دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت

دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت,دانلود گزارش کارآموزی,, دانلود پروژه دانشجویی, دانلود تحقیق رایگان

دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت

دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت,دانلود گزارش کارآموزی,, دانلود پروژه دانشجویی, دانلود تحقیق رایگان

تحقیق انجمن علمی مدیریت اطلاعات بهداشتی و درمانی ایران و جهان 83 ص

تحقیق-انجمن-علمی-مدیریت-اطلاعات-بهداشتی-و-درمانی-ایران-و-جهان-83-ص
تحقیق انجمن علمی مدیریت اطلاعات بهداشتی و درمانی ایران و جهان 83 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 82
حجم فایل: 55 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 82 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏انجمن علمی مدیریت اطلاعات بهداشتی و درمانی ایران و جهان
‏در دنیای پیشرفته امروز که عصر ارتباطات و اطلاعات نام گرفته است. اطلاع رسانی از جایگاه رفیع و ارزشمندی برخودار است و با توجه به این مهم که اطلاع رسانی می بایست دقیق، صحیح و مطابق با آخرین پیشرفتهای فن آوری و با تکیه بر ابزار و امکانات ارتباطی مدرن و به روز و با سهولت هرچه تمام تر انجام پذیرد و نیز دسترسی به آنها در هر زمان و مکان به سادگی امکان پذیر باشد، لذا وجود مجامعی قوی که توانایی ایجاد بستر اطلاع رسانی صحیح، بهینه، به روز و همگام با پیشرفتهای فن آوری در سطح جهان را فراهم آورد امری بدیهی و ضروری به نظر می رسد.
‏از جمله علومی که می تواند نقش ارزنده و بسزایی در امر اطلاع رسانی پزشکی ایفا نماید، علم مدارک پزشکی است و متخصصان این رشته در کشورهای مختلف جهان جهت نیل به اهداف مذکور با تشکیل انجمنهای علمی و حرفه ای مربوطه به این مهم مبادرت می ورزند. در این بخش ضمن معرفی اجمالی مهمترین انجمن های مدارک پزشکی جهان و ایران به بررسی فعالیتهای فدراسیون بین المللی سازمانهای مدارک پزشکی (IFHRO‏ ) می پردازیم.
‏تاریخچه انجمن های علمی مدیریت اطلاعات بهداشتی و درمان جهان
‏اولین انجمن رسمی مدارک پزشکی در سال 1928 در آمریکا سازمان یافت. با وجودی که بسیاری از مسئولان و متصدیان مدارک پزشکی در کانادا در این انجمن عضویت داشتند، معذالک بمنظور استفاده بیشتر از یک سازمان با اهداف ملی در سال 1942 انجمن متصدیان و کتابداران مدارک پزشکی را در کانادا بنیاد نهادند.
‏پرسنل مدارک پزشکی انگلستان نیز درصدد تشکیل و ایجاد سازمانی مشابه بودند، لیکن این امر مهم در اثر جنگ جهانی دوم به تعویق افتاد و در سال 1948 انجمن متصدیان مدارک پزشکی بریتانیای کبیر جمعیت واحدی را ایجاد کردند.
‏به زودی در سال 1949 انجمن بیمارستانهای استرالیا با آگاهی به ارزش کادر کارآزموده مدارک پزشکی، مبادرت به تشکیل سازمان جدیدی نمود و این عمل باعث تشکیل دو سازمان، یکی انجمن متصدیان اسناد و مدارک پزشکی ولز و دیگری انجمن کتابداران اسناد و مدارک پزشکی ویکتوریا شد.
‏در سال 1952 فدراسیون کتابداران مدارک پزشکی تشکیل شد. از آنجا که مسئولیتهای متصدیان مدارک پزشکی استرالیا بسیار شبیه مسئولیتهای همکارانش در کانادا و آمریکا بود، وجود این جریان در استرالیا موجبات علاقه بیشتر در امور تحقیقی مدارک پزشکی را فراهم کرد و این امر باعث پیشرفت قابل توجهی در کیفیت مراقبتهای پزشکی شد.
‏به زودی کانالهای ارتباطی بین اعضای سازمان یافته برقرار گردید و همچنین برقراری روابط و متصدیان مدارک پزشکی در کشورهایی که هنوز دارای سیستم منسجم و متشکل نبودند، آغاز شد. عقیده عمومی بر این اصل استوار بود که تشریک مساعی بین کارکنان مدارک پزشکی در سطح جهان موجب پیشرفتهای سریع در ایجاد استانداردهای بین المللی در مسائلی مانند جمع آوری اطلاعات و تدوین آمارها برای بررسی و مطالعه و مقیاس های بین المللی، همچنین طبقه بندی بین المللی و اعمال جراحی بیماریها در سطح جهان را فراهم خواهد آورد.
‏انجمن مدیریت اطلاعات بهداشتی درمانی آمریکا (AHMA‏)
‏در آمریکا تاریخچه مدارک پزشکی را می توان از بیمارستانها شروع نمود. یکی از اولین مراکزی که در تکمیل مدارک پزشکی نقش داشت ‏«‏بیمارستان پنسیلوانیا‏»‏ است (‏1752 م‏)، که شخصی به نام ‏«‏بنجامین فرانکلین‏»‏ پرونده ها را به خط خود می نوشت. آمار به جا مانده از این بیمارستان در سالهای (1773 ‏–‏ 1752) نشان می دهد هر سال تقریباً 400 نفر در این بیمارستان پذیرش می شدند و میزان مرگ و میر 10% پذیرشها بود. اطلاعات ثبت شده از پرونده آنها شامل : نام بیمار، اختلالات، تاریخ پذیرش، تاریخ ترخیص و شرایط بیمار در زمان ترخیص بود. این بیمارستان همچنین دفتر ثبتی داشت که راهنمایی برای یافتن پرونده بیمار بود.
در سال 1803 این پرونده ها کاملتر شد و 70 سال طول کشید تا سال 1873 از پزشکان خواسته شد پرونده ها را به طور سیستماتیک و منظم بنویسند. در همین سال بود که ایندکس بیماران به صورت رسمی به وجود آمد.
‏در سال 1889 این بیمارستان 2 نفر را استخدام کرد که جداول آماری را تنظیم می کردند و تمام اموری را که طی سال با آن مواجه می شوند طبقه بندی می نمودند. در این جداول حتی ‏«‏علت ترخیص‏»‏ نیز ثبت می شد. بیمارستان نیویورک نیز در سال 1771 شروع به کار کرد دفتر ثبت خود را در سال 1793 به کار گرفت. جالب این که ثبت اطلاعات در این دفتر آنقدر کامل بود که آنها توانستند سیستم را کامپیوتری کنند. در این بیمارستان در سال 1866 برنامه ای جهت تهیه دقیق ایندکس بیماریها طراحی شد و در سال 1877 ایندکس بیماران را به وجود آورد که شبیه ایندکسهای الفبایی بیماران و بر اساس ‏«‏نام بیمارستان‏»‏ بود.
از دیگر مسائل مهم بیمارستان ‏«‏نیویورک‏»‏ این بود که از سال 1879 برای اولین بار ثبت تاریخچه فامیلی رایج شد و از سال 1886 نوشتن تاریخچه و نتایج معاینه جزء فعالیتهای معمول و روتین در آمد و از سال 1932 سیستم شماره گذاری واحد (Unit‏ ) نیز مورد استفاده قرار گرفت.
‏بیمارستان دیگری که اهمیت تاریخی دارد بیمارستان چاریتی است که در ‏«‏نیواورلند‏»‏ در سال 1736 تأسیس شد و ویژگی خاص آن این است که بین سالهای 1937 ‏–‏ 1900 پرونده ها را بر اساس سیستم بلوبو (Belleuue‏) کد گذاری کردند یعنی پرونده ها را هم بر اساس ‏«‏تشخیص‏»‏ مشخص می کردند و هم بر اساس ‏«‏شماره‏»‏ هر موضوع مشخص می شد. بدین ترتیب که ابتدا بر اساس

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

فروشگاه
نمونه سوال تستی ریاضیات و کاربرد آن در مدیریتپاورپوینت زبان تخصصی 1 مدیریت بازرگانی و دولتی
تکنیک های داده کاوی در بازاریابی فروش و مدیریت ارتباط با مشتری ( ppt )کارگاه آموزشی مدیریت هیجان ها و کنترل خشم (پاورپوینت )دوره آموزشی سیستم مدیریت یکپارچه و ممیزی آن ( ppt )پروژه درس سمینار در مدیریت ورزشی بررسی وضعیت حمایت مالی از ورزش در بخش غیر دولتی مطالعه موردی شهرپاورپوینت بازاریابی بین المللی ( رشته مدیریت بازارگانی)پاورپوینت مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعاتپاورپوینت مدیریت اماکن و تجهیزات ورزشیپاورپوینت مدیـریت صادرات و وارداتپاورپوینت کارگاه آموزشی مدیریت هیجان ها و کنترل خشممدیریت منابع انسانی در صنعت جهانگردی (پاورپوینت )مدیریت منابع انسانی در ورزش و تفریحات سالم (پاورپوینت )مداخله و مدیریت بحران | پاورپوینتپاورپوینت اصول و مفاهیم مدیریت پروژهپاورپوینت برند سازی,برند ورزشی و مدیریت برندپاورپوینت درس مبانی مدیریت دولتی 1پاورپوینت مدیریت اردو های ورزشیپاورپوینت مدیریت استراتژیک در ورزشمدیریت تعارض (پاورپوینت )خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک ( ppt )تئوری های مدیریت دولتی ( ppt )300 نکته درباره مدیریت اسلامیدانلود پاورپوینت مدیریت بازاریابی (قابل ویرایش)پاورپوینت آشوب در مدیریتپاورپوینت آمار و کاربرد آن در مدیریتپاورپوینت ارزیابی و مدیریت عوامل خطرزای سلامتپاورپوینت اصول مدیریت و تئوری سازماندانلود پاورپوینت ابزارهای بهبود و مدیریت کیفیتپاورپوینت جملات مدیریتی رابینزپاورپوینت اصول مدیریت(مبانی سازمان و مدیریت)پاورپوینت بخش مدیریت پروژه و ساختپاورپوینت تدوین استراتژی های مدیریت منابع انسانی مرکز کارآفرینی دانشگاه تهرانپاورپوینت درس مدیریت استراتژیکپاورپوینت زیست بوم شناسی،علوم اجتماعی،اقتصاد و مدیریت محیطیپاورپوینت فصل 5 کنترل مدیریت بودجه بندیپاورپوینت مبانی سازمان و مدیریتپاورپوینت فصل دهم مدیریت کیفیت پروژه های فاپاورپوینت مدیریت بحران و پدافند غیرعاملپاورپوینت مدیریت استراتژیکپاورپوینت مدیریت دانشپاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی رشته مدیریتپاورپوینت مدیریت زمانپاورپوینت مدیریت صادرات و وارداتپاورپوینت مدیریت عملیات ارزیابی کار و زمانپاورپوینت مدیریت هزینه در صنعت بانکداریپاورپوینت مروری بر مدیریت پسماند در شرکت ملی گازپاورپوینت پردازش داده ها و مدیریت پایگاه اطلاعاتپاورپوینت پاورپوینت چشم اندازهای نوین در مدیریت روابط عمومی در تعامل با رسانهپاورپوینت مدیریت سیلاب در ژاپن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.