخواهد بود بکمک قوانین اخلاقی و یا مذهبی حد و مرز اعمال مباح و ممنوع را بشناسد. فقط مقنن است که میتواند به نمایندگی از اجتماع این حد و مرز را تعیین و به اطلاع عامه برساند. هرگاه چنین اعلام قبلی به کسی نشده باشد، تعقیب بعدی وی برخلاف عدل و انصاف و منطق است. این استدلالات مورد قبول نویسندگان اعلامیه حقوق بشر قرار گرفت. ماده 18 اعلامیه حقوق بشر در این زمینه حاکی است: «...هیچکس را نمی توان مجازات نمود مگر بموجب قانونی که قبل از ارتکاب وضع و قانوناً مورد عمل قرار گرفته باشد...» نویسندگان این اصل آن چنان برای اصل قانونی بودن جرائم و مجازات ها اهمیت قائل بودند که با درج آن در اعلامیه حقوق بشر آنرا در ردیف سایر حقوق اساسی بشر قرار دادند.
امانوئل کانت یکی از فلاسفه طرفدار نظریه قرارداد اجتماعی معتقد است که هدف مجازات باید اجرای عدالت باشد و برای توضیح عقاید خود در این رابطه مثلی آورده، که به (تمثیل جزیره متروک) مشهور می باشد. وی می گوید فرض کنیم عده ای در جزیره دورافتاده تشکیل جامعه داده و با هم زندگی می نمایند. اینک به عللی افراد جزیره تصمیم به ترک جزیره و انحلال جامعه خود گرفته اند. باز هم فرض کنیم که مجرمی قبل از این مقدمات مرتکب قتل شده باشد. کانت معتقد است که آخرین وظیفه این جامعه قبل از ترک جزیره اعدام قاتل است. گرچه در چنین موقعیتی چون جامعه منحل می گردد و دیگر در آن جزیره جامعه باقی نخواهد ماند و بالنتیجه اجرای مجازات از نظر نفع اجتماعی امر کاملاً بی فایده ایست، معهذا «عدالت مطلق» و نظم اخلاقی که بالاتر و والاتر از نفع اجتماعی است وجوب چنین مجازاتی را مسلم و ضروری می نماید. مجرم بخاطر اجرای عدالت و اصل مسلم قانونی جرم و مجازات، بایستی مجازات شود. در مورد جرائم و مجازات ها کانت معتقد است که هدف اخلاق فقط خیر مطلق است و چون جرم عملی است که نظم اخلاقی را برهم زده است، لذا مرتکب باید مجازات شود تا بدین وسیله جبران اختلال نظم فراهم گردد.
بسیاری از دانشمندان، اصل قبح عقاب بلا بیان و یا به تعبیری اصل قانونی بودن جرائم و مجازات ها را مورد بررسی قرار دادند. و بهنگام بحث در عناصر متشکله جرم آنرا تجزیه و تحلیل می نمایند. ما تصور می کنیم که اولاً اصل قانونی بودن جرائم و مجازات ها یا به تعبیر شرعی اصل قبح عقاب بلا بیان، خود جزئی از اصل قانونی بودن حقوق جزاست. بنابراین شاید مصلحت آن باشد که مسئله در تحت زاویه وسیع تری مورد بررسی قرار گیرد. ثانیاً اصل قانونی بودن جرائم و مجازات ها ممکن است این توهّم را بوجود آورد که این اصل فقط در حقوق جزای ماهوی مؤثر بوده و در سایر قسمتها و از جمله آئین دادرسی کیفری تأثیری ندارد. و حال آنکه در آئین دادرسی کیفری نیز کلیه اقدامات و رسیدگی از جمله تشکیل محاکم – نحوه رسیدگی – حق دفاع متهم و غیره باید طبق مقررات و اصول قانونی باشد. بهمین علت هم ما تصمیم گرفتیم که به تبعیت از بعضی نویسندگان متأخر این مسئله را در محدوده وسیع تر مطالعه نمائیم. برای مطالعه این اصل نیز این فصل به دو مبحث تقسیم میشود. در مبحث اول پیدایش و تحولات اصل مزبور و دلائلی که بر وجوب آن وجود دارد و هم چنین انتقاداتی که نسبت به آن بعمل آمده مورد بحث قرار خواهد گرفت و در مبحث دوم اهمیت اصل مزبور از جهت قانون اساسی و محتوای این اصل ذکر خواهد شد.
فهرست مطالب
مقدمه
فصل اول – تعریف اصل قبح عقاب بلابیان یا اصل قانونی جرائم و مجازاتها
مبحث اول: پیدایش و تحولات اصل قبح عقاب بلابیان و بعبارتی اصل قانونی بودن جرم و مجازات و یا به تعبیری اصل قانونی بودن حقوق جزا
سوابق تاریخی
دلائلی که ضرورت این اصل را ایجاب می نماید
الف-دلائل منطقی
ب – رعایت آزادی های فردی
ج-رعایت نفع جامعه
د-تقسیم وظایف قوای مقننه و قضائیه
انتقاداتی که نسبت به اصل قانونی بودن حقوق جزا بعمل آمده است
الف – انتقادات مکتب تحققی
ب-انتقادات دول دیکتاتوری قرن بیستم نسبت به اصل فوق
تأیید مجدد اصل قانونی بودن جرائم و مجازات ها
مبحث دوم: اهمیت و محتوای اصل قانونی بودن جرم و مجازات
ضرورت قید اصل قانونی بودن حقوق جزا در قوانین اساسی
نتایج حاصل از ذکر این اصل در قانون اساسی
تخطی مقنن از اصل مزبور
محتوای اصل قانونی حقوق جزا و اصل قانونی جرم و مجازات
الف-قانونی بودن جرائم
ب: قانونی بودن مجازات ها
ج-دخالت قوة قضائیه
د-لزوم محاکمه قانونی
فصل دوم – ضرورت تفسیر قوانین ضمن مطمح نظر قرار دادن اصل قاعده قبح عقاب بلابیان
فرق تفسیر قوانین کیفری و قوانین دیگر با توجه به اصل قبح عقاب بلابیان
مبحث اول: روشهای مختلف تفسیر قوانین – اقسام تفسیر
الف – تفسیر مضیق
ب- تفسیر از طریق قیاس
ج – تفسیر موسع
مبحث دوم – تفسیر قوانین کیفری در ایران – طرد تفسیر از راه قیاس
قبول تفسیر منطقی یا توضیحی
رویة قضائی ایران در مورد تفسیر قوانین جزائی
فصل سوم: محدوده حقوق جزا در زمان – طرح مسئله
اصل عطف بماسبق نشدن قانون جزا و سوابق تاریخی آن
انتقادات بعضی از مکاتب نسبت به اصل قاعده قبح عقاب بلا بیان
مبحث اول – محدوده قانون در حقوق جزای ماهوی
اشکالات ناشی از تعیین تاریخ دقیق جرم
اشکال ناشی از تعیین قانون ملایم و مساعد
بررسی تفاوت های جنسی در اضطراب اجتماعی نوجوانان
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 70 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 87 |
اضطراب اجتماعی اضطرابی است که خصوصاً هنگام برخوردهای اجتماعی متقابل افراد با یکدیگر بوجود میآید افرادی که از اضطراب اجتماعی رنج میبرند با افزایش مسائل روانی، ناتوانی در تمرکز حواس و حالتهای عصبی روبرو هستند . اشخاص دچار اضطراب اجتماعی به منبع ناراحتی خود که برخوردهای اجتماعی است که اکنون یا بزودی با آن مواجه خواهند شد آگاه هستند.
اگر چه هر کسی گاهی حداقل کمی از مصاحبهای که قرار است در آن شرکت کند دچار حالت عصبی میشود. در واقع یعنی هر یک از ما در اضطراب اجتماعی قرار میگیریم ، اضطراب اجتماعی مانند خیلی از مسائلی است که روانشناسان و محققین ارتباطات در آن به تحقیق مشغول هستند.
اسامی که به این نظریهها داده میشود عبارتند از :
خجالتی بودن، اضطراب زمانی ، اضطراب ارتباطی، کمگویی، وحشت در اثر ظهور در مقابل دیگران.
اگر چه برخی از روانشناسان بین اضطراب اجتماعی و نظریههای فوق تفاوتی قایل هستند. اما بیشتر محققین امروزه اصطلاح اضطراب اجتماعی را با خجالتزدگی هم معنی بکار میبرند. نظریههای اضطراب زمانی، وحشت در اثر ظهور در مقابل دیگران اغلب به عنوان نمونه های خاص برای نظریه اضطراب اجتماعی عنوان میشود. علاوه بر این بررسیهای آماری نشان میدهد بین اضطراب اجتماعی و خجالتزدگی و دیگر نظریهها ارتباط همبستگی وجود دارد. بنابراین ما اصطلاح اضطراب اجتماعی و خجالتزدگی را میتوانیم در این مقاله بجای همدیگربکار ببریم.
به هر حال باید توجه داشت که اضطراب اجتماعی را نباید با درونگرایی همانند دانست. در حالیکه درونگراها اغلب بجای حضور در اجتماع با خودشان تنها هستند. بیشتر اشخاصی که دچار اضطراب اجتماعی هستند از خجالتزدگی متنفراند.
تقریباً دو سوم این اشخاص در یک تحقیق ، خجالتی بودن خود را یک مشکل واقعی بیان نمودند و یک چهارم این افراد تمایل خود را برای یافتن راهحل این مشکل بیان نمودند.
فهرست مطالب
فصل اول :
مقدمه................................................................. 2
بیان مسئله .....................................................................4
هدف از تحقیق و اهمیت مساله 11
فرضیه تحقیق ....................................................................................... 13
متغیرهای پژوهش......................................................................... 13
فصل دوم : ادبیات پیشینه در تحقیق
اضطراب و فشار روانی........................................................................... 17
اجزای اضطراب.............................................................................. 18
انواع اضطراب........................................................................................... 21
اندازهگیری اضطراب.............................................................................. 24
اضطراب امتحان......................................................................... 25
رویکردهای درمانی اضطراب (رفتار درمانی ، درمان شناختی - رفتاری) .................... 29
بحران اضطراب در نوجوانی.......................................................................... 31
دیدگاههای نظری دربارة روانشناختی اضطراب............................................. 32
نظریههای اضطراب.................................................................................. 45
کنار آمدن با اضطراب....................................................................... 49
مکانیسمهای دفاعی.......................................................................... 51
اضطراب طبیعی و اضطراب بیمارگونه.......................................................... 53
اضطراب و یادگیری............................................................................. 57
علتهای رایج اضطراب........................................................................ 59
آشوب و اضطراب نوجوانی (Adolescent Turmoil) .................................. 61
نظریههای روانکاوی ، رفتار ، وجودی و زیست شناختی درباره اضطراب اجتماعی 62
فصل سوم : طرح تحقیق
جامعه مورد تحقیق................................................................................. 68
روش نمونهگیری ................................................................................ 68
ابزار تحقیق .................................................................................... 68
روش نمرهگذاری .............................................................................. 69
فصل چهارم :
ارائه داده ها ......................................................................................... 71
محاسبات آماری ........................................................................... 73
فصل پنجم :
خلاصه ونتیجهگیری.................................................................. 77
محدودیتها و پیشنهادات تحقیقی .............................................................. 77
فهرست منابع............................................................................ 79
پیوست................................................................ 81
بررسی خصوصیات مغناطیسی سنگ ها در منطقه داورن
دسته بندی | زمین شناسی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 12.981 مگا بایت |
تعداد صفحات | 110 |
در معدن سنگ آهن داوران آثاری از رگه های آهن در جهت شمال به جنوب مشاهده شده، که لزوم انجام مطالعات اکتشافی در این منطقه را نشان می دهد. در راستای اکتشاف مقدماتی در این منطقه اقدام به برداشتهای ژئوفیزیکی شده است، که این برداشت طی 11 پروفیل شمالی-جنوبی و یک پروفیل عرضی انجام گرفته و تعداد نقاط برداشت شده 320 نقطه می باشد. در این گزارش سعی شده با استفاده از این داده ها، حدود گسترش رگه های آهن مشخص و راه برای مراحل بعدی اکتشاف و استخراج هموارتر گردد. لازم به ذکراست در حال حاضر عملیات استخراج روی رخنمون آهن در حال انجام است.
نرم افزارهای مورد استفاده برای انجام تفسیرهای ژئوفیزیکی عبارتند از :
نرم افزار Mag2dc برای مدلسازی در امتداد چند پروفیل که از روی آنومالی عبور می کند.
توسط روش پیترز عمق کانسار در امتداد پروفیل ها بدست آمده است که از آن افزایش عمق کانسار به سمت شرق نتیجه می شود. از عمق های بدست آمده برای مدل سازی کانسار استفاده شده است. طبق این مدلسازی ها کانسار به صورت رگه ای با شیب به سمت جنوب می باشد. با بهره گیری از مساحت و ضریب خود پذیری مغناطیسی کانسار در مدلسازی های انجام شده، ذخیره احتمالی کانسار با استفاده از روش مخروط ناقص 785 هزار تن با ضریب خود پذیری مغناطیسی متوسط 095/ (معادل 30% مگنتیت) بدست آمده است.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
فصل اول : خصوصیات مغناطیسی سنگ ها و مغناطیس زمین
1-1- خواص مغناطیسی کانی ها
1-1-1- کانی های دیا مغناطیس
1-1-2- کانی های پارامغناطیس
1-1-3- کانی های فرومغناطیس
1-1-4- خودپذیری مغناطیسی
1-2- خواص مغناطیسی سنگ ها
1-3- مغناطیس باقیمانده
1-4- مغناطیس زمین
1-5- عناصر مغناطیسی زمین و خواص مشخصه آن ها
فصل دوم: کانسارهای آهن واکتشاف و استخراج کانسار آهن داوران
2-1- منشاء، ویژگیهای ساختاری و خصوصیات سنگ آهن
2-2- انواع کانسارهای آهن
2-2-1- کانسارهای آهن ماگمائی همراه با سنگهای بازی و فوق بازی
2-2-2- کانسارهای اسکارنی آهن
2-2-3- کانسارهای آتشفشانی آهن
2-2-4- کانسارهای گرمابی آهن
2-2-5- کانسارهای رسوبی آهن
2-3- کانسارهای آهن در ایران
فصل سوم: موقعیت جغرافیایی و زمین شناسی منطقه داوران
3-1- کلیاتی در مورد کانسار های استان کرمان
3-2- مشخصات محدوده اکتشافی و راه های ارتباطی به معدن
3-3- موقعیت تکتونیکی منطقه ایران مرکزی
3-4- مختصری از زمین شناسی صفحه رفسنجان
3-5- زمین شناسی محدوده مورد مطالعه
3-6- آب و هوای منطقه و پوشش گیاهی
فصل چهارم: نرم افزارهای مورد استفاده در این پروژه
4-1- نرم افزار EXCEL
4-2- نرم افزارSurfer
4-2-1- رسم نقشه هم مقدار در نرم افزارSurfer
4-2-2- آماده سازی اطلاعات برای نرم افزار Mag Pick
4-3- نرم افزار Mag pick
4-3-1- ادامه فراسو (UpWard Continuation)
4-3-2- تبدیل به قطب مغناطیسی و شبه گرانی
4-3-3- تعیین محل کانسار روی نقشه هم مقدار مغناطیسی توسط نرم افزار magpick
4-4- نرم افزار Mag2dc
4-4-1- توضیحاتی در مورد این نرم افزار
4-4-2- روش کار
4-4-3- آشنایی با برخی از منوهای این نرم افزار
4-5- نرم افزار Sign Proc
4-5-1- انجام فراسو روی یک پروفیل توسطنرم افزار Sign Proc
4-5-2- ترسیم پروفیل مشتق دوم
4-5-3- پروفیل تبدیل به قطب
فصل پنجم: تعبیر و تفسیر داده های مغناطیسی منطقه داوران
5-1- بررسی نمودار فاصله-شدت میدان مغناطیسی
5-2- ترسیم نقشه های هم مقدار مغناطیسی توسط نرم افزار Surfer
5-3- نقشه های ادامه فراسو Upward Continuation
5-4- نقشه تبدیل به قطب Reduction To Pole
5-5- رسم نقشه ی شبه گرانی Pseudo Gravity
5-6- تعیین محل کانسار از روی نقشه ی هم مقدار مغناطیسی
5-7- روش پیترز برای بدست آوردن عمق کانسار
5-8- مدلسازی پروفیل 3
5-9- بررسی دو بعدی کانسار روی پروفیل 5
5-9-1- ادامه فراسو روی پروفیل 5 توسط نرم افزار Sign Proc
5-9-2- نمودار مشتق دوم پروفیل 5
5-9-3- نمودار انتقال به قطب پروفیل 5
5-9-4- مدلسازی پروفیل 5 توسط نرم افزار Mag2dc
5-10- بررسی دو بعدی کانسار روی پروفیل 7
5-11- بررسی دو بعدی کانسار روی پروفیل 8
5-11-1- انجام ادامه ی فراسو روی پروفیل 8
5-11-2- مدلسازی پروفیل 8
5-12- تخمین ذخیره
5-12-1- محاسبه ذخیره به روش مخروط ناقص
5-12-2- برون یابی
5-12-3- استفاده از روش مخروط ناقص برای محاسبه ذخیره کانسار داوران
فصل ششم: نتایج و پیشنهادات
نتایج و پیشنهادات
منابع و مآخذ
نمونه سوال پایان ترم هیدرولوژی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه
دسته بندی | نمونه سوالات |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 451 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 1 |
نمونه سوال پایان ترم هیدرولوژی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه استاد دیلمی
نمونه سوال پایان ترم بارگذاری دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه
دسته بندی | نمونه سوالات |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 286 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 1 |
نمونه سوال پایان ترم بارگذاری دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه استاد فرزاد - رشته مهندسی عمران
نمونه سوال پایان ترم مدیریت و تشکیلات کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه
دسته بندی | نمونه سوالات |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 274 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 1 |
نمونه سوال پایان ترم مدیریت و تشکیلات کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه استاد داریانی