دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت

دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت,دانلود گزارش کارآموزی,, دانلود پروژه دانشجویی, دانلود تحقیق رایگان

دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت

دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت,دانلود گزارش کارآموزی,, دانلود پروژه دانشجویی, دانلود تحقیق رایگان

دانلود پاورپوینت تکوین و تولید کالاهای جدید

دانلود پاورپوینت تکوین و تولید کالاهای جدید در حجم 20 اسلاید همراه با توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت و قابل ویرایش ویژه ارائه کلاسی برای درسهای مدیریت بازاریابی، اصول بازاریابی و بازارگانی بین الملل
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 33
فرمت فایل pptx
حجم فایل 400 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
دانلود پاورپوینت تکوین و تولید کالاهای جدید

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت تکوین و تولید کالاهای جدید

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید:20 اسلاید

دسته: مدیریت بازاریابی -اصول بازاریابی- بازرگانی بین الملل

این فایل در زمینه "تکوین و تولید کالاهای جدید " در حجم 20 اسلاید بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی، اصول بازاریابی و بازارگانی بین الملل ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد . بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

چالشهای موجود در تکوین وتولید کالای جدید

چرا کالاهای جدید با شکست روبرو می شوند؟

عواملی که مانع تکوین وتولید کالای جدید می شوند

مراحل فرآیند تکوین و تولید کالای جدید

ایده یابی

غربال کردن ایده ها

مفهوم یابی و آزمون آن

تهیه خط مشی بازاریابی

تجزیه وتحلیل اقتصادی

تولید کالا

آزمون بازار

روشهای آزمون بازار کالاهای مصرفی

بهره برداری تجاری

عوامل مهم در بهره برداری تجاری یک کالای جدید

مراحل فرآیند پذیرش کالا

چه عواملی بر فرآیند پذیرش کالا تاثیر می گذارند


بررسی روشهای تامین منابع مالی شهرداری ها در توسعه و عمران شهری

شهرداری بعنوان یک نهاد عمومی عهده دار مدیریت شهری و تامین کننده خدمات و نیازهای اساسی شهروندان می باشد شهرداری ها جهت دستیابی به این اهداف تشکیل و وظایف مختلفی براساس قانون به عهده آنها گذاشته شده است
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 46
فرمت فایل doc
حجم فایل 1203 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 169
بررسی روشهای تامین منابع مالی شهرداری ها در توسعه و عمران شهری

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

شهرداری بعنوان یک نهاد عمومی عهده دار مدیریت شهری و تامین کننده خدمات و نیازهای اساسی شهروندان می باشد. شهرداری ها جهت دستیابی به این اهداف تشکیل و وظایف مختلفی براساس قانون به عهده آنها گذاشته شده است. بر این مبنا شهرداری سازمانی است محلی که طبق اصل عدم تمرکز اداری به منظور اداره امور محلی از قبیل عمران و آبادی ، بهداشت شهر و رفاه شهروندان و ساکنان آن تأسیس می شود.

شهرداری ، نوعی سیستم اداره شهر است و از دو واحد به نام شورای شهر و اداره شهرداری تشکیل شده است که اولی قوه ناظر و تصمیم گیرنده در شهر و دومی مجری آن است؛ به عبارت دیگر صفت بارز این سیستم آن است که تعیین خط مشی و سیاست کلی امور شهر در دست هیأتی به نام شورای شهر قرار می گیرد و اجرای نظریات و سیاست کلی مزبور به عهده مأموری به نام شهردار واگذار می شود و شهردار در مقابل شورای شهر مسئول و جوابگوی عملیات اداره شهرداری یعنی دستگاه اجرایی تحت نظر خود است. اگر شهرداری در انجام وظایف خود تخلف و یا قصوری کرد ، به وسیله نمایندگان منتخب اهالی و ساکنان شهر که در شورای شهر هستند ، استیضاح می شود و اگر مورد تأئید نبود با رأی آنها برکنار میگردد.

شهرداری به عنوان یکی از ارکان بنیادی مدیریت شهری مانند دیگر سازمانها برایحفظ ارتقای کارایی خود باید از اصول تعادل بین منابع درآمدی و هزینه‌ها به عنوان یکرویکرد اساسی در تأمین و مصرف منابع مالی خود استفاده کند. درآمد برای شهرداریهایکی از چالشهای این بنیاد شهری در شهرهای مختلف اعم از بزرگ و کوچک می‌باشد.

ازسوی دیگر شهروندان هر شهری با توجه به رشد روز‌افزون نیازهای خود و نیاز به بالارفتن سطح خدمات مختلف شهری خواستار ارائه خدمات متنوع و مناسب از سوی شهرداریهاهستند که این امر نیز وجود درآمدهای پایدار برای شهرداریها حتی در مقیاس کوچکتر وبرنامه‌ریزی اصولی و مدون براساس این درآمدها را به امری لازم و ضروری در مدیریتشهری و جلب رضایت شهروندان تبدیل کرده است.

مطالعات در زمینه تجارب کشورها در زمینه ی دستیابی به درآمدهای شهری جدید و اصلاح آن ها همگی بر این موضوع اتفاق نظر دارند که کسب درآمد و تامین منابع مالی شهری به منظور ایجاد کالا و خدمات مورد نیاز شهروندان، ضمن اینکه یکی از اهداف اساسی هرجامعه شهری است، چنانچه این گونه درآمدها سبب کاهش شرایط کیفی زندگی گردیده و کیفیت زیستگاههای انسانی ( شهرها ) را به خطر بیندازد، به عنوان درآمدهای پایدار و درآمدهای سالم( مطلوب) تلقی نمی گردند.

هرگونه تلاش جهت فعال کردن درآمدها و ایجاد منابع مالی جدید باید به دو مقوله ی مطروحه یعنی تداوم داشتن در طول زمان و مطلوب بود آن ها در چهارچوب ضوابط شهرسازی صورت پذیرد.(شرزه ای ،1387،صص 24-25)

نگرش موردی ومقطعی به نظام درآمدی شهرداری ها وعدم تعیین تکلیف آن در قالب یک نظام کلان اقتصادی، عدم شفافیت نظام بودجه و درآمد شهرداری ها به همراه هدفمند نبودن شکل گیری و تأسیس سازمان های تابعه و توزیع نامناسب بعضی از درآمدها و نبود ساختار تشکیلات مناسب ازدیگر چالش های درآمدی است. با توجه به تمامی مسایل مذکور باید راه های درآمدی درجهت کاهش هزینه ها مورد توجه مدیران شهری باشد تا تمام ابعاد درآمدی چه ازمنظر جایگاه قانونی، چه مکانیزم های دولتی وهم سهمی که از دولت و وزارت کشور به شهرداری پرداخت می شود و درنهایت مشارکت مردمی درقالب عوارض ازبرنامه های آتی، آینده روشنی را برای شهرها رقم بزند. عبور از حوزه فعالیت های خرد به فعالیت های کلان تر همچون مشارکت در پـــروژه هـای چنــد منظـــوره، فـــرصت پرداختن مدیریت شهری به دیگر بخش هایی را فراهم می آورد که جز با اعمال مدیریت مستقیم، سامان نمی یابد. تامین درآمدهای غیرنقدی که با مهندسی مجدد فرآیندها به دست می آید، کارآمدی منابع غیرنقدی را در بعضی حیطه ها تضمین کــرده است. در حالی که بعضی کارشناسان تنها منبع درآمد شهرداری ها را دریافت عوارض، عنوان کرده و از این رو این نهادها را نیازمند کمک دولت می نامند، این خود شهرداری ها هستند که باید با مطالعات عملی و تقویت پشتوانه های مدیریت اندیشه – عمل، از وابستگی به دولت بکاهند و از استانداردسازی روش های دستیابی به درآمدهای پایدار بهره ببرند. با مقایسه ای بسیار سطحی و گذرا و مقایسه کشورهای آلمان ، اندونزی ، انگلیس ، فرانسه وتایلند که نمونه ایاز کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته هستند و نیز شهر تهران که کلانشهریرو به توسعه است می توان دریافت که درآمدهای ناپایدار کنونی شهرداری هاکه بیش از همه به فروش تراکم وابسته است نمی تواند متضمن رشد منطقی در اینکلانشهر باشد و در واقع بدون داشتن درآمدهای پایدار نمی توان انگیزه زیادیبرای اجرای پروژه های طولانی و کلیدی ایجاد کرد.

شهرداری شاهرود بعنوان یکی از شهرداریهای بزرگ استان بعداز شهرداری سمنان دارای بالاترین درآمد وبودجه درطول سال است . شهرداری مذکوربه عنوان متولی و اداره کننده شهر ، می بایست جهت دهنده و سرعت دهنده فعالیت های بخش های دولتی و خصوصی باشند محدودیت های مالی و عدم تامین منایع مالی مورد نیاز برای انجام وظایف و ماموریت های قانونی و یا نیازها و مطالبات شهروندان یکی از مهم ترین چالشها و دغدغه های این شهرداری می باشد.در این پژوهش با توجه به موقعیت جغرافیایی شاهرود و قرارگیری آن درمسیر تراتزیتی تهران – مشهد، سعی شده است روشهای تامین منابع مالی و درآمدی شهرداری شاهرود مورد بررسی قرار گیرد .بنظر می رسد استفاده بهینه از قانون عوارض نوسازی و عمران شهری به عنوان منبع درآمدی پایداردرکنارمشارکت مردمی شرایط استقلال این شهرداری را فراهم می‌نماید

فهرست مطالب

فصل اول : کلیات تحقیق

1-1- مقدمه 2

2-1- بیان مساله تحقیق 3

3-1- اهمیت وضرورت تحقیق 5

4-1- فرضیات تحقیق 6

5-1- اهداف تحقیق 7

6-1- متغیرها 8

7-1- پیشینه تحقیق 9

8-1- روش تحقیق و مراحل آن 12

9-1- مشکلات و موانع تحقیق 13

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق

مقدمه 16

1-2- بررسی مفهوم شهرداری ومدیریت شهری 17

1-1-2- تاریخچه شهرداری 17

2-2- مفهوم تامین مالی شهر21

1-2-2- تاثیر افزایش جمعیت و رشد شهرنشینی21

2-2-2- اثرات انتظاری و تظاهری22

3-2-2- افزایش قیمتها و هزینه ارائه خدمات22

4-2-2- نقش درآمدها در افزایش هزینه23

3-2- منابع درآمد شهرداری 23

1-3-2- قیمتگذاری خدمات شهری یا فروش خدمات21

2-3-2-قیمتگذاری خدمات عمومی و نقش آن در کارائی22

3-3-2- قاعده قیمتگذاری براساس هزینه نهاییب منظور حفظ کارایی22

4-3-2- قیمتگذاری خدمات و کالاهای عمومی در صورت وجود منافع23

5-3-2- ابعاد توزیع درآمدی قیمتگذاری خدمات عمومی26

7-3-2-قانون مالیات برارزش افزوده27

8-3-2-معیارهای عوارض یا مالیات مطلوب

27 4-2- منابع درآمدی خارجی شهرداری28

1-4-2-روش استقراض28

2-4-2- روش استفاده از کمکهای بلاعوض دولت 29

5-2- بررسی و مفهوم درآمدهای پایدار و ناپایدار 30

6-2- تجارب کشورهای جهان 34

1-6-2- مدیریت شهری در کشور آلمان34

1-1-6-2- مشارکت مردم با شهرداری35

2-1-6-2- شهرداران35

2-6-2- مدیریت شهری در کشور تایلند36

3-6-2- مدیریت شهری در کشورانگلیس39

4-6-2- مدیریت شهری در کشور فرانسه41

5-2-2- مدیریت شهری در کشور اندونزی44

7-2- مدیریت شهری در ایران46

8-2- ساختار سازمانی شهرداری های ایران 48

9-2- وظایف شهرداریها49

10-2- سازمان شهرداریها 53

11-2-تعریف بخشهای مختلف اقتصادی (خدمات ، کشاورزی وصنعت .55

1-11-2-خدمات55

2-11-2-صنعت58

3-11-2-کشاورزی59

12-2-تعریف ضرایب همبستگی59

فصل سوم: مطالعات جغرافیایی منطقه ای

1-3- ویژگیهای محیط طبیعی 64

1-1-3-موقعیت جغرافیایی استان سمنان 64

2-1-3- موقعیت جغرافیایی شهرستان شاهرود68

2-3- ناهمواریهای طبیعی منطقه شاهرود72

1-2-3- دشتها و اراضی نسبتاً هموار حاشیه کویر و شوره زارهای جنوبی 73

3-3- مشخصات زمین شناسی وژئومورفولوژی منطقه مورد مطالعه 74

1-3-3 – زمین شناسی 74 2-3-3- ژئومرفولوژی 74

3-3-3- گسل و لرزه خیزی 77

4-3- هیدرولوژی 78

1-4-3- منابع آب منطقه مورد مطالعه 79

5-3-پوشش جنگلی و مراتع 80

6-3- مناطق حفاظت شده زیست محیطی 81

7-3- ویژگی های اقلیمی 83

8-3- تاریخچه شاهرود 87

9-3- بررسی تحولات جمعیت منطقه مورد مطالعه : 89

1-9-3- تحولات جمعیتی شهرستان شاهرود: 89

2-9-3- بررسیمیزانمهاجرتدرشهرشاهرود90

3-9-3- وضع فعالیت : 94

4-9-3- وضع شغلی : 95

5-9-3- نوع خانوار و پراکندگی آن : 96

10-3- اقتصادشهرشاهرود وتحولات آن99

11-3-پتانسیل ها و توان های محیطی شهرستان شاهرود 100

1-11-3 جاذبه های طبیعی: 100

2-11-3- جاذبه های تاریخی و مذهبی شاهرود102

3-11-3- خدمات اقامتی ، رفاهی و بهداشتی: 109

فصل چهارم : تجزیه وتحلیل داده های تحقیق

مقدمه 112

1-4- تاریخچه شهرداری شاهرود: 113

2-4- بررسی بودجه شهرداری شاهرود : 115

1-2-4 اعتبارات جاری : 110

2-2-4-اعتبارات عمرانی : 112

3-4- بررسی منابع درآمدی شهرداری شاهرود : 118

1-3-4 –درآمدهای ساختمانی شهرداری شاهرود122

4-4- درآمدحاصل ازقانون مالیات بر ارزش افزوده: 129

5-4- اقتصاد شهرشاهرود و تحولات آن132

1-5-4 –درآمدهای ساختمانی شهرداری شاهرود132

1-1-5-4 –بررسی بخش خدمات درشهرشاهرود137

2-1-5-4 –بررسی بخش کشاورزی درشهرشاهرود140

3-1-5-4 –بررسی بخش صنعت درشهرشاهرود140

فصل پنجم : نتیجه گیری وپیشنهادات

مقدمه 143

1-5- جمع بندی و آزمون فرضیات144

1-1-5-آزمون فرضیه اول 144

2-1-5-آزمون فرضیه دوم146

2-5- نتیجه گیری 149

3-5-موانع و مشکلات مرتبط با عدم تحقق اهداف، سیاست ‌ها و اقدامات151

4-5-پیشنهادات وارائه راهکارها 152

1-4-5-ارائه راهکار جهت جذب سرمایه گذاری 154

2-4-5-مزیت های سرمایه گذاری درشاهرود155

3-4-5-موارد قانونی مصوب قانون برنامه پنجم توسعه 156

منابع وماخذ 158

فهرست جداول

عنوان صفحه

جدول 1-3- تعداد شهرستان، بخش، شهر و دهستان استان براساس تقسیمات کشوری سال 1389 64

جدول 2-3-تعداد بخش‌ها، دهستان‌ها، شهرها و آبادی‌های دارای سکنه وکل آبادی های شهرستانسال1389 69

جدول شماره 3-3- تقسیمات سیاسی شهرستان شاهرود به تفکیک بخش و دهستان سال 1385 69

جدول 4-3- - بررسی جمعیت شهر و شهرستان شاهرود نسبت به استان 89

جدول 5-3- درصد باسوادان در جمعیت 6 ساله و بیش‌تر بر حسب سن به تفکیک جنس و وضع سکونت سال 1385 92

جدول 6-3- توزیع درصد جمعیت 6 تا 24 ساله در حال تحصیل سال 1385 93

جدول 7-3- توزیع نسبی جمعیت 10 ساله و بیش‌تر بر حسب وضع فعالیت سال 1385 94

جدول 8-3- تـوزیع نسبی بـراورد جمعیت شاغلان 10 ساله و بیش‌تر سال 1385 95

جدول 9-3- خانوار بر حسب نوع و به تفکیک وضع سکونت سال 1385 96

جدول 10-3- خانوارهای معمولی بر حسب جنس سرپرست و تعداد افراد در خانوار سال 1385 97

جدول 11-3- خانوارهای معمولی ساکن و گروهی سال 1385 97

جدول 12-3- براورد درصد خانوارهای معمولی ساکن و گروهی سال 1385 98

جدول شماره 1-4 هزینه های پرسنلی، اداری، سرمایه ای و انتقالی شهرداری شاهرود 116

جدول شماره 2-4 عملکرد درآمدی قطعی بودجه سالهای 81 لغایت87 118

جدول شماره 3-4- درآمد شهرداری شاهرود طی سالهای 1381 لغایت 1387 121

جدول شماره 4-4- منابع درآمدی (وصولی) شهرداری شاهرود طی دوره سالهای 1375-1388 123

جدول شماره 5-4- میزان اقلام درآمدی زیرمجموعه عوارض عمومی وصولی شهرداری شاهرود 1375 126

جدول شماره 6-4- سهم منابع درآمدی زیرمجموعه عوارض عمومی از کل وصولی بخش عوارض عمومی 128

جدول شماره 7-4- سهم منابع درآمدی حاصل از قوانین از کل وصولی شهرداری شاهرود 130

جدول (8-4)- درصد گروههای عمده فعالیت در شهر شاهرود 134

جدول شماره (9-4) - تسهیلات ارائه شده از سوی بانک به بخش های عمده فعالیت 135

جدول 10-4- محاسبه ضریب همبستگی متغیرهای مورد بررسی درشهرداری شاهرود 139

فهرست نمودار ها

عنوان صفحه

نمودارشماره 1-3- گلباد ایستگاه سینوپتیک شاهرود 84

نمودار شماره 2-3- متوسط دمای ایستگاه سینوپتیک شاهرود 85

نمودارشماره 3-3- نمودار سالانه رطوبت نسبی ایستگاه سینوپتیک شاهرود 86

نمودارشماره 4-3-نمودار سالانه بارندگی ایستگاه سینوپتیک شاهرود 86

نمودارشماره 5-3- تعداد مهاجران وارد شده شهرستان شاهرود 1385 92

نمودارشماره 6-3- نسبت با سوادی جمعیت 6 ساله و بیشتر شهرستان شاهرود 93

نمودار شماره 1-4- سنجش درآمدهای شهرداری شاهرود طی سالهای 81 الی 87 120

نمودار شماره 2-4 عملکرد سهم درآمد های سالهای 81 لغایت 87 شهرداری شاهرود 121

نمودار شماره 3-4 سهم بودجه درآمدهای ساختمانی از کل بودجه شهرداری شاهرود 124

نمودار شماره 4-4 سهم وصولی درآمدهای ساختمانی از کل درآمدهای وصولی شهرداری شاهرود 124

نمودارشماره 5-4- تغییرات درآمد ناشی از عوارض پروانه های ساختمانی شهرداری شاهرود 127

نمودارشماره 6-4- تغییرات درآمد ناشی از مازادتراکم شهرداری شاهرود 127

نمودار شماره 7-4- میزان سهم وصولی اقلام درآمدی شهرداری از درآمدهای ناشی از عوارض عمومی 128

نمودار شماره 8-4- سهم منابع درآمدی حاصل از قوانین از کل وصولی شهرداری شاهرود 131

نمودار شماره (9-4) تسهیلات ارائه شده به بخش های عمده فعالیت از سال 1388-1384 135

نمودار شماره (10-4) تسهیلات ارائه شده در بخش کشاورزی از سال 1388-1384 136

نمودار شماره (11-4) تسهیلات ارائه شده در بخش خدمات از سال 1388-1384 136

نمودار شماره (12-4) تسهیلات ارائه شده در بخش صنعت از سال 1388-1384 137

فهرست نقشه ها

عنوان صفحه

نقشه شماره 1-3 موقعیت استان سمنان در کشور سال 1389 65

نقشه شماره 2-3- تقسیمات کشوری استان سمنان سال 1389 66

نقشه شماره 3-3 پراکندگی نقاط شهری استان سمنان سال 1389 67

نقشه شماره 4-3 موقعیت ناحیه شاهرود در استان و کشور سال 1389 70

نقشه شماره 5-3- تقسیمات کشوری شهرستان شاهرود سال 1389 71


پاورپوینت آب انبار در معماری اسلامی

توضیحاتی جامع به همراه مقطع و پلان آب انبارها
دسته بندی معماری
بازدید ها 31
فرمت فایل pptx
حجم فایل 955 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
پاورپوینت آب انبار در معماری اسلامی

فروشنده فایل

کد کاربری 4366
کاربر

توضیحات عبارتند از: قسمت های مختلف آب انبارها (منبع یا انبار، پوشش انبار، هواکش و بادگیر، راه پله و پاشیر، سردر)، آب، تهویه، زمین، نحوه اجرا و نوع مصالح


برنامه افزایش سیگنال موبایل برای تماس و اینترنت،تقویت کننده آنتن موبایل

برنامه افزایش سیگنال موبایل برای تماس و اینترنت،تقویت کننده آنتن موبایل
دسته بندی اندروید
بازدید ها 52
فرمت فایل zip
حجم فایل 837 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1
برنامه افزایش سیگنال موبایل برای تماس و اینترنت،تقویت کننده آنتن موبایل

فروشنده فایل

کد کاربری 4525
کاربر

سیگنال بهتر، سرعت بیشتر، صرفه‌جویی در باطری.

اولین، اصلی‌ترین و بهترین تقویت کننده سرعت سیگنال در مارکت. نیاز به انجام هیچ کاری نیست، فقط ببینید، صبر کنید و تمام!

برنامه‌ای فوق‌العاده و سبک که سیگنالی بهتر، سرعت دیتای بیشتر و امکان اتصال مجدد دیتا به دکل‌های مخابراتی را فراهم می‌سازد.

بهترین برنامه برای تقویت سیگنال موبایل برای استفاده از تماس با کیفیت عالی و اینترنت پر سرعت

این برنامه با تقویت سیگنال برای شما ارتباط خوبی را فراهم می سازد


برنامه اتصال اتوماتیک هندزفری بلوتوث با تلفن همراه،روشن شدن خودکار بلوتوث هندزفری

برنامه اتصال اتوماتیک هندزفری بلوتوث با تلفن همراه،روشن شدن خودکار بلوتوث هندزفری
دسته بندی اندروید
بازدید ها 57
فرمت فایل zip
حجم فایل 41 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1
برنامه اتصال اتوماتیک هندزفری بلوتوث با تلفن همراه،روشن شدن خودکار بلوتوث هندزفری

فروشنده فایل

کد کاربری 4525
کاربر

از هدست بلوتوث خود به راحتی استفاده کنید بدون دغدغه باتری!

وقتی تماسی با شما برقرار گردد این برنامه به صورت اتوماتیک بلوتوث گوشی شما را روشن می‌کند و شما می‌توانید با هندزفری بلوتوث خود صحبت کنید. (البته هندزفری باید روشن بماند.)
وقتی هم که تماس تمام شود، بلوتوث را برای صرفه جویی در مصرف باتری به صورت خودکار خاموش می‌کند.

همچنین در صورت انتخاب بلوتوث در زمان شارژ نیز روشن می‌ماند.


مقاله درمورد نظام حسابداری شرکت باربری وحید بار

مقاله درمورد نظام حسابداری شرکت باربری وحید بار
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 40
فرمت فایل doc
حجم فایل 41 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 87
مقاله درمورد نظام حسابداری شرکت باربری وحید بار

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله درمورد نظام حسابداری شرکت باربری وحید بار*


مقدمه

در چند دهه گذشته، گسترش تکنیکهای جدید حسابداری در تمامی رشته ها و کاربرد آن، نوآوری و دگرگونیهای بسیاری را در زمینه های اقتصادی و بازرگانی پدید آورده است . به خوبی آشکار است که حسابداری شرکتها نیز طی سالهای اخیر، تحولات شگرفی را پذیرا شده و، علاوه بر ارائه اطلاعات و ارقام مربوط به عملکردها، توانسته است با بهره گیری از روشهای جدید، به فرانگری پرداخته و جهت حرکت موسسات بازرگانی و شرکتهای دولتی و غیر دولتی را به نحو مشخصی ترسیم نماید .

از سوی دیگر استحکام مبانی مالی که به تعبیر حضرت علی (ع) رگ حیات و رشته جان ملت محسوب می شود از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده که باید با استفاده از جدیدترین یافته های علمی به نحوی مطلوب و منظم برقرار گردد .

تحقق این هدف البته نیازمند بکارگماری نیروی انسانی ماهر و کارآمد و بهره گیری از روشها و ابزار مناسب می باشد که این امر اهمیت مسئولیت و رسالت مرکز آموزش مدیریت دولتی را در ایجاد زمینه های مناسب برای پرورش و تجهیز کارگزاران و افزایش توانایی های علمی و مهارتهای تخصصی آنان بیش از پیش آشکار می سازد .

نظام اقتصادی و مالی هر جامعه و نحوه و میزان فعالیت های بازرگانی موسسات تجاری در بخش خصوصی، یکی از معیارهای قابل تحقیق و پژوهش در وضعیت رشد

اقتصادی و درجه توسعه یافتگی آن جامعه است .

اقتصاد بخش غیر دولتی، در نظام های مختلف سیاسی و حکومتی، جایگاه ویژه و متفاوتی پیدا کرده است مثلاً، در نظام سرمایه داری، سهام داران و سرمایه گذاران عمده ترین نقش را در نظام اقتصادی دارا می باشند و زمینه ساز بسیاری اتفاقات و حوادث مهم اجتماعی، سیاسی، اداری و غیره نیز می گردند . در نظام سوسیالیستی، بیشترین مسئولیت به عهده نهادهای دولتی است و اقتصاد بخش خصوصی بسیار کم رنگ و ضعیف عمل می کند .

در بخش چهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تحت عنوان نظام اقتصادی و مالی ، ضمن بیان هدفهای کلی و زیر بنائی، نظام اقتصادی را بر سه پایه دولتی، تعاونی و بخش خصوصی استوار ساخته است(اصل چهل و چهارم قانون اساسی ). بنابراین جایگاه قانونی اقتصاد بخش خصوصی از اهمیت خاصی برخوردار می باشد و می باید به عنوان مکمل دو بخش دیگر، رسالت بسیار مهم و موثر خود را به عهده بگیرد و انجام دهد .

در بخش نخست، نظام های مختلف حسابداری، قوانین و مقررات جاری کشور در مورد نحوه ثبت و نگهداری دفاتر قانونی، چگونگی تشکیل و انواع شرکت های تجاری و ویژه گیهای شرکت های دولتی مورد بحث قرار گرفته است .

بخش دوم به عملیات حسابداری شرکتهای سهامی اختصاص یافته است که حاوی سرمایه گذاری و تغییرات آن، انتشار اوراق قرضه، تبدیل و انحلال و تصفیه و ادغام و جذب شرکتهای سهامی و در نهایت استخراج گزارش های مالی و مباحث مربوط به آن می باشد .

برای اداره صحیح نظام اقتصادی در بخش های مختلف تولید، توزیع و مصرف ، استفاده و بکارگیری سرمایه گذاریهای دولتی و غیر دولتی به صورت برنامه ریزیهای بلند مدت اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد . بدیهی است ایجاد تشکیلات مناسب اداری و سازمانی و استفاده از ابزار و فنون موثر از جمله نظام حسابداری و مالی کاربردی، می تواند مدیران و سرمایه گذاران را در این امر مهم یاری نماید .

حسابداری امروزین را بدرستی «زبان تجارت» می نامند . این زبان که برای ثبت و تفسیر اطلاعات مالی بکار می رود از زمان تحریر الفبای اولیه آن، یعنی ثبت دو طرفه بر اساس تمایز شخصیت واحد تجاری از شخصیت صاحب یا صاحبان آن، در جریان تغییرات شتاب آمیز و شگرف اقتصادی ـ اجتماعی جوامع بسری در طول چند قرن گذشته روز به روز تکامل یافته و به مثابه ابزاری کارآمد در خدمت پیشرفتهای صنعتی، پیدایش و گسترش شرکتهای بزرگ سهامی و توسعه فعالیتهای اقتصادی قرار گرفته است .

زبان تجارت یا حسابداری در جریان تحول و تکامل خود، متناسب با نیازها و در واکنش به ضرورتها، پذیرای ابتکارات و نوآوریهای فراوانی شده و با انباشت واژگانی از روشها و رویه ها، اینک به فرهنگی گسترده و پیچیده مبدل گردیده است که شاخه ها و رشته های گوناگونی را در بر دارد .

برای این زبان نیز ، همانند دیگر زبانها ، دستور زبانی به شکل اصول و ضوابط پذیرفته شده تدوین گردیده است که شیوه صحیح نوشتن، راحت بیان کردن و استفاده درست را فراهم می سازد و درک اطلاعات مالی را برای افراد، واحدهای اقتصادی، سازمانها و موسسات خصوصی و عمومی تسهیل و استفاده دلخواه از آن را امکان پذیر می سازد. در تدوین دستور زبان حسابداری؛ یعنی اصول، ضوابط ئ استانداردهای حسابداری؛ شرط اساسی، پذیرش همگانی بوده و هست، اما در چند دهه اخیر توصیف و تبیین ضوابط و کوشش در سنجش اصول مزبور برمبنای استدلال و برخورد منطقی رایج شده است که این مقوله“ تئوری حسابداری ” نام دارد .

تئوری در معنای عام آن چنین تعریف شده است :“ مجموعه ای منسجم از اصول مفروض، مفهوم و عملی که چارچوبی کلی برای استدلال منطقی و آگاهی و تحقیق در زمینه خاصی از دانش را تشکیل می دهد ”. تئوری حسابداری در معنای خاص آن چنین تعریف شده است :“ مجموعه ای مستدل از اصول فراگیر حسابداری که چارچوبی کلی برای استدلال منطقی در زمینه درک مفاهیم، سنجش و ارزیابی رویه ها و عملکردهای حسابداری را فراهم می آورد و راهنمای پژوهش ، توسعه و ابداع رویه های نوین حسابداری قرار می گیرد ”.


مقاله درمورد مفاهیم حسابداری بهای تمام شده

مقاله درمورد مفاهیم حسابداری بهای تمام شده
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 34
فرمت فایل doc
حجم فایل 43 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 67
مقاله درمورد مفاهیم حسابداری بهای تمام شده

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله درمورد مفاهیم حسابداری بهای تمام شده*

فصل اول : مفاهیم حسابداری بهای تمام شده

گفتار اول : حسابداری بهای تمام شده ( حسابداری صنعتی )

آنچه که در کشور ما به عنوان حسابداری صنعتی خوانده می شود حوزه ای از حسابداری است که با اندازه گیری و ثبت و گزارش اطلاعات مربوط به اقدام بهای تمام شده سر و کار دارد .

2 ـ موارد کاربرد حسابداری بهای تمام شده :

کاربرد اولیة اطلاعات مربوط به بهای تمام شده در تصمیم گیری ها و ارزیابی عملکردهای توسط مدیران است که در داخل ساختمان توسط مدیران به منظور ارزیابی فعالیتهای سازمان یا نیروی انسانی و یا به عنوان مبنای برای اتخاذ تصمیم بکار برده می شود .

3 ـ حسابداری مالی و حسابداری بهای تمام شده :

حسابداری مالی : با تهیه آن دسته از اطلاعات سر و کار دارد که برای استفاده کنندگان خارجی از مؤسسه نظیر سرمایه گذاران و بستانکاران و تحلیلگران مالی و اتحادیه های کارگری و علاقه مندان خارجی تهیه می شود .

حسابداری بهای تمام شده : با گردآوری و تحلیل اطللاعاتی در مورد بهای تمام شدة کالا و خدمات مؤسسات سر و کار دارد که مورد استفادة مدیران مؤسسه در امر برنامه ریزی ، کنترل و تصمیم گیری واقع می شود .

4 ـ هزینه برای بهای تمام شده :

بهای تمام شده به معنی منابع از دست رفته در برابر تحصیل کالا و خدمات مورد نیاز هنگامیکه این منابع حاصل می شود بهای تمام شده تبدیل به هزینه می شود و آن دسته از اقلام بهای تمام شده که هنوز مورد منفعت قرار نگرفته به صورت دارایی در حسابها و صورتهای مالی نشان داده می شود .

5 ـ تعریف زیان و تفاوت آن با هزینه :

هزینه ها در برابر درآمدها قرار می گیرند تا سود و زیان یک دورة مالی را مشخص سازند درآمد : قیمت کالایی است که فروخته می شود و یا خدمتی که عرضه می شود در برخی موارد کالاها و خدمات خریداری شده به قصد تحصیل انتفاعی بدون آنکه سودی از آنها حاصل شود ارزش خود را از دست

می دهند این گونه اقلام بهای تمام شده اصطلاحاً تبدیل به زیان شده و در صورت سود وزیان از درآمد کسر می شوند .

6 ـ دستمزد و انواع آن :

2 نوع دستمزد داریم : دستمزد مستقیم ، دستمزد غیر مستقیم

1 ـ دستمزد مستقیم : آن دسته از کارگرانی را که مستقیماً در ارائه خدمات یا تبدیل مواد مستقیم به کالای ساخته شده دخالت دارند و بدون دخالت آنها تولید و ارائه خدمات امکان پذیر نیست ، دستمزد این گونه کارگران را به عنوان دستمزد مستقیم محاسبه می کنیم . مثال : کارگران خط تولید یا مونتاژ

یک کالا .

2 ـ دستمزد غیرمستقیم : دستمزد آن دسته افراد که در تولید کالا و یا ارائه خدمات دخالت دارند اما بطور مستقیم حساب نمی شوند را می نامند : مانند سه کارگران یا بازرسان .

7 ـ مواد و انواع آن :

به طور کلی ما 2 نوع مواد داریم :

1 ـ مواد مستقیم : آن دسته از موادی که در تولید کالا نقش اساسی را دارند

2 ـ مواد غیر مستقیم : آن دسته از موادی که در تولید کالا نقش اساسی را ندارند

مثال مواد مستقیم مانند : چوب در مبلمان و یا پارچه در لباس و مواد غیر مستقیم مانند : روغن جلاء دهنده در مبلمان و غیره . . .

مواد مستقیم : محتوای اصلی محصول تولید شده را تشکیل می دهد

8 ـ سر بار تولید : تمام اقلام بهای تمام شده محصول به استثنای مواد مستقیم و دستمزد مستقیم اصطلاحاً سر بار می نامند .

مهمترین اجزای سر بار عبارتند از : مواد غیر مستقیم و دستمزد غیر مستقیم و هزینه های عمومی کارخانه نظیر استهلاک ساختمان و تجهیزات کارخانه .


مقاله درمورد کارخانه رویال تک

مقاله درمورد کارخانه رویال تک
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 53
فرمت فایل doc
حجم فایل 17 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
مقاله درمورد کارخانه رویال تک

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله درمورد کارخانه رویال تک*


مختصات کارخانه رویال تک:

این کارخانه در مختصات جنوبی موقعیت جغرافیایی ایران و غربی شهرستان کرج قرار دارد و دارای یک ساختمان سوله ای بزرگ که تمام دستگاههای تولیدی کارخانه در قسمتهای مختلف آن مستقر شده است.

همچنین در رو به روی سوله کارخانه دفتر مدیر( مسئول) و همچنین در طبقه پایین دفتر مدیر دفتر سرکارگر طوری قرار گرفته اند که بتوانند در صورت زیادی اشتغال بتوانند به تمام کارگران نظارت داشته باشند تا در هنگام تولید مشکلی برای کارگران پیش نیاید.

همچنین در کنار دفتر سر کارگر، اتاقی وجود دارد که به آن اتاق تاریکی می‌گویند.

همچنین در قسمت دیگر محوطه ورودی کارخانه مکانی قرار دارد که انبار نام دارد که تمام مواد اولیه و خام را که وارد می کنند در آنجا قرار می دهند و تحویل مسئول انبار می دهند تا ضمن شروع به تولید طبق درخواست ارسالی به مسئول انبار مواد اولیه را ارسال کند.

همچنین یک درب ورود و خروج در کارخانه وجود دارد که تمام رفت و آمدهای کارخانه از آن انجام می شود.

همچنین انبار دیگری وجود دارد که تمام کالاهای ساخته شده به آن ارسال می شود و در هنگام بار زدن و ارسال به کارخانه ها و شرکتهای سفارش دهنده از این انبار انجام می شود.

شرکاء، مدیران، کارگران:

1ـ شرکاء و مدیر:

کارخانه رویال تک از چند شریک خانوادگی تشکیل شده و این شرکاء از بین خود یکی را به عنوان مدیر کارخانه( مسئول) انتخاب نموده اند. تا به عنوان مدیر کلیه خرید و فروشها و درآمدها و هزینه های کارخانه را بررسی کند و بر اساس گزارش زیر دستانی همچون حسابداری، سرکارگر، مسئول خرید و مسئول فروش بتواند بهترین راه کسب درآمد و تولید را در جلسه شرکاء و مشاورین انتخاب کنند.

2ـ کارگران:

تعداد افرادی که در تولیدات کارخانه نقش مهمی دارند و بر اساس قوانین کارخانه بر اساس سابقه هر فرد در محل مورد نظر و مربوط به تجربه او مشغول به کار و تولید در قسمت تبدیل مواد اولیه تا مواد ساخته شده هستند و بر اساس مقدار کار و ساعات کارکرد مبلغی را به عنوان دستمزد دریافت می کنند و این مبلغ جزو هزینه دستمزد کارخانه محاسبه می شود و این کارگران از قشر ساده و عادی جامعه هستند.

سرکارگر کارخانه:

فردی که بر اساس تجربه و سابقه کاری و کارکرد خوب و داشتن لیاقت برای این شغل از طرف مدیر کارخانه انتخاب می شود و وظیفه رسیدگی به عمومی کارگران را دارد و به کارهای آنها نظارت کامل دارد و اگر در مابین تولید مشکلی برای کارگران پیش بیاید از این فرد کمک گرفته می شود چون نسبت به دیگر کارگران با تجربه تر و با سابقه تر است.

مسئول فنی:

به فردی گفته می شود که با تمام دستگاههای موجود در کارخانه آشنایی دارد و بر اساس تجربه و تخصصی که دارد مسئولیت فنی کارخانه را بر عهده دارد و به طور ثابت و همیشگی در ساعات کارکرد کارخانه در کارخانه مشغول به رسیدگی و سرکشی به دستگاههای موجود در کارخانه است و مسئولیت اصلی این فرد بستن قطعات هر دستگاه در اندازه های مختلف داده شده از طرف مسئول گیرنده سفارشات است تا کارگران بتوانند مواد اولیه را به مواد ساخته شده بر اساس سفارشات داده شده سفارش دهندگان انجام دهند. مسئول فنی دستگاهها را تنظیم می کنند و هر دستگاه را مربوط به کاری که می تواند انجام دهد برنامه ریزی می کند و سرعت و واکنش حرکتی آنها را بر اساس معمولی بودن فشار و حرکت آن زمان سنجی و برنامه ریزی می کند تا کارگران بتوانند به صورت بهتر و مطلوب تر مواد را به کالا تبدیل کنند بدون اینکه فشاری به دستگاههای موجود بیاید تا بتوان از فرسودگی آنها جلوگیری کرد و عمر مفید دستگاهها را بالاتر برد.


مقاله درمورد مدیریت و حسابداری در شهرداری ها

مقاله درمورد مدیریت و حسابداری در شهرداری ها
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 57
فرمت فایل doc
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 54
مقاله درمورد مدیریت و حسابداری در شهرداری ها

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله درمورد مدیریت و حسابداری در شهرداری ها*


مقدمه:

مدیر امور مالی که طبق مادة 79 قانون شهرداری در معیت شهردار ذیحساب شهرداری می باشد بر کلیة واحد ها و شعبة مالی ریاست نظارت خواهد داشت و شهردار مجاز به تعیین یا تغییر او بدون موافقت انجمن شهر نخواهد بود .

در شهرداریهای کوچک و متوسط ممکن است به ذیحساب مذکور که کلیة کارهای مالی را رؤسا و یا به کمک تعدادی کارمند انجام می دهد عنوان رئیس حسابداری اطلاق شود .

وظائف مسئول امور مالی که در معیت شهردار ذیحساب میباشد به طور معمول در شهرداریهای متوسط و بزرگ به قرار زیر است :

الف ـ تهیه برنامه عملیات مالی و هماهنگ ساختن عملیات مذکور .

ب ـ تهیه گزارشهای مالی و ترازنامه و تفریغ بودجه سالانه و بررسی و تأیید آنها .

ج ـ بررسی و کنترل کیفیت اجرای بودجه .

د ـ راهنمائی کارکنان مالی در اجرای مقررات و دستورالعملهای مربوطه .

شرکت در جلسات مناقصه و مزایده و هیأت عالی معاملات و انجام سایر تـکالیفی که طبق آئین نـامة معاملات شهرداری بـعهدة مدیر امـور مـالی

محول است .

بررسی قراردادها از نظر انطباق آن با اصول و موازین حقوق مالی .

امضای چکها و اسناد پرداخت بعنوان یکی از امضاء کنندگان مجاز طبق مادة79 قانون شهرداری .

امضای مکاتبات مربوط به امور مالی در حدود مقررات مربوط .

اعمال اختیاراتی که از طرف شهردار در عقد قراردادها و ایجاد تعهد یا تشخیص یا صدور حواله به عهدة او محول می شود .

تماس با سازمانها و اشخاص خارج از شهرداری و پیمانکاران و مذاکره با آنها در امور مالی و معاملات شهرداری .

در شهرداریهای بزرگ ممکن است به تناسب حجم کارهای مالی بتعداد مورد لزوم حسابدار و کارمند در دفتر مدیر امور مالی برای همکاری و کمک به او گمارده شود .

بخش اول :

سازمان مالی شهرداری ها


1ـ بودجه و اعتبارات

وظایف مسئول بودجه و اعتبارات شهرداری یا واحد سازمانی مربوط که عهده دار این وظیفه می باشد بترتیبی است که در دستورالعمل بودجة شهرداری مقرر شده است .

مسئولیت امور مربوط به بودجه طبق ماده 26 آئین نامة مالی شهرداریها اساساً بعهده شهردار و مسئول امور مالی شهرداری ( ذیحساب) است و نامبردگان باید در شهرداریهای کوچک و متوسط رؤسا اقدام نموده و در شهرداریهای بزرگ مراقبت بعمل آورند که مسئول بودجه واعتبارات وظایف خود را بموقع و بنحو احسن انجام دهد .

2ـ درآمد

وظایفی که در این قسمت انجام می شود بشرح زیر است :

الف ـ تهیه و جمع آوری اطلاعات مربوط به منابع مختلف درآمدهای شهرداری .

ب ـ تهیه پیشنهاد برای برقراری عوارض جدید و تعرفه های درآمد .

ج ـ نگهداری دفاتر جزء و جمع یا کارت مودیان عوارض و میزان عوارض مودیان .

د ـ صدور ابلاغ پیش آگهی های عوارض یا برگه های تشخیص و فیشهای بانکی عوارض .

ه ـ وصول درآمدها و صدور قبض وصول و تودیع آنها در حساب بانکی شهرداری . تحت نظارت شعبه خزانه و تسلیم مدارک مربوط به تشخیص فوق الذکر .

و ـ رسیدگی به عوارض معوقه و بقایا .

ن ـ رسیدگی به شکایات و اعتراضات مودیان عوارض و عنداللزوم طرح آنها در کمسیون های مقرر در قانون .

ر ـ تهیه گزارشها و آمارهای مربوط به درآمد .

ز ـ انجام اقدامات قانونی و تعقیب عملیات مربوط برای وصول درآمدها.


مقاله درمورد مدیریت‌ کیفیت‌ فراگیر در خدمات‌ کتابداری‌ و اطلاع‌رسانی‌

مقاله درمورد مدیریت‌ کیفیت‌ فراگیر در خدمات‌ کتابداری‌ و اطلاع‌رسانی‌
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 45
فرمت فایل doc
حجم فایل 63 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
مقاله درمورد مدیریت‌ کیفیت‌ فراگیر در خدمات‌ کتابداری‌ و اطلاع‌رسانی‌

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله درمورد مدیریت‌ کیفیت‌ فراگیر در خدمات‌ کتابداری‌ و اطلاع‌رسانی‌*


مدیریت‌ کیفیت‌ فراگیر در خدمات‌ کتابداری‌ و اطلاع‌رسانی‌


مقدمه‌
هدف‌ من‌ از این‌ مقاله‌ برجسته‌کردن‌ برخی‌ از نتایج‌ عمدة‌ پروژة‌ دکترای‌ خود [9 ] در موضوع‌ مدیریت‌ کیفیت‌ در بخش‌ خدمات‌ کتابداری‌ و اطلاع‌رسانی‌ است‌. در این‌ مقاله‌ از میان‌ مباحثی‌ که‌ در خود رساله‌ به‌ آن‌ پرداخته‌ام‌ بیش‌تر به‌ جوانب‌ عملی‌ خواهم‌ پرداخت‌ تا ملاحظات‌ نظری‌. در عین‌ حال‌ احساس‌ می‌کنم‌ که‌ لازم‌ است‌ بحث‌ را با برخی‌ تعاریف‌ اساسی‌ شروع‌ کنم‌، چرا که‌ کلماتی‌ مثل‌ کیفیت‌ و سیستم‌ در نظر افراد مختلف‌ معانی‌ متفاوتی‌ دارند؛ به‌ عبارت‌ دیگر این‌ کلمات‌ هم‌ معانی‌ ضمنی‌ و هم‌ معانی‌ صریح‌ متفاوتی‌ دارند.
سازمان‌های‌ خدماتی‌ کتابداری‌ و اطلاع‌رسانی‌ ــ کتابخانه‌های‌ تخصصی‌، کارگزاران‌ اطلاع‌رسانی‌، تولیدکنندگان‌ پایگاه‌های‌ اطلاعاتی‌، و...ــ مأموریت‌های‌ گوناگونی‌ دارند که‌ نسبتاً پایدار هستند و [علاوه‌ بر آن‌ها ] اهداف‌ کاری‌ کوتاه‌مدت‌ و بلندمدتی‌ نیز دارند. در عین‌ حال‌ مأموریت‌ کیفیت‌ از مأموریت‌های‌ مشترک‌ در تمام‌ سازمان‌ها است‌. این‌ آگاهی‌ که‌ مأموریت‌ اساسی‌ کیفیت‌ در تمام‌ سازمان‌های‌ خدمات‌ کتابداری‌ و اطلاع‌رسانی‌، تأمین‌ نیازهای‌ مشتریان‌ خود است‌ و نه‌ تولید کالاها و خدمات‌ اطلاع‌رسانی‌، باید برای‌ هر مدیر و کارمند بخش‌ اطلاع‌رسانی‌ اهمیت‌ حیاتی‌ داشته‌ باشد. در محیط‌ کیفیت‌ فراگیر، مأموریت‌ کیفیت‌ را می‌توان‌ به‌ شکل‌ زیر خلاصه‌ کرد: «دستیابی‌ به‌ نتایج‌ عالی‌ به‌ لحاظ‌ رضایت‌ استفاده‌کنندگان‌ همراه‌ با حداقل‌ استفاده‌ از منابع‌ و بهبود مداوم‌ این‌ نتایج‌ در طی‌ زمان‌.»
الگوی‌ زیر اجزای‌ لازم‌ برای‌ تحقق‌ مدیریت‌ کیفیتی‌ مشخص‌ را نشان‌ می‌دهد. سه‌ عنصر دخیل‌ عبارت‌اند از: یافته‌های‌ استفاده‌کننده‌، فرآیندها و نظام‌ کیفیتی‌.

الگوی‌ اساسی‌:

نتایج‌ استفاده‌ کنندگان‌:
... ارزیابی‌های‌ ارائه‌ شده‌ از سوی‌ استفاده‌ کنندگان‌
فرآیندها:
... ابزارهای‌ لازم‌ برای‌ دستیابی‌ به‌ نتایج‌
نظام‌ کیفیتی‌
... عناصر ساختاری‌، فنی‌، مدیریتی‌، انسانی‌ و اجتماعی‌ که‌
در مأموریت‌ کیفیت‌ مؤثرند.

نتایج‌ استفاده‌کنندگان‌ عبارت‌ از ارزیابی‌هایی‌ هستند که‌ از سوی‌ استفاده‌ کنندگان‌ ارائه‌ می‌شوند، یعنی‌ رضایت‌ یا عدم‌ رضایت‌ استفاده‌ کنندگان‌ طبق‌ استنباط‌ آن‌ها. نتایج‌ استفاده‌ کنندگان‌ شامل‌ انتظارات‌ تحقق‌ نیافته‌، انتظارات‌ برآورده‌ شده‌ و انتظارات‌ جدیدتر می‌شود.
فرآیندها ابزارهای‌ مورد نیاز برای‌ دستیابی‌ به‌ نتایج‌ هستند. در آثار مکتوب‌ تخصصی‌، غالباً به‌ فرآیندها با عنوان‌ «فرآیندهای‌ ارزش‌ افزوده‌» اشاره‌ می‌شود، که‌ نشان‌ می‌دهند که‌ ارزش‌های‌ استفاده‌کنندگان‌ نظیر دستیابی‌، گزینشگری‌، جامعیت‌ و انطباق‌پذیری‌ ایجاد شده‌اند.
نهایتاً این‌ الگو شامل‌ «نظام‌ کیفیتی‌» می‌شود که‌ اجزای‌ ساختاری‌، فنی‌، مدیریتی‌، انسانی‌ و اجتماعی‌ را که‌ در مأموریت‌ کیفیت‌ مؤثرند در بر می‌گیرد. عناصر مهم‌ نظام‌ کیفیتی‌ در یک‌ سازمان‌ خدمات‌ کتابداری‌ و اطلاع‌رسانی‌، اجزایی‌ نظیر رهبری‌، ارزش‌ها و فرهنگ‌ سازمانی‌، اصول‌ مدیریت‌ کارکنان‌ و استفاده‌ از منابع‌ فنی‌ را شامل‌ می‌شوند..دو موضوع‌ مؤکد مورد تأکید عبارت‌اند از:1ـ رابطة‌ بین‌ توانایی‌ها و مهارت‌های‌ کاری‌ اطلاع‌رسانی‌ حرفه‌ای‌ و مدیریت‌ کیفیت‌ فراگیر ــ یا این‌ که‌ مدیریت‌ کیفیت‌ فراگیر تا چه‌ اندازه‌ منعکس‌کنندة‌ اصول‌، ارزش‌ها و اخلاق‌ متخصصان‌ اطلاع‌رسانی‌ است‌.بنابر نظریة‌ جدید مدیریت‌ کیفیت‌، بین‌ اصول‌ مدیریت‌ کیفیت‌ با مهارت‌ و دانش‌ حرفه‌ای‌ تضادی‌ وجود ندارد، اما آیا این‌ گفته‌ صحیح‌ است‌؟ برای‌ پرداختن‌ به‌ این‌ سؤال‌ بر گرایش‌های‌ موجود در پیشرفت‌های‌ اخیر در عرصه‌های‌ اصلی‌ علم‌ اطلاع‌رسانی‌/مدیریت‌ اطلاع‌رسانی‌ تمرکز خواهم‌ کرد.
2ـ دومین‌ سؤال‌ عمده‌ به‌ رابطة‌ بین‌ مدیریت‌ کیفیت‌ فراگیر و نوآوری‌ می‌پردازد. نوآوری‌ و تغییر چالش‌ عمده‌ای‌ را در پیش‌ روی‌ تمام‌ سازمان‌های‌ خدمات‌ کتابداری‌ و اطلاع‌رسانی‌ می‌گذارند. بنابراین‌، بررسی‌ میزان‌ و چگونگی‌ کمک‌ مدیریت‌ کیفیت‌ فراگیر به‌ کتابخانه‌ در تلاش‌ برای‌ به‌ کارگیری‌ نوآوری‌های‌ مدیریتی‌ و فنی‌، جالب‌ است‌. برای‌ پاسخ‌ به‌ سؤال‌ دوم‌ از داده‌های‌ یک‌ پیمایش‌ تجربی‌ بر روی‌ تأمین‌کنندگان‌ اطلاعات‌ تجاری‌ در دانمارک‌، فنلاند، نروژ و سوئد استفاده‌ خواهیم‌ کرد [12 ] . در سال‌های‌ 1994ـ1993 پرسشنامه‌ها برای‌ نمونه‌های‌ برگزیده‌ از میان‌ اعضای‌ مجامع‌ حرفه‌ای‌ ارسال‌ شد و 139 پرسشنامه‌ بازگشت‌ که‌ نرخ‌ پاسخ‌ 60 درصدی‌ را نشان‌ می‌داد. پاسخ‌ دهندگان‌، کل‌ حلقة‌ اطلاعاتی‌ (کتابخانه‌های‌ علمی‌ ــ پژوهشی‌ و تخصصی‌، تولیدکنندگان‌ پایگاه‌های‌ اطلاعاتی‌، میزبان‌ها، و...) را زیر پوشش‌ قرار می‌دهند. از همگرایی‌ تا نفوذ
مدیریت‌ کیفیت‌ و علوم‌ اطلاع‌رسانی‌ و کتابداری‌

در وضعیت‌ حاضر مدیریت‌ علوم‌ اطلاع‌رسانی‌ و اطلاع‌رسانی‌ تقریباً رشته‌های‌ اصلی‌ را که‌ در برنامه‌های‌ آموزشی‌ مدارس‌ یا دانشکده‌های‌ علوم‌ اطلاع‌رسانی‌ و کتابداری‌ دنیای‌ غرب‌ گنجانده‌ شده‌اند زیر پوشش‌ می‌گیرند. فهرستی‌ از رشته‌های‌ اسلامی‌ علوم‌ اطلاع‌رسانی‌ در نمودار 1 نشان‌ داده‌ شده‌. این‌ جدول‌ رابطة‌ بین‌ رشته‌های‌ علوم‌ اطلاع‌رسانی‌، جوانب‌ مدیریتی‌ آن‌ها (ستون‌ دوم‌)، و رابطة‌ آن‌ها با سه‌ جزء اساسی‌ الگوی‌ مدیریت‌ کیفیت‌ فراگیر (نتایج‌، فرآیندها و نظام‌ کیفیت‌) را نشان‌ می‌دهد