موضوع : جمع آوری و نمایش داده ها
پایه : پمجم
جمع آوری و نمایش داده ها در انواع نمودار
-آشنایی با برخی روشهای جمع آوری اطلاعات
-کسب توانایی در استفاده از روش های مناسب نمایش داده ها
-درک خصوصیات وکاربرد هر نمودار
-انتخاب نمودار ناسب در موارد مختلف
-توانایی استخراج داده ها از روی نمودار
-انواع نمودار ها را تشخیص دهد(نگرشی _ دانشی)
-انواع نمودارها را رسم کند(رفتاری _ نگرشی)
-کاربرد انواع نمودارها را توضیح دهد(دانشی)
.همچنین جهت دیدن لیست طرح درس های پایه پنجم دبستان اینجا را کلیک کنید.
موضوع : مساحت لوزی و ذوزنقه
مدت جلسه : 90 دقیقه
محاسبه مساحت
- فراگیر طول و عرض مستطیل را می شناسد و مساحت مستطیل را با استفاده از آنھا بیان می کند .
- فراگیر چگونگی به دست آمدن مساحت لوزی را تحلیل می کند .
- شناخت ویژگی های چهارضلعی عا و شباهت ها و تفاوت های آن ها
- محاسبه مساحت لوزی با داشتن قطرهای آن
- محاسبه مساحت ذوزنقه به کمک متوازی الاضلاع
- محاسبه مساحت شکل های ترکیبی هدفهای رفتاری
- فراگیر از یک مستطیل دو لوزی می سازد .
- فراگیر مساحت لوزی را در مسئله به کار می برد .
- فراگیر مساحت لوزی را با مساحت مستطیل مقایسه می کند .
- مساحت ذوزنقه را محاسبه می کند
.همچنین جهت دیدن لیست طرح درس های پایه پنجم دبستان اینجا را کلیک کنید.
موضوع درس : محیط دایره
پایه : پنجم
مدت جلسه : 90 دقیقه
محیط دایره
تشخیص مرکزی و شعاع و قطر
رسم دایره با استفاده از اندازه های قطر و شعاع
اندازه گیری محیط دایره اندازه گیری محیط نیم و ربع دایره
اندازه گیری محیط های ترکیبی
محیط را بدرستی انجام می دهد
دور تا دور شکل های ترکیبی را فرا گرفته و محاسبه محیط را انجام دهد
.همچنین جهت دیدن لیست طرح درس های پایه پنجم دبستان اینجا را کلیک کنید.
مفهوم گنجایش و واحدهای اندازه گیری
- مفهوم گنجایش را درک کند
- لزوم استفاده از واحد استاندار و اندازه گیری گنجایش اجسام را بیان می کند.
-واحد اندازه گیری حجم مایعات را می داند و به کار می برد.
-واحد لیتر را به واحد کوچکتر تبدیل می کند و بالعکس
.همچنین جهت دیدن لیست طرح درس های پایه پنجم دبستان اینجا را کلیک کنید.
موضوع درس : حجم
پایه : پنجم ابتدایی
مدت جلسه : 90 دقیقه
محاسبه حجم
قانون بقای حجم را درک کند
واحد اندازه گیری طول و مساحت و حجم را می داند و تفاوت آن را بیان می کند
به لزوم داشتن واحد استاندارد مکعب واقف است
حجم های ترکیبی را محاسبه می کند
مساله های حجم را به درستی حل می کند
طول و عرض و ارتفاع را تشخیص می دهد
مفهوم حجم و فضای اشغال شده را درک می کند و بیان می کند
.همچنین جهت دیدن لیست طرح درس های پایه پنجم دبستان اینجا را کلیک کنید.
عناصر
تعقل
ایمان
علم
عمل
اخلاق
فعالیتهای حین تدریس
ایجاد موقعیت یادگیری و انگیزه دادن:
گفتگو با دانش آموزان در باره تصویر ص19کتاب و ......................
رسانه روش تدریس فعالیت دانش آموز
فعالیت دبیر فعالیتهای یادگیری
کتاب سخنرانی-پرسش و پاسخ . آماده سازی
کتاب
سخنرانی- بارش فکری
ساختن گرایی
پرسش و پاسخ با همکاری دانش آموزان به روخوانی درس
(ارزشیابی فرآیندی همزمان با تدریس انجام می شود )
ارائه درس
طراحی اهداف درس در پنج عنصر و چهار عرصه
الگویی برای نوشتن سایر طرح درسها
تبیین اهداف درس در پنج عنصر تعقل ایمان علم عمل و اخلاق در عرصه های چهار گانه
نوشتن اهداف در عناصر اخلاق و ایمان کمی دشوار است که این فایل به راحتی رویه نوشتن را در اختیارتان قرار می دهد.
روش تدریس فعال و فعالیتهای تکمیلی نیز در این فایل برای این درس وجود دارد.
مصاحبه با معلم پیشکسوت
1-توصیفی مجمل از شرایط و فضای حاکم بر مدرسه، ویژگی های معلم و نحوه تعاملات او
2-اصل روایت از زبان معلم
3- نکات و پیامهای آموزنده تربیتی
4-باز آفرینی روایت
خلاصه ای از شرایط مدرسه و ویژگیهای معلم پیشکسوت
خانم …………در حال حاضر دبیر مدرسه ام البنین رکن آباد میبد است
اصل روایت از زبان معلم پیشکسوت
سالهای ابتدایی خدمتم، در مدرسه چند پایه روستایی، دانش آموزی به نام فرزاد داشتم ،این دانش آموز کلاس اولی بود. یک روز زنگ آخر دستش رو به این
-وظیفه و نقش(بایدها و نبایدها)یک معلم شایسته در ارتباط با اولیای دانش آموزان چیست؟
مشارکت اولیاء با معلم و مدرسه ضروری است. لازم است که خانواده ها برای اطلاع از روند پیشرفت درسی و تربیتی بچه هایشان با معلم در ارتباط باشند و احیانا اگر ضعف و مشکلی بود با همکاری یکدیگر آن را حل کنند. مسلما برخورد احترام آمیز و مناسب با اولیاء موجب می شود آنها همکاری بیشتری داشته باشند. در دوره ابتدایی این همکاری بیشتر ضرورت دارد.
1-2-مهم ترین چالشها و مسائل معلمان در ارتباط با اولیاء چیست؟
گرفتاریهای خانواده ها مثل اوضاع بد مالی و ....باعث می شود که اولیاء نتوانند ارتباط کافی و موثری با معلمان و مدرسه داشته باشند. علاوه بر آن بعضی از مادران خیلی متوقع هستند و وقت معلم را بیش از آن که لازم است، می¬گیرند و سبب می¬شوند معلم از سایر کارهای خود بازبماند.
باز آفرینی تجربه تربیتی
تلاش جایگزین تقلب
یکشنبه بود و آقای احمدی به بچه¬ها از قبل گفته بود که امروز
فهرست مطالب
مقدمه 3
ترسیم وضع موجود 4
تبیین اهداف 5
ترسیم وضعیت مطلوب 6
راهبردها و اقدامات 7
فرآیند پروسه و اجرا 8
راهکارهای علمی و عملی 10
موانع اجرایی راهکارها 12
منابع 13
مقدمه
درس تربیت بدنی به عنوان یکی از بخش های متداول در برنامه ی تحصیلی مدارس، مشتمل بر آموزش رشد، تقویت و مراقبت از بدن و حفظ آمادگی بدنی است. این درس سهم قابل توجهی درتربیت و تندرستی نسل جوان دارد .هم چنین توانایی¬های شناختی و مهارت های حرکتی را از طریق ورزش، تمرین و انواع فعالیت های بدنی تقویت می کند. برنامه¬ تربیت بدنی که شامل انواع فعالیت های بدنی و ورزشی است، اطلاعات لازم را در زمینه ی اهمیت بهداشت و سلامتی در اختیار دانش آموز قرار می دهد و به شکل گیری شخصیت افرادی آگاه و مطلع کمک می کند. وجود یک برنامه کامل و همه جانبه درس تربیت بدنی، در تربیت افراد بزرگسال که اهمیت روش زندگی سالم را به خوبی می دانند، مؤثر است.
تربیت بدنی در آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول بنیادین به عنوان یک ساحت تربیتی از ساحت های شش گانه تربیتی مطرح است. این ساحت ناظر به حفظ و ارتقای سلامت و بهداشت زیستی و بدنی ، جسمی و روانی خود و دیگران، تقوی قوای جسمی و روانی، مبارزه با عوامل ضعف و بیماری حفاظت از محیط زیست و احترام به طبیعت است(شــورای عالی آموزش و پرورش، 1390).