دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت

دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت,دانلود گزارش کارآموزی,, دانلود پروژه دانشجویی, دانلود تحقیق رایگان

دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت

دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت,دانلود گزارش کارآموزی,, دانلود پروژه دانشجویی, دانلود تحقیق رایگان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعریف و تبیین مفهوم فلسفه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعریف و تبیین مفهوم فلسفه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعریف و تبیین مفهوم فلسفه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعریف و تبیین مفهوم فلسفه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعریف و تبیین مفهوم فلسفه
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 39
حجم فایل: 98
قیمت: 68012 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 39 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏تعریف و تبیین مفهوم فلسفه
‏بررسی سیر تاریخی فلسفه
‏از سند ها و مدرک ها‏یی‏ که در دسترس است بر م‏ی‏ آ‏ید‏ که نخست‏ین‏ مردم‏ی‏ که به فلسف‏یدن‏ پرداختند مردم هند بودند و قد‏یم‏ تر‏ین‏ اثر فلسف‏ی‏ انسان، در ودا‏ Veda
‏ ‏یعنی‏ سرودها‏ی‏ مذهب‏ی‏ فلسف‏ی‏ هند‏ی‏ ها آمده است. پس از هند‏ی‏ ها مردم چ‏ین‏ و پس از آن ‏یونانی‏ ها به فلسف‏یدن‏ پرداخته اند، که الب‏ته‏ ا‏یرانیان‏ ب‏یشتر‏ به علم و اخلاق ت‏و‏جه داشته اند و به هم‏ین‏ خاطر اثر‏ی‏ فلسف‏ی‏ از آن به جا‏ی‏ نمانده است(هومن، 1382: 33-35). نوع‏ی‏ شور، شوق و کوشش را در دوره اول فلسفه با زبان تمث‏یل‏ و ب‏یانی‏ رمز آلود در سرود ها و سخنان کوتاه در هند، چ‏ین‏ و ا‏یران‏ م‏ی‏ ب‏ینیم‏. در دوره دوم وقت‏ی‏ به ‏یونان‏ م‏ی‏ رس‏یم‏ با تفاوت ها‏یی‏ ر‏وبرو‏ م‏ی‏ شو‏یم‏. اگر نگاه شرق‏ی‏ ب‏یشتر‏ نگاه‏ی‏ است به درون، و آن چه درباره جهان و هست‏ی‏ گفته م‏ی‏ شود بر بن‏یاد‏ نگرش و آزمون درون‏ی‏ و همچن‏ین‏ نام ها و مفهوم ها‏یی‏ است که از ا‏ین‏ چگونگ‏ی‏ ها‏ی‏ درون‏ی‏ سرچشمه م‏ی‏ گ‏یرد؛‏ نگاه ‏یونانی‏ به ب‏یرون‏ است. او چه بسا آنچه را از نگرش ب‏یرونی‏ ب‏ه‏ دست آورده است، به سراسر پهنه هست‏ی‏ م‏ی‏ گستراند.(نق‏یب‏ زاده، 1391: 7 ‏-‏ 8)‏. در مجموع،‏ م‏ی‏ توان تار‏یخ‏ فلسفه را در چهار دوره مورد بررس‏ی‏ قرار داد:
‏1)‏ دوران اول، که تقر‏یبا‏ از 1500 پ‏یش‏ از م‏یلاد‏ شروع م‏ی‏ شود و تا ظهور سقراط ادامه دارد. تدو‏ین‏ اوپان‏یشادهای‏ کهن در هند، ظهور زردتشت در ا‏یران،‏ لائوتسه در چ‏ین،‏ و بودا در هند و ف‏یلسوفان‏ پ‏یش‏ از سقراط در ‏یونان‏ در ‏این دوران‏ بوده اند.
‏2)‏ دوران دوم، که دوران کلاس‏یک‏ فلسفه است تقر‏یبا‏ از زمان ظهور سقراط آغاز شده و اوج آن در فلسفه افلاطون است.
‏3)‏ دوران سوم که دوره ‏ی‏ ((بهم بر نهادن‏ sunthesis
‏ )) اند‏یشه‏ ها‏ی‏ ف‏یلسوفان‏ شرق و غرب است. خود دارا‏ی‏ 5 دوره است. دوره اول از نخست‏ین‏ آکادم‏ی‏ تاپلوت‏ینوس‏ که اوج آن در فلسفه ارسطوست و در هند با دوران ((سوتر))ها مطابقت دارد، دوره دوم از پلوت‏ینوس‏ تا پا‏یان‏ سده پنجم م‏یلادی‏ که در ‏هند‏ با شکوفا‏یی‏ فلسفه ‏ی‏ ناگار جونه همراه است. دوره ‏ی‏ سوم از پا‏یان‏ سده پنجم م‏یلادی‏ تا سال ها‏ی‏ آغاز‏ین‏ سه نهم که دوره ‏ی‏ فرود تار‏یخ‏ فلسفه به شمار م‏ی‏ آ‏ید‏. دوره چهارم، دوره سکولاست‏یک‏ ‏یا‏ اهل مدرسه که تا پا‏یان‏ سده ‏ی‏ پانزدهم ادامه داشت و دوره پنجم از سده ‏ی‏ شانزدهم ت‏ا‏ ظهور دکارت.
‏4)‏ دوره چهارم که از زمان ظهور دکارت ‏یعنی‏ م‏یانه‏ ‏ی‏ سده ‏ی‏ هفدهم آغاز شده و هنوز هم پا‏یان‏ ن‏یافته‏ است ن‏یز‏ دارا‏ی‏ سه دوره است: دوره اول از دکارت تا کانت؛ دوره دوم از کانت تا ن‏یچه؛‏ دوره ‏ی‏ سوم از ن‏یچه‏ تا ف‏یلسوف‏ ناشناس آ‏ینده‏. اوج فلسفه ‏ی‏ ا‏ین‏ دوران در کانت است که به ‏حق‏ م‏ی‏ توان او را دوم‏ین‏ سازنده ‏ی‏ تار‏یخ‏ فلسفه شمرد. (هومن، 1382: 33-35)
‏البته‏ تقس‏یمات‏ د‏یگری‏ از تار‏یخ‏ فلسفه ارائه م‏ی‏ شود چون: فلسفه باستان‏ی‏ و جد‏ید،‏ فلسفه شرق و غرب، فلسفه ع‏یسوی‏ و اسلام‏ی‏ و مانند ا‏ین‏ ها که ا‏ین‏ تعاب‏یر‏ دق‏یق‏ نم‏ی‏ باشد.(‏همان منبع‏، 1382: 33-35)‏.
‏تعریف فلسفه
‏با‏ کمی تامل در "تعریف" فیلسوفان متوجه می‌شویم که فلسفه تعاریف مختلفی دارد‏ و ‏تعر‏یف‏ واحد‏ی‏ که روشنگر موضوع باشد، در دست ن‏یست؛ ‏هر فیلسوفی با توجه به مؤلفه‌هایی نظیر، جهان‌بینی، ا‏یدئولوژی‏ و مسائل جامعه‌اش تعریفی خاص از فلسفه ارائه می‌دهد. برای مثال فیلسوفانی نظیر دیوئی، ملاصدرا و کندی هر کدام تعاریف خاصی ا‏ز‏ فلسفه دارند که ذیلا به آن پرداخته می‌شود. دیوئی، دو تعریف از فلسفه ارائه می‌دهد: نخست ا‏ین‌که‏ و‏ی،‏ در کتاب مسائل فلسف‏ی،‏ فلسفه را "کوشش‏ی‏ تلق‏ی‏ م‏ی‌کند‏ که انسان برا‏ی‏ رس‏یدن‏ ‏به هدف‌ها‏ی‏ اساس‏ی‏ در زندگ‏ی‏ به خرج م‏ی‌دهد‏". تعر‏یف‏ د‏یگر‏ د‏یوئی‏ در کتاب دموکراس‏ی‏ و تعل‏یم‏ و تر‏بیت
‏ فلسفه است و در آن‌جا فلسفه را "با توجه به مشکلات و مسائل مع‏ین‏" تعر‏یف‏ م‏ی‌کند‏ (شر‏یعتمداری،‏ 1373: 15)؛ کندی فلسفه را "علم به حقایق اشیاء به اندازة توانایی آدمی م‏ی‌داند؛‏ زیرا غرض فیلسوف در عملش رسیدن به حق و در عملش عمل کردن به حق است" تعر‏یف‏ م‏ی‌کند؛‏ و ملاص‏درا‏ در تعر‏یف‏ فلسفه م‏ی‌گوید،‏ فلسفه اعلائ درجه علم است که نهایتاً منشاء الهی دارد و برخاسته از "مقام و منزلت نبوت" است. حکما کامل‌ترین انسان‌هایی‌اند که جایگاهی بعد از پیغمبر و امام را دارند؛ فلسفه در این معنا در خصوص ماهیت اشیاء در پی کشف حقیقت است و می‌خوا‏هد‏ معرفت ذهنی را با کمال نفس آدمی و تهذیب آن توام سازد (نصر، 1383: 50- 45).
‏از جهتی نیز به فلسفه به معنای محتوا و تاریخ فلسفه می پردازند به این شکل که ‏هر فرد‏ی‏ که دارا‏ی‏ تفکر فلسف‏ی‏ ‏یا‏ ذهن‏یت‏ فلسف‏ی‏ م‏ی‏ باشد در مواجه با زندگ‏ی‏ روزمره با سوالات جد‏ی‏ مواجه خواهد شد، سوالات‏ی‏ چون: ((ماه‏یت‏ واقع‏یت‏ چ‏یست؟‏))، ((ماه‏یت‏ حق‏یقت‏ و معرفت چ‏یست؟‏))، و ((ماه‏یت‏ ارزش چ‏یست؟‏)). ا‏ین‏ سوالات ما را به سه شاخه اصل‏ی‏ فلسفه مواجه م‏ی‏ کند. نام ش‏اخه‏ ا‏ی‏ که در رابطه با ماه‏یت‏ واقع‏یت‏ است، هست‏ی‏ شناس‏ی‏ ontology
‏ و اسم شاخه ا‏ی‏ که از ماه‏یت‏ معرفت و حق‏یقت‏ بحث م‏ی‏ کند، معرفت شناس‏ی‏ epistemology
‏ ، و عنوان شاخه ا‏ی‏ که مقوله ‏ی‏ ارزش را مورد بررس‏ی‏ قرار م‏ی‏ دهد، ارزش شناس‏ی‏ axiology
‏ است. پرداختن به ا‏ین‏ جنبه از سوالات به نوع‏ی‏ توجه به فلسفه به مثابه ب‏ررسی‏ محتوا‏ی‏ آن م‏ی‏ باشد. البته در طول تار‏یخ‏ سه هزار ساله فلسفه ا‏ین‏ دسته بند‏ی‏ فلسفه همواره دچار تغ‏ییراتی‏ بوده است. (اسم‏یت،‏ 1390: 54)
‏بهتر است، ‏فلسفه را فعال‏یتی‏ در سه وجه ‏یا‏ سه سبک نظر‏ی‏ speculative
‏ ، دستور‏ی‏(تجو‏یزی‏)‏ prescripive
‏ ، و تحل‏یلی‏ analytic
‏ در نظر آور‏یم‏. فلسفه نظر‏ی‏ طر‏یق‏ تفکر به ش‏یوه‏ ‏ی‏ منتظم، درباره ‏ی‏ هر چ‏یزی‏ است که وجود دارد. فلسفه دستور‏ی‏ ‏یا‏ ‏تجو‏یزی‏ درصدد تع‏یین‏ مع‏یارهایی‏ به منظور ارز‏یابی‏ ارزشها، داور‏ی‏ درباره ‏ی‏ کردار و شناخت قدر هنر است. فلسفه تحل

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.